paweleknowakowski Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 to faktycznie wiele jej nie zostało. i tak masz fart że jeszcze nie puściła, bo mojej było więcej i się ukręciła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Potrzebuję informacji czy da się zdjąć ten tłumik bez ściągania półosi? Chcę się zabrać za te tłumiki i myślę ile czasu mi to zajmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Da się, tylko ostrożnie ze szlifierką 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 dokładnie tak. ponacinaj z obu stron, tylko nie przyłap półosi i sam spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 To z czego zrobiony jest ten tłumik że aż szlifierka potrzebna? Cały czas myślałem że z gumy, bo tak wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kriss9002 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Witam!! Dziś miałem dzień obdarzony w nielada atrakcje, począwszy od ukręcenia prawej półośki po palącą sie lawetę, która wiozła mój samochód (naszczęscie szybko opanował laweciarz sytuacje). Ale wracając do rzeczy miał ktoś coś podobnego? i jaki koszt? I pytanie dlaczego, ruszyłem troszkę ostrzej włączając się do głównej drogi ale nietak znowu waryjacko no i zahaczyłem o mały dołeczek ale niewielki i trach, strzeliło i niema jazdy . Mi się to przydarztło w zeszłym roku, mam primerkę z 97r. Z tego co słyszałem to w tym modelu nie są to odosobnione przypadki. Na szczęście podobnie jak ty ruszałem i nie byłem rozpędzony (strach pomyśleć co by było....) Jeżeli chodzi o koszt to cała naprawa wyniosła niecałe 200zł za półoś Blueprinta (jest grubsza niż oryginalna i mocniejsza) i 140zł wymiana razem z olejem przekładniowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 To z czego zrobiony jest ten tłumik że aż szlifierka potrzebna? Cały czas myślałem że z gumy, bo tak wygląda ma w środku metalowy ring wzmacniający i usztywniający, bo inaczej latałaby po całej półosi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 A ja się zastanawiam nad kupnem półosi i wożeniu w bagażniku - jak w Syrenach robili z przegubami. Tylko nigdy nie policzyłem ząbków na osiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 zębów to masz po 32 na stronę, a przynajmniej powinieneś. jeśli nie jest nadgryziona przez korozję to nie kupuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Sprawdziłem swoje półosie, niestety rdza odchodzi i to kawałkami jakieś 2mm po obwodzie, tych tłumików nie rozetnę dopóki nie wjadę autem na podnośnik. Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem jak zrobił kolega nowak, żeby na te półosie naspawać kawałek rurki zanim się ukręcą. Myślicie, że da radę? no to poszła i druga tym razem prawa i obie wyglądają teraz tak : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 może i da radę, ale półoś ma na brzegach zgrubienia i nie wciśniesz rury na ścisło, a jak będzie gdzieś krzywo to będzie miała bicie. ja składając wszystko dopasowałem tokarką na ścisło i prosto żeby było jak najbliżej wyważonego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 To chyba tylko usunę te tłumiki i zabezpieczę przez dalszym zjadaniem przez rudą. Może w automacie nie ma takich przeciążeń jak w manualu. Nie widzi mi się teraz wymiana dwóch półosi gdy znowu coś mi zaczyna stukać w zawieszeniu, a auto dużo nie jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł28 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Witam. Niedawno też mnie TO spotkało i ... znalazłem sklepik na www.polosie.pl Firma Motomax dorabia do naszych nysek chyba wszystkie półośki, tzreba znać tylko liczbę zębów z obu stron i długość. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 znalazłem sklepik na www.polosie.pl Firma Motomax dorabia do naszych nysek chyba wszystkie półośki firmę motomax z Torunia znają już chyba wszyscy użytkownicy primerek którym poszła półoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakuś Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 i ja dołączyłem do "szczęśliwych" - przy 302 tys. poszła lewa - i to w przed dzień wyjazdu na urlop(Węgry) takie małe szczęście w nieszczęściu że to tu na miejscu 6km od domku już jest po wymianie i...zauważyłem że samochód jakby lepiej się zbierał,to zastanawiające,bo walczę od samego początku z brakiem pełnej mocy w tym samochodzie, a teraz po wymianie odczuwam wrazenie że jest lepiej a jak wymienię prawą to pewnie będzie cacy,he i jeszcze jedno-generalnie mówi się że nie ma wcześniejszych objawów że zbiża się konieć ośki, ja jednak zauważyłem że parę dni przed nasiliły mi się drgania na kierownicy - po wymianie praktycznie są bardzo małe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandos el brodos Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Też jestem już po... Co do wcześniejszych objawów to mam wrażenie, że wystąpiły lekkie drgania,na lewym kole oczuwalne tylko na gładkim asfalcie. Następnego dnia ...sami wiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 No i mi wczoraj poszła półośka prawa! Na zakręcie przy przyspieszaniu mi strzeliła, siłą rozpędu wczołgałem się na przystanek i stamtąd juz mnie kumpel odcholował do mechaniora. Wcześniejsze objawy to delikatne chrobotanie przy skręcaniu w lewo (tak od dwóch tyg mniej wiecej), ale myslalem ze to juz gorny wachacz sie odzywa, a tu masz babo placek! Przebieg: 250tys km. Ile robocizna przy wymianie moze kosztowac ? Bo dzis bedzie do mnie dzwonil mechanik, wolalbym wiedziec jak duze mam pole do targów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Ja za wymianę płaciłem 80zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 U mnie to samo , jakieś dwa tygodnie temu ( prach ) i nie ma lewej półosi , wracałem z pracy , a z racji tego ze przebywam aktualnie na terenie Belgi , zakup w Polsce i koszt wysyłki wyszedł 270 zł. I jeszcze jedno w Belgi nie można chyba kupić samego wałka , tylko kompletną półoś z przegubami - cena 250 euro - czyli w przybliżeniu 1 tyś. złotych Polskich. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodekp11 Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Witam Pozdrawiam i dołączam do tematu ,półoś lewa urwana w poniedziałem zamówiona na allegro ,sam wałek koszt 170 zł z przesyłką,dzisiaj będę przekaładał. Czy wogóle ktoś z was interesował się w ASO nie było na to kampani? W ASO Opel np. zmieniamy w Astrze G Ramy zawieszenia przedniego dorzywotnio .Warunek motor Diesel.Może i w nissanie cos jest na to jak by nie było kwestia zagraża utrata zdrowia urzytkownika pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumiak Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Hej. Od niedawna jestem szczęsliwym posiadaczem Primery p11 wersji Top Sport, r. 98. Niestety ostanio przy ruszaniu z pod swiateł dołączyłem do grona klubowiczow z ukręconymi półośkami :/. Mi poszła prawa. Teraz pytanie, jakie wymiary ma półośka w tej wersji primerki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 (edytowane) wg mnie 435/32/32 ale odezwij się do tmx on chyba ma top sport i zmieniał półosie. 435mm długości /32zęby /32zęby Edytowane 12 Listopada 2011 przez nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam - niestety nie pomogę - wymieniałem lewą. Prawą wymienił poprzedni właściciel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pierwszy nissan Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Witam. chciałbym uporządkować kilka kwestii, bo czytając o tych półośkach można dostać psychozy, a na drodze wsłuchiwać się ze strachem w każdy stuk spod kół;] 1. Czy ukręcenie półośki ma miejsce tylko pod tym tłumikiem drgań? Czy są inne przypadki, że poszło w innym miejscu? 2. Czy po zdjęciu owego tłumika odczuwacie jakieś negatywne różnice w prowadzeniu samochodu? 3. Czy ukręciła się komuś, mimo że zdjał tłumik i miał "zdrową" półośkę? Lub też założoną nową? 4. Nie pamietam już czy czytałem to tutaj czy gdzie indziej - są półośki zwęzane pod ten tłumik [oryginał?], jak i o jednakowej grubości [zamiennik?], który jest sprzedawany bez tłumika. Co za tym idzie - czy ta druga jest mocniejsza i "pewniejsza"? Generalnie najbardziej interesuje mnie, czy da się tą kwestię z półośka załatwić na amen - wymienic, wyrzucic tłumik i miec pewnosc, że nie pójdzie [oczywiscie zawsze jest % ryzyka jak w każdym aucie]. Chodzi o pewną, dynaminczną jazdę bez obaw, że mamy tu słaby punkt na który trzeba uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 1. tylko pod tłumikiem, nie słyszałem żeby poszła w innym miejscu. 2. raczej nie, nikt chyba nie pisał żeby zaczęło szarpać kierownicą. 3. też nie słyszałem o takim przypadku. pod tym tłumikiem rdza zżera półoś nawet o połowę i dlatego tam się ukręca. 4. starego tłumika na pewno nie założysz na nową półoś, a wytrzymałość zależy od materiału z jakiego jest zrobiony wałek. jak zdejmiesz tłumik to zobaczysz w jakim stanie jest wałek, jeśli ok to można śmiało drzeć w przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.