Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić TINO? Zapytaj tu i tylko tutaj


Gość VG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W nocy pisałem z telefonu, więc teraz się bardziej rozpiszę.

roczniki 2000-2002 to di, 2003 to rok przejściowy, póżniejsze - dci.

Dci występuje w 2 wersjach - 110KM (5 biegów) i 136KM (6biegów).

 

Poza wspomnianą wcześniej korozją typowe usterki to:

 - zacinający się silnik wycieraczek (parcieje uszczelka, podcieka woda, silniczek do regeneracji) - tania usterka do samodzielnej likwidacji, lub koszt 400zł przód, ok 200zł tył;

 - huczące łożysko półosi (występuje przy przebiegu +/- 250tys. km) - koszt około 400zł;

 - padnięty laser CD - około 50zł;

 - siadająca pompa wtryskowa w silniku DI (około 300tys. km, jeśli nie jest zadbana) - koszty: albo dolewamy oleju 2T do paliwa (250ml na bak, czyli +/-5zł na 800km), albo regenerujemy pompę za około 1600zł;

 

Relatywnie drogie (np. w porównaniu do Golfa, czy Primery) są amortyzatory, ale oryginały (KYB) trzymają około 200tys. z przodu i sporo więcej z tyłu. Ja wymieniłem całość przy 260tys. km, wraz z odbojami, bo wszystko miałem jeszcze fabryczne.

Ważny dla silnika jest olej dobrej jakości. Trzeba go regularnie wymieniać (20 tys. podane przez producenta to moim zdaniem sporo). Za to silnik się odwdzięcza, bo przy przebiegu 270tys. jeżdżę na pełnym syntetyku i od wymiany do wymiany nie bierze ani kropli.

Przy jeździe po wertepach może uszkodzić się czujnik biegu wstecznego/jałowego, który jest jednocześnie korkiem spustowym (roczniki 2000-2001). Nie ma zamienników. Oryginał 266zł. Nie szukać z demontażu, bo często są niesprawne "zaleczone", a koszt niewiele niższy (znalazłem po 250zł).

 

Poza tym auto wygodne, pakowne, głośne dopiero powyżej 140km/h - zatem nie przeszkadza to przy przepisowej jeździe.

Możliwa zmiana rozkładu tylnych foteli na 4osobówkę, wtedy nawet człowiek 2m wzrostu siedzi wygodnie z tyłu.

Jak na "vana" dobrze jeździ w zakrętach - nieporównywalnie lepiej od np. VW Touran.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Ładny opis "+".

Dodam tylko iż np. torbę z zakupami już jest ciężko postawić na podłodze za siedzeniem kierowcy. Jednak jest mało miejsca między przodem a tyłem, ale na wysokość ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak "+" to daj rep_up.png;)

A z tym miejscem na torbę bym nie demonizował - mam 178cm wzrostu i nawet spora torba "IKEA" wchodzi.

Z resztą i tak wolę wozić rzeczy w bagażniku (bezpieczniej w razie wypadku - każdy przedmiot w kabinie staje się przecież pociskiem), który jest przecież bardzo przepastny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc Panowie. ;)

No problemmo - jakby co - pytaj :)

ja mam większą wiedzę o DI, mirek - o DCI :)

 

mirku - dziękuję :D

Edytowane przez Burning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, jestem tu nowy i powoli przymierzam sie do zakupu Almery Tino. I tu moje pytanie:

Czy w tym modelu występował w ogóle tempomat?? 

Jeśli tak to jak "wygląda"? Jakaś manetka czy przyciski na desce?

Pytam, bo jest sporo ogłoszeń a większość to jak dla mnie sterowanie radiem przy kierownicy z lewej strony.

Dziękuję z góry za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również nie ma. Silnik 2,2DCi , rocznik 2003 i sterowanie po lewej stronie kierownicy.

Może to tyczy się nowszych modeli - nie napisałeś nic o roczniku.

Może tempomat jest w silnikach 2,0, ale one są w automacie.

Musisz również rozróżnić "deskę" nad CD, często handlarze piszą iż ma nawigację. Jeśli by była nawigacja, to na przyciskach numerycznych i nie tylko, są inne symbole w kolorze czerwonym. Jeśli nie ma nic czerwonego, tzn. iż jest tylko komputer pokładowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieoryginalne felgi (alu 15", IMHO szpetne :D ), wnętrze na tyle na ile widać wskazuje, że przebieg raczej prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi jak felgi. Zawsze można zmienić.

Na jakie awarie w takim aucie mogę liczyć. Oczywiście statystycznie. Czy tu jest turbo z jakas zmienna geometria itp wynalazki? Jest w nim ta sama "droga" pompa co w przedlifcie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina jest, pompa jest-lecz gdyby ktoś Ci wmówi jej regenerację, to najpierw należy odpowiednio ustawić ciśnienie na pompie oraz wydatki paliwa na wtryskach.

Lać dobre paliwo a nie taniochę z "krzaków" gdyż tutaj jest CR.

Jest dwumasa /koło zamachowe/ które kosztuje ok. 1,5 tyś mnie akurat walnęło i muszę wracać z urlopu. Na blacie mam 266 tyś i rocznik 2003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie ,na początku witam wszystkich na tym forum.

Proszę was o opinię jeśli chodzi o to ogłoszenie:

http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-pewny-maly-przebieg-156-tys-km-auto-z-niemiec-ID6y6OP9.html

 

Znam kolesia co to auto sprowadził,ale nie wiem czy to jest dobra okazja.

Mam obecnie audi A3 z 2001r i zastanawiam się nad zmianą na Tinę.

Troszkę obawiam się silnika sławnego 1.8 i automatu a co za tym idzie spalania.

Czy można brać to auto pod uwagę ?

Nie wiem czy mi się wydaje ,ale zderzak z tyłu chyba nie ma równej szczeliny.

 


Nikt nie podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,na początku witam wszystkich na tym forum.

Proszę was o opinię jeśli chodzi o to ogłoszenie:

http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-pewny-maly-przebieg-156-tys-km-auto-z-niemiec-ID6y6OP9.html

 

Znam kolesia co to auto sprowadził,ale nie wiem czy to jest dobra okazja.

Mam obecnie audi A3 z 2001r i zastanawiam się nad zmianą na Tinę.

Troszkę obawiam się silnika sławnego 1.8 i automatu a co za tym idzie spalania.

Czy można brać to auto pod uwagę ?

Nie wiem czy mi się wydaje ,ale zderzak z tyłu chyba nie ma równej szczeliny.

 

Nikt nie podpowie?

 

Ładnie wygląda, dobrze utrzymana, felgi orginalne. Powiedzmy że stan licznika do kilometrów może być zgodny.

Co do przerwy między błotnikiem a zderzakiem tylnym - ogólnie są przerwy w każdej Tince (gdyż zderzak wchodzi w zaczepy). Tutaj może być złudzenie załamania światła, gdyż to samo widać na prawym błotniku/zderzak przednim. A może wypadło z zaczepów, więc trzeba się przyjrzeć.

Cena w stosunku do rocznika jest ceną do przyjęcia (i może okazyjną) okazyjną (w stosunku do innych ogłoszeń i np. do ostatniej sztuki którą widziałem na giełdzie. Za 2004 wołali 15400 zł), więc należy się dokładnie przyjrzeć.

Piszesz iż sprzedaje ją Twój znajomy, to może nie będzie Cię "pchał" na minę.

Zwrócił bym również uwagę na dwa wpisy w opisie;

-podgrzewane lusterka-nie spotkałem i nie słyszałem aby w Tino było montowanie podgrzewania fabrycznie!

-niefabryczne radio-tego na fotkach nie widać. Jest fabryczne, które jest zintegrowane z wyświetlaczem, cd, i wielofunkcyjną kierownicą!

Z silnikami jest różnie i nie zawsze to może być winą silnika, lecz osoby użytkującej ten pojazd. Silnik ma małą pojemność miski olejowej, więc często trzeba sprawdzać jego stan i nie żałować wymiany oleju i to dobrego, co 10 tyś.

Ja osobiście przyprowadziłem Tinkę, ma już przejechane przeszło 266 tyś (ale jest to diesel). Ogólnie jestem z niej zadowolony.

Tino jest eleganckim samochodem rodzinnym, Jej zawieszenie ładnie sprawuje się w lasach i na polnych duktach. (ale nie myśl że to terenówka). Łatwo i wygodnie się wsiada i wysiada, konfiguracja tylnych foteli też jest bardzo łatwa i zarazem wygodna w czasie niektórych przejażdżek. Zapakować się do podróży też jest wygodne.

Nie słyszałem aby były na forum jakieś wzmianki o awaryjności automatycznych skrzyń biegów. Spalanie w automacie wcale nie jest o wiele większe. Prócz tego Tinka może i lubi być zagazowana.

Należy zwrócić uwagę na przednią belkę pod zderzakiem !!!! To jest bolączka WSZYSTKICH Almer.

Musisz wiedzieć że osiągi-przyśpieszenia nie będą takie jak w Audi, ale ten samochód nie do tego służy.

 

Cieszę się że taki samochód wpadł Ci w oko. Przypuszczam, iż jak kilka razy taką Tinką pojeździsz, to każdy następny samochód już będzie zawsze podwyższany.

 

Napisałem to co wiedziałem i co zaobserwowałem po użytkowaniu swojej już ponad 5 lat.

Odpowiem na każde inne Twoje pytanie /nie koniecznie skrzyni/, a teraz jeśli chcesz, to serdecznie zapraszam do oddania głosu na moją Tinkę, która "startuje" jako fotka do kalendarza klubowego.  Z góry dziękuję.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100788-nissan-wrze%C5%9Bnia-2015-g%C5%82osowanie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z tego co widzę to za bardzo okopcona jest rura wydechowy a to kojarzy mi się z jednym bierze olej

Mam tak u siebie w tino tylko mniej zakopcone

Edytowane przez kr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do przerwy między błotnikiem a zderzakiem tylnym - ogólnie są przerwy w każdej Tince (gdyż zderzak wchodzi w zaczepy). Tutaj może być złudzenie załamania światła, gdyż to samo widać na prawym błotniku/zderzak przednim. A może wypadło z zaczepów, więc trzeba się przyjrzeć.

Widziałem tą szczelinę na żywo , więc nie jest to złudzenie .

Dzięki za obszerny opis .

Ile może spalać w trybie mieszanym taka Tina z tym silnikiem?

 

Witam z tego co widzę to za bardzo okopcona jest rura wydechowy a to kojarzy mi się z jednym bierze olej

Mam tak u siebie w tino tylko mniej zakopcone

Kurcze , ja na tych zdjęciach ledwo rurę widzę .

Czy można w inny sposób sprawdzić jak jest z braniem oleju w tym aucie ?

 

 

Wygląda na to ,że się spóźniłem .

Ogłoszenie jest nieaktualne.

Edytowane przez jasiek32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem tą szczelinę na żywo , więc nie jest to złudzenie .

Dzięki za obszerny opis .

Ile może spalać w trybie mieszanym taka Tina z tym silnikiem?

Kurcze , ja na tych zdjęciach ledwo rurę widzę .

Czy można w inny sposób sprawdzić jak jest z braniem oleju w tym aucie ?

 

 

Wygląda na to ,że się spóźniłem .

Ogłoszenie jest nieaktualne.

 

No to pech, bo wygląda na ładną i zadbaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich po Świętach :)

 

Krótko i na temat: na co zwrócić uwagę i czy te "słynne" 1.8 to prawda czy bardziej mit?

http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-100-bezwypadkowy-100-orginalny-przebieg-bardzo-ladna-idealna-ID6yjE8Z.html

 

PS. jak tutaj wygląda sprawa korozji, bo u mnie już progi znikły w obecnej Ali....

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez franc821
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat: na co zwrócić uwagę i czy te "słynne" 1.8 to prawda czy bardziej mit?

http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-100-bezwypadkowy-100-orginalny-przebieg-bardzo-ladna-idealna-ID6yjE8Z.html

Trzeba poczytać, gdyż już były odpowiedzi. Zależy od egzemplarza. 

W/g mnie mało realny stan licznika za 15 letnie auto - lepiej jeździć rowerem niż robić opłaty za samochód który robi ok 8 tyś rocznie - ale "perełki" się zdarzają.. 

 

PS. jak tutaj wygląda sprawa korozji, bo u mnie już progi znikły w obecnej Ali....

Na pewno trzeba zwrócić uwagę na przednią belkę pod chłodnicą /był i jest temat/. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trzeba poczytać, gdyż już były odpowiedzi. Zależy od egzemplarza. 

W/g mnie mało realny stan licznika za 15 letnie auto - lepiej jeździć rowerem niż robić opłaty za samochód który robi ok 8 tyś rocznie - ale "perełki" się zdarzają.. 

 

Na pewno trzeba zwrócić uwagę na przednią belkę pod chłodnicą /był i jest temat/. 

 

Dzięki, do dziś jeszcze nie byłem go obejrzeć, odwiedzę go niebawem no chyba że ktoś mnie uprzedzi ;) 

Wszystko jasne, autko okazało się prawdziwym cukierkiem, do momentu kiedy to nie postanowiłem zajrzeć jak wygląda od spodu, progi z tyłu były...... może inaczej: progów z tyłu już nie było- wiedziałem że gdzieś jest jakiś feler i nie myliłem się tak więc Panie i Panowie sprawdzajcie dokładnie blacharkę w "tinach" szczególnie tych przedliftowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zrobiłeś fotek i nie dałeś do wglądu.

Tino ma nakładki plastikowe i nie wiadomo gdzie ta ruda nastąpiła?

A jeśli czytałe\ś dokładnie, to nigdzie i nigdy nie było wzmianki o progach, więc przydały by się fotki poglądowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne fotki nie są tutaj potrzebne, dokonując oględzin wystarczy przyklęknąć na jednym kolanie(na wysokości tylnych drzwi) zajrzeć pod auto i wszystko będzie jasne. Od dwóch dni jestem posiadaczem V10 rok 2004 i wydaje mi się że blacharsko jest wszystko w porządku, więcej będę mógł powiedzieć po wjeździe na kanał lub poniesieniu Tiny na podnośniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...