Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ukręcona półośka P11


Gość dawid007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to faktycznie wiele jej nie zostało. i tak masz fart że jeszcze nie puściła, bo mojej było więcej i się ukręciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Potrzebuję informacji czy da się zdjąć ten tłumik bez ściągania półosi? Chcę się zabrać za te tłumiki i myślę ile czasu mi to zajmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak. ponacinaj z obu stron, tylko nie przyłap półosi i sam spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kriss9002

Witam!!

 

Dziś miałem dzień obdarzony w nielada atrakcje, począwszy od ukręcenia prawej półośki po palącą sie lawetę, która wiozła mój samochód (naszczęscie szybko opanował laweciarz sytuacje). Ale wracając do rzeczy miał ktoś coś podobnego? i jaki koszt? I pytanie dlaczego, ruszyłem troszkę ostrzej włączając się do głównej drogi ale nietak znowu waryjacko no i zahaczyłem o mały dołeczek ale niewielki i trach, strzeliło i niema jazdy .

 

oska11.JPG

oska22.JPG

oska33.JPG

 

 

 

 

Mi się to przydarztło w zeszłym roku, mam primerkę z 97r. Z tego co słyszałem to w tym modelu nie są to odosobnione przypadki. Na szczęście podobnie jak ty ruszałem i nie byłem rozpędzony (strach pomyśleć co by było....)

Jeżeli chodzi o koszt to cała naprawa wyniosła niecałe 200zł za półoś Blueprinta (jest grubsza niż oryginalna i mocniejsza) i 140zł wymiana razem z olejem przekładniowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z czego zrobiony jest ten tłumik że aż szlifierka potrzebna? Cały czas myślałem że z gumy, bo tak wygląda :)

 

ma w środku metalowy ring wzmacniający i usztywniający, bo inaczej latałaby po całej półosi.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja się zastanawiam nad kupnem półosi i wożeniu w bagażniku - jak w Syrenach robili :) z przegubami. Tylko nigdy nie policzyłem ząbków na osiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zębów to masz po 32 na stronę, a przynajmniej powinieneś. jeśli nie jest nadgryziona przez korozję to nie kupuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem swoje półosie, niestety rdza odchodzi i to kawałkami jakieś 2mm po obwodzie, tych tłumików nie rozetnę dopóki nie wjadę autem na podnośnik.

 

Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem jak zrobił kolega nowak, żeby na te półosie naspawać kawałek rurki zanim się ukręcą. Myślicie, że da radę?

 

no to poszła i druga :angry: tym razem prawa i obie wyglądają teraz tak :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i da radę, ale półoś ma na brzegach zgrubienia i nie wciśniesz rury na ścisło, a jak będzie gdzieś krzywo to będzie miała bicie.

ja składając wszystko dopasowałem tokarką na ścisło i prosto żeby było jak najbliżej wyważonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba tylko usunę te tłumiki i zabezpieczę przez dalszym zjadaniem przez rudą. Może w automacie nie ma takich przeciążeń jak w manualu. Nie widzi mi się teraz wymiana dwóch półosi gdy znowu coś mi zaczyna stukać w zawieszeniu, a auto dużo nie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Paweł28

Witam.

Niedawno też mnie TO spotkało i ... znalazłem sklepik na www.polosie.pl Firma Motomax dorabia do naszych nysek chyba wszystkie półośki, tzreba znać tylko liczbę zębów z obu stron i długość.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem sklepik na www.polosie.pl Firma Motomax dorabia do naszych nysek chyba wszystkie półośki

 

firmę motomax z Torunia znają już chyba wszyscy użytkownicy primerek którym poszła półoś. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

i ja dołączyłem do "szczęśliwych" - przy 302 tys. poszła lewa - i to w przed dzień wyjazdu na urlop(Węgry)

takie małe szczęście w nieszczęściu że to tu na miejscu 6km od domku :rolleyes2:

już jest po wymianie i...zauważyłem że samochód jakby lepiej się zbierał,to zastanawiające,bo walczę od samego początku z brakiem pełnej mocy w tym samochodzie, a teraz po wymianie odczuwam wrazenie że jest lepiej

a jak wymienię prawą to pewnie będzie cacy,he

i jeszcze jedno-generalnie mówi się że nie ma wcześniejszych objawów że zbiża się konieć ośki, ja jednak zauważyłem że parę dni przed nasiliły mi się drgania na kierownicy - po wymianie praktycznie są bardzo małe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też jestem już po... Co do wcześniejszych objawów to mam wrażenie, że wystąpiły lekkie drgania,na lewym kole oczuwalne tylko na gładkim asfalcie. Następnego dnia ...sami wiecie <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mi wczoraj poszła półośka prawa! :angry:

Na zakręcie przy przyspieszaniu mi strzeliła, siłą rozpędu wczołgałem się na przystanek i stamtąd juz mnie kumpel odcholował do mechaniora. Wcześniejsze objawy to delikatne chrobotanie przy skręcaniu w lewo (tak od dwóch tyg mniej wiecej), ale myslalem ze to juz gorny wachacz sie odzywa, a tu masz babo placek! Przebieg: 250tys km.

Ile robocizna przy wymianie moze kosztowac ? Bo dzis bedzie do mnie dzwonil mechanik, wolalbym wiedziec jak duze mam pole do targów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie to samo , jakieś dwa tygodnie temu ( prach ) i nie ma lewej półosi , wracałem z pracy , a z racji tego ze przebywam aktualnie na terenie Belgi , zakup w Polsce i koszt wysyłki wyszedł 270 zł. I jeszcze jedno w Belgi nie można chyba kupić samego wałka , tylko kompletną półoś z przegubami - cena 250 euro - czyli w przybliżeniu 1 tyś. złotych Polskich. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Pozdrawiam i dołączam do tematu ,półoś lewa urwana w poniedziałem zamówiona na allegro ,sam wałek koszt 170 zł z przesyłką,dzisiaj będę przekaładał.

Czy wogóle ktoś z was interesował się w ASO nie było na to kampani? W ASO Opel np. zmieniamy w Astrze G Ramy zawieszenia przedniego dorzywotnio .Warunek motor Diesel.Może i w nissanie cos jest na to jak by nie było kwestia zagraża utrata zdrowia urzytkownika pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Od niedawna jestem szczęsliwym posiadaczem Primery p11 wersji Top Sport, r. 98. Niestety ostanio przy ruszaniu z pod swiateł dołączyłem do grona klubowiczow z ukręconymi półośkami :/. Mi poszła prawa. Teraz pytanie, jakie wymiary ma półośka w tej wersji primerki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie 435/32/32 ale odezwij się do tmx on chyba ma top sport i zmieniał półosie.

 

435mm długości /32zęby /32zęby

Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pierwszy nissan

Witam. chciałbym uporządkować kilka kwestii, bo czytając o tych półośkach można dostać psychozy, a na drodze wsłuchiwać się ze strachem w każdy stuk spod kół;]

 

1. Czy ukręcenie półośki ma miejsce tylko pod tym tłumikiem drgań? Czy są inne przypadki, że poszło w innym miejscu?

2. Czy po zdjęciu owego tłumika odczuwacie jakieś negatywne różnice w prowadzeniu samochodu?

3. Czy ukręciła się komuś, mimo że zdjał tłumik i miał "zdrową" półośkę? Lub też założoną nową?

4. Nie pamietam już czy czytałem to tutaj czy gdzie indziej - są półośki zwęzane pod ten tłumik [oryginał?], jak i o jednakowej grubości [zamiennik?], który jest sprzedawany bez tłumika. Co za tym idzie - czy ta druga jest mocniejsza i "pewniejsza"?

 

Generalnie najbardziej interesuje mnie, czy da się tą kwestię z półośka załatwić na amen - wymienic, wyrzucic tłumik i miec pewnosc, że nie pójdzie [oczywiscie zawsze jest % ryzyka jak w każdym aucie]. Chodzi o pewną, dynaminczną jazdę bez obaw, że mamy tu słaby punkt na który trzeba uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tylko pod tłumikiem, nie słyszałem żeby poszła w innym miejscu.

2. raczej nie, nikt chyba nie pisał żeby zaczęło szarpać kierownicą.

3. też nie słyszałem o takim przypadku. pod tym tłumikiem rdza zżera półoś nawet o połowę i dlatego tam się ukręca.

4. starego tłumika na pewno nie założysz na nową półoś, a wytrzymałość zależy od materiału z jakiego jest zrobiony wałek.

 

jak zdejmiesz tłumik to zobaczysz w jakim stanie jest wałek, jeśli ok to można śmiało drzeć w przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...