Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ładne to to jest ale i cholernie drogie...

Za to ma ten plus że jest banalne w monatrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha tylko się nie śmiać :lol: :wink:

Wreszcie założyłem stożek bo zimny dolot miałem zrobiony wcześniej

Ponieważ nieudało mi się kupić obudowy filtra postanowiłem zrobić sam :wink:

Nie miałem też nierdzewki tylko starą puszkę wielkości pasującej

Co widać na zdjęciach

Została wyczyszczona, pomalowana i oklejona ekranem z izolacja styropianową

(do montażu za grzejnikami) w celu izolacji termicznej i akustycznej

Nie jest tak piękna ale spełnia swoją role wyśmienicie :grin:

Ponieważ mam mikser (jeszcze, bo niedługo blos)

Musiałem zostawić na razie starą odbudowe filtra

Wyjąłem z niej tylko stary filtr

Rura zasilająca to alu z wentylacji f-80mm

Jest dość delikatna więc częściowo okleiłem ją taśmą izolacyjną

Jest poprowadzona do halogena w zderzaku

Po montażu został mi zbiorniczek płynu w ręce :shock:

Nigdzie nie chciał się zmieścić to go wywaliłem a na jego miejsce litrowa butelka :wink:

Wrażenia? to odmulenie silnika zwłaszcza na wyższych obrotach

Łatwo się teraz na nie wkręca :P

A głos wytłumia obudowa co mi pasi bo nie jestem fanem ryku w aucie

Na razie założyłem też jeden filterek na odmę bo drugi trzeba by zaślepić

w kolektorze ssącym a nie mam koncepcji czym :|

 

Zdjęcia z montażu :wink:

 

IMG_0817.jpg

 

IMG_0822.jpg

 

IMG_0916.jpg

 

IMG_0926.jpg

 

IMG_1026.jpg

 

IMG_1029.jpg

 

IMG_1030.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaestetycznie to nie wygląda ale pomysł godny naśladowania - chyba najtańszy sposób na zamknięcie stożka w obudowie.

Brawo za pomysłowość - Wydeje to mozę się lepiej sprawdzić jak CAI bo filtra się tak nie syfi a zimne i tak zasysa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :!: zero estetyki ale po zamknięciu maski tego nie widać :P

A ja efekt pod nogą odczuwam :grin:

Budżet mały na mody to tylko drut mod :!: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drut mod

Jaki tam drut pomysł bardzo mi się podoba i mam nadzieje że nie będziesz miał nic na przeciwko jak wykorzystam ten patent :)

 

Genialne rozwiązanie, moim zdaniem bije na łep te wszystkie kosztujące po 700zł małe carbonowe z d*py puszki CDA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_lublin

1 tak jak pisal ktos wczesniej filterek kupujesz na odme i juz

2 to jest chyba "puszka rezonansowa" chyba tak to sie nazywa, spokojnie wyciagasz caly ten dolot tzn od puszki z filtrem do konca i wsadzasz cos grubszego, a najlepiej to i puszke zdemontowac i filtr stozkowy zamontowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr K&N K57i do Almery N15 z tego co kiedys sie dowiadywalem powinien pasowac pod maske wsadzony bezposrednio na przepustnice. potem mozna dorzucic dolot powietrza i jakas puszke.

znalazlem adekwatna fotke:

kN_filter_001.jpg

model filtra to 57-0322

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby coś takiego poprawnei funkcjonowało to musi być sporo tego zimnego pwoietrza - jak zrobisz tak jak na fotce to będzie się gotować w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facet potem jeszcze to przerobil - dal puszke dookola filtra i doprowadzil bezposrednio do niej zimne powietrze gruba rura znana z wyciagow i wentylacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to rozwiazanie jest tragicznie. jest tu wogole przeplywomierz? ja sie nie znam i wiekszosc informacji czerpie z netu ale taka modyfikacja chyba tylko moze pogorszyc osiagi. cieplejszego powietrza niz z nad silnika to chyba nie znajdziemy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potem jeszcze to przerobil - dal puszke dookola filtra i doprowadzil bezposrednio do niej zimne powietrze gruba rura

A to ciekawy patent, niby wtedy bedzie zimne powierze dochodziło a od filtra do silnika bardzo krótko, więc powinno to wpłynąc pozytywnie na parametry :roll: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie pochwale swoimi wypocinami :)

 

Za jednym zamachem pozbylem sie EGR (bardzo ladnie pasowalo 20 ojrocentow a ma ta zalete ze jest z jednego kawalka metalu w przeciwienstwie do 2zl i jest grubsze :) ), zalozylem stozek i wywalilem wszystkie graty z dolotu, które byly za przeplywomierzem :)

 

Przejsciowke do stozka zrobilem z uszkodzonego przeplywomierza, uchwyt z blaszki do mocowania radia safari :) dolot z nadkola - rura kominkowa fi80 (nawet wlozylem w nia oryginalny termometr) :D

 

Obserwacje po montazu - sporo glosniej (ladniej glosniej) :D

 

Czy mocy przybylo - niby troszke lepiej jedzie jednak 2 bieg to w dalszym ciagu tragedia do 2500 obrotow mam wrazenie ze szybciej bym szedl :)

 

 

3d2860b33277d6e3.jpg

 

856501e795f49375.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozostało jeszczw oddzielić od silnika i będzie git .

Dokładnie tylko tego brakuje w tym dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny dolot w N16 to tragedia- puszek i zakamarków i jego dziwny kształt - doprawdy nie wiem czemu służy. Najbardziej mnie dziwi ten syfon przed puszką filtra. Syfon oczywiscie zakończony jest wlotem powietrza tuz za reflektorem - niby daleko od silnika - nieźle, tylko, że przed samym wlotem leci gruba wiązka kabli, która zasłania oczywiście z 1/3 dolotu. Oczywiscie przeróbka - nieuchronna moim zdaniem, najpierw jednak przegląd gwaranacyjny co powstzrymuje mnie przed modami.

Natomiast - co sadzicie o fitrach "od Stara", czu Autosanu - takie duże walcowate - pytam dlatego, że kolega założył taki do BM-ki 529 i poprawił tym jej osiągi, twierdząc, ze opory takiego filtra są mniejsze niż stożków. Czy taki w w ogóle by tam sie zmieścił? W N16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc jestem tu nowy,zanim dolaczylem do nissanklubu czytalem forum podoba mi sie kilka rozwiazan sa proste a poprawiaja nieco jazde.Aha jeszcze jedno wydaje mi sie ze kiedys Coobcio mijal mnie ulica Grenadierow :oops: A ja tocyzlem sie moim podumierajacym zombie .Aha no i najwazniejsze nie znam sie na mechanice bo nie mialem nigdy samochodu n13 1.6 12v z monowtryskiem to moja pierwsza rakieta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6n13, witamy (choc to nie do konca do tego temat ;) ), a o braki w wiedzy sie nie martw - czytaj forum to szybko zacznie Ci sie wszystko klarowac! pzdr!

 

A w kwestii dolotowej to wreszcie moge pwoiedziec ze moj jest juz praktycznie skonczony. Tzn. jeszcze do wykonczenia (jeden nit do poprawki, dwie srubki do dodania, troche termoizolacji do doklejenia, nowa farba i co najwazniejszcze naklejka K&N [+25KM :D]), ale chwilowo chce tak pojezdzic zeby zobaczyc zy nie ma zadnych "wad konstrukcyjnych".

Stozek zamkniety juz w puszce, wszystko na duzej ilosci udzczelek (zeby nie skrzypialo i puszczalo jak najmniej powietrza od dmuchawy) i z dwoma dolotami powietrza (seryjny + za swiatlem spod zderzaka).

bylo tak:

cone.jpg

jest tak:

heat21.jpg

heat11.jpg

najwiekszy problem byl z ta "scianka dzialowa", zeby to dobrze dociac(!!!) i uszczelnic, wyszala ona TAK i TAK

teraz chce zobaczyc jaki spadek temperatury uzyskalem w porownaniu z samym stozkiem, jak mi sie uda to dam znac :) pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adams Gratki za***iście ci to wyszło !!

Czekamy aż pierdzielniesz wydech 2,5" przelotowy i osiagniesz 240KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...