paweleknowakowski Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 sąsiad ma tokarkę, ja spawarkę i obaj po dwie ręce. Znaleźliśmy kawał grubościennej rury i w 20min. zrobiliśmy takie coś z ukręconej półosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Pytanie jak używanie " takiego czegoś" wpłynie na stan przegubów i łożysk ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 właśnie tego się najbardziej obawiam, ale jak nie pojeżdżę to się pewnie nie dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 no to poszła i druga tym razem prawa i obie wyglądają teraz tak : Myślę że prędko ukręci się tak naprawiona półoś. Po pierwsze dlatego, że przez spawanie materiał się rozhartował, po drugie dlatego że krawędzie połączenia nie są gładkie. Będą się tam spiętrzać naprężenia i po jakimś czasie dojdzie do pęknięcia zmęczeniowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Wydaje mi sie że długo nie pociągnie - a po 2 jeżeli nie trzyma ładnie osi to jeszcze przeguby porozwala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Dzisiaj zdjalem ten tlumik z lewej poloski. Po zdjeciu go stwierdzilem ze nie jest tak zle i nie bd rozcinal tego metalu, bo jak on nie skorodowal to pewnie w srodku ok. Gdzie sie dalo popackalem polos CORTANINEM, i na koniec pomalowalem Farba (CORINA). Tak sobie popatrzylem na ta polos przed zdjeciem tlumika i ujrzalem ze z jednaj strony tlumika brakuje opaski. Wzialem sie za sciaganie, zaczalem rozpinac ta opaske i nagle sie rozleciala w proch . Czyli z tego co wynika to problemem dostawania sie syfu do polosi nie jest poprostu tlumik drgan, tylko urywaja sie przerdzewiale opaski i bez problemu dostaje sie tam syf. Jutro zobacze jak sie ma prawa poloska. Dolanczam zdjecia poloski i opaski ktora kroszy sie w reku. A ten metal to mozna usunac tylko szlifierka? Czy mozna go przesunac, bo jak probowalem to sie nie da siedzi na amen, a boje sie ze jak rozetne ten metal to polos rozleci sie . a jest chyba w dobrej formie bo wczoraj 5 razy przygazowalem ze swiatel (slizgaly sie kola) i nic . Odpukac w niemalowane przebieg 186tys. 2.0TD 99r. jak oceniacie te zdjecia, pociagnie jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Można jeszcze zajrzeć tu: http://www.motomax.pl/www/index.html w sprawie półosi. Ja u nich ze 6 lat temu regenerowałem półoś od renault 19 i polecam ten zakład. Nawet sami z siebie dali pisemną gwarancję na całość (półoś i robota) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Odpukac w niemalowane przebieg 186tys. 2.0TD 99r. chyba sam w to nie wierzysz? ja mam 2.0td z '98r. i ma 320tyś nakręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 kupilem ja rok temu, miala 169tys. km, podobno stala pare lat, bo nie mieli kase zeby silnik naprawic bo pasek sie zerwal. chociaz czasami sie zastanawiam czy nie krecona, bo kierownica starta, pedaly tez (podobno normalne powyzej 200tys km) i siedzenie sie przetarlo od wsiadania i wysiadania. Dzisiaj zdjalem drugi tlumik, z prawej polosi, przesunalem go bez problemu, i jak sie okazuje polos idealna, nawet farba jeszcze byla pod tym ustrojstwem, Wiec chyba moja prima byla na akcji serwisowej, wkoncu na poczatku uzytkowal ja Bank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariuszp1979 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Witam Lewa przy przebiegu 242 tyś. Na lewoskręcie - miły człowiek zatrzymał się i mnie przepuścił. 10 km od domu, 30 m od roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xxxrudybalon91xxx Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 (edytowane) ha ja juz dwie prawe ukrecilem tyle ze druga kupilem na szrocie orginalna używaną i niestety tez poszla teraz kupilem bez tlumika drgan i jest narazie ok przebieg 296 tys. a poki co to mi skrzynia padla! ;P pozdrawiam Edytowane 12 Stycznia 2011 przez xxxrudybalon91xxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariuszp1979 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Czy po wymianie półosi robi się zbieżność ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Czy po wymianie półosi robi się zbieżność ? nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrabcio Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) witam w klubie, 268 tyś i prawa... mam nadzieję że podczas holowania nic dodatkowo nie poszło, czekam na ekspertyzę i wymiary od mechanika - i teraz pytanie: lepiej w motomaxie czy u kolegi Seba z Radomia przez Allegro? Primerka z 1999 2.0 kombi i ma posłużyć jeszcze jakieś 2 latka.... Edytowane 17 Stycznia 2011 przez maciej_f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 (edytowane) Prośba o ekspertyzę. Wczoraj postanowiłem w końcu ocenić stan moich półosi i uzbrojony w kątówkę zdemontowałem te nieszczęsne tłumiki drgań. Lewy zszedł spoko i korozji nie było wiele ale prawy nieźle przywarł i było trochę czyszczenia z rdzy. Obie ółosie oczyściłem i zakonserwowałem ale mam obawy co do tej prawej. Proszę zerknijcie na zdjęcie i oceńcie. Duże r ryzyko? Jakiś czas temu poszła półoś w primerze szwagra ale u niego to średnica pręta zmniejszyła sie dosłownie do 1,5 cm w najcieńszym punkcie Pozdrawiam grono "negatywnie ukręconych" Edytowane 19 Stycznia 2011 przez mareq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 mareq przeciez to jest na wykończeniu. W tym wątku pisałem już chyba 2 razy, że wytrzymałość nie zależy liniowo od średnicy - czyli jak trochę średnicy ubędzie, to ubędzie tylko trochę wytrzymałości, a dużo zostanie. Niestety - wałek półosi pracuje na skręcanie tylko zewnętrznym utwardzonym płaszczem, a miękki rdzeń ma przenosić inne obciążenia. Jak widać u Ciebie ubytek jet już spory (stawiam, że nie ma tam więcej jak 20 mm, a o ile dobrze pamiętam powinno być 24 mm). Tak że koniec jej jest bliski. Ja bym wymieniał natychmiast, zwłaszcza, że koszt dobrego wałka jest niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 też uważam że już najwyższy czas ją wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Te półosie to nieźle skopali w tym modelu. Mi się ukręciła jak z bunią 3 ruszałem na zielonym:p . Gdy wbiłem 2 nagle usłyszałem łuppppp no i już wiedziałem że to to dziadostwo :) Edytowane 24 Stycznia 2011 przez darek101120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariano Italiano Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam, to doświadczenie spotkało niestety też i mnie. Ale to zdaza się tylko w prawej półośce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam, to doświadczenie spotkało niestety też i mnie. Ale to zdaza się tylko w prawej półośce z obu stron. mi pierwsza strzeliła lewa. prawa troszkę później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 panowie, moja ma miesiąc (!)i tak wygląda to jest tylko rdzawy nalot no ale chyba warto jakoś go zedrzeć i czymś pomalować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 no raczej nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 no raczej nie zaszkodzi. bitexem czy jakąś farbą? bo widać one były malowane po zrobieniu w czarny mat noi farba pokryła się takim nalotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Najlepiej może to smarem posmarować a jak będzie ciepło po kurzu pośmigać. jeszcze nie widziałem żeby zaolejona i zakurzona część skorodowała:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajdelek Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Witam Mnie tez ta przygoda dopadla, ale juz dzis sie uporalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.