Gość pavoolon Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 mozna tez tylko puscic rure z powietrzem a filtr zostawic tam gdzie jest u mnie przekladka bedize najprawdopodobniej w poniedzialek :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 wrzucam zdjecie gdzie warto umieszczac wlot zimnego powietrza do filtra, powietrze uderza o samochod z najwieksza sila tam gdzie jest czerwone, po bokach juz prawie nie wieje, co wynika z aerodynamiki auta: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 najbardziej czerwone jest tam gdzie mialem zamontowany intercooler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jordi Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 A ja mam w tym miejscu wlot mojej "power rury" [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Przy kole również jest mocno czerwono, więc tak popularny w klubie CAI przez nadkole też jest do niczego... Z tego rysunku wynika, że najlepszym rozwiązaniem jest wlot na masce lub w błotniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 CAI cały świat go robi, nie chodzi o naplyw piwietrza tylko o zimne poweitrze, jak masz zamkniętej budowy filtr poweitrza to możęsz skusić się o doładowanie dynamiczne, czyli w tych czerwonych miejscach dać "lejek" a od niego rura będize szła do puszki z filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jordi Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 , czyli w tych czerwonych miejscach dać "lejek" a od niego rura będize szła do puszki z filtrem dokladnie tak mam - zreszta umieszczalem juz w tym temacie moje zdjecia pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Mam stożek i chciałem doprowadzić do niego rurą powietrze przez nadkole. W/g rysunku przed kołem jest też bardzo ciepło. Czy więc taki CAI ma sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 powietrze uderza o samochod z najwieksza sila tam gdzie jest czerwone qwasar czerwone nie oznacza ciepłego powietrza, tylko że na wlocie będzie największe ciśnienie wywołane pędem powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Tylko że CAI, to dolot zimnego powietrza a nie doładowanie dynamiczne. Czerwone pole będzie oznaczało również ciepło jakie wytworzy tarcie opływającego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 zimnego wzgledem komory silnika. jak cieplo by nie bylo na dworze to powietrze wpadajace do wlotu w zderzaku i tak jest duzo zimniejsze niz to pod maska. a zeby w ogole dotarlo do filtra to musi byc wtlaczane do rury wlotowej, chyba ze jest on szczelnie zamkniety w obudowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 ...znaczy, że wlot do CAI musi mieć mniejszą średnicę niż reszta rury doprowadzającejpowietrze do filtra. Wtedy będzie zimne powietrze i jeszcze z dużą prędkością leciało do silnika... Chyba dobrze rozumuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 wlot do cai ma być jak największy zeby łapał jak najwięcej powietrza, minusem wlotu ze zdarzaka jest to że łapie cały cyf z ulicy ale właśnie w okolicy zderzaka jest największe ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Kosa dobrze mowi. wlot jak najwiekszy, mozna zastosowac specjalny łapacz powietrza, cos na ksztalt lejka i podpiac do tego rure do filtra. wtedy do lapacza wejdzie duzo powietrza a przez to ze rura bedzie wezsza to jego predkosc wzrosnie. co do syfu to na zime mozna calosc demontowac bo i tak jest slisko i nie ma za bardzo jak poszalec, dodatkowo jest zimno na zewnatrz wiec i filtr zasysa troche chlodniejsze powietrze niz latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Co tu polemizowac, z nadkola jest najlepiej i tyle, jak rure będizesz prowadził kochło chlodnicy to chlodnica będize nagerzewała. Piersze slysze żeby poweitrze nagrzewalo się od tarcia :roll: Twoja bryka za pewne jezdzi znacznie wolniej niz wynosi prędkosc dzwięku... Ps. kiedyś u siebie mialem zrobiony lejek w miejscu halogena przeciwmgielnego - efekt bardzo zadowalający na hamowni taki patent dodawał mi 20Nm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Piersze slysze żeby poweitrze nagrzewalo się od tarcia :roll: Co w tym jest... tu chodzi prawdopodobnie o jakies czasteczki ktore w wyniku zawirowan tra o siebie temperatura powietrza (tych czastek) wzrasta... to samo jest przy doladowaniu... turbina spreza powietrze i czastki sie pakuja i wytwarza sie tarcie ktore podnosi temp tego czynnika do tego podgrzana turbina i trzeba montowac IC zeby czynnik schlodzic. Sorki za maly OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Temperatura powietrza (i gazów w ogóle) wzrasta jeśli ciśnienie tego gazu też rośnie. Jeśli turbina nagrzewa powietrzem, to zapewne wskutek sprężenia. Dlaczego np reduktor w instalacjach gazowych jest ogrzewany? Bo jeśli temp gazu rośnie przy sprężaniu, to przy rozprężaniu adekwatnie jego temp spadnie. A tarcie powietrza to może i problem, ale w samolotach i promach kosmicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 A tarcie powietrza to może i problem, ale w samolotach i promach kosmicznych Oj zdecydowanie problem to jest, ale w statkach kosmicznych, w samolotach to jest zjawisko .. Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Czy ja wiem? Pamiętam, że Concorde pod wpływem chyba właśnie ciepła wywołanego oporem i tarciem powietrza wyciągał się o kilkanaście :?: centymetrów :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 jak na razie nasze nyski nie osiągaja prędkości Concorde.... i na razie ten problem mozemy pominąć ja natomiast mam cai który łapie powietrze z maski z wlotu na niej, dzięki tamu filtr się tak nie syfi i powietrze też ma krótszą droge do filtra (wlot jest nad samym filtrem), efekt zmierze w tym tygodniu na hamowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Tak wygląda i działa mój dolot: Docelowo do stożka będzie doprowadzała rura zimne powietrze ze zderzaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Sprytnie rozwiązane Ciekawe teraz jaki wynik będzie na hamowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Sprytnie rozwiązane Ciekawe teraz jaki wynik będzie na hamowni ubytek 5Nm i przyrost 2KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Gwasar moze zapodasz nieco większe zdjecie bo podpisów nie widac ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Zdjęcie jest bardzo duże (u mnie na kompie nie mieści się na ekranie). Nie wiem dlaczego tu tak słabo widać. P.S. Chyba specjalnie dla Coobcia zmienię nicka QWASAR Kuba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.