Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wydaje mi sie ze tylko i wylacznie roznica byla w zwęrzce :idea:

czy takie rozwiaznie moglis tosowac w audi 80 (B4) 2.0, mójnojciec taką posiada i jest strasznie mułowata jak 2.0, można sie doszukać zwęszki w dolocie(moce katalogoqwe od 90 do 115 kM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo molziwe no trzeoba zoabczyc jak wyglada aly dolot, czy nie ma w nim zwerki czyli takiego jakby lejka zwerzającego średnice wlotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by się temu bliżej przyjrzeć - ciekwe czy ktoś juz costakiego robił...

 

CA16 to stosunkowo stary silnik i nie wiem czy w nim jest coś takeigo jak EGR :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj zaślepiłem ERG 2gr przy kolektorze i troszeczke poszalałem i nic wszystko jest ok tylko ciekaw ile wzrośnie spalanie :roll: .Szybciej wchodzi na obroty i na pewno dostała kilka koników to czuć na starcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po zaślepieniu zaworu EGr mam wrażenie że lepiej się zbiera w dolnym zakresie obrotów i gdy silnik jeszcze nie osiagną ł optymalnej temeperaturyOznaczałoby to że zawór otwierał się gdy silnik dostawał wieksze dawki paliwa i by zmniejszyc z tego powodu emisje spalin poprosty dodatkowo je przepalając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Chciałem sobie dzis wyciąć ERG, odkręcam osłone kolektora i... NIC

 

niemam cholera ERG :? a już się cieszyłem że coś się poprawi... :cry:

 

trudno- musze wywalić w zamian katalizator :D

 

pozdro dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra!! to ja tez juz dolaczylem do grona bez EGR'u!!! 8)

tylko ja probowalem 2 razy!! hehe :D

1. zaslepilem rurke 2groszowka! ale sie sruba odkrecala!! i ja w koncu wywalilem tzn ta monete! :( hehe

pojezdzilem troche!!

a za 2. razem to juz wsadzilem 20gr. muszialem ja troszake obszlifowac zeby sie zmiescila!! i jeszcze w czasie pracy... odlaczylem akumulator!!

po skonczeniu i posprzataniu stanowiska pracy, podlaczylem akumulatorek i zapalilem autko!! i nic nie tykalem az do momentu gdy sie zalaczyl wentylator!! :D

i wtedy wsiadlem do autka i w droge na jazde probna!!

musze przyznac ze za drugim razem jest o wiele lepiej niz za pierwszym!! teraz to dopiero autko ciagnie do przodu!! i to jest mile!!! :twisted:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a jak z spalaniem? bo teraz nie wiem na LPg palil mi do 10 a teraz do 12 litrow i teraz czy to EGR czy moze rozregulowana instalacja? ale niedawno byle regulowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wzrosło dość znacznie zużycie gazu (usunięcie EGR, porting kolektora wydechowego, przyspieszenie zapłonu). Auto ciągnie jak odrzutowiec, ale i pali ok 3l więcej. Przykręciłem mu trochę dawkę śrubą w registorze i teraz sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teh dolaczam do licznego chyba grona posiadaczy "zatkanego" EGRa :!:

Mnie tuning za 2 zlote ....... kosztowal 2 grosze ,heh (dwuzlotowka nie chciala ze cholere wlezc :lol: ).

Moje Nismo nabralo wigoru, tak jakbym mu zalal conajmniej 99 oktanow :!: .

Ladnie sie zbiera od samego poczatku i na stoperze jush tylko 12,9 do 100 km/h :twisted:

Ogolnie jest spoko, zobaczymy tylko ile teraz bedzie lykal gazu.

 

P.S. wielkie podziekowanka dla Coobcia i Bombla za szybka pomoc w potrzebie, trzymcie sie chlopaki i do zobaczenia na drodze.

pozdr

Zicoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc mam pytanie

Obok rurki EGR jest jeszcze jedna która idzie do jakiegoś "czujnika" a pózniej do obudowy filtra pow. i chyba jest sterowane podcisnieniem

Do czego te ustrojstwo służy bo może i to można wywalic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem to samo, i wywalilem wszystko wlacznie z egr i wszystkimi rurkami. w obudowie filtra zaslepilem, podobnie z mniejszymi rurkami. usunąlem takze trzecia rurke ktora wystaje pionowo koło kolektora wydechowego, bo i tak byla jak sie pozniej okazalo zapchana jakims badziewiem. ma ona cos wspolnego z katalizatorem umieszczonym pod kolektorem.

 

 

Cześc mam pytanie

Obok rurki EGR jest jeszcze jedna która idzie do jakiegoś "czujnika" a pózniej do obudowy filtra pow. i chyba jest sterowane podcisnieniem

Do czego te ustrojstwo służy bo może i to można wywalic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie niestety nie udało się odkręcić metalowej osłony kolektora wylotowego. Dwie śruby odmówiły współpracy i lekko zaokrągliły im się łby :-( Więc dałem sobie z tym spokój. Muszę zdobyć lepsze klucze i wtedy zaślepię sobie EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooops, kliknalem nie tam gdzie trzeba...

W wracajac do tematu.

Wcale nie musisz odkrecac osolony kolektora. Ja mialem podobny problem z zapieczonymi srubkami i zamaist sie meczyc z nimi odkrecilem wentylator, lekko podgialem osolne na wysokosci nakretki od rury i wtedy udaalo sie tam podejsc kluczem......dalej wiadomo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam czytam i nabrałem ochoty na wydanie tych paru groszy 8)

 

Przejrzałem temat i widziałem, że elcoruso zamieścił fotki jak to w N16 wygląda. Niesety z fotek nic nie zostało jak byście mogli jeszcze raz zamieścić albo do Ciebie prośba elcoruso żebyś mi je na priv wysłał.

Będę wieeeelce zobowiązny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio odetkalem egr by sprawdzic jak sie to ma i chyba cos slabiej sie zbiera auto tak mi sie wydaje wiec niedlugo znow to zatkam. A moneta w zaslepieniu tej strony od kolektora tak sie wgiela ze malo jej nie wudmuchalo w morde misia :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooops, kliknalem nie tam gdzie trzeba...

W wracajac do tematu.

Wcale nie musisz odkrecac osolony kolektora. Ja mialem podobny problem z zapieczonymi srubkami i zamaist sie meczyc z nimi odkrecilem wentylator, lekko podgialem osolne na wysokosci nakretki od rury i wtedy udaalo sie tam podejsc kluczem......dalej wiadomo 8)

 

O ile pamiętam, to właśnie jakoś na wysokości nakrętki tej rurki do EGR jest właśnie śrubka mocująca osłonę kolektora :-( Ale popróbuję jeszcze innymi kluczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moneta w zaslepieniu tej strony od kolektora tak sie wgiela ze malo jej nie wudmuchalo w morde misia :lol: .

 

No właśnie! czy czasem nie ma zagrożenia, że wypchnie z 2zł ten krążek ze środka i czy dalej nie poleci? :( Może jakąś jeszcze wsadzić metalową podkładkę o mniejszej średnicy niż ten wewnętrzny krążek 2zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAlej nie poleci bo nei ma gdzie... nie przecisnie sie przez otworek 2mm ba nie wejdze nawet w glab tej rurki zbytnio :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie niestety nie udało się odkręcić metalowej osłony kolektora wylotowego. Dwie śruby odmówiły współpracy i lekko zaokrągliły im się łby :-( Więc dałem sobie z tym spokój. Muszę zdobyć lepsze klucze i wtedy zaślepię sobie EGR.

proponuję zastsować srodek pomocny w odkręcaniu zapieczonych śrub, najlepszym jest Coca Cola podgrzana do temeperatury ok 40 stopniC polać i odczekac ze dwa pacierze, nie dośc że najlepszy to jeszcze najtańszy 0.33l za 2 zł taniej napewno nie kupicie takiego środka

( za testem Motoru środków odrdzewijących śruby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...