Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ukręcona półośka P11


Gość dawid007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzieliscie, jak sie okazuje to polosie nie tylko pekaja w primerach, teraz zaczynaja pekac w almach i jak zwykle pod tym gownen, tylko patrzec jak beda posty o peknietych w p12 i tino bo widzialem ze tam sa te chu.....ostwa. : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/73289-peknieta-polos-n16-18/page__pid__778731#entry778731

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być na pierwszej stronie porad "zakup nissana" - "utarguj po 200zł na każdą półoś z tłumikiem drgań" :)

Ale z tego co słyszałem od gościa w motoryzacyjnym to nie tylko w primerach pękaja - także w audi, hondach - z tym że nie tak często

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakosc polosi nissana pozostawia wiele do zyczenia. W moim tino zaczelo cos pukac przy puszczaniu sprzegla i przy przyspieszaniu, okazalo sie ze polos sie troche odkrecila i kolo sie telepalo. Dzisiaj dokrecilem ta poloske (lekko) i tak to sie skonczylo, kupilem cala za 300zl uzywana. Druga czesc poloski strzele jutro bo zostawilem ja w primie.

post-22531-0-07288400-1300392717_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakosc polosi nissana pozostawia wiele do zyczenia. W moim tino zaczelo cos pukac przy puszczaniu sprzegla i przy przyspieszaniu, okazalo sie ze polos sie troche odkrecila i kolo sie telepalo. Dzisiaj dokrecilem ta poloske (lekko) i tak to sie skonczylo, kupilem cala za 300zl uzywana. Druga czesc poloski strzele jutro bo zostawilem ja w primie.

No to mi zrobiłeś teraz myślenice, wczoraj usłyszałem pierwszy raz takie ciche, lekkie puknięcia przy wysprzęgleniu (nie przy każdym), myślałem, że któraś poduszka a tu... Będzie trzeba szybko sprawdzić, bo trochę strach tak jeździć :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wczoraj u mnie wskoczyła nówka sztuka na prawą stronę. Parę postów wyżej zamieściłem fotke efektu konsumpcji mojej półośki przez rdzę. Idąc za waszymi radami postanowiłem dmuchać na zimne. Sporo było roboty z wybiciem starego wałka ale po kilku godzinach sie udało. Od razu wpadła nowa osłona przegubu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakosc polosi nissana pozostawia wiele do zyczenia. W moim tino zaczelo cos pukac przy puszczaniu sprzegla i przy przyspieszaniu, okazalo sie ze polos sie troche odkrecila i kolo sie telepalo. Dzisiaj dokrecilem ta poloske (lekko) i tak to sie skonczylo, kupilem cala za 300zl uzywana. Druga czesc poloski strzele jutro bo zostawilem ja w primie.

A możesz dokładniej. Co tam i gdzie dokręciłeś? Bo mam takie same objawy i myślałem ,że to jakiś wachacz albo poduszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu zdjalem kapsel od alufelgi i dokrecilem poloske i jebut i pekla, podejrzewam ze zostala oslabiona od jezdzenia z niedokrecona.

 

jak ci cos puka i podejrzewasz to, to samochod na lewarek i sprawdzasz przednie kola czy nie maja luzy, ruszasz kolem na boki, u mnie sie telepalo przy takim tescie.

 

Dodaje filmik jakie mialem luzy, bardziej je slychac niz widac na tym filmiku.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam

 

Dzisiaj mi poszła półoś prawa w P11 po lifcie 2.0 TD i kupiłem już chyba za szybko z 1.8 silnika liczba zębów się niby zgadza ale jakoś mnie to męczy dla tego proszę o pomoc czy będzie dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tymi półosiami. Miałem Escorta 89, Kadetta 91, Tipo 92, Astre 93, i nigdy nic się nie ukręciło. Tylko kupiłem Primere a wszyscy mechanicy pieją z radości że zaraz bede półoś wymieniał. Gdzie nie jestem z kim nie gadam każdy pieprzy że zaraz półoś ukręcę. Jakieś cholerne fatum, niedoróbka czy coś?? Sam popadam w paranoje. Samochód stuknie na wyboju a ja sprawdzam czy jeszcze jedzie czy już nie. Jakaś psychoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ktoś ma pomysł co się dzieje u mnie. Mianowicie oba przeguby zewnętrzne wymienione(jeden z 10000km temu drugi z 8000km), lewa półoś ukręcona i wymieniona (jakieś 7000km). W okolicach stycznia zagotowałem prawy hamulec bo tłoczek blokował. Wtedy też zsunęła się minimalnie guma z przegubu i smar powoli uciekał (trochę go w feldze przy zmianie na letnie było). Został dołożony nowy smar i nowa opaska zaciskowa. podczas skręcania niby nic nie puka ale przy wysprzęglaniu w czasie jazdy na wprost słychać tak ze 2-3 razy puk puk. Czy przegub ten mógł się w jakiś sposób zużyć bez smaru że puka podczas jazdy na wprost ? Czy jednak należało by szukać problemu w czymś innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie puka ktoras poduszka skrzyni lub silnika.. jest puk puk i cicho.. szczegolnie to slychac jak daje w palnik :devil::shiftyninja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Może komuś został przegub wewnętrzny lewa strona do p11 2.0 po wymianie ukręconej półośki. Oczywiście taki nie wykazujący luzu. Jeżeli tak to chętnie go odkupię (może być z ukęconym kikutem :rofl: ). Mój ostatnio złapał luz i rozglądam sie w temacie. Info na priv.

Edytowane przez mareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oba przeguby, w bdb stanie ale do p10... Jeśli ktoś by był zainteresowany proszę pisać na PW ;)

 

A teraz moje pytanie, dzisiaj wymieniłem półośkę i o dziwo był na niej znaczek Ford'a i o dziwo pasuje, no ale wracajac do tematu to mam pytanie, gdzie sie wlewa olej do skrzyni, po wymianie półośki nie potrafię znaleźć korka gdzie sie leje :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze pamiętam to od przodu w skrzyni jest korek metalowy z kwadratowym otworem na klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcis4

Ja też jestem powymianie lewej półośki ale nie ukręciłą się tylko rozciołem tłumik i była bardzo zgnita i poztanowiłem wynienić zapobiegawczo bo w poprzedniej P10 wymieniłem z powodu ukręcenia i tu postanowiłem nie holować auta z tego powodu.Sciągłem też tłumik gumowy z prawej półośki i tam okazało sie że jest znacznie lepiej ale rdza też już była.Trochę ją odrestaurowałem dołączam zdęcia poniżej.Mam nadzieje że trochę pochodzi.

post-42151-0-29440600-1304353282_thumb.jpg

post-42151-0-45290500-1304353305_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prawa poloske uratowalem, jest w idealnym stanie nie ma deka rdzy, ale lewej juz sie nie udalo jest w stanie rozkladu :rolleyes: . Jakie wymiary ma ta lewa(krotsza) polos. Primera przed liftem 99r. 2.0TD. Slyszalem wersje ze 35/35 32/35.... Jak jest naprawde, bo nie chce mi sie jej wyciagac tylko po to zeby policzyc zeby.

 

No pomozecie? Planuje wyjechac, a polos jest w takim stanie ze przy mocniejszym ruszeniu peknie. Na aukcjach sa 32/32 A i mam prime z ABS-em (niedzialajacym). Jakkbym znal wymiary to bym juz dzisiaj zamowil.Tego tlumika z lewej nie sciagam bo nie ma po co, widac co sie dzieje po brzegach, a po za tym przykleil sie.

http://imageshack.us/photo/my-images/825/19052011233.jpg/

Prawa jak wspomnialem ideal: http://imageshack.us/photo/my-images/835/19052011234.jpg/, przesunalel tylko tlumik w bok, przy okazji go wytne.

A ty Nowak dalej jezdzisz z pospawanymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj wcześniejsze posty, tam są przekroje podane i 19,5mm to jest naprawdę na styku. Ja miałem 20z kawałkiem i wymieniłem. Pamiętaj lepiej jest wymienić zawczasu niż bulić za lawetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zamowilem ta: http://moto.allegro.pl/polos-napedowa-nissan-primera-p11-2-0td-lewa-nowa-i1608196400.html Wymiary sie zgadzaja gadalem z nim przez telefon. Wczesniejsze posty czytalem i niektorzy pisali ze jak bylo o 2mm mniej to pekaly. Wole wymienic niz witac sie z poboczem. :)

 

A moglibyscie mi powiedziec czy duzo jest roboty z wymiana tej polosi lewej? Cala polos juz kiedys nieraz wyciagalem, ale nigdy nie sciagalem przegubow. Gdzies czytalem ze ten wewnetrzny przy skrzyni to wystarczy odpiac opaske gumowej oslony i wyjdzie, to prawda? Kupywac smar do przegubow ew. jakies opaski do oslon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaski do osłon jeśli się nie rozlecą przy zdejmowaniu to dasz radę założyć stare które są teraz więc nie kupuj. Smar możesz wymienić, napewno nie zaszkodzi.

Wewnętrzny jak zdejmiesz osłony to wyjdzie na wierzch i potem zabezpieczenie będzie trzeba zdjąć i zsunąć resztę przegubu i osłonę.

Zewnętrzny trzeba zbić na siłę, bo siedzi na innym zabezpieczeniu którego nie zdejmiesz inaczej. oczywiście uderzaj w tę część przegubu znajdującą się przy samej półosi, żeby nie rozwalić przegubu.

Na spokojnie ze 2-3 godz. roboty.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ilosc zebow bedzie sie zgadzac po obu 32. U ciebie tez tyle bylo? Co do opasek to nie wiem czy da rade je powtornie zalozyc bo jak sciagalem tlumik drgan to poszla w proch. Czyli wewnetrznego nie trzeba wyciagac ze skrzyni. Moze dam rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem po obu stronach po 32 zęby. przegub wew wyciągnij z półosią tylko w tym miejscu co jest guma, bo jak wyciągniesz wszystko ze skrzyni to olej Ci wyleci i po co. jak dobrze szarpniesz to pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wleciala dzis nowa poloska. Pierwszy raz to robilem i sie udalo. Kupa roboty robilem to 4h. Na poczatku przed kupnem polosi mialem watpliwosci bo nie wygladala zle, ale jak przeczytalem ten caly temat to doszedlem do wniosku ze wymienie. Po wyjeciu polosi stwierdzilem ze podjalem sluszna decyzje w sprawie wymiany. Po wyjeciu wygladala fatalnie, w jednym miejscy widac juz bylo pekniecie. Jak otworzylem paczke to sie troche wystraszylem ze ta polos jakas nie ta, bo strasznie gruba. Stara w sprawnych miejscach miala 24,5mm a nowa ok 27mm nowa cala dlugoscia jest bez zwerzen. Wreszcie moge ruszac pewnie primera. :) Zawsze sie balem ze urwie sie w trasie, ale wreszcie spokoj. Prawej nie bede ruszac bo jest idealna zadnego ubytku nie bylo pod tlumikiem. Zdjecia wyjetej polosi:

http://imageshack.us/photo/my-images/30/20052011240.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/192/20052011242.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...