Tomaszek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 w firmie CER za ok 220zł będziesz mieć kpl pierścieni do tego silnika... Dzięki pierścionki zamówione faktycznie firmy SM nr. 99084 220zł z przesyłką Szlif jeszcze w tym tygodniu pozostaje problem uszczelki na zamówienie :/ Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 no widzę że się posłuchałeś Moim zdaniem SM do tego silnika są o stokroć lepsze nisz orginały z ASO... Co do uszczelek to u nas jest parę firm które dorabiają je na zamówienie, z tych które mogę polecić to nie opodal FORTU wola jest pan co dobrze dorabia co chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Dobra pierścienie SM już mam 205zł z przesyłką Co do uszczelek to u nas jest parę firm które dorabiają je na zamówienie, z tych które mogę polecić to nie opodal FORTU wola jest pan co dobrze dorabia co chcesz. Blok mam już po szlifie :one: Nawet wydał choć niewiadomo ile grubości ścianki zostało jak znajde chwile to wkleje fotki co raz bliżej do GA18DE [ Dodano: Pią 13 Lip, 2007 20:54 ] a jest i fotka oczywiście szlifnołem blok przy okazji między garami jest poniżej 5mm więc uszczelka musi być dobra [ Dodano: Sob 14 Lip, 2007 23:44 ] Jeszcze rużnica między 1.6 a 1.8 to grubość pierścieni w 1.6 jest coś koło 2mm a w 1.8 1.5mm może z tąd mniejsza ich żywotność ale co tam już niemoge sie doczekać co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Jeżeli chodzi o pierścienie to podobno lepsze są firmy TCi. Z tymi niemieckimi SM-ami nie do końca taka rewelacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Dobra poskładałem dół i wszystko jest oki tłoki pięknie chodzą i nic nie wystają itd. :one: czekam teraz na zrobienie głowy i dopiero dalsze składanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 A nie wież może na jakie pierścienie :?: Witaj W tej chwili nie wiem, ale spróbuję ustalić ich oznaczenia. :583: Czy mi się uda za to ręczyć niestety nie mogę :609: Pozdrawiam :one: [ Dodano: Pią 06 Lip, 2007 13:24 ] Witam Udało się Nissanowskie oznaczenie kompletu pierścieni ( na 4 tłoki ) pierwszego montażu, które ulegały zapieczeniu : 12033-7J600 Oznaczenie nowego kompletu pierścieni, użytych do naprawy gwarancyjnej : 12033-7J60A. Jednocześnie dowiedziałem się, iż silniki QG18DE są jednostkami tzw. luźnospasowanymi, przy ostrej sportowej jeździe lubią gęste oleje np. syntetyczny wykonany w technologii podwójnych estrów Motul 300V Competition 15W-50 ( którego dane są tutaj : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...tion_15w-50.pdf ) lub syntetyczny Mobil1 Motorsport 15W-50 ( którego dane są tutaj : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...01%2015w-50.pdf ), podobnie jak silniki Alfy Romeo czy Subaru. Wszystkie pozostałe "rzadsze" oleje, o klasyfikacji lepkościowej 5 lub 10W-XX, w mniejszym lub większym stopniu, przy tego typu jeździe będą "spożywane" przez te silniki. Pozdrawiam :one: dokładnie tak, dlatego wlewanm mobil 5w50 jak oszalały (nawet co 500km) bo uwielbiam go wkręcać na wysokie obroty. Ponieważ, miałem znowu go rozebranego wiem, że absolutnie nic mu nie jest, stan wewnętrzny jest perfect. Ponieważ olej ma specyfikację SM nie szkodzi katalizatorowi, nie zostaje nic na zaworach ani w głowce. Nic tylko krecić do odcinki i sieszyć się, no gdyby nie te 12l/100 które pokazuje komp to bym był już zupełnie szczęśliwy. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Teraz do sprzedaży trafiła nowa seria Motula 10W60... warto by się nad nim zastanowić PS. Tomaszek jak tam postępy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Teraz do sprzedaży trafiła nowa seria Motula 10W60... warto by się nad nim zastanowić Gdzie i za ile można go kupić :?: choć wolałbym 15W60 PS. Tomaszek jak tam postępy ? O postępach napisałem dwie godziny wcześniej czyli dół poskładany wszystko cacy pasóje czekam teraz na głowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Gdzie i za ile można go kupić W InterCarsie seria 6000... No czekamy na łep, wymień w nim uszczelniacze koniecznie, jeszcze dobre by było jakbyś rozciągnął w nim gniazda zaworowe i drobny porting pod nie strzelił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Według ciebie który jest lepszy albo mocniejszy ma film ol. 5100 4T 15W50 cena około 106zł za 4L 6100 Synergie 10W-40 cena 120zł za 5L oba pół syntetyki myślę że do mojego toczydła GA18DE ten pierwszy będzie odpowiedniejszy kiedyś był jeszcze 4100 15W-50 5L za około 105zł ale nigdzie już nie mogę go znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 NA docieranie tak czy siak zalej najtańszego 10W40... bo będzie trzeba go często zmieniać jak rękawiczki przez pierwsze 2000km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yarkoo Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 kiedyś był jeszcze 4100 15W-50 5L za około 105zł ale nigdzie już nie mogę go znaleźć zastąpiony został właśnie przez 6100, już nie będzie produkowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Tomaszek, pstryknij fote chciałbym zobaczyć blok z tymi tłoczkami szkoda że pojemność zwiększy się tylko o 172ccm :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 był jeszcze 4100 15W-50 5L za około 105zł ale nigdzie już nie mogę go znaleźć Poszukaj na www.rpmotorsport.pl - pamiętam, że tam był ale niestety w wyższej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Fotki później bo pracuje długo ostatnio :/ w InterCars olej silnikowy MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litry jest za 106zł a w sklepie z linku johny_fellow MOTUL 4100 POWER 15W-50 5 litrów jest po 132zł czyli cena za 1L jest ta sama który brać :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 nowego bierz 4L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litry jest za 106zł Tylko, że to jest olej do motocykla... Oleje silnikowe do samochodów mają pierwszą cyfrę parzystą w nr serii MOTUL'a Jak np. 2000, 4100, 6100 czy 8100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litry jest za 106zł Tylko, że to jest olej do motocykla... Oleje silnikowe do samochodów mają pierwszą cyfrę parzystą w nr serii MOTUL'a Jak np. 2000, 4100, 6100 czy 8100. Na stronie InterCars wyraźnie pisze olej silnikowy "olej silnikowy MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litr" a tu link do sklepu wklej w wyszukiwarke olej motul i przekonaj się sam :one: http://sklep.intercars.com.pl/index.php?la...PL&search=1 ps. nie wiem kto się myli ty czy skep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 "olej silnikowy MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litr" A w motocyklu to nie ma silnika? Jest napisane olej silnikowy a nie ze do samochodu. Nie wiem czy Johny ma racje ale Ty nie pokazales dowodu ze nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Ja myślę, że to foto rozwieje wszelkie wątpliwości: Jak widać na dole opakowania widnieją 2 motocykle więc wniosek sam się nasuwa. A jak nie to proszę link do strony producenta: http://www.motul.pl/index.php?id=17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 "olej silnikowy MOTUL 5100 4T 15W50 półsyntetyczny 4 litr" A w motocyklu to nie ma silnika? Jest napisane olej silnikowy a nie ze do samochodu. Nie wiem czy Johny ma racje ale Ty nie pokazales dowodu ze nie ma. dylson masz racje :!: google i fakt johny_fellow ma racje :oops: to w takim razie wezme ten serji 4100 znalezłem po 128zł 5L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Co wy z tym motulem..? ja bym dal 10w60 tym bardziej na zime. 4l TU masz castrola za 99zl [ Dodano: Czw 22 Lis, 2007 16:45 ] między garami jest poniżej 5mm więc uszczelka musi być dobra Rozwierciłem wreszcie blok. tylko że u mnie grubość ścianki miedzy cylindrami wynosi 5,5mm. dobrze zmierzyłeś? jak tam postępy? pochwal się [ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 15:01 ] Tomaszek, muszę Cię zmartwić wkładam uszczelkę głowicy od qg18de po małej przeróbce będzie pasować powiedz na jakim jesteś etapie jeśli chodzi o GA18DE. nic się nie wysrało :?: ps. może ktoś odświeżyć ten temat??? bo tak sobie mogę gadać sam do siebie :zly: [ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 15:12 ] dowiedziałem się też że do QG18 stosuje się tylko uszczelki głowicy metalowe. chyba ze względu na mało odległość między cylindrami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Rozwierciłem wreszcie blok. tylko że u mnie grubość ścianki miedzy cylindrami wynosi 5,5mm. dobrze zmierzyłeś? Tak max 5mm zależy które przejście :/ uszczelka ma 4.5mm dowiedziałem się też że do QG18 stosuje się tylko uszczelki głowicy metalowe. chyba ze względu na mało odległość między cylindrami. no ja i tak mam metalową jak na fotce zobaczymy ile wytrzyma poskładałeś :?: jak wysoko idą ci tłoki mi nie dochodzą minimalnie nie mierzyłem dokładnie ale tak do 0.5mm tak że uszczelki tłok nie uszkodzi ogólnie to był przestój ze względu na brak finansów i czasu ale za jakiś tydzień będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 jako ze dostałem wreszcie służbówkę zaczynam prace przy sunnym jutro będę miał już wszystkie graty pierścienie, panewki itp. niestety muszę wyciągnąć motor bo wolę składać na wale i korbach z mojego. silnik który dostałem do przeróbki był po przejściach także nie wiem jak to sie odcisnęło na korbach i wale...poza tym miał ponad 300tys. na liczniku. [ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 18:50 ] oto tłoczek tam gdzie jego miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Goago on miał 286tyś km dokładnie, i żadnych przejść większych nie miał, poprostu tak się zatarł że aż stanął z braku mocy - nic więcej Tak na poważnie to w wyniku braku wody przegrzał się i pogięło głowicę i zgasł... Składaj na swoim wale, korbach, panewki główne zostawiaj orginalne ze swojego silnika albo tego jak nie ma na nich "marchwi", panwie korbowodowe i pierścienie obowiązkowo nowe. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.