Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

układ wydechowy - jak go prawidłowo wykonać?


Gość Pablo's
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak gotowiec to zostawić seryjny kolektor z GTI, poddać go portingowi, zrobić nową dwururkę o śrnicy 52mm kończacą się raze z sankami a od niej wydech o średnicy 60mm do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tłumiki trzeba dać, obowiązkowo środkowy przelotowy o dużej pojemności no i końcowy, także przelotowy, jak będązrobione z głową i na dobrej wacie to będzie cicho - tak jak niegdyś u mnie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a ja tak sobie planuje zrobic:

- wywale kolektor seryjny i wpakuje seryjny od sunnego gti

- zrobie dwururke jak trzeba

- wywale oba katy

- średnice seryjną zostawie(55mm)

- chcę zostawic tez seryjne przelotówki

- a na koniec seryjny tłumik 52mm

 

I mam pytanie, czy wywalić seryjne przelotowki, wpakowac 2,5cala a na koniec seryjny tłumik? czy lepiej będzie jak wszysto seryjne zostawie a tylko kolektor i dwururke zrobie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co ci 2.5 cala jak na koncu chcesz zostawic seryjny tlumik? "uklad ma taka przepustwosc jaki jest najwezszy jego element" wiec mija ise to z celem. zrob 4-2-1 w serie albo 4-2-1 w pusty wydech z 2 przelotowymi tlumikami ale dobrej jakosci. bedzie mruczal ale nie wyl.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co ci 2.5 cala jak na koncu chcesz zostawic seryjny tlumik? "uklad ma taka przepustwosc jaki jest najwezszy jego element" wiec mija ise to z celem. zrob 4-2-1 w serie albo 4-2-1 w pusty wydech z 2 przelotowymi tlumikami ale dobrej jakosci. bedzie mruczal ale nie wyl.

 

pozdr

 

z tego co tu przeczytałem i widziałem fotki to te BLACKFLAME

czu jakoś tak mają średnice wew. 48mm więc to też chyba zmula? czy nie

 

szkoda mi wywalić seryjny tłumik bo mam go dopiero 2miesiące :D

po drugie spaliny w ,,szerszych'' rurach i na początku odetkanym wydechu nabieraja dużego pędu i chyba mimo tego że tłumik jest zmulający to i tak spaliny wydostają sie lepiej bo pod wiekszym ciśnieniem?

czy sie myle?

 

całkowicie odetkany wydec a na końcu seryjny tłumik to chyba i tak lepiej niż całkowita seria?

 

założenie samego kolektora który kupiłem+poządna dururka+wywalenie katów to chyba lepiej niz seria?

 

czy w powyższych przypadkach wzrost jakichkolwiek osiagów będzie zerowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Grabowski mówi:

 

Średnica wylotu spalin do atmosfery

 

Zdławienie na wylocie układu wydechowego lub puszki pojemnościowej potrzebne jest, aby stwarzać odpowiednie przeciwciśnienie umożliwiające działanie pojemności układu na podobieństwo sprężyny o potrzebnej twardości. Przeciwciśnienie ma również zapobiegać wylatywaniu do rury wydechowej ładunku świeżej mieszanki, który w trakcie współotwarcia zaworów został zassany do cylindra po czym za spalinami wyssany do rury wydechowej.

 

W silnikach wyczynowych przekrój wylotu spalin do atmosfery jest obliczany w zależności od kąta zamknięcia zaworu wydechowego. W silnikach niewysilonych powinien być równy najwęższemu przekrojowi w układzie ssącym.

 

 

 

Reasumując:

 

*

 

o obrotach początku działania falowego wydechu decydują długości rur

*

 

o zakresie działania falowego wydechu decydują czasy rozrządu

*

 

o obrotach początku działania dynamicznego wydechu decydują średnice rur

*

 

o skuteczności działania dynamicznego, decyduje pojemność układu i średnica wylotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki to jest najwęższy przekrój w układzie ssącym?

 

i jeszcze jedno przy przekroju 55mm działanie dynamiczne zacznie sie przy mniejszych obrotach niz przy np 2,2cala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej KIMNK... ale co inego jest przelot 48mm a co innego jest serja komorowa 46mm co ma przepsutowość jak przelot ok. 33mm...

 

Chcesz dobrze i bez kąbinowania to zrób porzadną dwu rurkę a potem poleć do niej do końca 55mm rurą do tego masz tanie tlumiki przelotowe z golfa GTI II lub III (2.0 16V)

 

PS. w rodzinie silników SR20 przy seryjnych wałkach możesz smiało wydech i fi 70mm zrobić, przyrost mocy będzie i tak w całym zakresie...

 

Przykład Sunny GTI (zdrowa seria 100%) przejscie z seryjnych 46mm na 50mm + remus na końcu + porting kolektora wydechowego:

Szeryf2.jpg

 

Przykład Primera P10 2.0 wersia 130KM z wałkiem ssącym z GT a potem po wrzuceniu wydechu przelotowego 57mm i CAI:

MITCH8.jpg

 

[ Dodano: Czw 07 Gru, 2006 00:05 ]

założenie samego kolektora który kupiłem+poządna dururka+wywalenie katów to chyba lepiej niz seria?

 

Troche się osiągi na pewno poprawią ale bez rewelacji, układ wydechowy to zestaw naczyć powiązanych wsyztko musi być ze sobą zgrane, poprawiając przepustowość kolekotrem i dwururką, pierdzielisz ją po przez seryjny końcowy tłumik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy ma się do CIebie pisać i nic nie dociera... ??

Seryjny środkowy tłumik na śmietnik, ma przelot 46mm i się nadaje owszem ale do A grupowego Seiczento 1,1....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko po prostu sie upewniam, nie codziennie grzebie cos przy samochodach i nie chcę nic spieprzyc, po co zaraz te nerwy i jakieś ostrzeżenie - ale fajnie ta czerwona kreseczka wygląda więc spoks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość johny_fellow

Bombel ja bym robił z kolektorem.

 

U siebie w 100NX'ie chce wrzucić taki kolektor jak ma lukasz_lublin (4-2-1 OBX z USA) resztę z 2" kwasówki z 2 tłumikami środkowymi przelotowymi ewentualnie 1 komorowy i końcowym przelotowym BLACKFLAME EXO 140PS.

 

I co jest najciekwsze nikt w mojej okolicy tego nie zrobi i nawet nie chce się podjąć takiej roboty a do Piły czy Warszawy nie mam narazie czasu jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze porównajcie sobie cenę zrobienia takiego kolektora w PL a przytargania go ze stanów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Jak narazie z ofert, które widziałem to jest bardzo zbliżona.

 

Chyba, że Coobcio masz jakieś dojście do tanich kolektorów 4-2-1 do GA16 to pewnie bym sie pisał na takie cuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 700-800zł taki ze stanów firmy OBX do GA czy do SR...

W polsce El-tec albo Grabowski biorą ok. 1700-2000zł i konstrukcja będzie prototypowa i nie sprawdzona niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

No i dlatego właśnie chyba zdecyduję się na sprawdzone już OBX'y.

 

Coobcio, dzięki za odpowiedź na PW.

 

Pozdro.

 

[ Dodano: Sro 07 Lut, 2007 22:24 ]

Coobcio wiem, że masz P10 z GA16DS, jaka tam jest średnica wylotu przy kolektorze wydechowym z bloku silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 700-800zł taki ze stanów firmy OBX do GA czy do SR...

W polsce El-tec albo Grabowski biorą ok. 1700-2000zł i konstrukcja będzie prototypowa i nie sprawdzona niestety...

 

do SR20 nie ma sensu sprowadzac. nie sadze zeby byly jakies wudoczne roznice tyhc diwajsow przy pomiarach. ja mam kolektor z p10 GT odpowiednio zmodyfikowany. wyszedl mnie 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 700-800zł taki ze stanów firmy OBX do GA czy do SR...

W polsce El-tec albo Grabowski biorą ok. 1700-2000zł i konstrukcja będzie prototypowa i nie sprawdzona niestety...

 

Ja sprzedam kolektor z kwasa za 550zł. ale to konstrukcja prototypowa i nie sprawdznoa na hamowni :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...