Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W większości wypadków trzeba go oliwić przed monatrzem - zresztą z regóły ta informacja podana jest na opakowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość woockush
jak kupiles stozek to oliwiles go za 1 razem jak montowales? czy oliwi sie po pierwszym czyszczeniu??

 

Sprzedawca twierdzil ze jego filtry sa fabrycznie nasaczane olejkiem i to przesądziło o kupnie tego a nie innego (jest to konstrukcja budzetowa!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam male pytanko w N16 przed FL fabryczny dolot zaczyna sie od czegos co przypomina "trabke" :) jeszcze przed puszka z filtrem problem polega na tym ze do tego czegos podpiety jest jakis czujnik - co to za czujnik i czy mozna go wywalic?

 

 

pozdr

egg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam male pytanko w N16 przed FL fabryczny dolot zaczyna sie od czegos co przypomina "trabke" :) jeszcze przed puszka z filtrem problem polega na tym ze do tego czegos podpiety jest jakis czujnik - co to za czujnik i czy mozna go wywalic?

 

 

pozdr

egg

 

jak byś mógł zrobic tego czegoś fotkę........ ja pierwszy raz o czymś takim słysze :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to jest czujnik temperatury zewnętrznej - odepnij go i zobacz czy na komputerze pokladowaym będize ci wskazywalo temperature.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Nawiązując do moich poprzednich wypowiedzi chciałbym powiedzić, że chyba nie bedę się bawił w tego typu mizerne modyfikacje zwane poprostu drutowaniem.

 

Chcę założyć stożek + rurę.

 

I tutaj moje pytanie: jakiej gługości ma być rura wychodząca z gaźnika i biegnąca do filtra :?:

 

Silnik to GA16DS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było to drutowaniem, musisz najpierw wszystko wyliczyć - niestety nie wiem w jaki sposób (może tu znajdziesz jakieś ciekawe info www.grabowski.com.pl), następnie wykonać parę rodzajów dolotów, testować je na hamowni, wysuwać wnioski i udoskonalać aż w końcu otrzymasz produkt, który będzie spełniał twoje oczekiwania.

 

Oczywiście także liczy się jakość wykonania, osobiście najbardziej podobają mi się układy dolotowe wykonane z Karbonu, np. takie coś:

DTC%20engine.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Coobcio, tą stronke przeglądałem. Policzyłbym to wszystko ale nie wiem skąd wziąć takie magineczne informacje jakie do tego są potrzene.

 

Np. promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym w mm

promień wewnętrznej przylgni zaworowej zaworu ssącego w mm

maksymalny wznios zaworu w mm

kąt między osiami krzywek ( mierzony na wale korbowym )

obroty początku działania falowego wydechu

odbicie fali

 

Skąd to wziąć :?: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było dorwać głwoicę z wałkami z silnika takiego jaki posiadasz i to pomeirzyć.

Niestety danymi zawartymi w serwisówkach nie można się sugerować przy obliczeniach - trzeba samemu dokonać pomiarów, choć takie wartości średnica zaworu jest akurat dobrze podana, co do wysokość krzywki można zmeirzyć po zdjęciu pokrywy zaworowej.

Tak się składa że mam pod ręką oba walki z GA16DS:

Wyskokość obydwu krzywek po 8mm, czasy otwarcia po 222*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Tak się składa że mam pod ręką oba walki z GA16DS:

Wyskokość obydwu krzywek po 8mm, czasy otwarcia po 222*

 

Już cos jest. Chciałbym to policzyć bez otwierania silnika bo samochodu używam na codzień w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policzyć ? chodzi ci o zjawiska falowe i dynamiczne ? jeśli nie zmieniałeś wydechu to zapodaj stożek w miejsce seryjnego filtra z dolotem o większej średnicy niż seryjny i tyle ! będzie lepiej ciągnoł na wysokich obrotach , nawet nie napisałeś czy ma lepiej sprawować się na wysokich obrotach czy na niskich ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja mam takie pytanko..jak to wyglada w zime? Czy powietrze nie bedzie wtedy..za zimne? I co z wilgocia i wogole woda ktora np podczas deszczu moze sie tam dostac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja mam takie pytanko..jak to wyglada w zime? Czy powietrze nie bedzie wtedy..za zimne? I co z wilgocia i wogole woda ktora np podczas deszczu moze sie tam dostac?

 

silnik sie cieszy jak jest zimno wiec nic sie nie boj :lol: a jak z glowa zrobisz dolot i nie bedziesz sie bawil w "water splash-e" to nie ma czego sie bac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powietrze nie bedzie wtedy..za zimne?

ma byc "za zimne" :lol:

No wiem ze ma byc zimne bo na tym polega idea tego ukladu:d ale czy powietrze majace -15 stopni to nie bedzie przesada?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-15 stopni to nie bedzie przesada

Co ja bym dał żeby do takiej temperatury schłodzić powietrze w mojej turbo instalacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszystko jasne;) ma jednak jeszcze jedno pytanko;) (pewnie nie ostatnie;) ) a mianowicie na jakiej zasadzie dobrac filtr stozkowy? z tego co widze to jest strasznie duzo dlugosci filtrow i srednic(czy ma byc bardziej stozkowaty czy mniej)..czym tu sie kierowac? i jakiej firmy sa dobre filtry? Czy SIMOTA i AOMA to dobre firmy czy lepiej K&N? a moze calkiem cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większy tym mniej oporów, ważne, żeby się pod machą zmieścił ;)

 

[ Dodano: Czw 27 Lip, 2006 ]

A bardziej niż na firmę patrz na prostotę filtra, niektórzy producenci udziwniają swoje filtry jakimiś wiatraczkami czy innymi pierdółkami mającymi poprawić przelot itd. co wcale nie pomaga.

Najprostsze rozwiązania są najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszystko jasne;) ma jednak jeszcze jedno pytanko;) (pewnie nie ostatnie;) ) a mianowicie na jakiej zasadzie dobrac filtr stozkowy? z tego co widze to jest strasznie duzo dlugosci filtrow i srednic(czy ma byc bardziej stozkowaty czy mniej)..czym tu sie kierowac? i jakiej firmy sa dobre filtry? Czy SIMOTA i AOMA to dobre firmy czy lepiej J&K? a moze calkiem cos innego?

 

J&K to niby dobre? pierwszy raz slysze ale poszukam w googlach obiecuje!

 

J&K Windykacja Należności - chyba nie o to chodzilo?

 

BTW dobre sa K&N moim skromnym zdaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziexik;) rozumiem ze tez ma byc "jak najbardziej stozkowaty" zeby latwiej powietrze przechodzilo?(co w sumie byloby dosc logicze;) ) .. a tak jeszcze pytanko..znalazlem takie cus: http://www.toptuner.com/go/_info/?id=1090 czy ktos juz to sprawdzal i czy rzeczywiscie bedzie w tym jakas magia jak sie to zalozy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smialo mozesz ladowac kazdy. filtry K&N sa to chyba najlepsze filtry na swiecie ale nie opieraja sie na jakiejs mega technologii wiec nie ma sie czym podniecac i smialo mozna pakowac innych firn np. simota. slyszalem o nich dobre opinie. wazne by czasem przeplukac i zaimpregnowac.

 

[ Dodano: Czw 27 Lip, 06 00:48 ]

dziexik;) rozumiem ze tez ma byc "jak najbardziej stozkowaty"

 

zwykly ma by a nie wynalazek. tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem takie cus: http://www.toptuner.com/go/_info/?id=1090 czy ktos juz to sprawdzal i czy rzeczywiscie bedzie w tym jakas magia jak sie to zalozy?

 

było już to chyba kiedyś omawiane na forum.... z tego co pamiętam to taka zabawka dla tjunerów masta blasta dres polonezów innymi słowy, wygląda i nic nie daje. Zwracając uwagę na konstrukcję tego urządzenia sluży do tego aby się kręcić :D wykorzystując do tego przefiltrowane powietrze ze stożka (żeby chociaż prześroczyste było to by się dzieciom z boiska moznaby pochwalić jak się fajnie kręci :P ).

Brak jakiejkolwiek skuteczności tego urządzenia można potwierdzić tym, że jeśli urządzenie znajdzie się za stożkiem a powietrze ma do pokonania jeszcze kawałek drogi to i tak zmieni ono swój "ruch cząsteczkowy" po drodze, a po drugie nikt nie stwierdził, że niby taki "uporządkowany" ruch wirowy jest lepszy od normalnego. Warto jeszcze wspomniej o tym, że powietrze natrafiając na to ustrojstwo zostanie zdławione z zależności od prędkości kręcenia się wiatraczka.

Także najlepiej pozostać przy podstawowej konstrukcji CAI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_lublin

jesli ktos chce taki wiatraczek to za 100 go oddam bo mam taka mozliwosc zakupu za takie pieniadze. Wiec jak cos to na PW ! Usiebie nie instalowalem ze wzgledu na brak miejsca gdzie mogłbym to wcisnąć w układ. Poniewaz stożek jest zaraz za kolankiem 90*.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...