Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie oleje i płyny eksploatacyjne do Primer


Gość Paki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodze się z kolegą danstanem- każdy wybiera olej firmy co do której ma największe przekonanie. Wiadomo też że wszystkie marki samochodów pomijając normy (które muszą uwzględnić) preferują daną markę oleju i nie zawsze jest to tylko chwyt marketingowy, często jest to poparte doświadczeniami i przeprowadzonymi obliczeniami wykonanymi przy projektowaniu danego silnika.

Wiadomo naprzykład że francuskie auta preferują oleje marki ELF chociaż bez problemu będą pracowały na olejach innych marek.

W moim Nissanie obecnie jest olej Castrol (nie pamiętam nazwy typu, ale jeśli ktoś będzie potrzebował to sprawdze) 10W40 i nie mam co do niego zastrzeżeń. Chociaż nie uktywam że zasialiście ziarno niepokoju i teraz przed kolejną wymianą zastanawiam się jakim olejem go zalać.

W książce serwisowej zalecanym olejem jest olej marki Texaco: HAVOLINE FORMULA 3 SYNTHETIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz Danstan kmink też ma niemiłe doświadczenia z olejami spod znaku Mobil, też jest jednym słowem hujnia...coś w tym jednak musi być że taka lipa wychodzi...

Eee, nie ma o co się spierać.To ,że coś tak komuś nie gra nie musi oznaczać

jednym słowem hujnia
.

Fanem Mobila nie jestem a że na takim jeżdżę...Tak jakoś wyszło.Mnie pasuje.Nie kieruję się marką oleju.Kiedyś poczytałem karty charakterystyki kilku najpopularniejszych oliwek i to mnie do "jedynki" przekonało.

Za mało może wiemy jak kto eksploatuje auto, żeby wysnuwać tak radykalne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja prima ma przebieg nieznany. Na liczniku mam optymistyczne 135 tys ale liczę że jest około 235. Teraz leję mobila 15w40 ale nie jestem zadowolony. Szybko czarnieje i ubywa około 0,5l na jakies 5-6 tys km. Silnik nie ma żadnych nieszczelności i nie dymi. W środku też nie ma syfu (oglądałem przy sprawdzaniu rozrządu). Nie wiem co lane było wcześniej więc zalałem minerał. Wymieniam często bo co jakieś 5 tysięcy. Chcę teraz zalać Valvoline. Dylemat polega na tym czy wybrać półsyntetyk 10w40 czy minerał. Co polecacie? Szczególnie zależy mi żeby nie ubywało mi tego oleju. Wydaje mi się że ten mobil utlenia się w znacznym stopniu i dlatego go ubywa. http://www.valvoline.pl/index_maxlife_gama.html# tutaj czytam że można to ograniczyć wybierając Valvoline MaxLife.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mareq, wierz mi..umycie silnika płukanką do silników i zalanie pólsynetykiem przerabiałem na silniku forda. a przebieg był podobno 165.000 choć ja wierza w 265.000 lub 365.000. zalewałem mineralnymi olejami i kląłem.. stale ubywało, 0,6l/1000... zalałem 10W40 max life i od tej pory jestem tego oleju fanem... skończyłem z zaglądaniem pod maske raz na 1.000 km. teraz zaglądam profilaktycznie nie częściej niż 3.000km i robie malutkie dolewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mareq, wierz mi..umycie silnika płukanką do silników i zalanie pólsynetykiem przerabiałem na silniku forda. a przebieg był podobno 165.000 choć ja wierza w 265.000 lub 365.000. zalewałem mineralnymi olejami i kląłem.. stale ubywało, 0,6l/1000... zalałem 10W40 max life i od tej pory jestem tego oleju fanem... skończyłem z zaglądaniem pod maske raz na 1.000 km. teraz zaglądam profilaktycznie nie częściej niż 3.000km i robie malutkie dolewki

Przekonałeś mnie. Zalewam valvoline. Do tego filtra Manna i się zobaczy. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

tylko 10w60 który jest syntetykiem, do tego silnika nadaje się w sam raz. Jeżdżę na takim od prawie 3 lat. Ja akurat leję castrola, ale też bardzo dobry jest valvoline.

Zobaczysz że na xxW40 będzie Ci znikał olej po juz kilku tys od wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus_3 napisał/a:

3. Jeżeli wlejemy olej mineralny nie można przechodzić na syntetyk. ( rozszczelni się)

 

nikt nie mówi o przechodzeniu na fullsynettyk...a co do przejścia z minerala na full ... przyjedź,pokaże ci ksiązkę serwisową.. pokaże ci też moje drugie auto które zapomniało o mineralu z pożytkiem dla niego

Focus_3 napisał/a:

4. Jeżeli wlejemy olej o większej lepkości a potem o mniejszej, rozszczelin się.

no to ja obstawiam że stan techniczny tego silnika musiał być marny. moja fiesta z przebiegiem (ford kasuje licznik 99.999 :( ) 204.000 dostał przy 165.000 pólsynetyk...a przy 126.000 na liczniku kazali mi remont silnika robić,bo pluł olejem :kosci: remontu nie robiłem inie zamierzam

beniki napisał/a:

najgorsze jest to ze nie wiem jakiej firmy byl olej wlewany - wydaje mi sie ze jednak za wczesnie na mineralny.

 

W mojej wiadomości nie chodziło o wybór konkretnego oleju. Intencją było stwierdzenie że: Jeżeli zmieniamy olej to z syntetyka na mineralny to jest to podróż w jedną stronę.

 

Moje doświadczenie określa tylko. Jeśli wlejesz olej "lepszy - rzadszy" to tego eksperymentu najprawdopodobniej twój silnik nie wytrzyma.

Wlałem olej 5W50, i z tego wzięły się moje problemy. Oczywiście nie widziałem jaki olej był wcześniej wlany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zmieniamy olej to z syntetyka na mineralny to jest to podróż w jedną stronę.
stwierdzenia starej daty mechanika...

albo starej daty moherowej chustki...

 

moje dwa samochody przeczą temu.. co piszesz.

amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje :) doświadczenie jest nastęujące. P11 2.0, przebiej 100kkm, od 35kkm na M1 5W50, oleju nic nie ubywa przy umiarkowanej głównie miejskiej jeździe. Zaglądam co 10kkm, olej czysty jak lza (złoto żółty:) chociaż po przeczytaniu wcześniejszych postów nie wiem czy to dobrze.

Generalnie jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji. Czy zastosowanie płukanki przy wymianie oleju może pomóc na zasyfione lub załóżmy lekko przypieczone pierścienie? A może są jakieś specjalne dodatki do oleju?? Słyszałem różne opinie. Bardzo mnie to ciekawi. Ps Któś stosował w swoim silniku ceramizery?? Takie jak tutaj http://www.ceramizer.pl/component/option,c...tpage/Itemid,1/. Wynalazek czy ma coś wspólnego z prawdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bede za jakiś miesac zmieniał olej - myślałem o Motulu ale chyba jedna Shella 10W-60 zaleje - zobaczymy - Mobil dobrze ,,płuka'' wałki mam czyste jakby nowe byłe - zero osadów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość blackgti

Czesc.Ja tez mam silnik sr20de,co prawda w sunny ale to bez roznicy.Teraz tez jezdze na mobil 1 5w50 i wydaje mi sie ze moze on byc troche za zadki jak do tego silnika.Chodzi o to ze dopuki silnik nie jest za goracy to pracuje cichutko,normalnie,ale jak sie rozgrzeje do okolo 90 stopni to slychac takie klaskanie pod pokrywa zaworow.Mechanik po osluchaniu silnika stetoskopem powiedzial ze to dzwiek dochodzacy od hydraulicznych popychaczy zaworow i mam sie tym nie przejmowac,tylko jezdzic.Dodam ze slychac to tylko na wolnych obrotach i po minimalnym dodaniu gazu jest o.k.Przy nastepnej wymianie oleju chce zmienic na shell helix racing 10w60(troche gesciejszy i niestety drozszy 4l. okolo 250 pln.)Czy ktos z was ma podobne objawy i co powiecie na temat tego oleju shella 10w60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Po przestudiowaniu waszych postow poczulem nieprzyjemne uklucie - czy aby zalalem silnik w mojej Primerze wlasciwym olejem???

 

Przy przebiegu 70000 mil (112 kkm) uzylem oleju Castrol GTX Magnatec 10W/40 i zalozylem standardowy filtr Championa. Jak myslicie, czy to dobra kombinacja?

 

Musze przyznac, ze po wymianie oleju silnik zaczal pracowac ciszej, a po przejechaniu 700 mil (1100 km) nie znac zadnych ubytkow ani wyciekow na zewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj wymieniam na shella 10w60

 

Witam

Tutaj masz Waćpan dane tego oleju i jeżeli tylko zechcesz możesz je porównywać z danymi innych olejów silnikowych :

 

http://www.shell.com/static/tw-cn/download...a_racing_eg.pdf

 

Pozdrawiam. :-)

 

wielkie dzięki :one: widzę że ma lepsze właściwości niż Mobil 5W 50

 

dzisiaj objechałem cały Wałbrzych i nigdzie nawet na 2 stcjach SHELA nie był 10W60 a ludzie mnie na maxa wqrwiali jak mi wmawiali że takiego oleju nie ma,żebym kupił 10W40!!!

Normalnie miałem dzisiaj takie nerwy że szok - w dodatku korek wlewu oleju nie trzyma bo ta pieprzona uszczelka puszcza mimo ze korek na maxa dokręcony Q..A!! wywaliło mi oleju tyle że mam minimum na bagnecie - kupiłem więc 1l 5w50 i dolałem - dopiero za 1k km bedzie 10k więc jeszcze sie wstrzymam, w niemczech będę to sobie kupie olej..

 

 

Dzisiaj teściowa goniła mnie z kuchni hehe bo sobie testy olejów robiłem(Mobil 15w40,10W40 5w50 sprwdze w niedziele :D ):

Nalałem na łyżeczkę i podgrzewałem nad gazówką i...

mineralny zapalił się po 2 minutach a półsynetyk po 1m40s

powtórzę test w niedziele z udziałem 5w50 splae je, wymieszam i zamroże :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kmink, przecież on jest bez łaski do kupienia.. ten shell ultra racing...tylko drogi : 224 zł /4l

 

Stary no właśnie tez tak myślałem, objechałem cały Wałbrzych i d*pa nwet nie wiesz jaki byłem wqrzony :028:

 

Co do ceny to NO PROBLEM na oleju nie oszczedzam - tak samo jeśli chodzi o części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...