Gość BoLo Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 ostatnio zmienilem polos w i polecialo troszke oleju ze skrzyni... ile tego oleju do niej wchodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chestero Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 do skrzyni o ile się nie mylę ok 3,9 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 do skrzyni o ile się nie mylę ok 3,9 l Witaj U mnie w książce serwisowej podane jest, że wchodzi 3 litry oleju przekładniowego. Ja mam zalany silnik olejem Petro Canada Durum 5w40 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adiusz Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 to juz moja druga primerka p10 1.6 i pytanie dotyczy oleju, bo w sumie nie wiem czy cos sie zmieniło do 1990 roku od powstania p10. Do pierwszej lałem mineralny - druga jest 1995 czy nadal lac mineralny czy moze cosik szlachetniejszego.Nie wiem niestety jaki olej wlał poprzedni własciciel bo nie ma zadnego sladu pod maską , a czas nagli i trzeba wymienic. I jeszcze jedno ile oleju wchodzi do silniczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 a jaki masz przebieg ?? i czy silnik jest suchy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adiusz Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 przebieg 148 tys i silnik nie wykazuje zadnych poborów oleju i w pełni suchy - nic nie zgrzyta i nie kapie.Jedyne co moge wywnioskowac to przy odpaleniu słychać prace zaworów co zonacza ze chyba był lany olej mineralny choc nie jestem pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tymon Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 druga jest 1995 czy nadal lac mineralny Hmm ja mam P10 z ’92 na liczniku 172 tyś i leje pełny syntetyk.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lotnik Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Ja mam z 96 primke i jak kolega wyzej też jeżdze na pełnym syntetyku Castrol GTX Magnatek 5W/40. Jezeli nie wiesz na jakim oleju jeżdziła wcześniej to najrozsądniej było by wlac mineralny, ale ja bym wlał półsyntetyt. Trzeba dbać o to co się ma :!: PZD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeusik Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 mobil polsyntetyk - tez mialem poodbna sytuacje ale 155 tys przebiegu - wlalem i jest ok 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 jak nie wiesz co był,o poprzednio - wlej półsyntetyk - w przypadku minerała nie powinien rozszczelnić silnika, a z syntetykiem też sie nie pogryzie. Wybór marki zależy od Ciebie. Moja jeździ na Visco 3000, tyle , ze po 450 kkm (nie wiem dokładnie bo od roku mam urwaną linkę od licznika i nie mam pojjecia ile przejechała) dopiero zaczyna delikatnie podbierać olej, wycieki tez sie pojawiły. 300 kkm na tym oleju było bez problemów - zmieniany regularnie co 10 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adiusz Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 ok dzięki wielkie - lejemy półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DINO P10GT Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Lejemy!, ja też robie przymiarki do wymiany i zaleje silnik Mobilem SuperS 10W40, chociaż na pelnym syntetyku też raczej by nie umarł, ale nie wiem co wczesniej było lane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekol Opublikowano 29 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 ja mam p 10 gt i leje valvoline 5w40 półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 29 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 ja mam p 10 gt i leje valvoline 5w40 półsyntetyk Jeśli jest to 5w40 to jest to pełny syntetyk gwoli ścisłości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Heraklit Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Przeglądam sobie instrukcję obsługi i okazuje się, że powinienem wymienić olej w skrzyni biegów. W archiwum forum dotarłem do rodzaju oleju (na allegro znalazłem jego odpowiednik TEXACO MULTI GEAR S 75W-90) i że go wchodzi około 2,8l. Tylko powiedzcie mi, czy taką wymianę można zrobić samemu, czy "wlanie" oleju jest proste? A może bezpieczniej zapłacić i powierzyć to mechanikowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Witaj, Możesz sam wymienić, zapewniam ze nie wlejesz wiecej niz trzeba. Odkrecasz dwie sruby spustową i do wlewu (wlewasz do momentu aż olej zacznie przelewac się) Ja kupywałem olej a wymiane miałem w cenie. Petro Canada 75W90 po 21PLN za litr pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 tylko że do nalania oleju będziesz potrzebował czegoś w stylu strzykawki i wężyka... korek wlewowy jest z boku skrzyni a nie u góry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 W większości warsztaty oferują wymianę gratis przy zakupie oleju. A wymiana jak napisał kolega powyżej nie jest aż tak prozaiczna. Może więc nie warto bawić się w to samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miś jogi Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Ja nalewając olej do szkrzyni użyłem kawałka węża ogrodowego zakończonego lejkiem zrobionego z 1,5litrowej buteliki .Nic prostrzego :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 tylko że do nalania oleju będziesz potrzebował czegoś w stylu strzykawki i wężyka... korek wlewowy jest z boku skrzyni a nie u góry... Dokładnie, i do tego korek spustowy i przelewowy są na jakiś dziwny klucz "kwadrat" (spustowy inny, przelewowy inny), próbowałem coś dorabiać bo takich nie miałem ale nie wyszło, w końcu dałem sobie spokój, podjechałem do pierwszego lepszego warsztatu i wymienili w 15 minut za 15 zł a sam się mordowałem z tymi korkami ze dwie godziny, nie warto. Olej miałem swój: Fusch Titan Gear HSY 75W-90 API GL-5/GL4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Jak lubisz majsterkować sam przy samochodzie oraz masz miejsce (kanał) to zrób sam, bo to jest prosta czynność. Jeśli nie masz gdzie tego zrobić podjedź do kogos kto sprzedaje olej a wymieni tobie gratis. Wybór nalezy do ciebie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Heraklit Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Jak lubisz majsterkować sam przy samochodzie oraz masz miejsce (kanał) to zrób sam, bo to jest prosta czynność. Jeśli nie masz gdzie tego zrobić podjedź do kogos kto sprzedaje olej a wymieni tobie gratis.Wybór nalezy do ciebie :-) Ech, nie lubię majsterkować i nie mam kanału... jadę do warsztatu. Dzięki za radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Tylko sprawdź dokładnie ile tego oleju wchodzi do skrzyni. Ja mam co prawda 2-litrową Primerkę P10 i w jednych katalogach pisało że wchodzi 2,8 litra a w drugich że 3,6. Jak się okazało weszło dokładnie 3,6 litra. No i tak jak pisano juz na forum olej koniecznie musi być w specyfikacji GL-4 lub GL-4/GL-5. Niedopuszczalny jest olej w specyfikacji tylko GL-5. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 No i tak jak pisano juz na forum olej koniecznie musi być w specyfikacji GL-4 lub GL-4/GL-5. Niedopuszczalny jest olej w specyfikacji tylko GL-5. Pozdrawiam a czemu? pytam z ciekawości bo sam mam zamiar olej wymienić tak własciwie to co ile powinno sie olej w skrzyni wymieniac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.