Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli już tak kombinujecie to na forum VW pisali raczej o poręczy niż o nodze do stołu. Poręcz jest robiona z nierdzewki - wystarczy oczyścić z poprodukcyjnego syfu i można zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak czytajac kilka stron (i z poczatku i z konca tematu) wnioskuje ze majac lpg w silniku sr20di za wiele z dolotem nie podzialam :/ myslałem nad sportowa wkladka albo nad pelnym dolotem ale problem jest bo debilnie mam wpuszczony jakis przewodzik od lpg w puszke od filtra powietrza. wiec musialbym dolot do seryjnej puch pociagnac. poza tym wywaliłbym te wszytskie graty od starego dolotu chetnie:) a teraz sedno czyli przy LPG i zmianie dolotu powietrza wystapia duze problemy... czy tez nie?? :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj kolegów bo piszą do rzeczy hehe. sam miałem CAI na PB w 1.6 a potem instalkę założyłem od razu z blosem i śmigam zadowolony. Benzyne mam tylko po to aby pompy nie uwalić a tak na razie tylko na lpg.

 

Koledzy przerabiali instalacje II gen ale o tym czytaj w temacie Blos gaźnik do gazu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=13868

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niedawno u siebie robiłem dolocik i zostało mi trochę rury aluminiowej fi70 jak ktoś jest zainteresowany to piszcie na pw. Mam jeszcze 3m pocięte po 1m.

 

Ewentualnie mam dolot NISMO razem ze sprawną przepływką od Maximy fi77 (bez stożka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

3 dni w wolnych chwilach przebijałem się przez temat (ze wszystkimi załącznikami).

Ilość informacji imponująca, ale przydało by się streszczenie bo jak widać po pytaniach mało kto przeczyta całość zanim zada kolejne takie samo pytanie :)

 

Mnie zadziwił fakt, że 98% tematu dotyczy zmian w N15, 1,9% w N16 a 0,1% w N16 z diesel'kiem. Wywnioskowałem z tego, że prawie nikt się w to nie bawił, może turbinka daje tyle powietrza, że CAI nic tu nie da??

 

Mam 2.2Di i u mnie w serii wychodzi z puszki fabryczna rurka do dziury za akumulatorem gdzie leci chłodne powietrze z nadkola. Czyli biorac pod uwagę poprezdnich 30 stron mam fabrycznie brany "luft" z nadkola. Może pukuszę się o zwiększenie średnicy tej rury i wepchnę ją do nadkona, żeby było 100%'owe CAI :)

Stożek sobie chyba daruje i włożę za tydzień sportową wkładkę.

 

Zrobie to bardziej dla zabawy i testu niż dlatego, że liczę na poprawę osiągów. Dwa tygodnie temu wpakowałem pod zderzak intercooler z focusa i sądzę, że to da lepszy efekt (jesli jakiś wogóle będzie).

 

Tyle mojego podsumowania :D

 

Pytanie - czy ktoś poza THEANT'em modyfikował dolot, zmieniał filtry, usuwał odmy w 2.2Di ? U mnie serja wygląda tak:

dolotjz9.th.jpgthpix.gif

Na czerwono zaznaczyłem tą rurę która sięga otworu do nadkola.

Jesli ktoś ma jakieś sugestię popartę wcześniejszymi doświadczeniami z turbodiesel'ami to proszę o informację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - czy ktoś poza THEANT'em modyfikował dolot, zmieniał filtry, usuwał odmy w 2.2Di ?

U mnie dolot wygląda już nieco inaczej niż w tym temacie - powód: słaba jakość łączników - pękały. Ale ogólny zamysł pozostał taki sam: filterek w nadkolu. Odma zrobiona standardowo - niestety potrzebny oilcatch bo trochę mi po przegrodzie rzyga olejem. U mnie CAI dało tyle że jest większa różnica w zachowaniu się silnika w różnych temperaturach. No i dźwięk turbiny stał się wyraźniejszy. Dopiero w połączeniu z usunięciem EGR coś to dało na dole.

W Twoim przypadku CAI raczej nic nie da - w końcu masz IC. Będziesz robił znów chipa? Bo po dołożeniu IC'ka trochę się w silniku pozmieniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posłuchajcie ja juz to wszystko mam blos dolot filtr stożkowy i zimne powietrze a cały pic w tym wszystkim to to że trzeba dobrać wszystko rozmiarowo w mojej Almerce średnica przepustnicy 60 wiec i rura też 60 większ dusi sie mniejsza też bo albo za dużo powietrza albo za mało i coś jeszcze blos to fajna sprawa ale do małych silników nie za bardzo nawet jeżeli zmienimy gwizdek to kilka uwag praktycznych i sprawdzonych a po za tym to jest jeszcze wiele spraw na które trzeba zwrucić uwage aby było ok nawet i wielkość wydechu kat czy strumienica a może sama rura itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wyedytuj post: dodaj interpunkcję bo ciężko się czyta.

2. Masz silnik niedoładowany: dobierałeś/obliczałeś jakoś długość dolotu, czy po prostu go tak założyłeś? Jakie odczucia po montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku CAI raczej nic nie da - w końcu masz IC. Będziesz robił znów chipa? Bo po dołożeniu IC'ka trochę się w silniku pozmieniało.

 

Tak, będę robił dogrywkę, ale wcześniej musze podpiąć MBC, podnieść trochę doładowanie i zaślepić EGR.

 

P.S. Tak na marginesie, bo to nie temat o IC, wczoraj zrobiłem 400km, non stop 160-180 km/h po autostradzie i IC spoooro daje na trasie:).

Zimne powietrze działa na silnik jak zimne piwko na mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Oto co udalo mi sie dzis wykombinowac w mojej N15, nie do konca jeszcze dopracowany dolot zimnego powietrza firmy TENZO.

W zwiazku z tym mam pare pytań. Jak wyjalmowalem czarne pudlo z filtrem to byla do niego przymocowana mala rurka do takiego metalowego bolca (zdjecie 3). Nie wiem dokladnie co to jest, mysle ze moze byc to czujnik temperatury. W nowej rurze jest wolne miejsce z gumowa uszczelka (zdjecie 4), wydaje mi sie ze ten metalowy bolec powinien sie tam znalezc, ale nie jestem pewny. Na razie jest owiniety tasma bo nie mialem dluzszej rurki. Czy dobrze mysle??

Tak wogole co o tym myslicie, zda to wszystko egzamin?? Na razie jeszcze nie testowalem mocniej autka, bo sie troche balem wiec sie o osiagach narazie nie wypowiadam (ale brzmi fajnie)

 

 

6600993ceee3efbdm.jpg c43311b3d141bb09m.jpg 0ab2d715ae71e22em.jpg 519db9a2c634b9d3m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjalmowalem czarne pudlo z filtrem to byla do niego przymocowana mala rurka do takiego metalowego bolca (zdjecie 3). Nie wiem dokladnie co to jest, mysle ze moze byc to czujnik temperatury.

to jest przewód podciśnienia idący do zaworu EGR...jak masz zaślepiony EGR to nie musisz zaślepiać tego przewodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jeszcze nie mam zaslepionego ale zamierzam to zrobic, czyli co najlepiej bedzie zakleic ta rurke tasma?? I wszystko bedzie gralo??

 

Ps, czy jest jeszcze cos zwiazanego z dolotem co musze zrobic?? bo zielony troche jestem na ten temat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalozylem w 2,2Di stozek K&N ,w polaczeniu z calkowitym wycieciem srodkowego tlumika oraz usuniecia katalizatora a na koncu zamontowania tlumika przelotowego wrazenia sluchowe jak dla mnie nieziemskie :D Dopoki mialem seryjny dolot silnik chodzil na przelotowce rownie cicho jak na seryjnym ale teraz dzwiek przypomina diesla V6 :D ,po zamontowaniu stozka silnik znacznie szybciej ciagnie do odciny :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

freezer A gdzie ty mieszkasz i jaki kolor ma twoja Almerka? bo ostatnio widziałem srebrną albo czarną w dieslu w okolicach puławskiej z przerobionym wydechem i dźwięk był faktycznie ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapodaj stożek w nadkole, bo ci ciepłe powietrze wciąga, a to raczej nie jest dobrze. No chyba że miałbyś zainstalowany IC to może być pod maską na przepływce.

Dźwięk faktycznie ciekawy spod maski.

 

OT: po południu to ja jestem miedzy 16:30 a 17:00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w nadkolu jest dziura z racji ze moja almerka byla uderzona w nadkole ,dlatego doplyw zimnego powietrza jest idealny ;)

Olej podobno stozki K&N najlepsze ,warto dolozyc pare zlotych i miec pewnosc ze markowy nie zassie Ci jakiegos syfu jak to moze byc w przypadku stozkow z allegro po 30zl sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już jakiś czas stożek w nadkolu jeździ i nie widać żeby był jakoś zachlapany/zapiaszczony - po prostu miejsce to jest stworzone na CAI - przynajmniej w N16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...