Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Słabo przyśpiesza, dużo pali


Piotrek_S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wcale nie jest powiedziane, że jest to źle poskładane.

Po pirewsze: Na łańcuchu może się zdarzyć że trzeci znak (przy kole na wale korbowym) może mieć inny kolor - sprawdz dokładnie napewno jest.

Po drugie: sprawdzenie czy znaki są w odpowiednim miejscu wykonuje się wtedy gdy tłok pierwszego cylnindra znajduje się w GMP. Jeżeli nie jest w tym położeniu to znaki wcale ni muszą się pokrywać (nie znane jest położenie wału korbowego). Wykonaj tą czynność pokolei i wtedy będzie pewność czy jest żle poskładane. Raczej nie sądzę aby ktoś takiego gola strzelił. Chciaż ten odwrotnie założony łańcuch zasiał pewne ziarno niepewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krecilem walem przed chwila na okraglo, ze 4 czy wiecej razy, znaki nigdy nie naszly na siebie. Wiec chyba jest nie tak cos. Chyba ze ten lanuch jest przestwawiony rowniez na kole na wale o tyle samo co na kolach na walkach rozrzadu? I wtedy by wychodzilo ze jest dobrze, tylko po co ktos by montowal lancuch przesowajac go o 3 ogniwa ?? Troche sie to wszystko kupy nie trzyma.

 

[ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 20:56 ]

No i lipa, spalanie PB przy normalnej jezdzie miejskiej 15 litrow, nadal szarpie i wolowaty. Chyba wloze z powrotem mixer, jak juz koniecznie chce to niech sobie pali, byle by mnie po kieszeni tak nie trzepalo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek_S, U CIebie obstawiam sonde lambda, zle ustawiony zapłon, nieszczelności w dolocie, przepływomierz poweitrza.

 

Ps. wogóle wóz ci pracuje na wszystkich garach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak, prawcowac pracuje rowno na wszystkich garach.

Przed chwila bylem w aucie i po ciemku popatrzylem na to wszystko :) Zobaczylem piekna dyskoteke z kabli zaplonowych - wiec moze to bedzie to ? Jutro jade do IC na Gorczewska kupic wszystko nowe, swiece przewody, palec i kopulke, wstawie to i zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorczewska kupic wszystko nowe, swiece przewody, palec i kopulke, wstawie to i zobaczymy

Dobra myśl, zacznij od tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne, dyskoteka, a pracuje rowno :)

 

Na wolnych rowniutko, a jak sie przyspiesza, zwlaszcza delikatnie to czuc bardzo szarpanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Piotrek_S tak jak na GG rozmawialiśmy, wymień przewody, swiece, kopułkę i palec i zobacz jakie będą efekty.

 

Pamiętaj też, że palec zapewne jak to w Nyskach bywa jest dodatkowo przykręcony nie tylko założony na prowadnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pbinder

WITAM WSZYSTKICH UZYTKOWNIKÓW NISSANA

Od 3 miesięcy stałem sie posiadaczem Nissana Primery 1,6/16v P10 rok 1995 benzyna/gaz

Mam mały bądz duzy problem, wymieniłem wszystkie filtry i olej, auto na gazie chodzi idealnie, natomiast na benzynie szarpie, skaczą obroty i nie mam pojęcia co sie dzieje, a i strasznie duzo pije benzyny( sonde lambda tez wymieniłem)

 

Prosze o pomoc

Pozdrawiam Piotr

_________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cisnienie paliwa, jak byl gaz to moze ktos nie dbal o to zeby w baku PB bylo i sie pompka upalila troche ?

 

[ Dodano: Sro 09 Maj, 2007 10:21 ]

chociaz, jak duzo pali to by wygladalo moze raczeja na przelewanie benzyna.... jakies Check Engine sie zapala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Piotrek_S i jak, problem rozwiązany?

 

auto na gazie chodzi idealnie, natomiast na benzynie szarpie, skaczą obroty i nie mam pojęcia co sie dzieje, a i strasznie duzo pije benzyny

Obstawiam przytkany przez gazowników dolot.

Rozbierz cały dolot i poszukaj jakichś zwężek, porobionych dziur etc.

Możliwe, że masz założoną prostą instalację I generacji i ostro nadłubane w dolocie powietrza żeby nie rozdmuchiwało gazu. Jak nie masz jeszcze BLOS'a to zainwestuj w niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek_S i jak, problem rozwiązany?

 

Czekam na czesci - Kolega mehrer mi wysyla. W wawie bylem w JC i IC i nigdzie nie mieli nawet swieczek NGK. Straszna lipa :) Jutro bede mial graty to wrzuce pod mache i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zapadla klamka :) BLOS wedruje pod maske :) Dzis jade po 18 po niego. Jutro beda duperele do zaplonu, zobaczymy. Musze to wszystko jutro zamontowac i ustawic gdzies tego BLOSa, bo w piatek z samego rana w trase jade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie same objawy jak Piotrek tyle że nie mam gazu, wymianione mam wsyztsko prawie poza rozrządem i sonda. Szarpanie jest czasem takie ze sie jechac nie da. a ile rozrząd kosztuje do B12 1.6? wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek ile Cie wyniosły PLNów kabelky ,palec ,kopułka?

 

Wszystko cos kolo 300 PLN, nawet troche chyba mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek_S,chłopie wszyscy rozpisują się o rozrządzie,zapłonie i tego typu sprawach,a ja proponuję po jeździe dotknij tylnych kół czy aby hamulce z tyłu nie trzymają ci autka??????

 

mój kumpel miał takie same objawy jak ty,zapiekły się na amen tylne zaciski,wymienił na nowe i primka dostała z 15 koni exstra....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, kupilem BLOSa :) Zamontowalem, w miedzyczasie kurier przywiozl graty od zaplonu wiec tez wrzucilem i jade testowac. BLOSa narazie nie wlaczam bo nie ma gazu w butli wiec testuje na PB. Szarpanie zniknelo, przyspiesza rownomiernie, ale tez jakos wolowato. Stoperem mierze orientacyjnie czas do setki - 12 sec. Podjechalem po gaz, zatankowalem, wracam do domu ustawiam BLOSa, aby jako tako chodzil.

Ale troche niepocieszony tym, ze tak slabo przyspiesza kabinuje co moze byc. I tak wpadlem na pomysl zeby troche zaplon przestawic :) Przyspieszylem go troche i jade sprawdzic czy nie stuka. Na PB jezdzie ok - nie ma spalania stukowego. Odrazu jak wsiadlem po tej regulacji to juz czulem ze cos bedzie lepiej :) No i wyjechalem na kawalek pustej prostej, znow stoper w reke i mierzymy :) 10.18 LPG - 9.90 PB - cos w tych granicach. Poniewaz popadalo, wiec slisko, na 2 i 3 biegu przy zmianie kola buksuja :)

Chwile pozniej pojechalem na regulacje tego BLOSa, i koles gazownik powiedzial ze mam za wysokie obroty i ze chyba przesadzilem z tym przyspieszaniem zaplonu. No wiec znow zaczalem tam krecic i on jak mi powiedzial ze obroty sa ok, to ja patrze ze aparat zaplonowy w punkcie wyjscia sie znalazl, czyli tak jak bylo (12 sec do setki). No i ja mowie ze bez sensu bo auto bedzie mul i przestawilem po swojemu, i na tych moich ustawieniach mi regulowal. Z analizatora wyglada to tak:

 

900 RPM:

CO - 0.00%

CO2 - 14.63%

HC - -1ppm

O2 - 0.99%

NO - 0ppm

Lambda - 1.040

 

3500 RMP:

CO - 0.00%

CO2 - 15.07%

HC - 1ppm

O2 - 0.49%

NO - 0ppm

Lambda - 1.019

 

Facet powiedzial ze spalanie rewelacyjne jest, ze w nowych samochodach rzadko sie zdaza. Ja sie nie znam na tym wiec nie wiem co i jak.

 

W kazdym razie pozniej zmierzylem sobie jeszcze przyspieszenie do setki - 11 sec okolo. Takze nie wiem czy to wina przeregulowania gazu, czy przestawienia zaplonu u gazownika juz. Narazie leje deszcz i nie ma jak sprawdzic. Zrobilem tez wczoraj trase - Wawa - Gdansk, przy jezdzie 110 - 120 spalanie LPG w granicach 10 litrow. A i poszedl 190 na tym LPG, takze chyba nie jest najgorzej. Dalsze testy po powrocie do wawy i jak przestanie padac :)

 

Aha.. i jeszcze jeden mankament odkrylem... sprzeglo mi sie slizgac zaczelo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

no spalanie wygląda OK, chociaz u mnie na pomiarach tlenu było 0,1 a lambda - 0,99 i ponoc były też OK. Dużo już w tym Twoim aucie znalazłeś ;) teraz sprzęgło doszło, jakbyś wymieniał poszukaj Valeo, słyszałem że jest ok.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

U mnie dr Coobcio zapodał kompletne sprzęgło NKK i jest malinowo. Ps. widzę że wszystko się klaruje i primka pokazuje na co ją stać :) przy przyśpieszonym zapłonie lepiej idzie na wysokich obrotach (zwłaszcza między 4-6tys), ale z samego dołu trochę więcej czasu potrzebuje na rozbujanie, ja też wróciłem narazie do standardowych ustawień i chyba wtedy jest elastyczniejszy na niskich obrotach silnik, a może tylko tak mi się zdaje :) ale niedługo jeszcze trzeba będzie powalczyć, a generalnie najlepszy byłby wariator zapłonu ale wiadomo kasa, kasa i jeszcze raz kasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie wlasnie mi sie wydaje ze w calym zakresie sie poprawilo. U dolu tez bo wczesniej to auto problemy z ruszaniem, z wolnych obrotow tragedia. Zreszta jeszcze jest tak ze jak klime wlacze i trzeba ruszyc to 2,5 tys obrotow daje puszczam sprzeglo i spada szybko bardzo do 1 tys kontrolowac zeby nie zgasl. Trzeba jeszcze popracowac :) Zaraz wracam z Gdanska to zobacze jak tam auto sie sprawuje :) czy nadal dobrze spala i wogole :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Piotrek_S wymień kompletnie sprzęgło a zobaczysz jak maszynka będzie cykać.

U mnie po wymianie byłem w szoku, że tyle POWER'a w nim drzemało. Wcześniej wyprzedzanie w moim NX'ie to było igranie ze śmiercią, dajesz w pałę a obroty zamiast rosnąć to spadały. Teraz jest całkiem inna zabawa, gaz w podłogę i maszyna rwie do przodu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No.. wymienie :) Ale jeszcze temat musi nabrac troche mocy urzedowej, sie troche ostatnio wyplukalem i trzeba poczekac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...