Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem skoro nie ma EGR w silnikach 2.0 podciągniętych fabrycznie do 150 kucyków (wersja GT) i jakoś sobie dają radę to chyba w znacznie mniej wysilonych jednostkach można sobie to śmieszne urządzenie odpuścić. Napewno nie będzie to szkodliwe dla silnika, a co najwyżej GREEN PEACE (tak to się pisze?? :lol: ) może nam drogi zablokować. :lol::lol::lol: Choć bezpodstawnie- bo i tak nie przekroczymy żadnych norm.

 

w niektórych rocznikach P10 GT - EGR jest (był).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zatkalem EGR...Hurra!! :) Samochod jest dynamiczniejszy....Hurra!! :) Ale jak jade z silnika sluchac jakis nowe dzwiek ( ciezko go opisac tak metaliczno-piskliwy ) i troche mnie on martwi bo nie wiem czy nie zrobilem czegos nie tak :? Macie jakies pomysly co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze napisze co zrobilem :) Odkrecilem oslone, znalazlem rurke, odkrecilem ja a w otowor w kolektorze wepchnalem 20 gr. Natepnie z powrotem wsadzilem rurke na swoje miejsce ( tak ze opierala sie na monecie )i zakrecilem nakretka ktora znajdowala sie na tej rurce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie to moze bys z powodu rozszczelnienia opilki nic nie szkodza i tak je wydmucha przez kolektor wydechowy. Uklad egr ma to do siebie ze moze byc nieszczelny a przy jeszcze dolozeniu monett te szczeliny mogly sie powiekszyc .To nic strasznego po prostu taki dzwiek bedzie przez jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIeliscie racje To chyba nieszczelnosc bo po dluzszej jezdziedzwiek zanika. To pewnie przez ta srube bo mam problemy z jej dokreceniem i dzisiaj jak wrocilem do domu i spojrzalem pod maske to wisiala sobie na rurce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie ta sruba jak napisales a dokladnie nakretka luzuje sie i dlatego powstaje szczelina. To nic takiego nie trzeba lydkowac :wink: . Ja do tego wszystkiego wytluklem pierwszego kata (byl w idealnym stanie 9lat) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Dziś, po przejrzeniu forum i analizie, postanowiłem spróbować i ja...

odkręciłem rurkę przy zaworze egr, włożyłem 50 gr między rurkę a zawór i zakręciłem nakrętkę, po przejechaniu kilku km stwierdzam poprawę :D

 

Jedyne co mnie niepokoi to swąd "pieczonego czegoś" dymek który wydobywał się z miejsca gdzie rurka egr łączy się z kolektorem wydechowym... nie jestem pewien czy to spaliny, czy po prostu parowało WD40 którym spryskałem śrubę w celu ułatwienia odkręcania (ale w końcu odkreciłem tą na drugim końcu rurki).

 

Druga sprawa: z kolektora wydechowego wychodzą 2 rurki, jedna to EGR a do czego może służyć druga ? jest grubsza i kończy się w okolichach głowicy... jakby nikt nie wiedział, później podeśle fotki

 

z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie nissanów bez EGR, też jestem po zaslepieniu :)

Mam tylko pytanie do autora postu czy zaslepienie wpływa na skład mieszanki jaka idzie do silnika z gaznika, bo po licznych próbach udało mi sie go ustawic jeszcze z egr to teraz jakby sie zaczął przydławiac zwłaszcza przy ruszaniu i chyba bedzie trzeba znowu go przeregulować tylko sugestia - w którą stronę bedzie łatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa: z kolektora wydechowego wychodzą 2 rurki, jedna to EGR a do czego może służyć druga ? jest grubsza i kończy się w okolichach głowicy... jakby nikt nie wiedział, później podeśle fotki

Taka cienka stercząca do góry? Zdaje się że służy do kontroli składu spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thoon napisał:

nie jestem pewien czy to spaliny, czy po prostu parowało WD40 którym

 

To bylo WD40

 

Tak, chyba rzeczywiście tylko wd40 :)

 

Po przejechaniu prawie 100 km jest już OK. Moc i moment zauważalnie wzrosły, pozostaje tylko problem zbyt głośnego, a teraz jeszcze głośniejszego silnika, ale to chyba kwestia tłumików (?)

 

Thoon napisał:

 

Druga sprawa: z kolektora wydechowego wychodzą 2 rurki, jedna to EGR a do czego może służyć druga ? jest grubsza i kończy się w okolichach głowicy... jakby nikt nie wiedział, później podeśle fotki

 

Taka cienka stercząca do góry? Zdaje się że służy do kontroli składu spalin.

 

No całkiem możliwe, chociaż żeby się upewnić, zamieszczę tutaj fotki jak tylko zgram z aparatu. Pytanie: czy jeśli ta rura służy do kontroli składu spalin, to czy powoduje ona sterowanie składem mieszanki? (nie za bardzo znam się więc pytam w celach edukacyjnych)

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usuniecie EGR nie ma najmneijszyego wplywu na glośność jednostki napędowej, poprostu twoja moneta jest neiszczlne...

 

Co do kolegi z Gaznikiem prawdopodobnie trzeba wzbogacić mieszanke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Po przejechaniu prawie 100 km jest już OK. Moc i moment zauważalnie wzrosły, pozostaje tylko problem zbyt głośnego, a teraz jeszcze głośniejszego silnika, ale to chyba kwestia tłumików (?)

 

czy to tylko sila sugestii czy kros to zmierzyl :?:

 

Coobus znasz kogos, kto ma wiarygodne pomiary dotyczace zatkanie EGR-a?

 

Thoon, strasznie Ci zazdroszcze tej czarnej Sentry :D piekne auto :!: jesli maz foty to wrzuc na forum :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...