Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

po tym jak mi powiedzieliscie ze wkladka nie zmieni odglosu silnika dalem sobie z nia spokoj ... :)

 

ale wracajac do tematu przegladalem sobie dzisiaj strone pipercrossa i natknalem sie na fotki tak zamocowanego filtra ... troche dziwne bo jest on za silnikiem ?

a z kolei na innych stronach pisza ze micrze najlepiej zamontowac storzek za atrapa ... nic z tego nie kumam

PK206B2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylo juz tutaj omawiane podobne (identyczne) rozwiazania w GA16DE i chyba wyszlo na to ze dobry pomysl tylko ze przydaloby sie dorzucic jeszcze jakas oslone dookola samego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki ciekawy artykół dorwałem na tej stronce: http://www.ecu-performance.com.pl/new/

 

"Dlaczego doloty CAI są najlepsze?

 

Wiadomo ze stożek czy stożek na rurze zawsze daje moc, dlatego my prócz testu na hamowni chcemy sprawdzić jego odporność na temperaturę. średnio co wzrost temperatury w dolocie o 5`C towarzyszy spadek mocy maksymalnej o ok. 2-5km, w zależności od warunków, auta itp.

 

CO za tym idzie , dolot wypada dobrze na hamowni, gdzie jest przewiewnie, maska jest otwarta , a my robimy parę pomiarów.... zupełnie inne warunki spotykają nas na drodze. Nawet chwilowy postój, powoduje ze niezabudowany filtr znajdujący się w komorze silnika podnosi temperaturę powietrza o ok. 10-15stopni, a w lato może to być 20-30stopni. Bardzo ważną sprawa jest także efektywność dolotu jeśli chodzi o schładzanie nagrzanego powietrza. tzn. ile czasu potrzebujemy aby po postoju i nagrzania powietrza w dolocie np. do 40`C moc schłodzić powietrze do 15`C. Jedne doloty potrzebują na to ok. 180sekund inne tylko 60sekund. Wiadomo ze najszybciej zrobi to dolot który ma jak najlepszy dostęp do zimnego powietrza, a także który jest dość nisko, wiadomo ze cieple powietrze idzie do góry... Te wlaściwości wywołują mnóstwo kontrowersji w USA i na świecie na temat sensowności testowania dolotu na hamowni... niema naturalnego przepływu powietrza ,i po drugie dolotowi dostarczamy powietrze tak zimne, jak nigdy później... I NIKT NIE ZWRACA uwagi ze potem taki filtr zalożony na rurke np. typu homemade (lub jakiś markowy dolot w stylu short) który na hamowni dal XX KM, na drodze okazuje się gorszy od seryjnej puszki która stanowi znacznie lepsza izolacje termiczna..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

dorzuce co wymodzilem dzis u siebie, jesli chodzi o filtr jakies rady, w zamiarach mam obudowac filtr w puszke a do puszki rure spod zderzaka podobnie chyba jak ma Tomaszek

chwilowo zastawione blacha odsloniete od akumulatora i z gory

blache oslaniajaca kolektor dolotowy mam zamiar zalozyc spowrotem bo czuc teraz pod maska ze z kolektora bardzo wali cieplo

1. jaka dac srednice rury, przed stozkiem ma 75mm??

2. czym nasaczyc stozek, mozna czyms wlasnej produkcji :))

 

 

dsc00202dx1.jpg

dsc00207ry7.jpg

 

prosze sie nie smiac z mojego filtra odmy...hehehee oczywiscie normalnie nie widac go na wierzchu :))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Jaką pojemność powinien mieć dolot w P10 na Sr20De ?? Chcę zrobić sobie od początku, raz a porządnie dolot. Planuję wlot w zderzaku lub nadkolu, stożek w obudowie, blosa. Proszę o porade jakiej średnicy rury dobrać i jak długie. Zależy mi bardziej na jeździe na gazie i niutonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rób z rurki 70mm po całości od przepsutnicy gazu aż do przeplywomierza poweitrza, od przeplywomierza do nadkola możesz dać 80mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na długość zbytnio nie masz wpływu jak masz zamiar zamontować filtr w nadkolu...

Radzę go jak najwyzej umieścić coby głębokie kałuże go nie dosięgały.

Jeśli nie zamierzasz wydawać kasy na przejsciowke do przeplywomeirza możęsz go przerobić tak jak to tutaj opisałem:

http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=4&tid=38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze 2 pytania co do dolotu w micrze:

 

1) wie ktos moze jaka jest srednica otworu na przepustnicy zeby ten filtr szlo zamontowac? 65m / 70mm ? bo zaloze go albo od razu na przepustnicy jak bylo na fotce pare postow wczesniej ew na kolanku 90 stopni jezeli na pionowo ise nie zmiesci

 

no i

 

2) ktory filtr bedzie lepszy ... normalny stozek ten z bawelny [K&N] czy stozek gabkowy [Pipercross] jak wiadomo kazdy swoj towar chwali i wg producentow ich stozki sa najlepsze ... a jezeli chodzi o mnie to chyba jestem bardziej za gabkowym ... ale chcialbym uslyszec opinie :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

znalazłem takie coś:

http://moto.allegro.pl/item145590072_sport...n_importer.html

 

http://moto.allegro.pl/item148660280_fitlr...cy_carbon_.html

 

http://moto.allegro.pl/item146765826_stozk...budowa_jr_.html

 

nie chodzi mi o to czy wielkość jest odpowiednia tylko czy takie filtry - ja tu tylko obudowe widze i nie wiem co jest wewnątrz - czy one sa dobre? Czy to tylko ładnie wygląda a w rzeczywistości gówno daje albo nawet zmula? Jak to prać?

 

I jescze jedno co będzie lepsze sprotowa wkładka do serii+dolot fi80 czy stożek?

Spotkałem się z opiniami że czasami sportowa wkładka +cai daje lepsze efekty niż stożek

 

Oczywiście wszystkie te rurki od odpy itd. tak czy siak będę usówał

 

Który z wyżej wymienionych polecacie?

 

Jak duzy powinien być filtr stożkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknie ofolowane, jak bedzie blisko silnika pieknie bedzie sie ta folia topic.

Taka moja skromna obawa.

 

Jak coś ma w nazwie: "wrc, turbo +, super extra, karbon" nie wiem czemu kojarzy mi sie z kołpako-spinerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem takie coś:

http://moto.allegro.pl/item145590072_sport...n_importer.html

 

http://moto.allegro.pl/item148660280_fitlr...cy_carbon_.html

 

http://moto.allegro.pl/item146765826_stozk...budowa_jr_.html

 

nie chodzi mi o to czy wielkość jest odpowiednia tylko czy takie filtry - ja tu tylko obudowe widze i nie wiem co jest wewnątrz - czy one sa dobre? Czy to tylko ładnie wygląda a w rzeczywistości gówno daje albo nawet zmula? Jak to prać?

 

I jescze jedno co będzie lepsze sprotowa wkładka do serii+dolot fi80 czy stożek?

Spotkałem się z opiniami że czasami sportowa wkładka +cai daje lepsze efekty niż stożek

 

Oczywiście wszystkie te rurki od odpy itd. tak czy siak będę usówał

 

Który z wyżej wymienionych polecacie?

 

Jak duzy powinien być filtr stożkowy?

 

z tych linkow to tylko bym sie zastanawial na produktem JR-a ale tez nie koniecznie bo roznie o nich pisza

 

jakis czas temu czytalem na podanej w linku stronie ze nie koniecznie ich wyroby daja rade.

http://www.tuning.pl/tuning.php?gid=46&pod=1

 

 

ja mam kupiony w JC Auto menski stozek "jedynej i slusznej" marki K&N ktory daje rade do 300KM.

 

tu masz ich oferte w e-sklepie:

http://sklep.tuning.jcauto.pl/oferta/silni...y_powietrza_kn/

 

a i jeszcze jedno :!:

 

DUZY MOZE WIECEJ :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zamowilem :509:

 

..............

 

odebralem dzisiaj :)) stozek simoty prezentuje sie calkiem okazale i wyglada na solidny tak samo filterek na odme :) to tak na pierwszy rzut oka a jak bedzie sei sprawowac to zobaczymy :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytalem caly watek i az sie spocilem ;)

Mam u siebie wlozony wklad sportowy firmy Jamex i wyciete 2 otwory w orginalnej obudowie filtra. Po przeczytaniu tego watku wiem, ze bledem jest zesysannie cieplego powietrze spod maski. Jesli chodzi o dzwiek to dzieki tym 2 otworom okolo fi 70 jest naprawde bardzo przyjemny !

Moje pytanie do Was jest nastepujace. Czy doprowadzic tylko zimne powietrz do tych otworow w orginalej obudowie............czy jednak pomyslec o stozku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem caly watek i az sie spocilem ;)

Mam u siebie wlozony wklad sportowy firmy Jamex i wyciete 2 otwory w orginalnej obudowie filtra. Po przeczytaniu tego watku wiem, ze bledem jest zesysannie cieplego powietrze spod maski. Jesli chodzi o dzwiek to dzieki tym 2 otworom okolo fi 70 jest naprawde bardzo przyjemny !

Moje pytanie do Was jest nastepujace. Czy doprowadzic tylko zimne powietrz do tych otworow w orginalej obudowie............czy jednak pomyslec o stozku ?

 

Według mnie najwarzniejsze jest zimne powietrze :!:

Co ci po storzku i np. ciepłym powietrzu :one: -

Moc nie wzrośnie tak jak w odwrotnej konfiguracji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...