Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hehe uzylem dwoch monet - 2 i 5 groszy (nowe). 5 groszy spasilo na rurke przy zaworze, natomiast 2 idealnie weszlo do kolektora wydechowego :D wszystko zmontowalem do kupy - tak, jak bylo, czyli rurka na miejscu, ale zaslepiona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta czerwona strzala obok ma kolektor fabryczny bez EGR i jest zagazowana -wiec wierzcie COOBCIOWI- wie co mowi. (jak ktos bardzo potrzebuje to mam drugi wymontowany- kolektor oczywiscie 4-2.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A "check engine" wam sie chlopaki nie siweci?? Ja jak mialem te rurke przytkana to w momencie wyskoczyla kontrolka.

 

No u mnie jek narazie sie nie świeci, a jeżdże po modyfikacji od soboty

(zainwestowałem w to przedsięwziecie 50 groszy :!: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i BArdzo dobrze !! kozta widze ze spadaja w dół :)

 

Ps. bardoz się ciesze ze znalazlo sie pare osób co chcialo poprawić parametry swoich aut, widze ze sam jeden nie jestem takim maniekiem co by wszytko przerabiał i poprawiał fabryke.

 

W chwili obecnej ulepszam Turbo GARRETTa które będe do siebie montował :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety,zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją(SR20DE) i zapalił się check engine-co się okazuje-po zasięgnięciu opinii w zaprzyjażnionym ASO dowiedziałem się, że nowsze modele mają EGR a zaraz za nim czujnik temperatury spalin czy cuś-brak spalin,brak temperatury-błąd.

Obawiam się,że tuning za 2 zł nie zawsze przynosi korzyści a nawet strate w postaci kosztów zakupu przeciętej rury-Zdecydowanie odradzam ten sposób tuningu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiec wszyscy weimy ze to jest tylko do Primer P10 i P11 i gewneralnei wszytkich nissnów produkowanych do 99 roku :lol:

 

Dzikuemuy za przestrogoe co do nowszych silników

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos przeprowadzal ta modyfikacje w sunny n14 z 92 roku na gazniku sterowanym elektronicznie, bo chetnie bym ta pzrerobke wykonal z tego co wiem to jest jeszcze czujnik cisnienia spalin ktory albo umozliwia prace zaworu egr albo nie a sam zawor egr sterowany jest podcisnienim panujacym w gazniku i do tego dochodzi jeszcze czujnik temperatury plynu ktory tez umozliwai /uniemozliwa prace egr ktory na zmnynm silniku nie pracuje, faktem jest tez to ze temperatura jest obnizona w skutek czego powstaje mniej tlenku azotu

a tak poza tym to mam problem z dlawieniem sie silnika kiedy jest rozgrzany chociaz ostatnio zauwazylem ze dzieje sie to na zimnym tez

czekam na odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
hehe uzylem dwoch monet - 2 i 5 groszy (nowe). 5 groszy spasilo na rurke przy zaworze, natomiast 2 idealnie weszlo do kolektora wydechowego :D wszystko zmontowalem do kupy - tak, jak bylo, czyli rurka na miejscu, ale zaslepiona :D

duża jest grzebania przy kolektorze ssącym? wydechowy jest prawie na wierzchu. Coś trzeba demontować przy okazji?i w które miejsca dokładnie wchodzą te monety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

No wlasnie moj tato dzwonil, zaslepil dzisiaj 5 groszowka i twierdzi, ze rewelacja, 1.4 zaczelo od niskich obrotow od razu ciagnac!. Zaraz tez podlaczyl pod analizator spalin i wzroslo tylko zużycie CO2 o jakies setne!

Jak przyjedzie do mnie w przyszlym tygodniu to zaslepiamy u mnie i jedziemy pomierzyc czasy :D

 

P.S. Coobciu "MISZCZ" - ale to juz wszyscy wiedzą... pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

No ja chyba znalazlem (tak mi sie wydaje, ze to jest to), calkiem inaczej umieszczona ta rurka niz w N15. Poczekam na ojca-fachowiec mechanik, to bedziemy dzialac. Jak sie uda to wkleje foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w P11 GT nie ma EGR - naszczeście w tym wypadku inzynierowie podarowali sobie o tą 1/1000 wyniki CO2 i woleli osiagnąć więcej mocy.

 

Co do dolotu to w N16 jest bardzo podabnie jak u mnei w P10.

 

Ps. dzikuje za komplementy :wink:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso
Zaraz tez podlaczyl pod analizator spalin i wzroslo tylko zużycie CO2 o jakies setne!

Dokładniej, bo juz z tatą pogadałem na spokojnie. Na analizatorze zwiekszyły sie wodorotlenki z 14 na dwadziescie kilka (norma do 100) jednostek. I tyle jezeli chodzi o jakas tam ekologie i normy przegladów.

 

P.S. Tato dzwoni podjarany, ze sobie dzisiaj pojeździł troche w celu sprawdzenia "NEW 1.4" w jego N15 i cieszy sie jak dziecko, ze ma "nowy" silnik hehehe. A tak serio powiedział, ze ciagnie mu juz od 1,5 tys. na 4,5 biegu pod górke :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż takiej roznicy to być nie powinno to w koncu 3-4 Nm...

 

Ale przy tym modzie dobre jest to ze moc zwiększa się w całej prędkosci obrotowej - bo kto by pomyslal gorące spaliny spowrotem idą do kolektora sascego totalny non sens o to chdozi zeby bylo jak najchlodniej w kolektorze ssacym :twisted:

 

Ja u ojca w Skodize Octavi TDI 90 konnej też wyzuce ten badziew :wink:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam problem. Próbowałem zdjąć tę osłonę kolektora, ale nichuja nie idzie. Nie próbowałem co prawda na siłę jej przeciągnąć, ale chyba jest jakiś prostszy sposób, bo nieco boję się, żeby czegoś nie uskodzić. Jakieś wskazówki, co jeszcze mam odkręcić, żeby ją wyjąć, bo za cholerę nie mogę sobie z tym dać rady.. HELP! :)

 

Acha, ma ktoś z Wa-wy pożyczyć klucz do świec, bo mam nowe, tylko klucza zbrakło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...