bunio.11 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 u mnie szczelina między chłodnicami ma 35mm, faktycznie troche sporo. Ale patrzyłem na mocowania obydwu chłodnic i wszystko jest na swoim miejscu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Ale mi chodzi o to ze to blad fabryki. U mnie niskie cisnienie ma 2 bary. Moze lepiej dac wiatrak na skraplacz ktory bedzie pracowal w trybie nadmuchowym, tylko ze malo miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio.11 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Czyli jednak u mnie jest słabe ciśnienie!!! Taka zamiana jak mówisz mogłaby pomóc, ale wydaje mi sie że japońskie komputerowe główki w biurze konstrukcyjnym wszystko obliczyły, a potem dobrze przetestowały i ta luka między chłodnicami to nie jest dzieło przypadku, tylko tak ma być i działać poprawnie!!! Sam pisałeś że do niedawna wszystko było git i nagle coś sie zj**..., problem chyba tkwi gdzieś indziej. Ja ciągle poszukuje osuszacza, łudzę sie że coś pomoże ta wymiana, mam kumpla który nabije mi klime za przysłowiowe piwo i dlatego nie chce bujać sie po serwisach które zedrą ze mnie monete a i tak pewnie nic nie wskórają! ALE NIGDZIE NIE MOGE GO KUPIĆ !!! Ani IC ani POLCAR, chyba podzwonie po tych fachowcach od AC. Maciek90 a kojarzysz może jaki gwint na czujnik jest u Ciebie w osuszaczu? Bo z tego co znalazłem to z reguły jest M11 a ja ponoć mam mniejszy, M8 albo M9? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Nie pamietam jaki mam gwint ale pamietam ze m11 bylo za duze. Jak mierzylem suwmiarka to bylo 9, iles tam strasznie nie typowy. Ja sobie odpuscilem z osuszaczem bo nigdzie go nie zdobylem. Moze jednak masz cos za malo czynnika w klimie skoro masz takie niskie cisnienie. Powinno byc 600g. Ja jeszcze bede kombinowal z ta klima i dam znac jak cos wymysle. Jednak niskie cisnienie masz ok. Ma byc w granicach 0,5-3bar czyli ok. Mam na komputerze taki plik w formacie pdf. co ucza tych nabijaczy z tego i tak tam pisze o tych cisnieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio.11 Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 (edytowane) A mógłbyś mi wysłać ten plik na maila? bunio.1@wp.pl Edytowane 13 Lipca 2011 przez bunio.11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Dzisiaj zrobilem ponowne pomiary bardzo dokladnym termometrem a nie jakims g....nem. Temperatura na zewnatrz 30 stopni Zimny silnik 7-9 stopni celcjusza Cieply silnik 9-11 stopni Podczas jazdy 2-4 stopnie. Na postoju na cieplym silniku po dodaniu gazu do ok 1500obr temperatura na postoju spadla do 9 stopni. Musze stwierdzic ze dzisiaj klima dawala bardzo dobrze. Wszystkie pomiary robione na 2 biegu nadmuchu. Jak dzisiaj wysiadlem z auta to az mnie pokrzywilo, a we wnatrz bylo naprawde zimno. Jutro bede myl samochod to przy okazji machne skraplacz tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio.11 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 A ja zakupiłem osuszacz, otwór na czujnik pasuje ale otworki na rurki są za małe, może uda mi sie jakoś to rozwiercić. Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, że po skręceniu wszystkiego do kupy klima zaczęła chłodzić jak opętana, normalnie mrozi a nie chłodzi!!! Ciśnienie wzrosło do 2bar i normalnie wszystko jest tak jak powinno być!!! Nie wiem czy słusznie ale podejrzenia padły na czujnik który jest w osuszaczu, może coś fiksuje? I może dlatego czasami dobrze chłodziła a czasami marnie? Zobaczymy jak będzie dalej, jeżeli znowu zacznie słabo chłodzić to trzeba będzie wymienić czujnik!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 ALe nie rozumiem wymieniles wkoncu ten osuszacz czy nie? A tak po za tym to dzisiaj jest chlodniej a u mnie tez mrozi jak jest ponizej 30 stopni na dworze, tylko przy 30 troche jej ciezej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio.11 Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Nie wymieniłem bo otworki na rurki są za małe, trzeba rozwiercić, ale nie wiem czy to sie uda bo precyzyjnie trzeba to zrobić, może oddam go do jakiegoś tokarza żeby to zrobił. Ale póki co nic nie bede przekładał i zamieniał bo chłodzi bardzo dobrze, oby tak cały czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 bunio.11 Jak tam sprawuje sie klima? U mnie jak narazie mrozi nawet w taki upal, a jak u cb? Co do niskiego cisnienia to sobie przypomnialem jedna rzecz. 2 bary mam na wlaczonym silniku i normalnych obrotach, a przypomnialem sobie ze cisnienia mierzy sie przy 1500obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiewior Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 witam serdecznie. czytam n/t klimatyzacji i chce dopytac. autko P10/96 rok. klima robiona-nie wiem kiedy u poprzedniego wlasciciela. w zeszlym roku jeszcze wialo chłodem ale na dzis-jakoś nie chce. umowilam sie na napelnienie, ale zastanawiam sie co mogą ewentualnie znaleź - czytaj dodatkowo,czego nie musza naprawiac. na dzien dobry pan w warsztacie zapytal czy filtr tez cche wymienic.(jaki filtr-kabinowy?) ps- czas chyba przestudiowac jakas ksiege serwisowa do auta.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 (edytowane) Zobacz wogole czy klima sie zalacza. Po zalaczeniu jej powinna zalaczyc sie sprezarka i wiatraki, jak nic nie startuje to kompletny brak czynnika. Mozesz poogladac czy rurki sa cale i czy nie sa zapocone na laczeniach, obejrzyj skraplacz (Chlodnica klimy jest przed chlodnica silnika) czy caly. On sie ciebie pytal zapewne o osuszacz (filtr klimatyzacji). Zaleca sie go wymieniac co 2 lata lub po tym jak uklad byl rozczelniony. Jezeli posiadasz filtr kabinowy to w serwisie go tez chyba wymieniaja, ale na pewno chodzilo im o osuszacz. Edytowane 24 Lipca 2011 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio.11 Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Maciek90 właśnie wróciłem z polskiego wybrzeża, po tygodniu klima chłodzi bardzo dobrze . Zauważyłem jeszcze, że wcześniej po uruchomieniu klimatyzacji był taki dziwny "psyk", tak jakby z kompresora, teraz tego niema. Znajomy powiedział mi, że mogło być za dużo oleju w układzie, po prostu przy serwisie maszyna mogła nie odciągnąć do końca starego i nalała nowego, sam nie wiem... Grunt że chłodzi bardzo dobrze, póki co nie bede już nic kombinował żeby "nie polepszyć"!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Panowie jest jakiś sposób na wyeliminowanie szarpania podczas jazdy? W momencie załączania się klimy przy każdej prędkości czuć szarpnięcie. Wiem, że obroty wzrastają przy załączeniu i spadają jak kompresor się wyłącza ale to jest strasznie męczące to szarpanie na trasie. Nie wspominając już o mega-zamule przy załączonej klimie. 1.6 benz+gaz, hatchback. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 25 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Podaję temperatury parowania przy różnych ciśnieniach(dla R-134-A).Ten czynnik jest w naszych nysach. 1.5 bar (-)4C 1.6 bar (-)3C 1.7 bar (-)2C 1.8 bar (-)1C 1.9 bar 0C 2.0 bar (+)1C 2.1 bar (+)2C 2.2 bar (+)3C 2.3 bar (+)3.5C 2.4 bar (+)4.2C 2.5 bar (+)5C 2.6 bar (+)6C 2.7 bar (+)7C 2.8 bar (+)7.8C 2.9 bar (+)8.5C 3.0 bar (+)9C Właściwy zakres ciśnień zawiera się w przedziale od 1.7 bar do 2.5 bar. Pozdrawiam-Mariusz Warto jeszcze przegrzew sprawdzić. Powinien być książkowo (+)8C.Dopuszczalne w przedziale od (+)5C do (+)11. Jak to zmierzyć? Potrzebne:dokładny termometr,manometr,kawałek termoizolacji,np.gąbka. Grubą rurkę izolujemy termicznie i zakładamy termometr (interesuje nas temperatura rurki a nie otoczenia!!!)Manometr na grubą rurkę-odczyt niskiego ciśnienia.Teraz odczyt:Rożnica temperatury rurki a temperaturą parowania dla danego ciśnienia z tabelki to przegrzew. Przykład:temperatura rurki (+)7C,ciśnienie parowania 2.0 bar 7-1=6.Przegrzew (+)6C.Jest ok. Często przyczyną złej pracy jest uszkodzony zawór rozprężny.Jest to zawór termostatyczny czyli sterowanie wtryskiem freonu odbywa się na zasadzie pomiaru temperatury grubej rurki.Czym cieplejsza rurka tym więcej czynnika jest wtryskiwane. Czym rurka chłodniejsza tym mniej czynnika.Uszkodzeniu może ulec iglica w korpusie zaworu (zatarcie,zatkanie kanału) lub głowica zaworu (brak gazu w bańce sterującej) Pozdrawiam-Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Dołączę się do tematu, mianowicie, na początku lipca nabiłem klimatyzacje. W serwisie na maszynie stwierdzili ze układ jest szczelny, ilość czynnika dodanego do klimy to 600. Od sierpnia zacząłem zauważać coraz słabsze działanie klimatyzacji, a dziś to już wogóle chłodem nie powiało ;/ Dodam, że przy uruchamianiu słyszę charakterystyczny syk (zawór rozprężający? ) I może jest to głupie pytanie, ale czy taki stan rzeczy (ubytek czynnika po 2,5 miesiąca) nadaje się do reklamacji usługi ? Nieszczelność klimatyzacji może być na tyle mała, że nie będe w stanie udowodnić spartaczenia usługi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gutek1978 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 A u mnie nie działa klima niby o kliknieciu przycisku pokazuje sie na wyswietlaczu A/C ale nie słychac zeby sie załanczała i wiatrak nie chodzi co to moze byc ??? A jeszcze do tej klimy wczoraj wymieniałem podswietlenie zegarow predkosci bo padło przy okazji wymieniłem tez w podswietleniu klimy tzn tam gdzie pokazuje temperature niestety jakos przy wkładaniu zarowki udało mi sie zrobic zwarcie ale wymieniłem bezpiecznik bo niedziałał ten wyswietlacz od temperatury i niby wszystko ok .Dzis jadąc zorientowałem sie ze cały czas leci bardzo gorace powietrze po zmniejszeniu temp na 18 st powinno leciec zimne powietrze ale dalej leci gorące powietrze .Moje pytanie czy mogłem cos uszkodic przyskładaniu a chodzi mi dokładniej o to zwarcie. Nastepne pytanie podczas rozkrecania deski jest taki mały wezyk przy desce rozdzielczej z prawej strony od przełacznika wyczieraczek oczywiscie od tylnej strony z jakims opornikiem czy czyms takim co to jest i gdzie dalej ten wezyk idzie i za co jest odpowiedzialny Nissan primera p11 po lifcie 1.8 z gazem bardzo dziekuje zza pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chicco Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Ja mam takie pytanie, czy od razu po włączeniu klimy wentylatory powinny się włączyć? i czy powinny pracować cały czas? u mnie wentylatory załączają sie jakąś chwile po wciśnięciu guzika A/C i jeśli klima jest włączona to co chwile włączają się i wyłączają czy to prawidłowe działanie? Druga sprawa podczas działania klimy pod samochodem nie kapie woda, czym to jest spowodowane? dziękuje za wszelkie odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Dobrze ci działa klima, musi chodzić cyklicznie, żeby parownik nie zamarzł, a woda nie będzie ci kapać przy tak niskiej temperaturze, u mnie zaczyna kapać dopiero od 25 stopni w zwyż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Panowie chłodnica klimy z p11 przed liftem jest taka sama jak z p11.144? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Raczej to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Taka sama jest chłodnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Garfild83 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 moje pytanie jest następujące w primerze P11 klimatronic nie dziala otwieranie-zamykanie klapką ciepłego powietrza wyjąłęm urządzonko sterujące tą klapką/koło pedalu gazu / sam silnik jest sprawny po wpięciu tego urządzenia otwiera na maksa c*pełe powietrze i nie raeguje na żadne zmainy ustawianej teperatyry reszta jakby dziala klima jest nabita i jesli tylko zamkne recznie tą klape to nawet chłodzi /ale to chyba juz nie klimatronic tylko manualna jesli sobie musze samemu przestawiac klapy:) / za wszelkie wskazówki bede wdzieczny Jak sprawdzic czy czujnik zewnetrzny jest sprawny, chodzi mi o ten kolo zamka klapy silnika. Poniewaz tam znajduja sie dwa czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury wewnątrz pojazdu, pod licznikiem. czy się przypadkiem nie odpiął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chicco Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 To się pochwaliłem, że wentylatory załączają mi się od razu po włączeniu klimy ;/ Ostatnio byłem na serwisie klimy wymiana czynnika, odgrzybianie i klima chłodziła dobrze później jej nie używałem ok tygodnia a teraz wcale nie chłodzi, wentylatory nie załączają się słychać tylko takie jakby pykanie co może być przyczyną tej usterki? Dziękuje za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.