omn Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Co do ceny , to między 1,6 a 1,5 dci w starej wersji i 1,2DIG-S a 1,5 dci w nowej , różnica to 4500zl - szoku nie ma. Porównywanie do starego 1,4 i 1,2 bez kompresora , nie ma sensu , "nie te małpy-nie ten cyrk" Co do "mitów o tym silniku" jak to określił kol. sobkon,cóż mnie ten mit(panewki ) dopadł i to przy śmiesznym przebiegu(80kkm) Całe szczęście na rozszerzonej gwarancji. Czy znowu kupił bym auto z tym silnikiem? Raczej tak.Największą jego zaletą jest moment obrotowy i to że nawet przy maksymalnych prędkościach , nadal mało pali i tu jest największa różnica między dieslem a benzyną. A czy to nie jest czasem różnica pomiędzy silnikiem turbo a bez turbo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) Nie.Turbo benzyny też są coraz powszechniejsze,ale przy depnięciu włącza się "wir"w zbiorniku.Sprawność silnika w PB jest bardzo słaba i "para" idzie w gwizdek(zamienia się w ciepło)z tad szybkie nagrzewanie benzyniaków. Edytowane 30 Maja 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Manix teraz mi się przypominało a jak to jest że w mojej tiidzie-Jazda w trasie- jak szybciej jadę 120km/h silnik trzymany w 3000 obrotów to pali mi mniej ,spalanie spada w oczach 6.2l kiedyś pokazał 5.4l A jak jadę powoli 80km/h 60km/h obroty 2500 obrotów to spalanie wzrasta 6.5l 7.1l ????? Mi opłaca się szybciej jechać pali mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) Manix teraz mi się przypominało a jak to jest że w mojej tiidzie-Jazda w trasie- jak szybciej jadę 120km/h silnik trzymany w 3000 obrotów to pali mi mniej ,spalanie spada w oczach 6.2l kiedyś pokazał 5.4l A jak jadę powoli 80km/h 60km/h obroty 2500 obrotów to spalanie wzrasta 6.5l 7.1l ????? Mi opłaca się szybciej jechać pali mniej. spójrz na wykres mocy a momentu obr.a sam stwierdzisz że w trasie powinien palić najmniej gdzieś w okolicy 2800/3000rpm ,na najwyższym biegu Edytowane 30 Maja 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omn Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 I tu niestety widać przewagę diesli, trasa poniżej 4l, miasto okolo 6l, średnio okolo 5l, ale czasem i np. 4,6l przy w miare spokojnej jeżdzie. Spalanie obliczone na podstawie ilości zatankowango paliwa i na podstawie km wg. gps, bo licznik zawyża, a komp pokazuje średnie 4,2. Biegi zmieniać mogę przy 1500obr, a i tak ciągnie ładnie. Niestety gps zaniża, nie oblicza dokładnie drogi jaką przebywasz a pewną jej aproksymację krzywą łamaną wzdłuż drogi na mapie. A może masz za duże opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 (edytowane) Zgodnie z dyrektywą uni,wszystkie auta zawyżają wskazania prędkościomierza o ok.5% do 10%(jedziesz 95 a licznik wskazuje 100) Gdyby miał za duże opony ,to licznik by zaniżał prędkość , a nie zawyżał.(odwrotność przykładu z góry) GPS jest o wiele dokładniejszy , tu można poczytać http://www.gps.gov/ Edytowane 1 Czerwca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Ale jednak pomiar prędkości przy pomocy GPS nie jest w idealnie mierzyć drogi złożonej z łuków. Dlatego, że w małych odstępach czasu mierzy odległości odcinków prostych od punktu do punktu. Zatem łuk drogi w pomiarze GPS jest zbiorem kilku małych prostych odcinków. Jest to obarczone pewnym błędem w pomiarze odległósci a tym samym prędkości. Biorąc pod uwagę założony błąd prędkościomierzy od 5-10%, w większości przypadków GPS może być dokładniejszy ale pomiar przez niego podawany też jest obarczony pewnym błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgadza się,ale robiono doświadczenia ze stoperem , na wyznaczonych odcinkach i pomiar GPS był prawie idealny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 No, jeżeli pomiary były robione na prostej lub prawie prostej drodze, to zapewne tak było.GPS próbkuje w krótkich odstępach czasu, zatem droga musiałaby być bardzo kręta, żeby błąd GPS był mierzalny. Można śmiało stwierdzić, że jest to znacznie dokładniejszy instrument niż liczniki samochodowe - no chyba, że po obserwacjach GPS`u wiemy jaki błąd ma licznik samochodowy i w głowie robimy odpowiednie poprawki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Lub poprzez odpowiedni dobór opon/felg można zminimalizować ten błąd.W tiidzie homologacja przewiduje 185/65/15 ,ale w polskich salonach była sprzedawana na oponach 195/65/15 co pociągnęło za sobą zwiększenie średnicy całego koła i automatycznie zmniejszenie błędu pomiaru.To samo zrobiłem w k12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omn Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) Zgodnie z dyrektywą uni,wszystkie auta zawyżają wskazania prędkościomierza o ok.5% do 10%(jedziesz 95 a licznik wskazuje 100) Gdyby miał za duże opony ,to licznik by zaniżał prędkość , a nie zawyżał.(odwrotność przykładu z góry) GPS jest o wiele dokładniejszy , tu można poczytać http://www.gps.gov/ Co do wskazania prędkościomierza masz rację. Natomiast do obliczenia spalania używasz raczej licznika kilometrów, który (nie znam się na mechanice samochodowej w ogóle ale) może być do pewnego stopnia oddzielnym urządzeniem, tzn. przekłamianie może być wprowadzane do wychyłu wskazówki a nie jakiegoś elementu mierzącego ilość obrotów koła. Tak, oczywiście zależność jest w drugą stronę, moja pomyłka. Z dokładnością gps jest tak jak pisał ranger. W każdym razie jeśli nawet przekłamany jest licznik kilometrów i tak uważam, że liczenie spalania wg komputera jest lepszym pomysłem. Przynajmniej spodziewasz się stałego współczynnika proporcjonalności pomiędzy kilometrami faktycznie przejechanymi a wskazaniem. Możesz bez problemu porównywać spalanie z komputera ze spalaniem "z dystrybutora/licznik km". Wiesz czy spalanie Ci wzrasta, czy maleje. Z odczytem z gps to loteria. A według mnie zejście poniżej 2000 obrotów niczemu nie służy (no chyba, że testujemy wytrzymałość łańcucha rozrządu ) Tzn okazjonalnie można ale raczej ja nie schodzę poniżej 2000 obrotów bo ten silnik pomimo wspaniałej elastyczności jednak fajniej jeździ powyżej 2000 obrotów Ok. To na jakim poziomie obrotów mam jeździć optymalnie 2000,3000,3500 (cr14)? Jak kupowałem note'a to "specjalista ds. sprzedaży" mówił: wie Pan, to taki japoński silniczek, on lubi większe obroty... ale co to znaczy? spójrz na wykres mocy a momentu obr.a sam stwierdzisz że w trasie powinien palić najmniej gdzieś w okolicy 2800/3000rpm ,na najwyższym biegu No właśnie, zawsze się zastanawiałem czy z wykresu mocy można odczytać w jakim zakresie obr. jest optymalne spalanie; niestety nie byłem zbyt pilnym uczniem z fizyki w szkole i nic nie udało się mi wymyślić. Masz jakąś teorię, na ten temat? Edytowane 5 Czerwca 2014 przez omn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxrafal Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Mam Note 1.6. Zwykle pokazywało mi spalanie na poziomie 6,5 - 7,2 , średnio. Ostatnio podskoczyło i czasami osiąga nawet 10 litrów (wskazania na kompie). Czy wiecie co może być powodem , coś padło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Tankowałeś na tej samej stacji co zawsze? Mogła paść jakość paliwa...tak miałem,mimo że tankowałem zawsze na jednej stacji,spalanie też podskoczyło do 9l. Jeżeli nic nie dzieje się z silnikiem,to zużyj to paliwo i zatankuj na BP,lub Shellu,lub na innej stacji ,a w tedy porównasz wskazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 No i wyzeruj wskazania komputera. Niech przeliczy zużycie raz jeszcze. Jak wskazanie ponownie będą zawyżone w stosunku do poprzednich - sondy lambda do sprawdzenia. Kiedy wymieniałeś filtr powietrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Mi po zainstalowaniu filtra powietrza o większej przepustowości spalanie spadło Silnik zaczął mniej spalać w mieście, w trasach to samo nic się nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzisław55 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Witam! Wczoraj odebrałem nowego Notka z salonu w szczecinie, model Acenta 1,2 (80km). Pokonałem 387km, drogi expresowe, autostrada, drogi lokalne, klima cały czas włączona. Prędkość od 50 - 110 km/h, spalanie 4,5l. Zawsze tankuję na BP. Poprzdni samochód Tankowałem na mniej znanej stacji i wychodziło spalanie wyższe, silnik mułowaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alekraw Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Tankowałeś na tej samej stacji co zawsze? Mogła paść jakość paliwa...tak miałem,mimo że tankowałem zawsze na jednej stacji,spalanie też podskoczyło do 9l. Jeżeli nic nie dzieje się z silnikiem,to zużyj to paliwo i zatankuj na BP,lub Shellu,lub na innej stacji ,a w tedy porównasz wskazania. A opcja "złym paliwem" może mieć objawy, że komputer pokazuje spalanie od 6 do 10 litrów(po kasowaniu komputera). Złe paliwo może mieć wpływ, bo ostatnio zmienił się właściciel stacji na której zawsze tankowałem(samoobsługowa). Silnik pracuje dobrze, żadnych falowań, zbiera się normalnie tylko spalanie dziwne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Dokładnie.Były tankowania przy których nie mogłem zejść poniżej 8L,a było o wiele wyżej. Znajomy wracał w ub.tygodniu z Albanii Infiniti,po tankowaniu tamtego paliwa potrafiła zaświecić się kontrolka awarii silnika.Całą droge pokonał w trybie awaryjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alekraw Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Dokładnie.Były tankowania przy których nie mogłem zejść poniżej 8L,a było o wiele wyżej. Znajomy wracał w ub.tygodniu z Albanii Infiniti,po tankowaniu tamtego paliwa potrafiła zaświecić się kontrolka awarii silnika.Całą droge pokonał w trybie awaryjnym W sumie już zmieniłem stację, wg opini znajomego mechanika mają najlepsze paliwo w mieście(tam wszystkich wysyła z podobnymi objawi) i zobaczymy. W sumie jak tankowałem na tej starej, to nie zdażyło mi się taka rozbieżność 06-10 litr. Raczej stało na około 8,5 litr. Zmieniłem świece(bo w sumie nie wiedziałem kiedy były wymieniane) i chyba miałem nosa, że tam grzebnałem bo okazało się że 3 z nich były poluzowane, 4 cała okopcona i trudno było ją wykręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Jak okopcone to świadczy o złym składzie mieszanki.Być może ma to związek z jakością paliwa,oby.Jak była okopcona to ma zły skład podawany ,dolej może do paliwa STP,koszt niewielki a zazwyczaj pomaga,ja po 80 tys zacząłem to stosować,czyści wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alekraw Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 A oprócz złego paliwa co może jeszcze być winą złego składu mieszanki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 (edytowane) Sonda lambda,ale to powinien być objaw na wszystkich świecach.Na razie jak nic szczególnego się nie dzieje,tylko wzrosło zużycie,to obserwuj co będzie na innym paliwie.Nic nie kombinuj i nie podpalaj się.Jak świeca przydymiona to użyj STP,czasami wtrysk jest przypchany osadem z benzyny i też będzie objaw złego spalania. Edytowane 9 Lipca 2014 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alekraw Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Sonda Lambda nie powinna też objawiać się brakiem mocy silnika, falowaniem obrotów. Kontrolka silnika to wiem że nie zawsze się zapala, zgodnie z tym co inni pisali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Jesteś w błędzie.Falowanie obrotów również może być związane ze źle działającą sondą.A polega to na tym,że raz dobiera ubogą ,a raz bogatą mieszankę,nie może ustalić prawidłowego składu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alekraw Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Ok zakupię STP zaleje i zobaczymy co będzie, żeby było tylko lepiej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.