Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj odebrałem od mechanika samochód z usuniętym EGR, wywalonym katem i zrobionym zimnym dolotem. Auto równo pracuje, fajnie mruczy, ale powyzej 5 tysiecy obrotów nie chce jechac. tzn robi wrazenie jakby dostawalo za mało paliwa w tym zakresie obrotów. Dodam jeszcze, że przy normalnej eksploatacji nie widać problemu. Dopiero podczas przyśpieszania zachowuje się tak jakby coś go ograniczało. Co z tym fantem zrobic? EGR usunięty prawidłowo a katalizator usunąłem poprzez wybebeszenie go. Wydaje mi sie, że może to być wida dolotu. Pozdrawiam!

 

 

Tak to wygląda u mnie

 

 

d0911dbf50a702e8med.jpg

Edytowane przez MaserTi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jakiś czas temu zrobiłem dolot powietrza. nie napisze ile koni i niutonometrów przybyło bo nie wiem - nie byłem na hamowni. dolot był stworzony z potrzeby. gazownicy którzy zakładali lpg wyrzucili tłumik szmerów. na necie znalazłem kiedyś wzór na pojemność dolotu, wykonałem go tak aby miał on odpowiednią pojemność. rurę jak i puszkę filtra odizolowałem specjalną gąbką i taśmą aluminiową która działa jak ekran termiczny. teraz jestem w fazie projektowej nowego układu dolotowego, tu pojawiły się problemy bo nie znam dokładnie wymiarów zaworów i przylgni zaworowych, wysokości otwarcia zaworów, wymiarów uszczelki pod kolektor ssący. dodam że dupo-wóz jaki posiadam to almera 1,6 16v z końca 98'roku.

planuje w przyszłości policzyć kolektor wydechowy, pierwsze jednak zakończę projekt dolotu.

post-17401-12536411411569_thumb.jpg

post-17401-12536411754674_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj odebrałem od mechanika samochód z usuniętym EGR, wywalonym katem i zrobionym zimnym dolotem. Auto równo pracuje, fajnie mruczy, ale powyzej 5 tysiecy obrotów nie chce jechac. tzn robi wrazenie jakby dostawalo za mało paliwa w tym zakresie obrotów. Dodam jeszcze, że przy normalnej eksploatacji nie widać problemu. Dopiero podczas przyśpieszania zachowuje się tak jakby coś go ograniczało. Co z tym fantem zrobic? EGR usunięty prawidłowo a katalizator usunąłem poprzez wybebeszenie go. Wydaje mi sie, że może to być wida dolotu. Pozdrawiam!

 

 

Tak to wygląda u mnie

 

 

d0911dbf50a702e8med.jpg

 

 

Może jest za długi? Sprawdzałeś jaką długość miał oryginalny dolot? Jak będzie za długi to na górze ubędzie mocy - tak by to wynikało z tego co pisze p. Grabowski na swojej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest za długi? Sprawdzałeś jaką długość miał oryginalny dolot? Jak będzie za długi to na górze ubędzie mocy - tak by to wynikało z tego co pisze p. Grabowski na swojej stronie.

 

Być może jest za długi rzeczywiście. W najbliższych dniach będe go skracał i wtedy zobaczymy czy cos to pomoże. Napewno poinformuje Kolegów co było powodem takiego stanu rzeczy aby inni mieli jakiś pożytek z tego :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie najszybszy test i nie wymagający cięcia rur, to założyć stożek zamiast tej długiej rury i sprawdzić czy jest poprawa czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No to stożek zrobiony. Oto zdjęcie;-) Możecie oceniać. Dzięki niemu silnik ma bardzo mocny dół i ciągnie dużo lepiej. Jedynym minusem jest fakt iż przy wcisnięciu gazu na max silnik chwilo się przydławia po czym ciągnie jak wariat. Normale to to?:)

Edytowane przez MaserTi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakbyś doprowadził do niego jakiś dolot zimnego powietrza to byłoby dużo lepiej.

 

Ależ Kolego będzie doprowadzone:) Spod zderzaka będzie poprowadzone rureczka centralnie na stożek:) Jak dopracuje to pokaże efekt końcowy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git. Zrobione - nawet tak bardzo nie widać tej rzeźby. W końcu odma w dolot olejem mi pluć nie będzie... Następny będzie EGR, tylko jak go wyłączyć w 2,2 Di?

 

 

witam,

Theant jak widze masz u siebie w 2.2 dieslu stozek, cos lepiej niz wkladka daje, czy nie ma roznicy.

Bo sie zastanawiam nad wkladka lub stozkiem (w nadkolu lub zamkniety).

Praktycznie co forum to inna opinia a w sklepie jak to w sklepie "klijent nasz pan "co chcesz to ci sprzedamy zero"0" pomocy, jakiego rodzaju uzyc.

Chodzi mi glownie o poprawe lykanego przez silnik powietrza (zwiekszenie ilosci-moze zacznie mniej kopcic) no i moze w przyszlosci box lub chip "oglupiajacy" :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładki nie zakładałem więc nie wiem czy i jaka jest różnica. Ale wydaje mi się że różnica będzie na plus dla stożka, ponieważ seryjny dolot jest nieco skopany. Na wlocie jest zwężka (po co?) no i sam wlot jest za światłami. Dla porównania podam banalny przykład: Fiata Uno - tam dolot zrobiony był centralnie za kratką grilla i tak czy inaczej łapał zimne powietrze - wystarczyło tylko wlot ciepłego znad kolektora zaślepić. Wkładka natomiast będzie nieco bezpieczniejsza, bo stożek w nadkolu może wilgoć łapać, aczkolwiek nigdy mi się to jeszcze nie zdarzyło. Ogólnie poprawa jest - przynajmniej dupohamownia tyle podaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładki nie zakładałem więc nie wiem czy i jaka jest różnica. Ale wydaje mi się że różnica będzie na plus dla stożka, ponieważ seryjny dolot jest nieco skopany. Na wlocie jest zwężka (po co?) no i sam wlot jest za światłami. Dla porównania podam banalny przykład: Fiata Uno - tam dolot zrobiony był centralnie za kratką grilla i tak czy inaczej łapał zimne powietrze - wystarczyło tylko wlot ciepłego znad kolektora zaślepić. Wkładka natomiast będzie nieco bezpieczniejsza, bo stożek w nadkolu może wilgoć łapać, aczkolwiek nigdy mi się to jeszcze nie zdarzyło. Ogólnie poprawa jest - przynajmniej dupohamownia tyle podaje :)

 

Chodzi mi glownie o to czy robic wkladke + dolot pociagnac z nadkola do puszki czy stozek w nadkolu.

No i najwazniejsze czy lepiej ciagnie-zbiera sie.

wiekszosc firm nie ma stozkow do diesli i jak sie pytalem to mowia wkladka i tyle(k&n, pipercross)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka to różnica czy do diesla czy benzyny? Ważna jest pojemność i czy silnik jest doładowany. Zbierać zbiera się lepiej jak wyżej pisałem o dupohamowni... Nie hamowałem go jeszcze normalnie.

Dla porównania:

1) stożek: (testowane)

- w nadkolu dość cicho, ale jest zagrożenie zamoknięcia (ponoć są takie specjalne wodoodporne ubranka na stożek)

- pod maską głośno, ale za to sucho

Pomiędzy obiema konfiguracjami nie ma praktycznie różnicy w działaniu silnika - może trochę na niskich obrotach gdy turbina nie pompuje jeszcze powietrza.

2) wkładka: (nietestowane)

- na pewno sucho i cicho, ale standardowy dolot jest kiepski i trzeba przerabiać puszkę filtra, a konkretnie sam wlot do filtra usunąć, poszerzyć i pociągnąć rurę do miejsca gdzie może zasysać zimne powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam oto taki problem. Stożek założyłem tak jak widać na zdjęciu które ostatnio zamieściłem. Został odizolowany od ciepłego powietrza z silnika i pozostało mi doprowadzić tylko zimne powietrze na stożek. Samochód niby jeździ fajnie (fajnie brzmi i ma sporo mocniejszy dół). Ostatnio testowałem przyśpieszenie z fordem mondeo 1.8 115 km ( katalogowo 11 sek do 100km/h czyli o ponad sekunde gorzej). Jak się okazało przyśpieszenie identyczne ( sprawdzane kilkukrotnie). Tak więc założenie stożka pogorszyło osiągi i chciałbym się dowiedzieć jak mozna to poprawić. Czy istnieje możliwość dostrojenia samochodu? Bądź może to wina tego, iż stożek nie dostaje jeszcze zimnego powietrza?(dziurka jest i to zimne powietrze wpada ale rury jeszcze nie mam doprowadzonej).

 

P.S Silnik zdrowy, oleju nie bierze itp. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej wstawiłem go zaraz przy silniku (tzn. bez rury). Przez chwile było lepiej lecz później się znowu coś rozstroiło. A powiedz mi o ile powinienem ten dolot skrócic? Oglądałem inne zdjęcia dolotów i były podobnej długości. A może to być wina zbyt małej dawki paliwa w stosunku do powietrza? Da się w ogóle regulowac dawke paliwa? Pytanie głupie ale z mechaniki jestem kompletna noga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot powinien być identycznej długości co oryginalnej - zakładam że Japończyki policzyły dobrze dolot.

Dawkę paliwa da się regulować np. przez włączenie dodatkowego oporu w obwód czujnika temperatury powietrza, ale to moim zdaniem małofajna metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podstawienie autka pod komputer nic nie da Twoim zdaniem? Sugerujesz pobawić sie długością dolotu? A po zdjęciach możesz wywnioskowac, że jest za długi? Doprowadzenie bezpośrednio zimnego powietrza coś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na googlach... nie pamiętam adresu strony z całym opisem co i jak...

 

W końcu porobiłem aktualne fotki swojego CAI.

 

1. Ogólnie

obraz053e.th.jpg

 

2. Odma

obraz057q.th.jpg

 

3. Przepływka + IBC

obraz062m.th.jpg

 

4. Stożek w nadkolu

obraz060b.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość bardzo elegancko wygląda. Naprawde. Mam otóz kolejne pytanko. Czy spadek w przyśpieszeniu może być spowodowany tym, że do stozka nie jest doprowadzone jeszcze zimne powietrze? Mam w planach doprowadzić zimne powietrze spod zderzaka i jeśli to nic nie da to planuje pobawić sie dlugością dolotu.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam kilka pytań co do budowy dolotu. Planuje zbudować CAI od samej przepustnicy.

Zastanawiają mnie rurki dochodzące do seryjnej rury. Wiem że jedna idąca od pokrywy zaworów to jest odma i można założyć na nią odpowiedni filtr.

Druga to jest tłumik szmerów ssania idąca do puszki. Ale nie wiem co to jest ta trzecia rurka, dochodzi z dołu kolektora dolotowego i nie wiem co mam z nią zrobić. Czy też jest to jakieś odpowietrzenie i czy mogę także założyć na nią filterek.

A tak w ogóle jest to Nissan Sunny GTI. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sunnym Gti spradzone jest że należy zwiększyć średnicę dolotu, najprościej jest wystrugać taki dolot w oparciu o kolanka Jacky...

Potrzebne będą 2 x 120 stopni oraz redukcja 67>>77mm oraz 10cm odcinek rurki z wspawanym wejściem na odmę oraz wolne obroty do tego guba bez zwęrzkowa przepływka, do tego obowiązkowo strojenie i markowy stożek, w efekcie można otrzymać dodatkowe 5-7KM i 3-5Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...