Gość danielvlv Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 (edytowane) nie znam sie za bardzo na mechanice, czy piszac o tlumiku drgan macie na mysli ten element na srodku pomiedzy oslonami przegubow zaznaczony czerwona strzalka? ja zrobilem narazie 45 tys bezproblemowo, auto ma 240tys w ksiazce nie pisze nic ze byla wczesniej wymieniana (ksiazka oryginalna bo sam sprowadzalem), jezdze delikatnie i raczej wolno. drugie pytanie czy zamawiajac polos z motomax podawaliscie wszystkie wymiary polosi, czy wystarczy dokladnie model podac? Edytowane 17 Marca 2010 przez danielvlv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 nie znam sie za bardzo na mechanice, czy piszac o tlumiku drgan macie na mysli ten element na srodku pomiedzy oslonami przegubow zaznaczony czerwona strzalka? ja zrobilem narazie 45 tys bezproblemowo, auto ma 240tys w ksiazce nie pisze nic ze byla wczesniej wymieniana (ksiazka oryginalna bo sam sprowadzalem), jezdze delikatnie i raczej wolno. drugie pytanie czy zamawiajac polos z motomax podawaliscie wszystkie wymiary polosi, czy wystarczy dokladnie model podac? To jest właśnie ten nieszczęsny tłumik drgań pod którym zaczyna się korozja półosi. Moja P10 miała 215 tys jak ukręciła się lewa ale wymieniłem też prawą dla spokoju. Ten tłumik można zsunąć i zobaczyć jak to wygląda pod nim , ja tak zrobiłem z prawą która była dobra ale pod tłumikiem była już mocno posunięta korozja. Co do Motomaxu to życzą sobie dokładnych rozmiarów, model i rocznik nie wystarczą . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielvlv Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 (edytowane) taka odpowiedz dostalem od motomaxu na temat tego tlumika drgan: "Sluzy on do tlumienia drgan poprzecznych polosi. W miare zuzywania sie przegubow powstaja niewielkie drgania, szczegolnie w przegubie wewnetrznym. Drgania te nie maja powaznego znaczenia mechanicznego, sa naturalne. Moga jednak w niewielkim stopniu podnosic poziom dzwiekow pochodzacych z przeniesienia napedu. W praktyce jednak nie da sie tego wysluchac. Pod tlumikiem jednak gromadzi sie wilgoc i powoduje korozje, szczegolnie grozne jest to w naszym zasolonym zima kraju. Mozna wiec ten tlumik bez zadnych istotnych konsekwencji usunac." ale czy czasem usuniecie tego tlumika nie spowoduje przyspieszonego zuzycia przegubu? oraz na temat sposobu zamawiania polosi: "Oczywiscie, jestesmy w stanie dokladnie zidentyfikowac polos do podanego przez Pana auta. Z wieloletniej praktyki wiemy jednak, ze historia samochodow w Polsce bywa skomplikowana i niejednokrotnie do auta montowane sa zamienniki, ktore moga byc bardzo dobrej jakosci, ale walek takiej polosi moze miec zupelnie inna ilosc zebow na swoich koncach i roznic sie dlugoscia od oryginalu. Dlatego dla pewnosci, jezeli nie otrzymujemy calej polosi do wymiany walka, prosimy o podanie dlugosci calkowitej oraz ilosci zebow na wielowypustach z obu koncow." Edytowane 18 Marca 2010 przez danielvlv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafilon Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Witam u mnie było bardziej obciachowo.Żonie strzeliła prawa półos na jednym z głównych skrzyżowań dużego miasta,biedulka do tej pory boi się jeżdzić nasza primerką.Ja jak głupi ją opierdzieliłem za zepsucie auta,no i się doigrałem.Dwa tygodnie po odebraniu auta naprawy rąbnęła mi lewa półoś.Co za zaraza?Auto ma 300000 przebiegu w tym 100000 zrobiłem ja w Polsce i tylko tradycyjnie górne wahacze wymieniałem a tu nagle na raz taki koszt.To faktycznie musi być jakas wada konstrukcyjna bo pare aut w życiu miałem i nigdy nic takiego mi sie nie przytrafiło,Ale widzę że to standard w tym modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 (edytowane) Ja poczytawszy forum zajrzałem pod spód - prawa chyba kiedyś już była wymieniana - nie ma tłumika ani przewężenia. Prawa jest chyba orginał - zciągałem tłumik w tamtym roku - oczyściłem +hamerite a po miesiącu tłumik naciągnąłem na miejsce. W tym roku skontroluje to znowu. Wymieniłbym na motomaxa - ale nie chce mi sie stawiać auta na kołki na blisko tydzień i wysyłać półoś. Tłumik po zdjęciu obejm metalowych dał sie przesunąć ujawniając stan przewężenia. Co ciekawe - część problemu wynika z użytej powłoki lakierniczej na półosi. Farba była a korodowało pod nią. Edytowane 21 Marca 2010 przez tmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egiptos Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Witam. Wywaliłem dziś tłumik drgań z prawej półosi (primera p11, 1996, 1,6, przebieg 203tyś). Trochę ją zaczęła gryźć ruda. Wyczyściłem rdzę, zrobiłem fotkę i mam pytanie czy ją wymieniać czy jeszcze może być?? Czy da się ocenić na podstawie fotki co tam złego rdza narobiła?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek woju Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 lada chwila sie ukreci. U mnie poszla z prawej strony przy 190 tys jak zawsze pod tlumikiem drgan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Moim zdaniem trzeba to zrobić, pomierz suwmiarką w nominalnym miejscu półosi i w przewężeniu potem oblicz sobie ile % mniejsza jest powierzchnia przekroju w miejscu po tłumiku drgań w stosunku do pełnowartościowej półosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Witam Moja lewa uleciała przy bardzo podobnym przebiegu , po zdjęciu tłumika na prawej półoś wyglądała tak samo jak Twoja. Ja dla spokoju wymieniłem obie, taka awaria gdzieś w trasie to masakra(laweta , nocleg itd.) a koszt półosi z Motomaxu na pewno wyjdzie taniej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Witam ...taka awaria gdzieś w trasie to masakra(laweta , nocleg itd.) a koszt półosi z Motomaxu na pewno wyjdzie taniej. Pozdrawiam. Ta, rzeczywiście masakra! Dziś rano w Krakówku pod Zakopianką ukręciłęm lewą! Do domku 250 km, serwis proponuje kompletną półoś za uwaga! uwaga! 4800,00 zł!!! Pogięło ich do końca. Wracam lawetką ale mam pytanko, ile ząbków ma mieć półośka do 2,0 TD przed liftem. Jak by ktoś wiedział, to bym zamówił zanim wyruszę a wyruszm dopiero w nocy. Acha, licznikowo jest 245 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Rewelacja naprawdę , aż się odechciewa primery . Mam wymiary moich półosi ale to inny model rocznik silnik więc nie ma sensu podawać. Cena w serwisie bez komentarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egiptos Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Moja ma 80% grubości w najcieńszym miejscu. Zamówię jak tylko ją wyjmę i sprawdzę dokładnie jaka jest. Tu orientacyjne typy wałków http://motomax.pl/www/walki_lista.html A jeszcze czy zawsze po wyjęciu półosi zmieniacie uszczelniacze?? Jak tak to jakie najlepiej kupić oryginalne czy mogą być jakieś inne?? Zawsze wymieniacie podkładki oraz nakrętkę półosi?? O zabezpieczenia nie pytam bo to raczej oczywiste. Edytowane 22 Marca 2010 przez egiptos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Ja zmieniałem uszczelniacze, Corteco, jak wyjełem oryginał to identycznie wyglądał jak corteco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Moja ma 80% grubości w najcieńszym miejscu. Zamówię jak tylko ją wyjmę i sprawdzę dokładnie jaka jest. PANOWIE!!!!! NIE WOLNO OCENIAĆ PÓŁOSI NA PODSTAWIE % UBYTKU ŚREDNICY!!!!!!!!!!!!!!!!! To nie jest proporcjonalne!!!! Pisałem o tym wielokrotnie!!!!! Wałek półosi jest utwardzany powierzchniowo - twardy płaszcz przenoszący moment skrętny i miękki rdzeń aby przenosił inne obciążenia. Nawet niewielki ubytek płaszcza wałka powoduje kilkudziesięcioprocentowy spadek wytrzymałości na skręcanie!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 (edytowane) No więc Panowie przyszła kolej na mnie toteż pozwalam sobie dołączyć do szacownego grona półośkościnaczy Przy łagodnym ruszaniu trach i koniec jazdy. Przebieg niecałe 200 tys, p11gt, półośka prawa. Jakiś czas temu z lewej zdjąłem tłumik drgań i półośka okazała się być w dobrym stanie i to uśpiło moją czujność. Na szczęście teraz rzecz nie stała się daleko od domu i obyło się bez większych problemów, 30 km na holu kolega mnie pociągnął. Nowa już zamówiona w motomax-ie. Parametry półośki: 435/32/32 A oto dokumentacja fotograficzna: Edytowane 23 Marca 2010 przez z2maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 A ja mam takie pytanko względem półośki,niedawno wymieniłem prawą półośkę i wszystko było OK,a teraz po jakimś czasie przy ostrzejszym skręcaniu w lewo,przy prawym kole słyszę takie obcieranie,czy chrobotanie ? nigdzie nie obciera,bo dokładnie to oglądałem,tylko teraz jak złapie za półośkę to wydaje mi się że ma za duży luz gdy ruszam nią od przegubu w stronę skrzyni,no ale nie pamiętam jak było wcześniej.Może macie koledzy jakieś sugestię w tej sprawie,bo zaczyna mnie to wkurzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Może przy okazji wymiany półośki do któregoś z przegubów nasypało Ci się trochę brudu, piachu (nietrudno o to) a jeśli tak, to w tempie ekspresowym zużył się któryś z przegubów ? A co do luzu osiowego półośki: nie powinno się dać przesuwać półośki w tym kierunku, przecież jest ona zabezpieczona pierścieniem sprężystym w przegubie zewnętrznym, który ma luz osiowy bardzo mały, praktycznie niewyczuwalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielvlv Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 (edytowane) u mnie jest luz poprzeczny na obu walkach taki sam, dobrze wyczuwalny, ale minimalny, jest 240 tys przebiegu Edytowane 9 Grudnia 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris013 Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Tydzień temu ukręciłem prawą półośkę. Widzę, że praktycznie wszystkim ukręca się pod tłumikiem drgań. Nowa półośka z Torunia 217 zł z przesyłką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielvlv Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 a przy jakim przebiegu i w jakiej sytuacji? ostre czy deliktane ruszanie? i ile jezdzone po Polsce masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truedomel Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Longer 81 - mam takie pytanie ,bo widzę ,że daleko do siebie nie mamy,gdzie zakupiłeś półoś? W dodatku (czytałem temat założony przez Ciebie)cena jaką zapłaciłeś za swoją półoś jest co najmniej atrakcyjna ;150 za jedną to koszt 3 stów,w motomaksie za dwie z wysyłką 420. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 (edytowane) Longer 81 - mam takie pytanie ,bo widzę ,że daleko do siebie nie mamy,gdzie zakupiłeś półoś? W dodatku (czytałem temat założony przez Ciebie)cena jaką zapłaciłeś za swoją półoś jest co najmniej atrakcyjna ;150 za jedną to koszt 3 stów,w motomaksie za dwie z wysyłką 420. Kolego 150 zł.chciał za używaną i nie wiadomo co kryło się pod tłumikiem drgań,nowa półośka kosztowała mnie - 302 zł.jak dobrze pamiętam,w sklepie w Jaworznie,sprowadzili na drugi dzień po moim telefonie. Sklep z częściami: JAWORZNO ul.GRUNWALDZKA 107.Tel:32-7532211. Dodam tylko że półośka jest bez tłumika drgań,a więc nie będzie problemów z rdzą pod nim,tłumik można założyć na półośkę,ale ja nie czuję żadnej różnicy w jezdzie,a więc nie zakładałem. Moja pomyłka w cenie - między nową a używaną ! Sorry kolego. Może przy okazji wymiany półośki do któregoś z przegubów nasypało Ci się trochę brudu, piachu (nietrudno o to) a jeśli tak, to w tempie ekspresowym zużył się któryś z przegubów ? A co do luzu osiowego półośki: nie powinno się dać przesuwać półośki w tym kierunku, przecież jest ona zabezpieczona pierścieniem sprężystym w przegubie zewnętrznym, który ma luz osiowy bardzo mały, praktycznie niewyczuwalny. A tu dopisze się jeszcze do tej odpowiedzi,jeżeli przegub zabrudził się np.piachem,jest możliwość wyczyszczenia i posmarowania smarem,aby było ok.Czy raczej odpada i wymiana na nowy to lepszy pomysł i jeszcze jedno półoś zabezpieczona jest u mnie dwoma pierścieniami na jej końcu i to wszystko,dlatego ciekawi mnie ten luz,wydaje mi się że jakiś taki za duży,pierścień to chyba raczej nie wypadł w jakiś niewyjaśniony sposób ? a przy jakim przebiegu i w jakiej sytuacji? ostre czy deliktane ruszanie? i ile jezdzone po Polsce masz? Kolego np.u mnie to było tak - jadę sobie spokojnie max.45km.na lekkim zakręcie,redukcja na niższy bieg i wtedy poczułem po naciśnięci pedału gazu,brak napędu,a więc raczej spokojna jazda. Edytowane 30 Marca 2010 przez longer 81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekmarecki Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 A moją ukręcił mi teść :] dobrze że pod domem. Przebieg 210 tyś. Strona lewa. Jak wymienię napiszę coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel33650 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 ukręciła mi sie lewa półośka i na złość przegub lewy wszystko na raz (cuda sie zdażaja)jak to powiedział mechanik który tez ma primere i tez wymieniał półośke i 2 przeguby)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 mi we wtorek też się ukręciła -> prawa, mechanior powiedział, ze jeszcze tak ukręconej nie widział, chyba trochę za ostro , wymieniam 2 naraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.