Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moje nowe przełomowe odkrycie GA16 ->> 1,8


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tomaszek i jak?? Chodzi to juz u Ciebie?

 

Niestety ze względu na to że chciano mnie wysłać do pracy do Holandii zawiesiłem prace ale raczej nie pojadę więc niedługo się za to zabiorę to na pewno o tym napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

poczytajcie Autoświat i inne pisma - tłoki i pierścienie QG18 to jedna z wiekszych pono lip Nissana - zapiekają się tam pierścienie i autko łyka oliwe już po 40 kkm. Znam niewielu takich, kto ma tendencję do ciężkiej nogi - by nie dolewał oliwy w QG18DE.

Skoro robicie mody pod mocniejsze auta (a więc jazda z butem w podłodze nie jest wam obca) - powinniście wziąc pod uwagę, że materiał z którego są wyprodukowane do trwałych nie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zamienniki wsadzają jak remontują silnik - i pomaga na jakieś 30 kkm. Potem jest tylko gorzej, nie wiem czy pomaga szlif nad wymiar, może napisze ktoś kto już remontował i szlifował gładzie QG.

W dzisiejszych czasach nie wiadomo tak na 100 % co, kto, dla kogo robi - byle taniej. Jesli zamienniki są twardsze - to ja chętnie takie zakupię i założę do mojej, zanim mi wyhamra gładzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
właśnie zamienniki wsadzają jak remontują silnik - i pomaga na jakieś 30 kkm. Potem jest tylko gorzej, nie wiem czy pomaga szlif nad wymiar, może napisze ktoś kto już remontował i szlifował gładzie QG.

W dzisiejszych czasach nie wiadomo tak na 100 % co, kto, dla kogo robi - byle taniej. Jesli zamienniki są twardsze - to ja chętnie takie zakupię i założę do mojej, zanim mi wyhamra gładzie...

 

ja mam po szlifie, ładnie go docierałem ale olej biere 0,5 l na ok 2k km (5w50) przy czym olej znika jak jeżdę z obrotami powyżej 5k czyli prawie zawsze :diabel2:

 

mam przejechane 75k, na przeglądzie prosiłem o weryfikację stanu i silnik nie budził żadnych zastrzeżeń. Nieco różnią się ciśniania w cylindrach bo kiedyś miałem powyżej 13 a teraz mam powyżej 12 ale gość powiedział, że jest tyle czynników oddziałujących na to badanie i kazał olać. Faktycznie, hamownia prawdę powiedziala, i moc jest dokładnie taka sama jak na poprzednim badaniu.

 

Co do tych badziewnych pierściani, to faktycznie była jakś tam seria, ja mam orginały do pierwszefo szlifu, (nissan przewiduje 3) i olej znika od początku ale nie taj jak przd szlifem. szlif miałem dlatego, bo jeden pierścień się nadkruszył i porysowana była gładź.

 

co do zużywania oleju mam swoją teorię: oleju na silnik 1.8 jest za mało i szybko się zużywa, w qr14 de jes około 4 litrów, silnik jest jeżdzony powyżej 6k a oleju nie ubywa

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zużywania oleju mam swoją teorię: oleju na silnik 1.8 jest za mało i szybko się zużywa

Nie bardzo. W silnikach GA jest go 3l. W QG15DE tego problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zużywania oleju mam swoją teorię: oleju na silnik 1.8 jest za mało i szybko się zużywa,

 

Chyba nie wszyscy wiedzą, że prawie od 2 lat 1.8 nie ma w ofercie Nissana. Może właśnie przez ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
Chyba nie wszyscy wiedzą, że prawie od 2 lat 1.8 nie ma w ofercie Nissana.

Tiiiaaa, ale prawie wszyscy wiedzą, że QG18DE o mocy 116 KM jest cały czas oferowany przez Nissana w Primerach P12. :D Szczegóły np. tutaj :

http://www.nissan.pl/home/vehicles/passeng....html?ln=/pl_PL

i tutaj :

http://www.zaborowski.com.pl/primera.php

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieżyłem dzisiaj te tłoki z 1.8 bo zaczynam w końcu jakieś prace i jestem w szoku bo może znalazłem przyczynę brania oleju przez te silniki otóż może niech mi ktoś powie czy tłok powinien mieć jednakowy wymiar na całej swej długości i szerokości :?: bo te moje tak nie mają :!: więc tak w miejscu poniżej pierścieni na wysokości otworów sworzni tylko 90st w bok tam gdzie na fotce jest wybłyszczony kawałek ma 80mm na sówmiarke a na wysokości pierścieni około 79.50 mm czyli jest ciększy o około pół mm :!: czy tak ma być :?:

mnie się wydaje że powinien tłok być jednakowo szeroki na całej wysokości jeśli tak to mam plan na modernizacje ich :D

 

IMG_4193.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie się wydaje że powinien tłok być jednakowo szeroki na całej wysokości jeśli tak to mam plan na modernizacje ich :D

 

Może tłoki w pierwszych silnikach spalinowych miały jednakowe średnice na całej długości. Tłok jest w kształcie ściętego stożka. Proponuję zajrzeć do bylejakiego manuala. Będzie pokazane w którym miejscu się wykonuje pomiar. A suwmiarką to proponuję zmierzyć np. grubość fleków w butach. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A suwmiarką to proponuję zmierzyć np. grubość fleków w butach. :D

 

Niestety nie mam mikro mieża w domu :P ale twoje poczucie humoru to wyrwało mnie z butów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieżyłem dzisiaj te tłoki z 1.8 bo zaczynam w końcu jakieś prace i jestem w szoku bo może znalazłem przyczynę brania oleju przez te silniki otóż może niech mi ktoś powie czy tłok powinien mieć jednakowy wymiar na całej swej długości i szerokości :?: bo te moje tak nie mają :!: więc tak w miejscu poniżej pierścieni na wysokości otworów sworzni tylko 90st w bok tam gdzie na fotce jest wybłyszczony kawałek ma 80mm na sówmiarke a na wysokości pierścieni około 79.50 mm czyli jest ciększy o około pół mm :!: czy tak ma być :?:

mnie się wydaje że powinien tłok być jednakowo szeroki na całej wysokości jeśli tak to mam plan na modernizacje ich :D

 

Obrazek

 

a jak wyglądają tłoki od qg15de, może da się wyciągnąc jakieś wnioski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do AdaSch

Odpowiedx moim zdaniem jest taka - to lipa nie silnik, badziewne tłoki, badziwewne pierścienie i spaprana konstrukcja.

Czy jest ktoś na forum co przejechał 250 - 300 kkm na QG18DE i nie robił emontu?

Oczywiście nie mam na myśli emeryckiej jazdy do 3 tys. rmp, bo jak sie toczę i nie przekraczam 100 km/h to właściwie ubywa oliwy jakieś 100-200 ml/1kkm. Jednak wystarczy 1 kkm autostradami i litry oliwy nie ma.

Powtarzam - dziadostwo jakich mało.

Odpuśćcie sobie ten silnik i wszystko co z nim związane, bo rozsypie się wam maszyna szybciej niż myślicie.

 

[ Dodano: Czw 05 Lip, 2007 10:36 ]

każdy tłok jest węższy u góry, gdyż po rozgrzaniu osiąga wymiary takie jak u podstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się wizualnie N16, ale jeśli chodzi o silniki to porażka. Nie ma w czym wybrać. Benzyna 1.8 jest nietrwała i nie poddaje się zwiększającym moc modyfikacjom. Diesel 2.2 też lipa, bo liczne i kosztowne mody (wydech, IC, chip) zwiększają moc chyba do max 150KM (?), gdzie silniki VAG z mniejszej pojemności mają po podobnych modach po 50KM więcej... A może się mylę?

Nic tylko przetrzeć szlak i przeszczepić z P12 benzynę 2.0 ;) a potem uturbić :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedx moim zdaniem jest taka - to lipa nie silnik, badziewne tłoki, badziwewne pierścienie i spaprana konstrukcja.

 

Ogulnie spaprany oki ale ja jestem ciekaw szczegułów

może ma zaduży luz tłok - cylinder :?:

może dobór materjałów spaprany i się wyciera szybko :/

czy same pierścienie winne

a na naprawie gwarancyjnej to co wymieniali i czy pomagało

 

A poza tematem zna ktoś adres firmy gdzie dorabiają uszczelki pod głowice na zamówienie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
a na naprawie gwarancyjnej to co wymieniali i czy pomagało

Witam

W kwietniu 2006 roku wymieniono w ramach naprawy gwarancyjnej :

- pierścienie ( inny typ/model, pochodzący podobno od innego producenta, niż używany w fabryce do pierwszego montażu )

- inne uszczelnienia w silniku

Efekt :

- aktualne zużycie oleju Mobil1 5W-50 Rally Formula - 0,2 litra na 10.000 km.

I czegóż chcieć więcej :D Jak dla mnie jest OK ! :D

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwietniu 2006 roku wymieniono w ramach naprawy gwarancyjnej :

- pierścienie ( inny typ/model, pochodzący podobno od innego producenta, niż używany w fabryce do pierwszego montażu )

- inne uszczelnienia w silniku

 

A nie wież może na jakie pierścienie :?: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
A nie wież może na jakie pierścienie :?: :D

Witaj

W tej chwili nie wiem, ale spróbuję ustalić ich oznaczenia. :583: Czy mi się uda za to ręczyć niestety nie mogę :609:

Pozdrawiam :one:

 

[ Dodano: Pią 06 Lip, 2007 13:24 ]

Witam

Udało się :D

Nissanowskie oznaczenie kompletu pierścieni ( na 4 tłoki ) pierwszego montażu, które ulegały zapieczeniu : 12033-7J600

Oznaczenie nowego kompletu pierścieni, użytych do naprawy gwarancyjnej : 12033-7J60A.

Jednocześnie dowiedziałem się, iż silniki QG18DE są jednostkami tzw. luźnospasowanymi, przy ostrej sportowej jeździe lubią gęste oleje np. syntetyczny wykonany w technologii podwójnych estrów Motul 300V Competition 15W-50 ( którego dane są tutaj : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...tion_15w-50.pdf ) lub syntetyczny Mobil1 Motorsport 15W-50 ( którego dane są tutaj : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...01%2015w-50.pdf ), podobnie jak silniki Alfy Romeo czy Subaru. Wszystkie pozostałe "rzadsze" oleje, o klasyfikacji lepkościowej 5 lub 10W-XX, w mniejszym lub większym stopniu, przy tego typu jeździe będą "spożywane" przez te silniki.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest konkretna i na temat odpowiedź :!: :)

 

[ Dodano: Pią 06 Lip, 2007 16:31 ]

Kurcze 750zł za nie krzykneli :galy: ma ktoś lepsze dojścia :D

 

[ Dodano: Pią 06 Lip, 2007 22:45 ]

Ma ktoś starą uszczelke z QG18DE na zbyciu chciałbym porównać do 1.6 :)

A i wychodzi że flansze do kolektora wydechowego też będą pasować do siebie jeśli tak to mój kolektorek mogłby w 1.8 namieszać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo krzykneli, u mnie na grochowskiej poweidzieli 60zł od gara ale nie powiedziałem im że to będzie męski szlif o 4mm... Co do uszcelki to po co ci uszczlka z 1,8... trzeba zrobić na zamowienie na podstawie z 1,6 z tym że z większymi otworami na gary, kanały we łbie od QG18 zupelnie ni jak się mają do tych z GA16...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo krzykneli, u mnie na grochowskiej poweidzieli 60zł od gara ale nie powiedziałem im że to będzie męski szlif o 4mm...

 

Mnie za szlif 4 garów powiedzieli 100zł i też im nic nie muwiłem :) a 750zł za nowe pierścienie

 

Co do uszcelki to po co ci uszczlka z 1,8... trzeba zrobić na zamowienie na podstawie z 1,6 z tym że z większymi otworami na gary, kanały we łbie od QG18 zupelnie ni jak się mają do tych z GA16...

 

Tak tylko chce dla bezposiredniego porównania obu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...