Burning Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 To di. Przede wszystkim rdza. Progi, belka pod chłodnicą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Witam, wpadło mi w oko ogłoszenie http://olx.pl/oferta/nissan-almera-tino-sprzedany-sprzedany-sprzedany-CID5-ID9WFK3.html. Chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Ten silnik to di czy dci? Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Ale już jest sprzedane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 W nocy pisałem z telefonu, więc teraz się bardziej rozpiszę. roczniki 2000-2002 to di, 2003 to rok przejściowy, póżniejsze - dci. Dci występuje w 2 wersjach - 110KM (5 biegów) i 136KM (6biegów). Poza wspomnianą wcześniej korozją typowe usterki to: - zacinający się silnik wycieraczek (parcieje uszczelka, podcieka woda, silniczek do regeneracji) - tania usterka do samodzielnej likwidacji, lub koszt 400zł przód, ok 200zł tył; - huczące łożysko półosi (występuje przy przebiegu +/- 250tys. km) - koszt około 400zł; - padnięty laser CD - około 50zł; - siadająca pompa wtryskowa w silniku DI (około 300tys. km, jeśli nie jest zadbana) - koszty: albo dolewamy oleju 2T do paliwa (250ml na bak, czyli +/-5zł na 800km), albo regenerujemy pompę za około 1600zł; Relatywnie drogie (np. w porównaniu do Golfa, czy Primery) są amortyzatory, ale oryginały (KYB) trzymają około 200tys. z przodu i sporo więcej z tyłu. Ja wymieniłem całość przy 260tys. km, wraz z odbojami, bo wszystko miałem jeszcze fabryczne. Ważny dla silnika jest olej dobrej jakości. Trzeba go regularnie wymieniać (20 tys. podane przez producenta to moim zdaniem sporo). Za to silnik się odwdzięcza, bo przy przebiegu 270tys. jeżdżę na pełnym syntetyku i od wymiany do wymiany nie bierze ani kropli. Przy jeździe po wertepach może uszkodzić się czujnik biegu wstecznego/jałowego, który jest jednocześnie korkiem spustowym (roczniki 2000-2001). Nie ma zamienników. Oryginał 266zł. Nie szukać z demontażu, bo często są niesprawne "zaleczone", a koszt niewiele niższy (znalazłem po 250zł). Poza tym auto wygodne, pakowne, głośne dopiero powyżej 140km/h - zatem nie przeszkadza to przy przepisowej jeździe. Możliwa zmiana rozkładu tylnych foteli na 4osobówkę, wtedy nawet człowiek 2m wzrostu siedzi wygodnie z tyłu. Jak na "vana" dobrze jeździ w zakrętach - nieporównywalnie lepiej od np. VW Touran. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Ładny opis "+". Dodam tylko iż np. torbę z zakupami już jest ciężko postawić na podłodze za siedzeniem kierowcy. Jednak jest mało miejsca między przodem a tyłem, ale na wysokość ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Jak "+" to daj A z tym miejscem na torbę bym nie demonizował - mam 178cm wzrostu i nawet spora torba "IKEA" wchodzi. Z resztą i tak wolę wozić rzeczy w bagażniku (bezpieczniej w razie wypadku - każdy przedmiot w kabinie staje się przecież pociskiem), który jest przecież bardzo przepastny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barto91 Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Dziękuję za pomoc Panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Jak "+" to daj Faktycznie, napisać, napisałem, ale już w Twoim tekście nie zaznaczyłem. To masz już teraz, to co się należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 (edytowane) Dziękuję za pomoc Panowie. No problemmo - jakby co - pytaj ja mam większą wiedzę o DI, mirek - o DCI mirku - dziękuję Edytowane 5 Maja 2015 przez Burning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barsliw Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Witam, jestem tu nowy i powoli przymierzam sie do zakupu Almery Tino. I tu moje pytanie: Czy w tym modelu występował w ogóle tempomat?? Jeśli tak to jak "wygląda"? Jakaś manetka czy przyciski na desce? Pytam, bo jest sporo ogłoszeń a większość to jak dla mnie sterowanie radiem przy kierownicy z lewej strony. Dziękuję z góry za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Nie wiem jak po lifcie 2003, ale u mnie (przedlift) sterowanie radiem jest po prawej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 U mnie również nie ma. Silnik 2,2DCi , rocznik 2003 i sterowanie po lewej stronie kierownicy. Może to tyczy się nowszych modeli - nie napisałeś nic o roczniku. Może tempomat jest w silnikach 2,0, ale one są w automacie. Musisz również rozróżnić "deskę" nad CD, często handlarze piszą iż ma nawigację. Jeśli by była nawigacja, to na przyciskach numerycznych i nie tylko, są inne symbole w kolorze czerwonym. Jeśli nie ma nic czerwonego, tzn. iż jest tylko komputer pokładowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barsliw Opublikowano 23 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 Takiż egzemplarz. Cos możecie o nim powiedzieć po zdjęciach ? http://allegro.pl/showItem2.php?item=5553139266 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 23 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 Nieoryginalne felgi (alu 15", IMHO szpetne ), wnętrze na tyle na ile widać wskazuje, że przebieg raczej prawdziwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barsliw Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Felgi jak felgi. Zawsze można zmienić. Na jakie awarie w takim aucie mogę liczyć. Oczywiście statystycznie. Czy tu jest turbo z jakas zmienna geometria itp wynalazki? Jest w nim ta sama "droga" pompa co w przedlifcie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Turbina jest, pompa jest-lecz gdyby ktoś Ci wmówi jej regenerację, to najpierw należy odpowiednio ustawić ciśnienie na pompie oraz wydatki paliwa na wtryskach. Lać dobre paliwo a nie taniochę z "krzaków" gdyż tutaj jest CR. Jest dwumasa /koło zamachowe/ które kosztuje ok. 1,5 tyś mnie akurat walnęło i muszę wracać z urlopu. Na blacie mam 266 tyś i rocznik 2003. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek32 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Panowie ,na początku witam wszystkich na tym forum. Proszę was o opinię jeśli chodzi o to ogłoszenie: http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-pewny-maly-przebieg-156-tys-km-auto-z-niemiec-ID6y6OP9.html Znam kolesia co to auto sprowadził,ale nie wiem czy to jest dobra okazja. Mam obecnie audi A3 z 2001r i zastanawiam się nad zmianą na Tinę. Troszkę obawiam się silnika sławnego 1.8 i automatu a co za tym idzie spalania. Czy można brać to auto pod uwagę ? Nie wiem czy mi się wydaje ,ale zderzak z tyłu chyba nie ma równej szczeliny. Nikt nie podpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Panowie ,na początku witam wszystkich na tym forum. Proszę was o opinię jeśli chodzi o to ogłoszenie: http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-pewny-maly-przebieg-156-tys-km-auto-z-niemiec-ID6y6OP9.html Znam kolesia co to auto sprowadził,ale nie wiem czy to jest dobra okazja. Mam obecnie audi A3 z 2001r i zastanawiam się nad zmianą na Tinę. Troszkę obawiam się silnika sławnego 1.8 i automatu a co za tym idzie spalania. Czy można brać to auto pod uwagę ? Nie wiem czy mi się wydaje ,ale zderzak z tyłu chyba nie ma równej szczeliny. Nikt nie podpowie? Ładnie wygląda, dobrze utrzymana, felgi orginalne. Powiedzmy że stan licznika do kilometrów może być zgodny. Co do przerwy między błotnikiem a zderzakiem tylnym - ogólnie są przerwy w każdej Tince (gdyż zderzak wchodzi w zaczepy). Tutaj może być złudzenie załamania światła, gdyż to samo widać na prawym błotniku/zderzak przednim. A może wypadło z zaczepów, więc trzeba się przyjrzeć. Cena w stosunku do rocznika jest ceną do przyjęcia (i może okazyjną) okazyjną (w stosunku do innych ogłoszeń i np. do ostatniej sztuki którą widziałem na giełdzie. Za 2004 wołali 15400 zł), więc należy się dokładnie przyjrzeć. Piszesz iż sprzedaje ją Twój znajomy, to może nie będzie Cię "pchał" na minę. Zwrócił bym również uwagę na dwa wpisy w opisie; -podgrzewane lusterka-nie spotkałem i nie słyszałem aby w Tino było montowanie podgrzewania fabrycznie! -niefabryczne radio-tego na fotkach nie widać. Jest fabryczne, które jest zintegrowane z wyświetlaczem, cd, i wielofunkcyjną kierownicą! Z silnikami jest różnie i nie zawsze to może być winą silnika, lecz osoby użytkującej ten pojazd. Silnik ma małą pojemność miski olejowej, więc często trzeba sprawdzać jego stan i nie żałować wymiany oleju i to dobrego, co 10 tyś. Ja osobiście przyprowadziłem Tinkę, ma już przejechane przeszło 266 tyś (ale jest to diesel). Ogólnie jestem z niej zadowolony. Tino jest eleganckim samochodem rodzinnym, Jej zawieszenie ładnie sprawuje się w lasach i na polnych duktach. (ale nie myśl że to terenówka). Łatwo i wygodnie się wsiada i wysiada, konfiguracja tylnych foteli też jest bardzo łatwa i zarazem wygodna w czasie niektórych przejażdżek. Zapakować się do podróży też jest wygodne. Nie słyszałem aby były na forum jakieś wzmianki o awaryjności automatycznych skrzyń biegów. Spalanie w automacie wcale nie jest o wiele większe. Prócz tego Tinka może i lubi być zagazowana. Należy zwrócić uwagę na przednią belkę pod zderzakiem !!!! To jest bolączka WSZYSTKICH Almer. Musisz wiedzieć że osiągi-przyśpieszenia nie będą takie jak w Audi, ale ten samochód nie do tego służy. Cieszę się że taki samochód wpadł Ci w oko. Przypuszczam, iż jak kilka razy taką Tinką pojeździsz, to każdy następny samochód już będzie zawsze podwyższany. Napisałem to co wiedziałem i co zaobserwowałem po użytkowaniu swojej już ponad 5 lat. Odpowiem na każde inne Twoje pytanie /nie koniecznie skrzyni/, a teraz jeśli chcesz, to serdecznie zapraszam do oddania głosu na moją Tinkę, która "startuje" jako fotka do kalendarza klubowego. Z góry dziękuję. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100788-nissan-wrze%C5%9Bnia-2015-g%C5%82osowanie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr1 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 (edytowane) Witam z tego co widzę to za bardzo okopcona jest rura wydechowy a to kojarzy mi się z jednym bierze olej Mam tak u siebie w tino tylko mniej zakopcone Edytowane 16 Września 2015 przez kr1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek32 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) Co do przerwy między błotnikiem a zderzakiem tylnym - ogólnie są przerwy w każdej Tince (gdyż zderzak wchodzi w zaczepy). Tutaj może być złudzenie załamania światła, gdyż to samo widać na prawym błotniku/zderzak przednim. A może wypadło z zaczepów, więc trzeba się przyjrzeć. Widziałem tą szczelinę na żywo , więc nie jest to złudzenie . Dzięki za obszerny opis . Ile może spalać w trybie mieszanym taka Tina z tym silnikiem? Witam z tego co widzę to za bardzo okopcona jest rura wydechowy a to kojarzy mi się z jednym bierze olej Mam tak u siebie w tino tylko mniej zakopcone Kurcze , ja na tych zdjęciach ledwo rurę widzę . Czy można w inny sposób sprawdzić jak jest z braniem oleju w tym aucie ? Wygląda na to ,że się spóźniłem . Ogłoszenie jest nieaktualne. Edytowane 18 Września 2015 przez jasiek32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 Widziałem tą szczelinę na żywo , więc nie jest to złudzenie . Dzięki za obszerny opis . Ile może spalać w trybie mieszanym taka Tina z tym silnikiem? Kurcze , ja na tych zdjęciach ledwo rurę widzę . Czy można w inny sposób sprawdzić jak jest z braniem oleju w tym aucie ? Wygląda na to ,że się spóźniłem . Ogłoszenie jest nieaktualne. No to pech, bo wygląda na ładną i zadbaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 (edytowane) Witam wszystkich po Świętach Krótko i na temat: na co zwrócić uwagę i czy te "słynne" 1.8 to prawda czy bardziej mit? http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-100-bezwypadkowy-100-orginalny-przebieg-bardzo-ladna-idealna-ID6yjE8Z.html PS. jak tutaj wygląda sprawa korozji, bo u mnie już progi znikły w obecnej Ali.... Pozdrawiam. Edytowane 28 Marca 2016 przez franc821 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Krótko i na temat: na co zwrócić uwagę i czy te "słynne" 1.8 to prawda czy bardziej mit? http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-100-bezwypadkowy-100-orginalny-przebieg-bardzo-ladna-idealna-ID6yjE8Z.html Trzeba poczytać, gdyż już były odpowiedzi. Zależy od egzemplarza. W/g mnie mało realny stan licznika za 15 letnie auto - lepiej jeździć rowerem niż robić opłaty za samochód który robi ok 8 tyś rocznie - ale "perełki" się zdarzają.. PS. jak tutaj wygląda sprawa korozji, bo u mnie już progi znikły w obecnej Ali.... Na pewno trzeba zwrócić uwagę na przednią belkę pod chłodnicą /był i jest temat/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Trzeba poczytać, gdyż już były odpowiedzi. Zależy od egzemplarza. W/g mnie mało realny stan licznika za 15 letnie auto - lepiej jeździć rowerem niż robić opłaty za samochód który robi ok 8 tyś rocznie - ale "perełki" się zdarzają.. Na pewno trzeba zwrócić uwagę na przednią belkę pod chłodnicą /był i jest temat/. Dzięki, do dziś jeszcze nie byłem go obejrzeć, odwiedzę go niebawem no chyba że ktoś mnie uprzedzi Wszystko jasne, autko okazało się prawdziwym cukierkiem, do momentu kiedy to nie postanowiłem zajrzeć jak wygląda od spodu, progi z tyłu były...... może inaczej: progów z tyłu już nie było- wiedziałem że gdzieś jest jakiś feler i nie myliłem się tak więc Panie i Panowie sprawdzajcie dokładnie blacharkę w "tinach" szczególnie tych przedliftowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Szkoda że nie zrobiłeś fotek i nie dałeś do wglądu. Tino ma nakładki plastikowe i nie wiadomo gdzie ta ruda nastąpiła? A jeśli czytałe\ś dokładnie, to nigdzie i nigdy nie było wzmianki o progach, więc przydały by się fotki poglądowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Żadne fotki nie są tutaj potrzebne, dokonując oględzin wystarczy przyklęknąć na jednym kolanie(na wysokości tylnych drzwi) zajrzeć pod auto i wszystko będzie jasne. Od dwóch dni jestem posiadaczem V10 rok 2004 i wydaje mi się że blacharsko jest wszystko w porządku, więcej będę mógł powiedzieć po wjeździe na kanał lub poniesieniu Tiny na podnośniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.