domadm Opublikowano 17 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Mogę wam pokibicować tylko, bo ani dostępu do kompa diagnostycznego ani doświadczenia - jedynie SM i pod maskę można zajrzeć Ryży, tego automatycznego ryglowania drzwi też mi trochę brakuje, ale w zasadzie to nie aż tak, bo w normalnym trybie po otwarciu auta tylko drzwi kierowcy są odblokowane, pozostałe 3 dalej są zamknięte. Trzeba drugi raz nacisnąć otwieranie z pilota lub w kabinie przycisk Unlock. Więc jest to całkiem rozsądne i praktyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swider Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 To jeszcze napisz proszę czy można ustawić centralny zamek tak żeby po włączeniu zapłonu lub po przekroczeniu jakiejś prędkości np 5km/h ryglowały się drzwi. To wszystko co znalazłem w SM na temat centralnego zamka: POTWIERDZENIE ŚWIETLNE Kiedy drzwi są blokowane lub odblokowywane mrugają awaryjne. Działanie tej funkcji można zmienić tutaj: HAZARD LAMP SET: MODE1 - nic (wyłączenie funkcji) MODE2 - tylko przy odblokowywaniu MODE3 - tylko przy blokowaniu MODE4 - przy odblokowywaniu i blokowaniu Funkcja nie zadziała jeżeli jakiekolwiek drzwi są otwarte. POTWIERDZENIE AKUSTYCZNE HORN CHIRP SET ON/OFF - włączanie/wyłączanie potwierdzenia akustycznego. AUTOBLOKADA DRZWI Jeżeli drzwi NIE zostaną otwarte po całkowitym lub częściowym odblokowaniu zostaną one automatycznie zablokowane po 2 minutach. Funkcja nie zostanie aktywowana gdy: - Kluczyk jest w pozycji ON. - Kluczyk jest w stacyjce(?) napisali "Mechanical key is inserted". - Jakiekolwiek drzwi są otwarte. UWAGA: 2 minutowy timer zostanie zresetowany jeźeli guzik UNLOCK zostanie ponownie wciśniety na pilocie zanim funkcja się aktywuje. Działanie tej funkcji można zmienić tutaj: AUTO LOCK SET MODE1 - 1 minuta (tutaj piszą 1 min. a w opisie działania 2 min.) MODE2 - nic (wyłączenie funkcji) MODE3 - 5 minut SUPER LOCK Centralny zamek z aktywowaną funkcją SUPER LOCK powoduje, że drzwi nie mogą być otwarte od wewnątrz po ich zablokowaniu. Naciśnięcie LOCK na pilocie blokuje wszystkie drzwi i uruchamia jednocześnie SUPER LOCK. Naciśnięcie UNLOCK raz odblokuje tylko drzwi kierowcy. (nadal blokada SUPER LOCK jest aktywna) Naciśnięcie UNLOCK drugi raz w ciągu 5 sekund od pierwszego naciśnięcia odblokuje wszystkie drzwi i zwolni blokadę SUPER LOCK. Działanie tej funkcji można zmienić tutaj: SECURITY DOOR LOCK SET ON/OF - włączanie/wyłączanie trybu antyporwaniowego. Nie wiem czy wystarczy tylko zmienić to ustawienie, żeby uaktywnić tą funkcję. W SM poświęcili temu oddzielny rozdział ze wszystkimi opisami i schematami a w/g mnie róźnica polega tylko na tym ustawieniu. Ale mogę się mylić. Nie miałem już siły studiować schematów. TIMER KONTROLKI BLOKADY DRZWI Po zablokowaniu drzwi pilotem albo autoblokadą zapala się kontrolka na przełączniku blokowania/odblokowania drzwi. Ta kontrolka ma timer który gasi ją po 1 minucie. Jeźeli drzwi są blokowane przełącznikiem od środka timer jest ustawiony na 30 minut. Kiedy ten 30 min. timer jest aktywny i zostanie stacyjka przekręcona na ON kontrolka pali sie ciągle aż do ustawienia stacyjki na OFF. Wtedy też timer ustawiany jest znowu na 30 minut. THEFT WARNING SYSTEM Kiedy pojazd jest prowdzony albo gdy drzwi są otwarte system jest w trybie "Rozbrojony" (Disarmed) zakładając że właściciel jest w samochodzie lub jego pobliżu. Kiedy wszystkie drzwi są zamknięte i zablokowane system przechodzi w tryb "Uzbrajanie" (Pre-armed). Kontrolka na zegarach świeci się przez 20 sek. Po upływie 20 sek. system przechodzi w tryb "Uzbrojony" (Armed). Jeżeli odblokuje się drzwi pilotem albo kluczykiem przed upływem 20 sek. tryb "Uzbrojony" zostaje odwołany. W trybie "Uzbrojony" jeżeli: - Maska albo jakieś drzwi zostaną otwarte zanim drzwi nie zostaną odblokowane pilotem. - Drzwi zostaną odblokowane kluczykiem bez użycia pilota. - Akumulator zostanie odłączony i podłączony przed odwołaniem trybu "Uzbrojony" (nie zabardzo to rozumiem: Disconnect and connecting the battery connector before canceling armed phase.) Uaktywniony zostaje alarm używając "siren control unit"(?) ALBO klaksonu oraz mruga awaryjnymi przez 30 sek. Po upływie 30 sek. alarm zostaje wyłączony ale zostanie reaktywowany jeżeli "vehicle is tampered with again". (Nie rozumiem jak to działa. To znaczy że wyje tylko 30 sek. i już?). Działanie alarmu można zmienić tutaj: SECURITY ALARM SET ON/OFF - włączanie/wyłączanie alarmu. THEFT ALM TRG - tutaj się sprawdza i kasuje informacje czy alarm zadziałał. Hmm, jeżeli te opcje są opisane w SM a nie znalazłem jakiś dodatkowych urządzeń (oprócz "siren control unit" ale nie wiem co to bo na schemacie jest tylko klakson) to wygląda na to, że każda Navara ma alarm. Nic o alarmie nie znalazłem na stronach nissana ani dealerów ale już na angielskiej jest alarm i NATS jako standard we wszystkich wersjach Navary. Czy wy też macie alarm w standardzie czy musieliście dopłacić? Zastanawia mnie ten "siren control unit'. Może przewidziana jest opcja upgradu alarmu dla firm trzecich o czujki ultradzwiekowe wewnątrz pojazdu, czujnik przechyłu itd. NATS (NISSAN ANTI-THEFT SYSTEM) jest to po prostu immobilizer (nie taki prosty )ale chyba każda Navara jest w to wyposażona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumis78 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 swider ... prze wariat z Ciebie .. znalazles to w SM czy masz dostep do kompa diag. ? ... co do bezpicznikow ... to jest ta puszka pierwsza od szyby nad prawym nadkolem .. druga od szyby to przekazniki. Ten IPDM to taki bialy plastik po skosie wsadzony na zatrzaskach ... ledwo zem go wsadzil zpowrotem bo za duzo nim pookrecalem :-) ... ale zatrzasnal sie i siedzi jak fabrycznie :-) moze da sie pewne rzeczy programowac za pomoca kombinacji na stacyjce. Gdzies ktos podawal jak wprowadzic tryb autotestu ... cos tam wcisnac gaz ... przekrecic kluczyk ... cos tam przelaczyc ... w sumie to sobie poogladam zaraz SM ... moj english jest na poziomie 10 w skali od 0 do miliona ale dam se jakos rade... PS. jak by ktos mial do oddania swoja stara navare po losowaniu totka to chetnie przyjme :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwirek Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Wystarczy ustawienie w komputerze DTRL na ON i swiatła palą się po uruchomieniu silnika Prośba o wytłumaczenie jak to zrobić , domowym sposobem da rade czy w serwisie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swider Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 swider ... prze wariat z Ciebie .. znalazles to w SM czy masz dostep do kompa diag. ? ... Wiem trochę przegiołem ale postanowiłem wgryźć się w temat dogłębnie, żebyście nie podddawali zbyt łatwo w czasie wizyt w serwisie. Mi powiedzieli, że jak chcę dzienne światła to muszę przerobić na wersję skandynawską. Kazali zamówić przekaźnik, zapłacić zaliczkę i wycenili montaż na 2~3 roboczogodziny. Po 2 tyg. jak przekaźnik przyszedł kazali za niego zapłacić i zabrali się do roboty. Następnego dnia powiedzieli mi że nie da rady zaintalować ale jest taka opcja DTRL i wystarczy ją aktywować. Pytam to dlaczego mi nie powiedzieli tego odrazu? Podobno nikt o to nie pyta. W/g nie mieli pojęcia. Oddali kasę za przekaźnik. Ale zostawili go w schowku. Dopiero niedawno go tam znalazłem. znalazles to w SM czy masz dostep do kompa diag. ? ... Nie nie ma dostępu do kompa diagnostycznego. Tego samego dnia po przygodzie w serwisie ściągnołem SM z netu. Prośba o wytłumaczenie jak to zrobić , domowym sposobem da rade czy w serwisie ? W/g mnie tylko w serwisie. Albo kogoś z dostępem do CONSULT-II moze da sie pewne rzeczy programowac za pomoca kombinacji na stacyjce. Gdzies ktos podawal jak wprowadzic tryb autotestu ... cos tam wcisnac gaz ... przekrecic kluczyk ... cos tam przelaczyc ... Wątpie. Nic takiego nie znalazłem w SM ale jeszcze poszukam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 17 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 swider, to znaczy że teraz masz aktywne DTRL i światełka załączają Ci się w taki sposób jak Gumisiowi? I nic za to w serwisie nie wzięli? btw: odnośnie CONSULT jest coś takiego na allegro http://moto.allegro.pl/item176517535__inte...nostyczne_.html ale niestety do roczników 1989-2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumis78 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 domadm ... i tak chyba by byla kupa z tego kabla .. bo z tego co znalazlem w sieci (po 3h grzebania) ... aby zmienic cokolwiek w kompie trzeba jakies klucze dostepu czy jakos tak ... z tego co wywnioskowalem z SM to w nawarce jest zlacze odbII ... klasyka 16-pinowa ... z kabelkiem problemu niet ... ale raczej nie widze mozliwosc zaprogramowania czego kolwiek ... swider ... co do kombinacji stacyjkowo-pedalkowych ... to sa opisane w SM jako WITHOUT CONSULT-II - jednakze wszystko co znalazlem to DIAGNOSTIC only ... nic o SET-UP ... ale to ponad 300 stron po angielsku ... a pora juz pozna wiec chyba oddam sie we wladanie morfeusza (zona niestety juz spi ... a jutro poszuklam dalej ... znalazlem jeden kabelek ... obczaje sprawe ... i moze cos mi sie uda pomajstrowac ... sofciku juz troche mam ***************** To odczyta chyba wszystko z vawalki ale zapisac ... ni huhu http://www.allegro.pl/item153910867_interf...07_can_usb.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ika74 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 no,no...... widze ze spotkanie konsultacyjno-towarzyskie jest niezbedne w trybie pilnym :D a ja sobie notuje i bede prosic o wytłumaczenie przy wydawaniu samochodu :027: ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hunter Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Jak obsługiwać funckje AUTO dla świateł opisane jest w manualu na stronie 2-26. Mam polskiego maunala w pdf. Mogę podesłać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 hunter, a cóż takiego trudnego może być w obsłudze funkcji Auto?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hunter Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Czy ktoś ma pomysła jak przekonać czujnik światła, żeby w trybie automatycznym zawsze załączał światła mijania? I tak jeżdżę cały rok na światłach, wkrótce to nawet będzie trzeba a tak problem byłby z głowy. Czy za włączanie świateł odpowiedzialny jest czujnik pod szybą czy ten kapturek nad kokpitem? Bo jakoś nie udało mi się ustalić. Napisałem to a propo powyzszego pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumis78 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 hunter ... wszystko fajnie ... tylko jak masz auto przeznaczone na rynek polski ... poza tym ten watek jest o tym jak oszukac czujke zmierzchowa aby sie dostosowac do nowej ustawy ... ja mam wersje na rynek austriacki ... i swiatla sie swieca all time (funkcja DTLR) ... i wlasnie chodzi o wlaczenie tej funkcji. ika ... wracajac do Twojej wypowiedzi o elektronice .. jak przelecialem po service manual-u ... to 90% opisanych tam elementow to elektronika ... nawet pedal gazu to potencjometr elektroniczny ... caly system oparty jest o centralna magistrale LAN ... cos jak biurowa siec komputerowa z centralnym ECU ... no dobra juz dosc tej elektroniki :-) ... w kazdym razie chyba dobrze by bylo sie zaopatrzyc w interface ODBII ... coby mnie nie zaskoczylo cos dziwnego ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 ech, marzy mi się żebym mógł się ipaqiem podpiąć do tej magistrali auta i oprogramować parę rzeczy po swojemu. Pewnie nawet sterowanie turbosprężarką można byłoby tak zrealizować. hunter: ok, to się nie zrozumieliśmy. Bo w manualu to chyba tylko opisują jak działa przełącznik auto, no a my tu chcemy go zhackować ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hunter Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 domadm napisał/a: Czy ktoś ma pomysła jak przekonać czujnik światła, żeby w trybie automatycznym zawsze załączał światła mijania? I tak jeżdżę cały rok na światłach, wkrótce to nawet będzie trzeba a tak problem byłby z głowy. hunter: ok, to się nie zrozumieliśmy. Bo w manualu to chyba tylko opisują jak działa przełącznik auto, no a my tu chcemy go zhackować ;-) Nie zrozumielismy się, też mam wersję na Austrię i u mnie w trybie auto zawsze załączają się świtła mijania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Max77 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Według mnie nie ma co kombinować, trzeba znaleźć interfejs który zagada z autem na pewno musi obsługiwać CAN, potem poszperać w SM i poszukać loginów które aktywują poszczególne funcję w module komfortu, i w ten sposób poprzez adaptacje sterownika można dokonać wielu modyfikacji które przewidział producent i stosuje je w zależność od wersji wyposażenia i rynku przeznaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumis78 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 domadm ... w UK mozna sobie calkiem fajny bajer kupic ... zlacze OBDII z bluetooth ... zajefajna zabawka ale tylko do odczytu ... niestety ... no i gniazdo jest troche niefortunnie ... mozna uszkodzic jezdzac z zapietym komputerem ... kabelki do odczytu juz od 100 zl za to KWP kurde pod 1000 ... a to juz duzo jak dla zabawy ... max77... ja sie zastanawiam nad KWP2000 ... moze da sie tym pewne nastawy wprowadzic ... mnie to na mocy az tak nie zalezy ... ale jak by z literek mniej palilo :-) ... w sumie to kasowo nie wielka roznica .. ale psychicznie by mi bylo lepsiej ... hunter... no to szczesciarz z Ciebie ... inni musza oszkukiwac czujke zeby za dnia sie swiecily swiatelka ... przy okazji sprawdzil bys mi czy jak dasz na OFF i zapalisz silnik to czy swieca Ci swiatelka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swider Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 swider,to znaczy że teraz masz aktywne DTRL i światełka załączają Ci się w taki sposób jak Gumisiowi? Tak DTRL mam aktywne i jeżdzę na światłach w pozycji OFF. Zapalają się i gaszą razem z silnikiem. Jedyny minus to nie mozna w tej pozycji przełączyć długich na stałe jedynie mrugnąć czyli dokładnie jak na OFF bez aktywnego DTRL. I nic za to w serwisie nie wzięli? Nic ale pewnie dlatego że się zamotali z tym przekaźnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 A może po prostu pojechać z czteropakiem do serwisu i zrobią na miejscu!?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hunter Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 hunter... no to szczesciarz z Ciebie ... inni musza oszkukiwac czujke zeby za dnia sie swiecily swiatelka ... przy okazji sprawdzil bys mi czy jak dasz na OFF i zapalisz silnik to czy swieca Ci swiatelka?? Jak dam na OFF to zapalają się światła po uruchomieniu silnika. Za to za cholere nie mogę ustawić tego tak, żeby na OFF było OFF czyli bez świateł. A na AUTO żeby było AUTO czyli światła w dzień nie świeciły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Plawy Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Mam polskiego maunala w pdf. Mogę podesłać. Ja chętnie poproszę: darkold@plusnet.pl Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Mam polskiego maunala w pdf. Mogę podesłać. Ja chętnie poproszę: darkold@plusnet.pl Z góry dzięki To ja też poproszę na: insterm@wp.pl Pozdrawiam Grzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Mam polskiego maunala w pdf. Mogę podesłać.Pozdrawiam. No to ja tez poproszę diver65@interia.pl albo umieść go gdzieś na ftp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ptasiek Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 ja tez bym prosil o tego manuala ... pawelkaczor@o2.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość navara Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 ja też poprosze st.p@op.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konrad J. Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 No i ja tez poprosze.... :-) konrad.janka@ekol-unicon.com.pl Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.