Coobcio Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Elo Elo! Wreszcie dorwałem tłoki z QG18DE , na szybko wytargalem ze swojego GA16DS tłoki wraz z korbami i zrobiłem małe porównanie: Co najważniejsze korbowody w GA16 i QG18 są identyczne, więc mamy i taką samą średnicę sworzni Po lewej dłuższy i z grubszą ścianką sworzeń z GA16 a po prawej niemalże o połowę lżejszy z QG18De (motor na nim będzie się lepiej wkręcać): Tłoczki, czyli nasza droga do zwiększenia pojemność to dzięki nim przejdziemy z 88x76 do 88x80mm i otrzymamy dokładnie to samo co oferuje QG18DE, różnica jak widać nie wielka: A tutaj widzimy kolejne oszczędności w materiale na korzyść niższej masy (QG18De po prawej) niestety kosztem wytrzymałości... (pod jakieś porządne "dmuchanie" tzn. turbo szybko wyzioną ducha) To tak by tak pokrótce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 bez sesnu... oszczędność na masie ile? 1kg? nawet nie cały pewnie... a z trwałością pewnie do d*py rozumiem że to będzie pierwszy GA18DE któy nie będzie żłopał oliwy ja się zastanawiam skąd Ty na to wszystko masz czas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 To może i tłoki od QG18 staną się chodliwe jak np. wałki od GA16ds. Mam takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 wg mnie wytrzymalosc bedzie zblizona (po obejrzeniu fotek) masa pewnie tez nie wiele bedzie odbiegac na korzysc tlokoow z qg18 (mniejsza masa=mniejsza bezwladnosc ukladu korbowo-tlokowego) wiec bym nie ocenial tak tego pochopnie. powodzenia ze szlifem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 bez sesnu... oszczędność na masie ile? 1kg? nawet nie cały pewnie... PEWNIE po to zeby była niższa masa wirująca ... a moze nie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 bez sesnu... oszczędność na masie ile? 1kg? nawet nie cały pewnie... PEWNIE po to zeby była niższa masa wirująca ... a moze nie :/ nic Gre nie rozumiesz... jak sie juz rozkreci to zapier.... az furczy :!: :!: :!: po to ta masa :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Hehe cały zestaw tłok z pierścieniami i sworzniem w przypadku QG18 jest lżejszy od GA16 o blisko 33 gramy te gramy jakby pomnożyć przez powiedzmy 10 milionów to już trochę materiału będzie Nie nowością jest że obecnie produkowane silniki silniki są tańsze w prodkukcji kosztem mniejszych rezerw mocy do wykorzystania. Taki SR20De ma bardzo duże zapasy wytrzymałości (jest sporo przypadków gdzie chodzą one z potrojoną seryjną mocą) a np. jaki współczesny silnik tyle wytrzyma ? Z drugiej strony mi to bardzo odpowiada że tłoki z QG18 są leciutkie, myślę że na potrzebny nie zbyt wydłubanego N/A wystarczająco mocne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Jednym słowem turbo zakładać trzeba na 1.6 a nie na 1.8 Najbardziej cieszy że będzie mało przeróbek przy zmianie pojemności Nowe tuleje trzeba dorabiać na zamówienie czy można dokupić i wymienić :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 W przyszłym tygodniu jak posprzątam w Garage i do końca rozbiorę tego GA16 to wale z nim do Autoszlifu Olszewski bowiem wchodzi w grę roztoczenie seryjnych tulei o te 4mm !! bez konieczności tulejowania, jest bowiem spory zapas materiału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 czyli ścianka tulei to zniesie ?? a nie będzie wtedy zbyt cienka ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 się okaże, odrazu zaznaczam że ani nitro ani turbo w tym aucie nie będzie, tylko N/A na poziomie ok 130KM regularnie katowane i odmulane Trzeba przecierać szlaki bo w tym kraju wiele się nie dzieje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 To uszczelke pod głowe z 1.8 trzeba zapodać choć głowa z 1.6 zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor. Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej tu masz uszczelke po taniosci http://moto.allegro.pl/item147638883_nissa...y_japonska.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej tu masz uszczelke po taniosci http://moto.allegro.pl/item147638883_nissa...y_japonska.html Tak ale to jest do 1.6 a tam będzie 1.8 :/ Może się szybko wypalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 oj Kuba, Kuba Podziwiam Twój upór... I jak zwykle trzymam kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 a co z glowica, tez bedzie trzeba ja poprawic conieco?? dopasowac do szerszych tuleji pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 a co z glowica, tez bedzie trzeba ja poprawic conieco?? dopasowac do szerszych tulejipozdr Słabo doczytałeś wszystko zostaje po staremu jedyna różnica to roztoczenie tulei Co do głowicy to w niczym to nie będzie przeszkadzać bo w tym miejscu jest gładka część Tylko trzeba inną uszczelkę pod głowę to zn. na szerokość roztoczonych tulei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 tak myslalem ale nie bylem pewien ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Jak postępy jest już rozwiercone :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 Jak zacznę się w to bawić to dam znać, narazie $$ brak wszytko ładuje w czerwoną i srebrną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 a średnica zaworów i skok jest taki sam w 1,6 i w 1,8 ??? nie będzie problemów z napełnieniem komory i wydechem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 skok tłoka ten sam, korbowody te same, wysokość tłoków ponad sworzniem te same a dodatkowo w 1,8 są podcięcia pod zawory - więc można ostro główkę planować. Kwestia tylko zawiezienia bloku do szlifu i wyłożenia trochę $$$... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Kuba skoro zawiesiłeś prace to ja zaczynam kontynuacje oto pierwszy kroczek tłoki z 1.8 z podcięciami :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gościu Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 ten pomysł mi sie podba musze jakis garage wykabinowac :] od dziadka pozyczyc tico i rzeźbic NX'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.