Gość walazzios Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 racja wiem ze jak lambda padnie to to urzadzenie do kontroli spalin pracuje w trybie auto i spalanie jest wyzsze o 15% czy 20% hmm z hamulcami to tez sprawdze, moze tez tak byc ze lekko gdzies trze choc przy jezdzie na luzie ale nic nie zauwazylem - z drugiej strony nie mam porownania do innego sunnego jesli chodzi o temp. silnika to praktycznie zawsze po kilku kilometrach wskazowka temp silnika wschodzi na 1/2 niezaleznie od warunkow o co chodzi z tym urzadzeniem rozruchowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 o co chodzi z tym urzadzeniem rozruchowym? Temat był omawiany dokładnie na forum, poszukaj na na pewno znajdziesz. Info na ten temat są też w serwisówce nissana (również gdzieś była do ściągnięcia na forum). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Mi po raz pierwszy udało się zrobić dłuższą trasę i przy jeździe około 130km/h spalił mi 5.8 PB95. Uważam to za świetny wynik. Po mieście jest już trochę gorzej bo przy dynamicznej jeździe pali około 9-10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walazzios Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Mi po raz pierwszy udało się zrobić dłuższą trasę i przy jeździe około 130km/h spalił mi 5.8 PB95. Uważam to za świetny wynik. Po mieście jest już trochę gorzej bo przy dynamicznej jeździe pali około 9-10. i to jest to do czego dążę tzn. przy 90-100kmh na 5 bez problemu powinien dojsc do 5,5 moze 5,2 :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Kolego w innym poście pisałeś o bardzo źle ustawionej zbieżności z przodu, a przecież to powoduje znacznie zwiększone opory toczenia się samochodu. Proponuję najpierw wyeliminować ten problem a dopiero potem sprawdzać zużycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walazzios Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Kolego w innym poście pisałeś o bardzo źle ustawionej zbieżności z przodu, a przecież to powoduje znacznie zwiększone opory toczenia się samochodu. Proponuję najpierw wyeliminować ten problem a dopiero potem sprawdzać zużycie paliwa. tylko skonczy sie dlugi weekend to biore sie do roboty :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Kolego w innym poście pisałeś o bardzo źle ustawionej zbieżności z przodu, a przecież to powoduje znacznie zwiększone opory toczenia się samochodu. Proponuję najpierw wyeliminować ten problem a dopiero potem sprawdzać zużycie paliwa.Niesądze aby to mialo az tak duzy wplyw sa to minimalne opory wiec roznica w spalaniu napewno niebyla by az tak odczuwalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walazzios Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 ano wlasnie porobno ma, nawet firma robiaca zbieznosc i wywazanie napisala tak o swojej usłudze: Zbieżność i geometria kół mają zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, zużycie paliwa, zużycie ogumienia, komfort jazdy, zużycie ogólne pojazdu. http://www.pogoda.auto.pl/geometria.html ogolnie znalazlem wpisy na forum potwierdzajace wplyw zbieznosci na spalanie http://www.grupy.v10.pl/Zbieznosc,a,spalan...80,2006_12.html pewnie u mnie jeszcze dodatkowo - troche za malo powietrza jest - opony zimowe - zuzyte i stare - tzn super sie trzyma drogi i super hamuje, az bylem w szoku :!!: :!!: :!!: :!!: ale glosne i baaaaaardzo twarde, lekko skruszale ze starosci, w nast. tyg. wymienie , wyważe i ustawie zbieżność to zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Niesądze aby to mialo az tak duzy wplyw sa to minimalne opory wiec roznica w spalaniu napewno niebyla by az tak odczuwaln Przyznaję, że mało prawdopodobne by przez złą zbieżność spalanie wzrosło z np 6 l do 9 l. Można to wyliczyć ale chyba mi się nie chce Nie zmienia to jednak faktu że może to być jedna z istotnych przyczyn problemu kolegi. Gdy ja u siebie wymieniałem amorki i sworzeń wahacza i zbieżnośc się "zjechała" ostro (co zauważyłem po charakterystycznym zużywaniu się bieżnika opon), to wyraźnie ciężej auto się toczyło.. zauważalne to było szczególnie przy dojeżdżaniu do świateł na pochylonych odcinkach drogi... tam gdzie auto zawsze się staczało ostro, teraz stało bez używania hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapeciontko Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ja bym obstawiał na przelew tzn. wyciek paliwa ale tylko podczas jazdy czyli na parkingu mozesz nie zobaczyc ani kropelki ale jak bedziesz jechac pod gorke kiedy auto ma ciezko to moze za Toba lać sie litrami Sprawdz wszystkie wezyki paliwowe czy nie sa skorodowane lub pekniete na calej dlugosci oraz na loczeniach proboj poruszac czy czasem tez nie ma luzow itp. P.S. Moj 1.4i pali na trasie 5.7 l i czasami nawet jezdze po 150 na krotkich odcinkach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiciu2xlc Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 mój żółwik pali jakąś 6 na trasie przy pełnym obciążeniu tj. 5 osób i ok 8 litrów w mieście. w sumie to nie wiem czy to dobrze czy źle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 A tak z innej beczki to po co lejesz PB98 skoro i tak pewnie masz zapłon ustawiony zgodnie z instrukcją serwisową na PB95. W gaźnikach zapłon się sam nie dostosowywuje do lepszego paliwka. A co do twojego problemu to uważam że pora sprawdzić sonde w pierwszej kolejności. I może (jak wiesz) to podaj ile ci pali w cyklu typowo miejskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walazzios Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 ogolnie tak (tryb mieszany bo w dalszej trasie jeszcze nie bylem): 11 - przed ruszeniem czegokolwiek 9 - po wymianie filtra powietrza oleju i swiec (8?) - po wywaleniu ERG zauwazylem duza poprawe - nie jestem w stanie okreslic konkretnie ile ale zauwazalnie wolniej paliwo zchodzi no i teraz zostaly mi opony i zbieznosc moze dojde do 7 w miescie w lecie - bylo by hmm OK (185mm R14) musi zejsc do 5,5 w trasie, ja juz go spreparuje :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 musi zejsc do 5,5 w trasie, ja juz go spreparuje :diabel2: niezłe masz wymagania...nawet moja micra tyle nie paliła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Cytat: musi zejsc do 5,5 w trasie, ja juz go spreparuje :diabel2: niezłe masz wymagania...nawet moja micra tyle nie paliła brat ma micre i 1.0 pali wlasciwie identycznie jak moj sunny 1.4 a co do tych 5.5 po trasie to wcale nie sa wymagania jak jedziesz sam i nie przesadzasz (jazda 100-110) to tak powinien spalic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 raz w życiu słonko łykło mi 4.9 na 100, to było ok. 250 km trasy, z czego z 200 albo lepiej to 5 bieg i 90 km/h - takie warunki drogowe się trafiły. Reszta tras się zamykała z reguły 6-6.5l więc nieco więcej i ciężko zejść niżej (no chyba, że lalką ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 a co do tych 5.5 po trasie to wcale nie sa wymagania jak jedziesz sam i nie przesadzasz (jazda 100-110) to tak powinien spalic jak mi spali mniej niż dychę LPG to jestem szczęśliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 jak mi spali mniej niż dychę LPG to jestem szczęśliwy lpg to juz inna bajka przeciez ale i tak dalej sadze ze ciezka noge to Ty musisz miec mialem instalacje gazowa 1 generacji dla silnika z wtryskiem - efekt padniety silnik zaraz po zakupie takiej hybrydy - wynalazkiem poprzedniego wlasciciela - sam bym czegos takiego nie wymyslil :/ ale suma sumarum palilo to 7.5 gazu/100 dopoki sie nie rozlecialo... mowa oczywiscie caly czas o trasie... 100-200 km na raz aha widze ze masz przyspieszony zaplon moze to Ci wplywa na spalanie troche przy okazji dal jakiegos kopa mocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 aha widze ze masz przyspieszony zaplon moze to Ci wplywa na spalanie troche przy okazji dal jakiegos kopa mocy ? wątpię, żeby coś wzrosło znacznie przez kręcenie zapłonem...stawiam na to, że instalacja się jeszcze układa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 mi sunny 1.4 N14 na gaźniku palił 7-8l benzynki a po założeniu gazu 12 l gazu, tak sobie ustawiłem i było dobrze (nie był mułowaty), na dwujeczce 110 km/h leciał, więc często jadąc do pracy 3 wrzucałem, przy 90 był to rocznik 92 z dojczland, kupiłem go od handlarza z Łodzi i miał na liczniku 120 000 km z briefu 3 ostatnimi właścicielami były kobiety i na początku ciężko go było wybujać powyżej 120 km/h, z czasem się wyrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walazzios Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 UDAŁO SIĘ!!!!! z 10 tryb mieszany zszedlem do 8 a w trasie z 8 do ~6!!!! wymiana: filtr. powietrza+oleju, olej, swiece, opony na letnie :] - z EGR mniej pali - pewnie dlatego ze na jalowym biegu sa wieksze oszczednosci - a ile to nie wiem ale zdaje mi sie ze nie duza roznica cos jak ~0,5L by wychodzilo [ Dodano: Wto 03 Cze, 2008 21:10 ] dodam ze najwiecej dala wymiana opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 - z EGR mniej pali tzn po wywaleniu EGRa mniej pali ? heh ja po zmianie opon z 195/50/R15 na 155/70/R13 zszedlem ponad 1L na miescie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nitroo1987 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Moje słoneczko pali 8L w trasie i 10-11L w mieście. Trochę dużo jak na takie małe autko Mam go rok i przejechałem 19 tys. km i takie spalanie jest uciążliwe i kosztowne dla mnie muszę chyba coś z tym zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość polszad Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 moje slonko pali teraz 7-8 trasa do 9l miasto i po za tym 50l plynu chlodniczego na 200km pozdro z czego juz nim przejechalem 26 tys. sprawnym autem i 3 tys. z wydmuchana uszczelka pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walazzios Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 może ktoś nie uwierzy ale............................... łódź-warszawa-łódź = 5,5L/100KM!!! :one: :diabel2: :diabel2: :diabel2: [ Dodano: Pon 16 Cze, 2008 23:25 ] hm V bieg i 80-100 km/h max :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.