Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Irytujące dźwięki


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W Niemczech raczej dziur nie uświadczysz...

....A kiedy wymieniałeś kolumnę - dawno temu?

...Więc zastanawiam się jeszcze, czy tej wymiany nie dokonać z tyt. niezgodności towaru z umową... :036:

 

witam

pisząc o wersjach wysyłanych do Niemiec, miałem na myśli to, czy Note (do Polski) to ten "sam" co Note (do Niemiec).

kolumnę wymieniałem przy ~ 12tys. km czekając prawie 4m-ce (zgłosiłem przy 9 tys.km)

-nie wyczytałem (szukając malutkich literek :-) ), że ten element jest wyłączony z gwarancji ze względu na stan polskich dróg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Kolumna już przyszła - po 6 dniach

 

skoro przyszła po tak krótkim czasie, znaczy że sprowadzono ich większą ilość (moja szła 4 m-ce podobno z amsterdamu i zamontowano w grudniu zeszłego roku) widocznie serwisy zamawiają coraz częściej.

Liczba członków "klubu wymienianych kolumn" zaczyna rosnąć, tylko nie wiem czy się cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Czy z kolumną będzie podobnie - nie wiadomo: z jednej strony od grudnia 2006 minął już prawie rok. Z drugiej strony - niekoniecznie tutaj ma to znaczenie...

Nie wiemy :/

 

czy rok wystarczył na poprawienie trwałości tego elementu...?....ale musimy też pamiętać że to robi Renault!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notek,

 

Przednie zawieszenie (albo jego czesc) + czesciowo uklad hamulcowy + skrzynia biegow to nic innego jak Renault Clio = francuskie.

 

Notabene przy przegladzie po 30 tys. wymieniono gumowe czesci przedniego zawieszenia (problem rdzewiejacych kielichow ZNIKNAL!), do wymiany ida podnosniki szyb przednich, kompresor klimatyzacji (okazalo sie, ze to on jest winny za pisk paska), oraz przednia szyba, ktora sie poddala... To co mnie martwi to to, ze te czesci sa chyba robione przez francuskich poddostawcow - jakos z japonskim silnikiem wszystko gra.

 

Duze uklony dla T7T Zaborowski w Warszawie za mila i fachowa obsluge oraz pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notek,

 

Przednie zawieszenie (albo jego czesc) + czesciowo uklad hamulcowy + skrzynia biegow to nic innego jak Renault Clio = francuskie.

 

Notabene przy przegladzie po 30 tys. wymieniono gumowe czesci przedniego zawieszenia (problem rdzewiejacych kielichow ZNIKNAL!), do wymiany ida podnosniki szyb przednich, kompresor klimatyzacji (okazalo sie, ze to on jest winny za pisk paska), oraz przednia szyba, ktora sie poddala... To co mnie martwi to to, ze te czesci sa chyba robione przez francuskich poddostawcow - jakos z japonskim silnikiem wszystko gra.

 

Duze uklony dla T7T Zaborowski w Warszawie za mila i fachowa obsluge oraz pomoc.

 

witam

widzę że problem piszczącego paska wielorowkowego dotyka kolejnych posiadaczy wersji z motorem 1.6, u mnie pasek z rana wywołuje wielkie zaiteresowanie przechodniów...czyżby przypuszczenia co do różnych sprężarek w wersjach 1.4 i 1.6 były możliwe?

ja mam przegląd za ok 3tys km...szykuje się niezła lista usterek gwarancyjnych, ale co będzie po gwarancji?...hm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sorry ze tak pozno, ale juz odpowiadam.

 

1. Przeglad po 30 tys., czyli pierwszy przeglad dla NOTEsa z silnikiem 1.6 - PAMIETAJCIE! Przeglad w 1.6 to NIE TO SAMO co przeglad 1.4 albo diesla! Jest do tego specjalny zakres czynnosci - i nie jest to ani maly, ani duzy przeglad, tylko przeglad po 30 tys w 1.6!!! Czasami doradcy serwisowi nie do konca sa zorientowani, a to akurat robi roznice. Wymienia sie np. swiece...

 

2. Zglosilem stukanie w przednim zawieszeniu. Wymienili gumowe elementy zawieszenia, oraz gorne mocowanie kolumny (w service manualu zwany "strut mounting insulator") - teraz ta czesc jest czarna - nie wiem, czy to metal pokryty farba, czy plastik, musze sprawdzic. W kazdym badz razie nawet jak stanie tam woda, to nie ma co zardzewiec.

 

3. Podnosniki szyb - caly czas podczas jazdy trzeszczaly drzwi - wczesniej probowano juz regulowac zamki drzwi, drzwi i podnosniki - niestety nic nie dalo. Dodatkowo (nie wiem, czy ten model tak ma), jak opuscicie szybe, to mozna bylo ja zlapac reka i jakby poruszac prawo-lewo, tak jakby szyba nie byla zamocowana nigdzie tylko polozona na podnosnikach.

 

4. Co do kompresora - tu bedzie temat do wyjasnienia, ale mysle ze warto sledzic forum. Otoz, mechanicy z T&T stwierdzili, ze pasek piszczy nie dlatego, ze jest do kitu, tylko ze lozysko kompresora klimy, ktory ten pasek napedza daj tak duzy opor, ze pasek sie slizga, a w zwiazku z tym piszczy.

 

Wszystkie w/w czesci zostaly zamowione, montaz najdalej do polowy przyszlego tygodnia.

 

2 dni po przegladzie, gdy rano wsiadlem do samochodu okazalo sie, ze szyba jest peknieta (lewy dol, strona kierowcy). Udalem sie do T&T, gdzie po szczegolowych ogledzinach okazalo sie, ze nie ma zadnego odprysku, ani nic, co by wskazywalo na mechaniczne uszkodzenie. Tak wiec szyba do wymiany! Znow duzy "+" dla serwisu - temat zalatwiony bezproblemowo.

 

Tak wiec koledzy, sledzcie forum, bede informowal na biezaco. Aha, kompresor do klimy w 1.6 jest inny, niz do pozostalych modeli... Generalnie wg. service manuala jest dla kazdego typu silnika inny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notek,

 

1) Tak jak napisalem - przeglad po 30.000 km

2) ok 300 km

3) Stukalo zazwyczaj na lekkich nierownosciach lub na wiekszych dziurach

4) Oczywiscie przod, tyl... :P

6) Jak na razie jezdze i piszcze.... :/

 

Nie ukrywam, ze mnie takze zdziwilo, ze ten pisk to przez kompresor od klimy, ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą - na zewnątrz auta nikt radia nie posiada.

Nieraz wydaje mi sie, że mają na zewnątrz.

Mój notes puka i stuka zaraz po właczeniu, elektronika sprawdza esp, abs i takie tam, a pózniej to już normalnie jak w czasie jazdy.

Od kiedy przesiadłem się na nissany (co prawda pierwsze dwa to oryginalne japońce) to nasłuch wyłączyłem. Oleju też nie sprawdzam, jak dotad się nie zdarzyło,żeby ubyło. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...