Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

układ wydechowy - jak go prawidłowo wykonać?


Gość Pablo's
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość greg76

sluchaj moze zadzwon do el-teca i zapytaj czy by ci zrobili strumienice bez srodka tzn bez lusek. tlumik ich jest bardzo dobry, swietnie wykonany i z dobrych materialow. sam sie zastanawiam nad zmiana mojego blackflame-a na ich wyrob.

 

pozdr

 

[ Dodano: Sro 02 Maj, 2007 22:39 ]

tak naprawde to wydech wcale nie musi byc z kwasa a tym bardziej tlumik srodkowy. to bardziej moda niz koniecznosc. jak masz 15 letnie auto nie zawsze jest sens robic "dozywotni wydech" prawda :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki greg76, właśnie o to mi chodziło. Zasadziłem się na tego kwasa, ale faktycznie, wielu lat nysce nie wróżę, więc nie ma co przeinwestowywać. Do czasu jej zajeżdżenia chcę jak najlepiej poznać SR20de, jak się sprawi z przelotowym wydechem, na blosie, cai, może jakiś ecumaster itp, bo następne auto też chcę z takim silnikiem :)

W piątek przedzwonie do el-teca, zobaczę, co mi powiedzą, najpóźniej po niedzieli już muszę ostro ruszyć z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moj wczoraj zalozony

 

drobne zmiany.

 

8a4cdda410b5588fm.jpg

 

36b42ebf78e9a388m.jpg

 

fb34d860067ccec6m.jpg

 

wrazenia:

wczesniej mialem seryjny wydech i na tym wydechu max moment (dupochamownia) uzyskalem przy mocno przyspieszonym zaplonie.

po zalozeniu powyzszych gratow o dziwo prawie nic sie nie zmienilo dopiero po cofnieciu zaplonu poczulem(dupochamownia) wyrazny przyrost. ma ktos jakies pomysly? laczego zaplon cofniety? dodam ze to wszystko na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GA16/14DS jest tak że jak przyspieszasz zapłon to masz poprawę do 3500obr.min kosztem wszystkiego powyżej, jak cofniesz zapłon to auto ciągnie lepiej od 3500 a najwyższe przyrosty są powyżej 5000obr.min.

Uderz na hamownię i wyszukaj optimum dla Siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hermoll

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=343004#343004

soul napisal

.. pamietajcie ze zaplon w gaznikach sterowanych elektronicznie sterowany jest za pomocą podcisnień własnie... w sposob posredni przez boost sensor i w starszych w sposob bezposredni... jezeli wydaje wam sie ze auto jezdzi lepiej to tylko dlatego ze po wywaleniu podcisnienie ktore bylo do nich kierowane idzie w sensor boosta co za tym idzie zaplon dostaje niezlego wyprzedzenia ... ja po wywaleniu wszytkich tych bajerow podcisnieniowych musialem cofnac aparat zaplonowy dobre 3mm wstecz zeby miec takie same ustawienie zaplonu jak wczesniej

 

[ Dodano: Sob 05 Maj, 2007 22:36 ]

najwiecej daje kopa zaplonowi daje zaslepienie pochlaniacza par paliwa i AIV, te dwa bajerki są sterowane tym samym podcisnieniem co boost sensor

 

koniecznie musze udac sie na hamowanie swoja n14, tak mnie ciekawi jaka moca dysponuje PB/LPG i czy sprawdza sie moje przewidywanai co do mocy no i z zaplonem mozna bylo by sie zabawic i zobaczyc jak to skutkuje u mnie

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki schodzicie na OT, jutro rano tu posprzątam :D

 

[ Dodano: Wto 08 Maj, 2007 07:33 ]

no i posprzątane :D

 

Ps. za godzinę ruszam do EL-TECa po ich robocie podzielę się wrażeniami z jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mnie tez ostatnio wpadl nowy wydeszek... nie z nierdzewki bo bez sensu - Coobcio pisales cos o kolankach ze zwyklej stali wydechowej, ze nigdzie nie ma.. w gdansku sa, 2,5 cala, 30zl za sztuke :)

 

Jak bedzie chwila i wolny kanal to wrzuce fotki jak to wyszlo, 2,5 cala od kolektora do konca, na koncu przelotowy upgrade czy tam blackflame, cos w tym rodzaju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gdansku sa, 2,5 cala, 30zl za sztuke

Wole Kwasowe po 50zł... Wychodzi mi ich sztuk 4 :D

Ps. w czwartek odbiór czerwonej, dwa tłumiki wjadą By EL-tec mam nadzieje że będzie cisza na poziomie sportowego auta seryjnego i moc wzrośnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki poradom kolegów z forum (dzięki) wleciał wydech przelotowy z kwasu na 2 cale made by Geo. Chodzi rasowo, chociaż w środku trochę głośno. Wstępnie dupohamownia stwierdziła poprawę dołu, ale jeszcze nie potestowany.

Do zapięcia wydechu na ostatni guzik brak mi: jakiejś obejmy pod łączenie końcowego tłumika - jarzemko czy jakoś tak; uszczelki na łączeniu kolektora z rurą (podobno pasta lepsza); rozwiercenia urwanej śruby od łączenia z kolektorem i wstawienia nowej.

Na razie szukałem tego jarzemka w obi, ale nie znalazłem. Jak ktoś wie gdzie dostać - proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chce w maximie zalozyc jakis koncowy tlumiczek :) Srednica calego wydechu to 55mm, natomiast koncowy tlumik ma 50mm. Wszystko mierzone po zewnatrz. Wlasciwie to chce nowy tlumik koncowy i jakis przelot srodkowy i moze zamiast kata tez jakis przelot. Teraz co byscie mi polecili? Wydech ma rasowo mruczec a nie wyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będe mieć na sprzedarz Niebrzydki tłumik przelotowy pod rury 2,5" z silencerem, mocowaniami pod bude P10 i kawałkiem z pół metrowym kawałkiem wydechu (od tłumika do mniej więcej belki)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

greg76wydech ma fajnie burczec :)

 

ta wypowiedz mozna interpretowac na jakies 100.000 sposobow. mam chyba dosc dobrze wykonany uklad wydechowy oparty o dwa przlotowe tlumiki kolektor 4-2-1, pozbawiony katalizatora, srednicy 60mm i jest glosny nawet z silencerem budze alarmy. jak dla mnie fajnie buczy szczegolnie bez zatyczki ale ludzie uciekaja z pasow nawet jak jade spokojnie :diabel: wiec stwierdzenie "fajnie buczec" jest dosc subiektywne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

bo masz mala puszke na koncu :) u mnie siedzi max duza z omegi V6, pelny przelot i jest az za cicho, ostatnio robilem trase 2500 km w obie strony i nic nie meczy, tylko z zewnatrz gra jak trzeba :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio, ale chyba nie ma sensu wstawiac tlumiuka 2,5 cala jak reszta ma 55mm. Faktycznie okreslenie fajnie buczy mozna roznie interpretowac. Ja wlasnie nie chce "budzic" alarmow. pavoolon, jaka srednice ma ten tlumik z omegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio, ale chyba nie ma sensu wstawiac tlumiuka 2,5 cala jak reszta ma 55mm.

to jest oczywisce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz mala puszke na koncu :) u mnie siedzi max duza z omegi V6, pelny przelot i jest az za cicho, ostatnio robilem trase 2500 km w obie strony i nic nie meczy, tylko z zewnatrz gra jak trzeba :diabel2:

 

sam masz mala puszke :!: a wogole to moj woz jest szybszy od twojego :!:

 

powaznie to cos w tym jest co piszesz. faktycznie fale dzwiekowe ukladaja sie sinusoidalnie (chyba nie grozi mi stos za to porownanie?) i im dluzszy tlumik ty teoretycznie wiecej wylapie.

moja pucha jest ktorka i mysle nad customem by el-tec o dlugosci jakies 70cm :) ale juz bez silencera.

pomijajac dlugosc wazne czym jest tlumik wypelniony. wiekszosc wydawac sie moglo przyzwoitych produktow ma siano ktore wypala sie po max kilku miesiacach. ale na to tez jest sposob. ww el-tec oferuje napelnianie takich wypalonych puszek swoim wkladem. wycinaja do spodu maly otwor i wypelniaja tlumik wata. koszt ok 100.

 

[ Dodano: Pią 11 Maj, 2007 16:44 ]

ale chyba nie ma sensu wstawiac tlumiuka 2,5 cala jak reszta ma 55mm.

 

nie ma, 55mm do 2l styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oja pucha jest ktorka i mysle nad customem by el-tec o dlugosci jakies 70cm

Mi Wojtek już spawa końcowy długość puszki 50cm - to jest absolutny max tyle się akurat mieść między łącznikiem stabilizatora a brzegiem zderzaka, puki co mam dołożony środkowy i w porównaniu do tego co było jest przynajmniej dwa razy ciszej, we wtorek wpadam na zmianę końcowego - ciekawe czy będzie taka cisza jakiej się spodziewam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oja pucha jest ktorka i mysle nad customem by el-tec o dlugosci jakies 70cm

Mi Wojtek już spawa końcowy długość puszki 50cm - to jest absolutny max tyle się akurat mieść między łącznikiem stabilizatora a brzegiem zderzaka, puki co mam dołożony środkowy i w porównaniu do tego co było jest przynajmniej dwa razy ciszej, we wtorek wpadam na zmianę końcowego - ciekawe czy będzie taka cisza jakiej się spodziewam :D

 

zeby nie sklamac to chyba zaraz pojde i zmierze bo wydaje mi sie ze mi wejdzie dluzszy. zaczyna sie tuz za belka wiec moge miec wiecej miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja chce do swojego wydechu 55mm wstawic dwa tlumiki. Srodkowy przelot(jeszcze troche i sam odpadnie :P )i koncowy komorowo przelotowy. Koncowy ma teraz 50mm a chce go zmienic na 55 jak reszta. Ile w el-tecu krzycza za takie cos? Myslalem jeszcze o wywaleniu kata i za niego tez jakis przelot wstawic, ale to pozniej. Generalnie zalezy mi troche na czasie bo chce sie do borska wyrobic :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrocilem z parkingu. mam koncowy przelot i smialo moge powiedziec ze w p11 zmiesci sie 60cm a jak dobrze powalczyc z ominieciem beki to i 70 wjedzie.

 

dylson tlumiki w el-tecu nie sa tanie. mnie za srodkowy przelot z montazem skasowali 500. byl robiony na miejscu pod wymiar. Kuba robil teraz srodkowy i koncowy i tez go mesko podliczyli. ceny sa umowne i mozna sie targowac ale ceny stali niestety nie tanieja :|

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj postaram sie wjechac na kanal i zobacze ile tam jest miejsca na te tlumiki. Najwyzej srodkowy przelot od jakiegos auta dobiore, a z koncowym sie pomysli. Bo 500zl za jeden tlumik to za drogo :zly: Za koncowy chcialem dac max 300zl, a za srodkowy ok 150 zeby z montazem sie w 500zl zamknac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile w el-tecu krzycza za takie cos?

Z montażem na gotowo powinieneś się zamknąć w kwocie 1000zł (Oba duże tłumiki przelotowe)... Za to będzie cisza i święty spokój na lata... Wersia droższa to z tłumikiem przelotowo-komorowym pewno ze 100-150zł drożej wyjdzie.

Ps. co to masz za wydech 55mm u siebie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...