Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zużycie paliwa


Gość Ajac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czeslaw4

Koleżanki i Koledzy!

Drodzy Forumowicze!

 

POMOCY!!! RATUNKU!!!

Z zazdrością czytam Wasze wpisy dot. niskiego spalania Waszych notesów.

Mój (Nissan NOTE 1,4 VISIA; benzyna; rok prod.: 2010, używany od kwietnia 2011) pali, o zgrozo, 8,2 l/100km – jazda miejska, codziennie ok. 15km. Jeżdżę jak (nie obrażając nikogo) dziadek, czy też emeryt. Nie ruszam z piskiem opon, hamuję silnikiem, zmieniam biegi jak najszybciej na wyższe, sprawdzam regularnie ciśnienie w oponach – i co? I nic. Spalanie nadal wysokie. W okresie zimowym było jeszcze wyższe – grubo przekroczyło 9 l/100km. Zgłaszałem tę sprawę w serwisie ASO dwukrotnie. Podłączyli samochód do komputera i nic nie stwierdzili, wszystko, wg ASO, było OK. Po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym wymieniono olej silnikowy. Myślałem, że ze spalaniem będzie lepiej - nadal jest źle. Próbowałem też z benzyną 98 – bez żadnych zauważalnych efektów. Z nadzieją przeczytałem informację o nowym paliwie Shell Fuel Save, że pomoże uzyskać niższe wyniki spalania. Zatankowałem i nadal nic. Właśnie te 8,2 l/100km było na tym nowym paliwie. CO MAM JESZCZE ZROBIĆ?

 

Myślę, że za wcześnie zmieniasz biegi na wyższy. Wówczas paliwa idzie dużo a silnik nie może złapać obrotów. Postaraj się wrzucać bieg 3 przy prędkości 30 km/h, 4 przy 50 km/h a 5 minimum 70 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, może tu leży przyczyna dużego spalania. Od początku jazdy tym samochodem (wcześniej miałem Opla Astra, też 1,4) zauważyłem, że silnik pracuje jakby głośniej i ciężej, stąd nie chcąc go „przemęczać” zmieniałem biegi wcześniej na wyższe. Może przekażecie, jak Wy zmieniacie biegi – przy jakiej prędkości i jakich obrotach silnika. Może na podstawie Waszych danych wypracuję jakiś „złoty środek” zmiany biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sanchez

I tu niestety widać przewagę diesli, trasa poniżej 4l, miasto okolo 6l, średnio okolo 5l, ale czasem i np. 4,6l przy w miare spokojnej jeżdzie. Spalanie obliczone na podstawie ilości zatankowango paliwa i na podstawie km wg. gps, bo licznik zawyża, a komp pokazuje średnie 4,2. Biegi zmieniać mogę przy 1500obr, a i tak ciągnie ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Czeslaw4

W poprzednim swoim postcie podałem prędkości do zmiany biegów. Otóż dokładnie przy tych prędkościach wychodzi zmiana biegów przy obrotach 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, może tu leży przyczyna dużego spalania. Od początku jazdy tym samochodem (wcześniej miałem Opla Astra, też 1,4) zauważyłem, że silnik pracuje jakby głośniej i ciężej, stąd nie chcąc go „przemęczać” zmieniałem biegi wcześniej na wyższe. Może przekażecie, jak Wy zmieniacie biegi – przy jakiej prędkości i jakich obrotach silnika. Może na podstawie Waszych danych wypracuję jakiś „złoty środek” zmiany biegów?

Staram się zmieniać tak biegi aby nie mieć powyżej 3000 obr. Na trasie komplet pasażerów 5.8 a w mieście jazdząc samemu to różnie wszystko zalezy jak często zatrzymuje się na światłach lub progach zwalniejących naj mniej miałem 5,4 a najwięcej 6,8. I zauważyłem jeszcze jedno ale musze to jeszcze raz sprawdzić a mianowicie moje spalanie jest uzaleznione od stacji na jakiej tankuje i chyba to kwestia jakości paliwa mimo że zawsze tankuje 95 to raz mam mniejsze zuzycie przy danej stacji A a jak zatankuje na innej powiedzmy B już inaczej pokazuje. Jezeli na stacji A będę miał znowu mniejsze zuzycie paliwa to spalanie zależeć będzie nie tylko od dynamiki jazdy ale od paliwa również. Takie jest moje zdanie oczywicie mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia ze spalania nota 1.4 (przebieg jak na razie 5500km) wygląda następująco:

-miasto: komputer 6.0l, realnie na stacji 6,6l

-autostrada 115km/h na tempomacie: komputer 5,7l, realnie 6,3l

-autostrada 130km/h na tempomacie: komputer 6,8l, realnie 7,2l

 

Biegi zmieniane przy 2500 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wynika z ciągłego uśredniania zużycia przez komputer. Dodatkowo - kilku już kolegów to potwierdziło, z biegiem czasu wskazania komputera stają się dokładniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja zauważyłem inną rzecz:

generalnie tankuję na jednej stacji Orlenu, zawsze gdy na wyświetlaczu pojawi się "---" możliwego do przejechania dystansu (+ około do 20 kilometrów przejechanych przy takim wskazaniu) - i wtedy do baku wlewam jakieś 37 - 38 litrów - bez wzgledu na to czy tankuję po przejechaniu 700 kilometrów w trasie ze średnią prędkością 55 km/h, czy niecałych 500km w trybie miejsko/wiejskim ze średnią 27 km/h.

A ostatnio zatankowałem na stacji Orlenu ze starszymi dystrybutorami i weszło prawie 40 litrów, pomimo, że komputer pokazywał, że mogę przejechać jeszcze 25 kilometrów :-)

Zaznaczam, że stacje znajdują się na jednej trasie, rodzaj trasy był ten sam co we wcześniejszych tankowaniach.

 

Pozostaje zastanowić się na której stacji mnie rżną na kasę? tam gdzie zatankowałem więcej paliwo było tańsze o 12 groszy (ten sam koncern ???) ale weszło za 10 pln więcej :)

A może

 

Inną kwestią jest to, że znajomemu do baku 50 litrów na niektórych stacjach wchodzi 52 do pierwszego odbicia :)

To ile paliwa wlejesz do baku zalezy jak głęboko w otwór wlewu włożysz "lufe". Zauważyłem że jak nie wkładam jej do końca to dopiero odbija automatycznie po wlaniu 5 litrów więcej tak więc myslę ale mogę się mylić ale wedłóg mnie to umiejscowienie odpowietrzacza jest za bliskie otworu wlewu. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze wkładam do końca :D :D :D :D :D :D :D :D

i wciskam blokadę

możliwe, że jest cos na rzeczy i na starszych dystrybutorach są krótsze końcówki, nie wiem, nie mierzyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbicie pistoletu jest wynikiem ciśnienia powstającego w zbiorniku w wyniku wypełniania go paliwem. Paliwo wypełniając zbiornik wypiera z niego powietrze. Odpowiedni skok tego ciśnienia powoduje "odbicie" pistoletu i w konsekwencji nie doprowadza do "przepełnienia". Podobno jest dość wyraźny związek skoku tego ciśnienia z szybkością napełniania. Dystrybutory na nowoczesnych stacjach leją dość szybko (wiadomo - wszystkim się śpieszy a w ciągu dnia można w ten sposób obsłużyć kilku klientów więcej, szczególnie na ruchliwej drodze) co prowadzi do minimalnie szybszego odbicia pistoletu. Dystrybutory na starszych stacjach, podają paliwo wolniej i tu może się zdarzyć, że da się wlać do zbiornika paliwa nieco więcej zanim pistolet odbije.

 

Dość łatwo można to sprawdzić. Zatankować raz tak jak zwykle i zobaczyć ile wejdzie. Drugim razem trzeba lać paliwo wolniej - czyli np. bez blokady lub z przerwą. Prawie na pewno da się wlać paliwa trochę więcej.

 

Podobno właściciele stacji wykorzystują ten manewr do "promowania" paliw premium. Dystrybutory tych paliw podają paliwo dużo wolniej (nie ma to wpływu na biznes, bo takich paliw ludzie tankują dużo mniej). Wtedy do zbiornika wejdzie więcej paliwa. Kierowcy tankują w rożnych momentach i przy różnym opróżnieniu zbiornika, tak więc nie są w stanie kontrolować ile paliwa im weszło do zbiornika więcej - a chodzi tu o wartości litra, dwóch - może trzech. Ale często sprawdzają ile przejeżdżają od tankowania do pełna do rezerwy. Mając w zbiorniku 3 litry więcej, przejeżdżają na zbiorniku większy dystans. Nie są to duże wartości, ale raczej zauważalne. No i rodzi się przekonanie, że na lepszych paliwach na zbiorniku przejeżdżają więcej kilometrów - czyli samochód pali mniej. Proste i skuteczne. No i jest nośnikiem reklamy - "do 60 km więcej na jednym zbiorniku" ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kapral1951

Czes Własnie wruciłem z Monachium.Srednie spalanie wyszło 5,8 przy sredniej predkosci 78km/godz, to jest niezły wynik jak na 1,4 mam porównanie bo na tej trasie testowałem nie jedno swoje auto.Powiecie to jest trasa,zgoda,ale i srednia nie jest zła.Nie powiem jak spala w samym miescie,ale mieszna jazda to okoł 7l.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1.4

Dwa wyjazdy po ~ 450 km, 2+1 ze standardowym bagażem

Wg kompa

1) 5.4 - przy predkosciach max 120 km/h i to sporadycznie

2) 5.6 gdy pozwoliłem sobie na dłuższe odcinki 130-140 km/h

 

Z uszkodzoną sondą lambda po miescie 9-10 l/100km :), dziś po naprawie 6.6 - co za ulga....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjazd 1400km,uśredniona prędkość wg kompa 98 kmh,a tak na prawdę cały czas 120.Spalanie 6.2-6.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Urlop w Republice Czeskiej.

1700 km. Dwie osoby, dwa plecaki, plecak ze sprzętem foto, namiot, sprzęty biwakowe.

Prędkości przepisowe, bocznymi drogami 1500 km, autostradami 200 km.

Średnie spalanie wg. komputera 5,9 L

Note 1600 ccm

mapa http://www.gpsies.com/map.do?fileId=jcdabkklcwnojpaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojazdy do i z pracy

trasa do:

Międzynarodowe 100km/h - 4.6km

Główne 70km/h - 7.2km

Miejskie  50 km/h - 6 km

Postoje / manewry --- 5min

Razem - 17,8

trasa z:

Międzynarodowe 100km/h - 4.8km

Główne 70km/h - 6.2km

Miejskie 6.9km

Postoje / manewry --- 5min

Razem 17,9 km

Dziennie 35,7km

 

Spalanie zima:

około 8.0 l/100km

Spalanie lato:

około 6.5 l/100km. (klima około 15% czasu jazdy)

 

 

Trasa:

około 5.6 l/100 (w tym 25% trasy z klimą, około 25% trasy z prędkością 120km/h)

2 osoby dorosłe, 2 dzieci w fotelikach + bagaże (prawie po dach :) )

z tym, że jeżdżę ekonomicznie, hamowanie silnikiem kiedy tylko się da no i zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami prędkości (no może +10 jeśli się da)

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilku takich analityków i Orlen,lotos i inne pazerne dystrybutory puścimy z torbami...Tusku drżyj!!!

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...