Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moje nowe przełomowe odkrycie GA16 ->> 1,8


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w firmie CER za ok 220zł będziesz mieć kpl pierścieni do tego silnika...

 

Dzięki pierścionki zamówione faktycznie firmy SM nr. 99084 220zł z przesyłką :)

Szlif jeszcze w tym tygodniu pozostaje problem uszczelki na zamówienie :/

 

Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.

Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzę że się posłuchałeś :D

Moim zdaniem SM do tego silnika są o stokroć lepsze nisz orginały z ASO...

Co do uszczelek to u nas jest parę firm które dorabiają je na zamówienie, z tych które mogę polecić to nie opodal FORTU wola jest pan co dobrze dorabia co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra pierścienie SM już mam 205zł z przesyłką :)

 

Co do uszczelek to u nas jest parę firm które dorabiają je na zamówienie, z tych które mogę polecić to nie opodal FORTU wola jest pan co dobrze dorabia co chcesz.

 

Blok mam już po szlifie :one:

Nawet wydał choć niewiadomo ile grubości ścianki zostało :P

jak znajde chwile to wkleje fotki

co raz bliżej do GA18DE :)

 

[ Dodano: Pią 13 Lip, 2007 20:54 ]

a jest i fotka :) oczywiście szlifnołem blok przy okazji :D

 

między garami jest poniżej 5mm więc uszczelka musi być dobra

 

1.jpg

 

[ Dodano: Sob 14 Lip, 2007 23:44 ]

Jeszcze rużnica między 1.6 a 1.8 to grubość pierścieni w 1.6 jest coś koło 2mm a w 1.8 1.5mm może z tąd mniejsza ich żywotność ale co tam już niemoge sie doczekać co z tego wyjdzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
A nie wież może na jakie pierścienie :?: :D

Witaj

W tej chwili nie wiem, ale spróbuję ustalić ich oznaczenia. :583: Czy mi się uda za to ręczyć niestety nie mogę :609:

Pozdrawiam :one:

 

[ Dodano: Pią 06 Lip, 2007 13:24 ]

Witam

Udało się :D

Nissanowskie oznaczenie kompletu pierścieni ( na 4 tłoki ) pierwszego montażu, które ulegały zapieczeniu : 12033-7J600

Oznaczenie nowego kompletu pierścieni, użytych do naprawy gwarancyjnej : 12033-7J60A.

Jednocześnie dowiedziałem się, iż silniki QG18DE są jednostkami tzw. luźnospasowanymi, przy ostrej sportowej jeździe lubią gęste oleje np. syntetyczny wykonany w technologii podwójnych estrów Motul 300V Competition 15W-50 ( którego dane są tutaj : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...tion_15w-50.pdf ) lub syntetyczny Mobil1 Motorsport 15W-50 ( którego dane są tutaj : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...01%2015w-50.pdf ), podobnie jak silniki Alfy Romeo czy Subaru. Wszystkie pozostałe "rzadsze" oleje, o klasyfikacji lepkościowej 5 lub 10W-XX, w mniejszym lub większym stopniu, przy tego typu jeździe będą "spożywane" przez te silniki.

Pozdrawiam :one:

 

dokładnie tak,

dlatego wlewanm mobil 5w50 jak oszalały (nawet co 500km) bo uwielbiam go wkręcać na wysokie obroty. Ponieważ, miałem znowu go rozebranego wiem, że absolutnie nic mu nie jest, stan wewnętrzny jest perfect. Ponieważ olej ma specyfikację SM nie szkodzi katalizatorowi, nie zostaje nic na zaworach ani w głowce. Nic tylko krecić do odcinki i sieszyć się, no gdyby nie te 12l/100 które pokazuje komp to bym był już zupełnie szczęśliwy.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz do sprzedaży trafiła nowa seria Motula 10W60... warto by się nad nim zastanowić

PS. Tomaszek jak tam postępy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz do sprzedaży trafiła nowa seria Motula 10W60... warto by się nad nim zastanowić

 

Gdzie i za ile można go kupić :?: choć wolałbym 15W60

 

PS. Tomaszek jak tam postępy ?

 

O postępach napisałem dwie godziny wcześniej :) czyli dół poskładany wszystko cacy pasóje czekam teraz na głowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie i za ile można go kupić

W InterCarsie seria 6000...

No czekamy na łep, wymień w nim uszczelniacze koniecznie, jeszcze dobre by było jakbyś rozciągnął w nim gniazda zaworowe i drobny porting pod nie strzelił :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według ciebie który jest lepszy albo mocniejszy ma film ol.

5100 4T 15W50 cena około 106zł za 4L

6100 Synergie 10W-40 cena 120zł za 5L

oba pół syntetyki myślę że do mojego toczydła GA18DE ten pierwszy będzie odpowiedniejszy

kiedyś był jeszcze 4100 15W-50 5L za około 105zł ale nigdzie już nie mogę go znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA docieranie tak czy siak zalej najtańszego 10W40... bo będzie trzeba go często zmieniać jak rękawiczki przez pierwsze 2000km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki później bo pracuje długo ostatnio :/

 

w InterCars olej silnikowy MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litry jest za 106zł

a w sklepie z linku johny_fellow MOTUL 4100 POWER 15W-50 5 litrów jest po 132zł

czyli cena za 1L jest ta sama który brać :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litry jest za 106zł

Tylko, że to jest olej do motocykla...

 

Oleje silnikowe do samochodów mają pierwszą cyfrę parzystą w nr serii MOTUL'a

Jak np. 2000, 4100, 6100 czy 8100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litry jest za 106zł

Tylko, że to jest olej do motocykla...

 

Oleje silnikowe do samochodów mają pierwszą cyfrę parzystą w nr serii MOTUL'a

Jak np. 2000, 4100, 6100 czy 8100.

 

Na stronie InterCars wyraźnie pisze olej silnikowy

"olej silnikowy MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litr"

a tu link do sklepu wklej w wyszukiwarke olej motul i przekonaj się sam :one:

http://sklep.intercars.com.pl/index.php?la...PL&search=1

ps. nie wiem kto się myli ty czy skep ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"olej silnikowy MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litr"

A w motocyklu to nie ma silnika? ;) Jest napisane olej silnikowy a nie ze do samochodu. Nie wiem czy Johny ma racje ale Ty nie pokazales dowodu ze nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"olej silnikowy MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litr"

A w motocyklu to nie ma silnika? ;) Jest napisane olej silnikowy a nie ze do samochodu. Nie wiem czy Johny ma racje ale Ty nie pokazales dowodu ze nie ma.

 

dylson masz racje :!: google i fakt johny_fellow ma racje :oops:

to w takim razie wezme ten serji 4100 znalezłem po 128zł 5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tym motulem..? ja bym dal 10w60 tym bardziej na zime. 4l TU

masz castrola za 99zl

 

[ Dodano: Czw 22 Lis, 2007 16:45 ]

między garami jest poniżej 5mm więc uszczelka musi być dobra

 

Rozwierciłem wreszcie blok. tylko że u mnie grubość ścianki miedzy cylindrami wynosi 5,5mm. dobrze zmierzyłeś?

jak tam postępy? pochwal się

 

[ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 15:01 ]

Tomaszek, muszę Cię zmartwić :D wkładam uszczelkę głowicy od qg18de po małej przeróbce będzie pasować :)

powiedz na jakim jesteś etapie jeśli chodzi o GA18DE. nic się nie wysrało :?:

 

ps. może ktoś odświeżyć ten temat??? bo tak sobie mogę gadać sam do siebie :zly:

 

[ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 15:12 ]

dowiedziałem się też że do QG18 stosuje się tylko uszczelki głowicy metalowe. chyba ze względu na mało odległość między cylindrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Rozwierciłem wreszcie blok. tylko że u mnie grubość ścianki miedzy cylindrami wynosi 5,5mm. dobrze zmierzyłeś?

 

Tak max 5mm zależy które przejście :/ uszczelka ma 4.5mm

 

dowiedziałem się też że do QG18 stosuje się tylko uszczelki głowicy metalowe. chyba ze względu na mało odległość między cylindrami.

 

no ja i tak mam metalową jak na fotce zobaczymy ile wytrzyma :D

IMG_9882.jpg

 

poskładałeś :?: jak wysoko idą ci tłoki mi nie dochodzą minimalnie nie mierzyłem dokładnie ale tak do 0.5mm tak że uszczelki tłok nie uszkodzi

ogólnie to był przestój ze względu na brak finansów i czasu ale za jakiś tydzień będą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze dostałem wreszcie służbówkę zaczynam prace przy sunnym :) jutro będę miał już wszystkie graty pierścienie, panewki itp. niestety muszę wyciągnąć motor bo wolę składać na wale i korbach z mojego. silnik który dostałem do przeróbki był po przejściach także nie wiem jak to sie odcisnęło na korbach i wale...poza tym miał ponad 300tys. na liczniku.

 

[ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 18:50 ]

oto tłoczek tam gdzie jego miejsce :P

img0017ta8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goago on miał 286tyś km dokładnie, i żadnych przejść większych nie miał, poprostu tak się zatarł że aż stanął z braku mocy - nic więcej :D

 

Tak na poważnie to w wyniku braku wody przegrzał się i pogięło głowicę i zgasł...

Składaj na swoim wale, korbach, panewki główne zostawiaj orginalne ze swojego silnika albo tego jak nie ma na nich "marchwi", panwie korbowodowe i pierścienie obowiązkowo nowe.

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...