Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

układ wydechowy - jak go prawidłowo wykonać?


Gość Pablo's
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pablo's

cześć,

mam problem chcę wymienić układ wydechowy na kwas

ale problem polega na tym, że trzeba to tam jakoś poobliczać

pojemność i jakieś tam jeszcze inne sprawy ma to przynieść efekty dodające coś mocy

ma byś zrobiony razem z kolektorem

czy może mi ktoś coś na ten temat wyjaśnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam GA 16 DS jeszcze ale w planach jest SR 16 VT jak da rade

ale kolektor i wydech ma być z kwasówki i do GA 16

 

masz jakies tajemnicze dojscie do silnikow VT :?: chetnie bym kupil SR20VT... za rozsadne pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vt ?? loo..... albo ktos cie w ch... robi albo z japoni to cisniesz bo ztcw to tylko na japonski rynek szly ?? :> chyba ze sie myle to pojde kleczec na grochu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo's

tak tylko na japonie ale silnik już jest w polsce tylko że nie przywieźli do niego kąpa :cry: no i jest wielki problem

 

ale ja tu o układzie wydechowym gdzie można znaleźć jakiś program do obliczania pojemności układu i kolektorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vt ?? loo..... albo ktos cie w ch... robi albo z japoni to cisniesz bo ztcw to tylko na japonski rynek szly ?? :> chyba ze sie myle to pojde kleczec na grochu :D

 

to jak juz bedziesz kleczal przed kompem to poszukaj co jezdzi po australii :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vt ?? loo..... albo ktos cie w ch... robi albo z japoni to cisniesz bo ztcw to tylko na japonski rynek szly ?? :> chyba ze sie myle to pojde kleczec na grochu :D

 

to jak juz bedziesz kleczal przed kompem to poszukaj co jezdzi po australii :wink:

 

kurde ;] chodzilo mi o JDM a jak wiadomo JDM ida na japonie,australie i obszar pacyfiku :P ale dobra... poklecze trcohe na zielonym groszku z puszki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko na japonie ale silnik już jest w polsce tylko że nie przywieźli do niego kąpa :cry: no i jest wielki problem

 

ale ja tu o układzie wydechowym gdzie można znaleźć jakiś program do obliczania pojemności układu i kolektorów

 

z tego co wyczytalem na http://www.sr20ve.co.uk/ to koniecznie jest szcepienie kompa do VE. zreszta to raczej oczywiste bo standardowy komp z DE nie wysteruje lifta w VVL. jesli cie interesuje temat to wejdz w zakladke "Electronic".

 

co do wydechu to mozesz sie skontaktowac z Mackiem Grabowskim. nie slyszalem o jedo wydechach ani jednej zlej opinii a jest w takich wozach jak audi Ozza czy nawet moj :lol: jesli jestes zainteresowany to podam kom. ma warsztat w Wawie wiec niestety masz kawalek drogi...

 

Edit:

 

troche sie zakrecilem :roll: chyba chodzilo Ci o silnik SR16VE :?: bo i ja zaczalem powielac a oczywiscie caly czas chodzilo mi o SE20VE

 

[ Dodano: Nie 21 Maj, 06 15:46 ]

Edit 2:

 

Latwo sie nie poddaje (taka natura) i troche szperanie po necie i mysle ze dostane pochwale :wink: a przynajmniej zainteresuje...

 

http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

 

milej lektury :!:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam GA 16 DS jeszcze ale w planach jest SR 16 VT jak da rade

 

Seryjny czy może N1??? :D zresztą mniejsza o to, i tak będzie zapie....

no i ta męska odcinka na 8500 :D aaaa... odpływam :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam GA 16 DS jeszcze ale w planach jest SR 16 VT jak da rade

 

Seryjny czy może N1??? :D zresztą mniejsza o to, i tak będzie zapie....

no i ta męska odcinka na 8500 :D aaaa... odpływam :D :D :D

 

no ale niech jeszcze kompa skoluje :wink: samymi drutami nie wysteruje vvl'a :)

a jak juz bedzie ok to chyba bedzie pierwszy w polsce sr16vt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ogarniesz temat "finansowy" to skontaktuj sie z tym kolesiem z tej strony http://www.sr20ve.co.uk/ widzialem ze ma na sprzedaz kompa z VE i tez jest pewnie otrzaskany z tematem po tym swoim szczepie. pisal o problemach wlasnie z kompem i kontaktach z jakims gosciem ze stanow... kolejny ciekawy sdres to podawany juz kiedys przeze mnie http://www.nissanperformancemag.com/installs/sr20ve/ z opisem swapa.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko na japonie ale silnik już jest w polsce tylko że nie przywieźli do niego kąpa no i jest wielki problem

Jaki problem SR16VE ma wszytkie te same czujniki co zwyky SR20De/DE przekladzasz wszytko z europejskiego i jazda a potem dostrajanie.

- Zmienne fazy rozrządu w nim są sterowane elektorozaworkiem (tak samo jak w Hondach V-tech) z ktorym bez problemu pojdzie wysterować z SMT6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba szczerze watpie zeby to bylo takie proste. Poczytaj o projekcie w linku ktory zamiescilem. koles chyba odrobil lekcje a mimo to mial problemy z orginalnym (VVL) kompem... a hondata to raczej nie jest elektrozaworek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu zapewniem Cię - przyjrzyj się uwarznie silnikowi Hondy B16A2 - na magistrali olejowej zasilającej V-techa siedzi najnormalniejszy elektrozaworek dwu pinowy.

Z niemalże inentyczną sprawą spotykałem się na codzień w przypadku silników BMW - tam to się nazywało Vanosem i były to dwa elektrozaworki - od wałka ssącego i wydechowego.

 

W przypadku Nissana też jeden elektrozaworek steruje pracą obu wałków naraz i jego zadanie to jest opóźnienie załanczania się systemu NEO a nie sterowanie nim które obdywa się za sprawą ciśnienia oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie masz racje ale koles na kompie od sr20ve nie odpalil wozu a dopiero na od sr16ve ale i tak nie pozbyl sie fantastycznego wymyslu japonskiej motoryzacji czyli odcinki na 180km/h :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale koles na kompie od sr20ve nie odpalil wozu

Ps. dziękuje za przyznanie racji :)

Wracając do sprawy ECU - za sprawą stoi zapewne innaczej skonfigurowany system Nats który nie pozwolił mu uruchomić silnika na innym czytniuku i nadajniku (tym z kluczyka) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki, wiem ze silniki VVE to fascynujacy temat, ale wracajac do tematu :D

 

Patent na SR20DE jest jesli chodzi o wydech ALE - jest to patent z tego co wiem tylko na seryjny SR?? bo jesli mam inne walki to juz chyba troszke inaczej... szczegolnie jesli chodzi o kolektor wydechowy co do ktorego zaczynam miec obawy ze po strojeniu bedzie mi ostro zaczynal blokowac moc. Ktos ma jakies doswiadczenia jesli chodzi o kolektor i reszte ukladu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do tematu Kiviego wozu... Grabowski zrobił mu ciekawy i wyliczony kolektor wydechowy.

Z mojego doświadczenia wynika że na seryjnym nie idzie przekroczyć 172KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 4-1 osiągnąłeś imponujące 155KM na 4-2-1 powinno dojść jeszcze z 5-7KM to maks ile można się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Widziałem że do 2.0 podobno jest opracowany jakiś gotowiec układu. Nie mo tego nigdzie znaleźć. Można prosić linka albo jakieś materiały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ebay-u są ale tylko foty dobre żeby zrobić tak na oko :) widziałem także SR20 z wydechem który kończył się z boku przed tylnym kołem . krótszy od orginału o jakieś 1,5 metra ciekawe co to daje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...