Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W Sunnym Gti spradzone jest że należy zwiększyć średnicę dolotu, najprościej jest wystrugać taki dolot w oparciu o kolanka Jacky...

Potrzebne będą 2 x 120 stopni oraz redukcja 67>>77mm oraz 10cm odcinek rurki z wspawanym wejściem na odmę oraz wolne obroty do tego guba bez zwęrzkowa przepływka, do tego obowiązkowo strojenie i markowy stożek, w efekcie można otrzymać dodatkowe 5-7KM i 3-5Nm...

 

Witam Coobcio,

Tak wszystko będzie na fi 75. Przejściówka z przepustnicy z 70 na 75 i oczywiście bez zwężkowa przepływka z almery gti. Tylko Kuba chodzi mi o te wszystkie dodatkowe rurki. Odmy nie muszę dołączać, tłumika szmerów też nie ale co z tą trzecią (nie jestem pewny ale może jest to jakaś rurka potrzebna do wolnych obrotów). Jest zamontowana obok tej najgrubszej rury (zwiększenie objętości dolotu).

Edytowane przez Mathoos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość majchrzok

Witam! mam pytanie: co z tym przewodem gumowym zaznaczonym na zdjeciu? ja go zatkałem srubka jak widac ale nie wiem czy postapiłem dobrze...mam silnik ga16ds. a ta rurka wchodziła fabrycznie w puszke filtra i zakonczona byla taka blaszka z otworkiem... z gory dzieki za odp

post-3800-1265145885,5542_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Primera 2.0 16v

Witam Wszystkich mam Nissana Primerę p10 2.0 16V 115 KM i ma takie pytanie do czego służy ta zawinięta plastikowa rurka między przepływomierzem a przepustnica?? czy można ja usunąć?? post-27192-1265218911,0786_thumb.jpg oraz do czego jest ta puszka?? widziałem w paru p10 ze zamiast niej jest wstawiony zwykły kawałek węża post-27192-1265219115,707_thumb.jpg Czy jest sens wogóle te rzeczy usunąć ?? czy coś się poprawi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich mam Nissana Primerę p10 2.0 16V 115 KM i ma takie pytanie do czego służy ta zawinięta plastikowa rurka między przepływomierzem a przepustnica?? czy można ja usunąć?? post-27192-1265218911,0786_thumb.jpg oraz do czego jest ta puszka?? widziałem w paru p10 ze zamiast niej jest wstawiony zwykły kawałek węża post-27192-1265219115,707_thumb.jpg Czy jest sens wogóle te rzeczy usunąć ?? czy coś się poprawi??

Witam,

Wydaję mi się że ta rurka prowadzi dalej do takiej zamkniętej puszki, zwiększa to objętość dolotu oraz minimalnie zmniejsza hałasy powodowane ssaniem.

Można spokojnie to usunąć i zatkać w jakiś sposób dziurę. A to drugie to też nie jestem pewny ale jest to chyba jakiś filtr węglowy, ale nie jestem pewny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam czytałem cały temat zajeło mi to sporo czasu... i nakręciłem się na instalacje BLOS-u + (DOLOT) filtr stożkowy ...

 

Jade w tym tygodniu na Hamownię + Diagnostykę zobaczymy jak to będzie wyglądało REALNIE przed założeniem i PO

 

Jaki filtr stożkowy polecacie ?? Filtry typowe z Allegro ??

 

EUFAB Z OBUDOWĄ JR ?? za 169 zł - można by go zmontować z obudową w nad kole ??

 

A może zwykły stożek SIMOTA 170KM za 89 zł ? + Turbinka dolotowa za stożek - 60 zł zdaje to egzamin ktoś to zmontował bo nie widziałem .... ?

 

 

A jak wygląda sytuacja z wkładką filtra K&N kosztuje dużo bo do P11 199zł w IC :] - zamiast Stożka ?? Efekty jakie ??

 

 

Przypomnę że każde pieniądze się liczą ... bo niema ich za wiele dostałem nie oczekiwany zastrzyk więc chce go dobrze spożytkować...

Edytowane przez EzE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą pseudo turbinkę sobie odpuść bo tylko blokuje przepływ. Jak chcesz żeby było cicho jak w serii to wkładka, jeśli nie zależy ci na ciszy i lubisz podłubać w samochodzie to stożek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak więc mam do Nissanmaniaków pytanie odnośnie dolotu który sobie wymodziłem w Mikrze K11 1.3.

dsc05240.jpg

 

Jak sądzicie czy długość układu dolotowego jest ok? Czy może lepiej go przedłużyć tak jak na zdjęciu poniżej:

dsc05242ds.jpg

 

I kolejne pytanie co zrobić z odmą:

dsc05241j.jpg

 

Oraz tym małym wężykiem który wchodził od spodu w fabrycznego AirBoxa:

dsc05243m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam zamiar założyć stożek do primery P11 1.6 16v i teraz pytanie co z odmą? Kiedyś wszyscy pisali żeby założyć filterek albo puścić pod auto, a ostatnio slyszałem że jednak odma musi zostać przy dolocie żeby było dobre przewietrzanie. Więc jak to w końcu ma byc? W dwóch poprzednich autkach (nie nyskach) miałem wyprowadzoną odmę do butelki i przerabiany dolot.

A ten przewód od podciśnienia wchodzący do puszki filtra jest tylko do EGR, czy jeszcze do czegoś? Zatkać go poprostu?

Edytowane przez rudi88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość xxxrudybalon91xxx

Witam wszystkich mam zalozony stozek w swoim SR20De w taki sposob jak to pokazal Coobcio czyli zeszlifowana przeplywka i na to zalozony stozek. no i niestety jeszcze nie odgrodzilem go od reszty komory silnika no i oczywiste zjawisko jak sie silnik dosc dobrze nagrzeje i temperatuja pod maska jest dosc spora to stozek lapie cieple powietrze no i auto odrazu slabiej jedzie co niestety jest dosc odczuwalne w mocy i tu moje pytanko nie prosciej by bylo odgrodzic sobie stozek i na maske wrzucic jakis wlot powietrza centralnie nad stozkiem zeby odrazu lapal zimne powietrze??? co o tym sądzicie??? wiem ze wiekszosc z was powie ze to bedzie wiejski tuning ktory tylko bedzie szpecil to piekne autko ale czy nie bylo by to praktyczne??? prosze o wasze opinie i pozdrawiam wszystkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czech!

 

w niedziele jado do polski ostantni tuning jeste na autobahne^^

 

mam 1,4 16v almera, kollektor sancy na 73c i rure originale bez pudejka i dziur przed is sa.

 

teraz pitanije: od deckla zaworov idzie gummowa rurka do filtre powiedrza. moge sakadz? bo idzie air with high temp and some oil?

 

czesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czech!

 

w niedziele jado do polski ostantni tuning jeste na autobahne^^

 

mam 1,4 16v almera, kollektor sancy na 73c i rure originale bez pudejka i dziur przed is sa.

 

teraz pitanije: od deckla zaworov idzie gummowa rurka do filtre powiedrza. moge sakadz? bo idzie air with high temp and some oil?

 

czesz :)

 

 

 

Verstehe nicht ganz was du meinst. Wenn du es in Google Translator übersetzen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

you don´t understands me.

in germany you can´t buy this product because of police.

 

maybe someone understand me question. i read this in page 5, 6. coobic write this.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

CZy zestaw taki jak jest na zdjeciu od nissana micry bedzie pasowal na przepustnice i na długosc do nissan sunny n14 1995r 1.4

 

Kupiłem zestaw do micry spokojnie pasuje do nissana sunny n14 montarz okolo 15 min bez pospiechu

post-20872-1282650810,3512_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

CZy zestaw taki jak jest na zdjeciu od nissana micry bedzie pasowal na przepustnice i na długosc do nissan sunny n14 1995r 1.4

 

Kupiłem zestaw do micry spokojnie pasuje do nissana sunny n14 montarz okolo 15 min bez pospiechu

 

 

 

Możesz dać namiary gdzie kupiłeś to cudeńko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można pokombinować przy dolocie. Da to jakieś namacalne efekty. Jak połączysz to jeszcze z wałkami z GA16DS i wydechem to możesz latać :D

 

Tu masz cały temat o modach w naszych silnikach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/43765-ga14ds-modyfikacje-zapytanie/

Edytowane przez solar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam! Odświerzę temat. Też mam sunny na gażniku i też kombinowałem ze wszystkim co można oprócz wymiany kolektora wydechowego. Miałem CAI i szybko zmieniłem na ori. Na CAI do 4tys. mocno się dławił mimo ustawienia mieszanki prób z zapłonem zatkaniem EGR, AIV, odłączeniu odm(są dwie)itp. Mój sunny najlepiej spisuje się na zapłonie ustawionym oryginalnie czyli gdzieś po środku + 1-2mm przyśpieszony. Jak przyśpieszałem do granicy stuku to fajny był gdzieś do 3,5-4tys. później padaka, Przy filtrze jedyne co zrobiłem to do ori. puszki doprowadziłem powietrze ze zderzaka, wywaliłem odmę pod samochód , - egr, -aiv,- dwa katy reszta seria i mieszanka ustawiona gdzieś na pomiędzy 2 i 1/4 obrotu. Także gaźnik najlepiej na serii + dolot zimnego powietrza ze zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam.

Ja sobie zrobiłem coś takiego jak na zdjęciu. Rurka o średnicy około 60mm i długości okolo 30cm. Po odpaleniu wywaliło mi check engine (błędy przepływki) w mojej Almerce 1.5. Ma ktoś pomysł co jest źle albo jak to zmodyfikować żeby było ok.?

post-46953-0-04963600-1333265251_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Układ dolotowy od sentry . Jeśli chodzi o moc to nie sądzę żeby coś dało, rura ma taką samą średnice jak oryginalna wiem bo mam sentre i dolot wygląda identycznie. Moim zdaniem lepiej by się opłacało wymienić przepływomierz ,przepustnicę od sr20 i wsadzić stożek. Wtedy różnica byłaby odczuwalna. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...