Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moje nowe przełomowe odkrycie GA16 ->> 1,8


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elo Elo!

Wreszcie dorwałem tłoki z QG18DE :), na szybko wytargalem ze swojego GA16DS tłoki wraz z korbami i zrobiłem małe porównanie:

 

Co najważniejsze korbowody w GA16 i QG18 są identyczne, więc mamy i taką samą średnicę sworzni :)

sworzniewKorbie.jpg

 

Po lewej dłuższy i z grubszą ścianką sworzeń z GA16 a po prawej niemalże o połowę lżejszy z QG18De (motor na nim będzie się lepiej wkręcać):

sworznie.jpg

sworznieodgory.jpg

 

Tłoczki, czyli nasza droga do zwiększenia pojemność to dzięki nim przejdziemy z 88x76 do 88x80mm :) i otrzymamy dokładnie to samo co oferuje QG18DE, różnica jak widać nie wielka:

tlokiZboki.jpg

 

A tutaj widzimy kolejne oszczędności w materiale na korzyść niższej masy (QG18De po prawej) niestety kosztem wytrzymałości... (pod jakieś porządne "dmuchanie" tzn. turbo szybko wyzioną ducha)

tlokiodspodu.jpg

 

To tak by tak pokrótce... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sesnu... oszczędność na masie ile? 1kg? nawet nie cały pewnie... a z trwałością pewnie do d*py :) rozumiem że to będzie pierwszy GA18DE któy nie będzie żłopał oliwy :D ja się zastanawiam skąd Ty na to wszystko masz czas... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie wytrzymalosc bedzie zblizona (po obejrzeniu fotek) masa pewnie tez nie wiele bedzie odbiegac na korzysc tlokoow z qg18 (mniejsza masa=mniejsza bezwladnosc ukladu korbowo-tlokowego) wiec bym nie ocenial tak tego pochopnie. powodzenia ze szlifem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  gre napisał:
  malin_f1 napisał:
bez sesnu... oszczędność na masie ile? 1kg? nawet nie cały pewnie...

PEWNIE po to zeby była niższa masa wirująca ... a moze nie :/

 

nic Gre nie rozumiesz... jak sie juz rozkreci to zapier.... az furczy :!: :!: :!: po to ta masa :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe cały zestaw tłok z pierścieniami i sworzniem w przypadku QG18 jest lżejszy od GA16 o blisko 33 gramy te gramy jakby pomnożyć przez powiedzmy 10 milionów to już trochę materiału będzie :D

 

Nie nowością jest że obecnie produkowane silniki silniki są tańsze w prodkukcji kosztem mniejszych rezerw mocy do wykorzystania. Taki SR20De ma bardzo duże zapasy wytrzymałości (jest sporo przypadków gdzie chodzą one z potrojoną seryjną mocą) a np. jaki współczesny silnik tyle wytrzyma ?

 

Z drugiej strony mi to bardzo odpowiada że tłoki z QG18 są leciutkie, myślę że na potrzebny nie zbyt wydłubanego N/A wystarczająco mocne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem turbo zakładać trzeba na 1.6 a nie na 1.8 ;)

Najbardziej cieszy że będzie mało przeróbek przy zmianie pojemności

Nowe tuleje trzeba dorabiać na zamówienie czy można dokupić i wymienić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu jak posprzątam w Garage i do końca rozbiorę tego GA16 to wale z nim do Autoszlifu Olszewski bowiem wchodzi w grę roztoczenie seryjnych tulei o te 4mm !! bez konieczności tulejowania, jest bowiem spory zapas materiału :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się okaże, odrazu zaznaczam że ani nitro ani turbo w tym aucie nie będzie, tylko N/A na poziomie ok 130KM regularnie katowane i odmulane :D

 

Trzeba przecierać szlaki bo w tym kraju wiele się nie dzieje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.

Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Coobcio napisał:
Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.

Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej :D

 

tu masz uszczelke po taniosci

http://moto.allegro.pl/item147638883_nissa...y_japonska.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  greg76 napisał:
  Coobcio napisał:
Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.

Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej :D

 

tu masz uszczelke po taniosci

http://moto.allegro.pl/item147638883_nissa...y_japonska.html

 

Tak ale to jest do 1.6 a tam będzie 1.8 :/

Może się szybko wypalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  hermoll napisał:
a co z glowica, tez bedzie trzeba ja poprawic conieco?? dopasowac do szerszych tuleji

pozdr

 

Słabo doczytałeś :D wszystko zostaje po staremu jedyna różnica to roztoczenie tulei

Co do głowicy to w niczym to nie będzie przeszkadzać bo w tym miejscu jest gładka część

Tylko trzeba inną uszczelkę pod głowę to zn. na szerokość roztoczonych tulei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

skok tłoka ten sam, korbowody te same, wysokość tłoków ponad sworzniem te same a dodatkowo w 1,8 są podcięcia pod zawory - więc można ostro główkę planować.

Kwestia tylko zawiezienia bloku do szlifu i wyłożenia trochę $$$...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...