Tomyddc Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 spoko ale kiedyś Coobcio pisał (w tym temacie) ze jest gotowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Tak gotowiec to zostawić seryjny kolektor z GTI, poddać go portingowi, zrobić nową dwururkę o śrnicy 52mm kończacą się raze z sankami a od niej wydech o średnicy 60mm do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 bez tłumników :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Oczywiście że tłumiki trzeba dać, obowiązkowo środkowy przelotowy o dużej pojemności no i końcowy, także przelotowy, jak będązrobione z głową i na dobrej wacie to będzie cicho - tak jak niegdyś u mnie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 i teraz przepis jest kompletny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomyddc Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Dzięki. Jak znajde troche czasu to zabiore sie za moda. Bo mój seryjny, aż sie domaga wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 a ja tak sobie planuje zrobic: - wywale kolektor seryjny i wpakuje seryjny od sunnego gti - zrobie dwururke jak trzeba - wywale oba katy - średnice seryjną zostawie(55mm) - chcę zostawic tez seryjne przelotówki - a na koniec seryjny tłumik 52mm I mam pytanie, czy wywalić seryjne przelotowki, wpakowac 2,5cala a na koniec seryjny tłumik? czy lepiej będzie jak wszysto seryjne zostawie a tylko kolektor i dwururke zrobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 po co ci 2.5 cala jak na koncu chcesz zostawic seryjny tlumik? "uklad ma taka przepustwosc jaki jest najwezszy jego element" wiec mija ise to z celem. zrob 4-2-1 w serie albo 4-2-1 w pusty wydech z 2 przelotowymi tlumikami ale dobrej jakosci. bedzie mruczal ale nie wyl. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 po co ci 2.5 cala jak na koncu chcesz zostawic seryjny tlumik? "uklad ma taka przepustwosc jaki jest najwezszy jego element" wiec mija ise to z celem. zrob 4-2-1 w serie albo 4-2-1 w pusty wydech z 2 przelotowymi tlumikami ale dobrej jakosci. bedzie mruczal ale nie wyl. pozdr z tego co tu przeczytałem i widziałem fotki to te BLACKFLAME czu jakoś tak mają średnice wew. 48mm więc to też chyba zmula? czy nie szkoda mi wywalić seryjny tłumik bo mam go dopiero 2miesiące po drugie spaliny w ,,szerszych'' rurach i na początku odetkanym wydechu nabieraja dużego pędu i chyba mimo tego że tłumik jest zmulający to i tak spaliny wydostają sie lepiej bo pod wiekszym ciśnieniem? czy sie myle? całkowicie odetkany wydec a na końcu seryjny tłumik to chyba i tak lepiej niż całkowita seria? założenie samego kolektora który kupiłem+poządna dururka+wywalenie katów to chyba lepiej niz seria? czy w powyższych przypadkach wzrost jakichkolwiek osiagów będzie zerowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Pan Grabowski mówi: Średnica wylotu spalin do atmosfery Zdławienie na wylocie układu wydechowego lub puszki pojemnościowej potrzebne jest, aby stwarzać odpowiednie przeciwciśnienie umożliwiające działanie pojemności układu na podobieństwo sprężyny o potrzebnej twardości. Przeciwciśnienie ma również zapobiegać wylatywaniu do rury wydechowej ładunku świeżej mieszanki, który w trakcie współotwarcia zaworów został zassany do cylindra po czym za spalinami wyssany do rury wydechowej. W silnikach wyczynowych przekrój wylotu spalin do atmosfery jest obliczany w zależności od kąta zamknięcia zaworu wydechowego. W silnikach niewysilonych powinien być równy najwęższemu przekrojowi w układzie ssącym. Reasumując: * o obrotach początku działania falowego wydechu decydują długości rur * o zakresie działania falowego wydechu decydują czasy rozrządu * o obrotach początku działania dynamicznego wydechu decydują średnice rur * o skuteczności działania dynamicznego, decyduje pojemność układu i średnica wylotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 a jaki to jest najwęższy przekrój w układzie ssącym? i jeszcze jedno przy przekroju 55mm działanie dynamiczne zacznie sie przy mniejszych obrotach niz przy np 2,2cala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Ojej KIMNK... ale co inego jest przelot 48mm a co innego jest serja komorowa 46mm co ma przepsutowość jak przelot ok. 33mm... Chcesz dobrze i bez kąbinowania to zrób porzadną dwu rurkę a potem poleć do niej do końca 55mm rurą do tego masz tanie tlumiki przelotowe z golfa GTI II lub III (2.0 16V) PS. w rodzinie silników SR20 przy seryjnych wałkach możesz smiało wydech i fi 70mm zrobić, przyrost mocy będzie i tak w całym zakresie... Przykład Sunny GTI (zdrowa seria 100%) przejscie z seryjnych 46mm na 50mm + remus na końcu + porting kolektora wydechowego: Przykład Primera P10 2.0 wersia 130KM z wałkiem ssącym z GT a potem po wrzuceniu wydechu przelotowego 57mm i CAI: [ Dodano: Czw 07 Gru, 2006 00:05 ] założenie samego kolektora który kupiłem+poządna dururka+wywalenie katów to chyba lepiej niz seria? Troche się osiągi na pewno poprawią ale bez rewelacji, układ wydechowy to zestaw naczyć powiązanych wsyztko musi być ze sobą zgrane, poprawiając przepustowość kolekotrem i dwururką, pierdzielisz ją po przez seryjny końcowy tłumik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 ten tłumik do golfa to jest końcowy czy środkowy? a może środkowy tłumik zostawic seryjny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 podam tu taki link, moze coś wniesie do tematu http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1433 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 http://www.ssautochrome.com/level.itml/icO.../DSCN0396_c.jpg dwururka ma byc takiej długości jak na tej fotce? dlaczgo jedna rurka dwururki jest krutsza - czy mi sie wydaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Ile razy ma się do CIebie pisać i nic nie dociera... ?? Seryjny środkowy tłumik na śmietnik, ma przelot 46mm i się nadaje owszem ale do A grupowego Seiczento 1,1.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 spoko po prostu sie upewniam, nie codziennie grzebie cos przy samochodach i nie chcę nic spieprzyc, po co zaraz te nerwy i jakieś ostrzeżenie - ale fajnie ta czerwona kreseczka wygląda więc spoks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 Bombel ja bym robił z kolektorem. U siebie w 100NX'ie chce wrzucić taki kolektor jak ma lukasz_lublin (4-2-1 OBX z USA) resztę z 2" kwasówki z 2 tłumikami środkowymi przelotowymi ewentualnie 1 komorowy i końcowym przelotowym BLACKFLAME EXO 140PS. I co jest najciekwsze nikt w mojej okolicy tego nie zrobi i nawet nie chce się podjąć takiej roboty a do Piły czy Warszawy nie mam narazie czasu jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 jeszcze porównajcie sobie cenę zrobienia takiego kolektora w PL a przytargania go ze stanów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 Jak narazie z ofert, które widziałem to jest bardzo zbliżona. Chyba, że Coobcio masz jakieś dojście do tanich kolektorów 4-2-1 do GA16 to pewnie bym sie pisał na takie cuś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 ok 700-800zł taki ze stanów firmy OBX do GA czy do SR... W polsce El-tec albo Grabowski biorą ok. 1700-2000zł i konstrukcja będzie prototypowa i nie sprawdzona niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 No i dlatego właśnie chyba zdecyduję się na sprawdzone już OBX'y. Coobcio, dzięki za odpowiedź na PW. Pozdro. [ Dodano: Sro 07 Lut, 2007 22:24 ] Coobcio wiem, że masz P10 z GA16DS, jaka tam jest średnica wylotu przy kolektorze wydechowym z bloku silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 ok 700-800zł taki ze stanów firmy OBX do GA czy do SR...W polsce El-tec albo Grabowski biorą ok. 1700-2000zł i konstrukcja będzie prototypowa i nie sprawdzona niestety... do SR20 nie ma sensu sprowadzac. nie sadze zeby byly jakies wudoczne roznice tyhc diwajsow przy pomiarach. ja mam kolektor z p10 GT odpowiednio zmodyfikowany. wyszedl mnie 500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 ok 700-800zł taki ze stanów firmy OBX do GA czy do SR...W polsce El-tec albo Grabowski biorą ok. 1700-2000zł i konstrukcja będzie prototypowa i nie sprawdzona niestety... Ja sprzedam kolektor z kwasa za 550zł. ale to konstrukcja prototypowa i nie sprawdznoa na hamowni :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo's Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Ja sprzedam kolektor z kwasa za 550zł. ale to konstrukcja prototypowa i nie sprawdznoa na hamowni masz jakieś foty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.