Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

wrzucam zdjecie gdzie warto umieszczac wlot zimnego powietrza do filtra, powietrze uderza o samochod z najwieksza sila tam gdzie jest czerwone, po bokach juz prawie nie wieje, co wynika z aerodynamiki auta:

 

carpress1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kole również jest mocno czerwono, więc tak popularny w klubie CAI przez nadkole też jest do niczego... Z tego rysunku wynika, że najlepszym rozwiązaniem jest wlot na masce lub w błotniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAI cały świat go robi, nie chodzi o naplyw piwietrza tylko o zimne poweitrze, jak masz zamkniętej budowy filtr poweitrza to możęsz skusić się o doładowanie dynamiczne, czyli w tych czerwonych miejscach dać "lejek" a od niego rura będize szła do puszki z filtrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam stożek i chciałem doprowadzić do niego rurą powietrze przez nadkole. W/g rysunku przed kołem jest też bardzo ciepło. Czy więc taki CAI ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrze uderza o samochod z najwieksza sila tam gdzie jest czerwone

qwasar czerwone nie oznacza ciepłego powietrza, tylko że na wlocie będzie największe ciśnienie wywołane pędem powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że CAI, to dolot zimnego powietrza a nie doładowanie dynamiczne. Czerwone pole będzie oznaczało również ciepło jakie wytworzy tarcie opływającego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimnego wzgledem komory silnika. jak cieplo by nie bylo na dworze to powietrze wpadajace do wlotu w zderzaku i tak jest duzo zimniejsze niz to pod maska. a zeby w ogole dotarlo do filtra to musi byc wtlaczane do rury wlotowej, chyba ze jest on szczelnie zamkniety w obudowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...znaczy, że wlot do CAI musi mieć mniejszą średnicę niż reszta rury doprowadzającejpowietrze do filtra. Wtedy będzie zimne powietrze i jeszcze z dużą prędkością leciało do silnika... Chyba dobrze rozumuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlot do cai ma być jak największy zeby łapał jak najwięcej powietrza, minusem wlotu ze zdarzaka jest to że łapie cały cyf z ulicy ale właśnie w okolicy zderzaka jest największe ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa dobrze mowi. wlot jak najwiekszy, mozna zastosowac specjalny łapacz powietrza, cos na ksztalt lejka i podpiac do tego rure do filtra. wtedy do lapacza wejdzie duzo powietrza a przez to ze rura bedzie wezsza to jego predkosc wzrosnie. co do syfu to na zime mozna calosc demontowac bo i tak jest slisko i nie ma za bardzo jak poszalec, dodatkowo jest zimno na zewnatrz wiec i filtr zasysa troche chlodniejsze powietrze niz latem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu polemizowac, z nadkola jest najlepiej i tyle, jak rure będizesz prowadził kochło chlodnicy to chlodnica będize nagerzewała.

 

Piersze slysze żeby poweitrze nagrzewalo się od tarcia :roll:

Twoja bryka za pewne jezdzi znacznie wolniej niz wynosi prędkosc dzwięku...

 

Ps. kiedyś u siebie mialem zrobiony lejek w miejscu halogena przeciwmgielnego - efekt bardzo zadowalający na hamowni taki patent dodawał mi 20Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Piersze slysze żeby poweitrze nagrzewalo się od tarcia :roll:

Co w tym jest... tu chodzi prawdopodobnie o jakies czasteczki ktore w wyniku zawirowan tra o siebie temperatura powietrza (tych czastek) wzrasta... to samo jest przy doladowaniu... turbina spreza powietrze i czastki sie pakuja i wytwarza sie tarcie ktore podnosi temp tego czynnika do tego podgrzana turbina i trzeba montowac IC zeby czynnik schlodzic. Sorki za maly OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura powietrza (i gazów w ogóle) wzrasta jeśli ciśnienie tego gazu też rośnie. Jeśli turbina nagrzewa powietrzem, to zapewne wskutek sprężenia.

Dlaczego np reduktor w instalacjach gazowych jest ogrzewany? Bo jeśli temp gazu rośnie przy sprężaniu, to przy rozprężaniu adekwatnie jego temp spadnie.

 

A tarcie powietrza to może i problem, ale w samolotach i promach kosmicznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tarcie powietrza to może i problem, ale w samolotach i promach kosmicznych :)

Oj zdecydowanie problem to jest, ale w statkach kosmicznych, w samolotach to jest zjawisko ..

 

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na razie nasze nyski nie osiągaja prędkości Concorde.... i na razie ten problem mozemy pominąć

ja natomiast mam cai który łapie powietrze z maski z wlotu na niej, dzięki tamu filtr się tak nie syfi i powietrze też ma krótszą droge do filtra (wlot jest nad samym filtrem), efekt zmierze w tym tygodniu na hamowni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zdjęcie jest bardzo duże (u mnie na kompie nie mieści się na ekranie). Nie wiem dlaczego tu tak słabo widać.

 

P.S. Chyba specjalnie dla Coobcia zmienię nicka :lol: QWASAR Kuba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...