Gość rycholu Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 mariusz19690 -dzieki za odpowiedź i mam pytanie -czy jeśli załączę pompę na godzinę bez freonu to zabezpieczenia ją włączą (oczywiście pompa wypełniona olejem)?Co do osuszacza to pęknięcie na rurce było minimalne (zaraz nad nakrętką)więc nie wiem czy łyknął wilgoci .Teraz nie wiem czy bym go zdemontował bo nieszczelnośc sam zakleiłem klejem do aluminium .Co z tym robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Właśnie z tego powodu ,że uklad był otwarty to profilaktycznie przez godzinę pompić. Dopiero potem freon i ma śmigać.Warto jeśli masz sprawdzić czujnikiem czy freon nie ucieka. Inna metoda:nabić układ suchym!!!!!!azotem ok. 16 bar i zostawić na dobę.Jeśli ciśnienie nie spadnie znów zrobić próżnie ,nabić freonem i ok. Różnica w ciśnieniu około 1-2 bary jest możliwa-zmiany temperatur. [ Dodano: Wto 01 Maj, 2007 23:51 ] P.S. Wielkość dziury nie ma dużego znaczenia.Oleje chłodnicze bardzo szybko chłoną wodę.Znaczy wilgoć z powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robo_c Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 Dzieki za odp. Jeszcze jedno, jakies oznaczenia np. 10w40 ma ten olej do sprezarki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 Np.BS 32.Olej do maszyn chłodniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukes Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 witam. mam Mariusz do Ciebie pytanie. 2 lata temu kupiłem p10 z klimą. po włączeniu klimy z dmuchawy leciało powietrze wręcz "mroźne" nawet w bardzo upalene dni w samochodzie można było zrobić przyjemną temperaturę. po zimie zaczęła chłodzić dużo słabiej, więc pojechałem napełnić do aso. napełnili sprawdzili szczelność wszystko było ok. tylko tyle że dalej słabo chłodzi w porównaniu do stanu z przed 2 lat. dodatkowo mam wrażenie że sprężarka częściej się wyłącza. zaszły sezon tak przejeździłem bo wszyscy mówili że tak ma być, jednak gdy tydzień temu zobaczyłem jak działa klima u kolegi w takim samym nissanie to myśle że u mnie coś jest nietak. czy Masz może jakieś sugestie. dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Sugestie:Za....bany parownik to wysoce prawdopodobne.Brak wydajności sprężarki-mniej prawdopodobne.No i nie ma się co oszukiwać-trzeba sprawdzić ilość freonu-przewody elastyczne na łączeniu z aluminiowymi trochę puszczają-sprawdź ilość freonu.Pewnie to będzie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukes Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 dzięki. z tym freonem to raczej powinno być ok. bo po nabiciu daje całyczas taksamo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 a może jeszcze sprawdź :pasek napędu sprężarki, i czy nie ma filtra w nawiewie - też może być brudny, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukes Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 pasek sprawdzony. filtra nie ma. jeszcze wydaje mi się że po włączeniu klimy jest dziwny zapach którego na początku nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 No to jak masz "dziwny" zapach-odczucia subiektywne:pleśń,padlina,wymiociny;parownik porósł mchem.Wielokrotne czyszczenie. [ Dodano: Pią 04 Maj, 2007 17:40 ] Najlepiej to parownik wybebeszyć,szuwaksem i myjką ciśnieniową myć.Ale to jest dzień roboty-konsolę trzeba rozbierać i klimę od nowa nabijać.Przerąbane:( [ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 18:06 ] Sporo pytań-może nie w tym poście.Biorę na pakę generator prądowy i zapraszam na konsultację d/t klimy. Chyba zostawię robotę i zajmę się klimatyzacją Nissan'ów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 .Jest cienka i gruba.Cienka ma być gorąca,gruba zimna.Takie sprawdzenie pokaże czy sprężarka coś daje. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów z włączoną klimą, na działającym silniku sprawdzałem obie rurki, i gruba i cienka były ciepłe. Co to oznacza ? W trakcie działania klimy na postoju nasłuchiwałem też czy działają przekaźniki w skrzyneczce po prawej stronie silnika z przodu, wydaje mi się że nic nie słyszałem. Czy pozostało mi tylko jechać do speca od klimatyzacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pimi Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Witam u mnie też jest dziwny zapach po wyłączeniu klimy. Czy da się samemu bezpiecznie to zrobić bez specjalisty, a później tylko jechać na napełnienie. Może ma ktoś jakąś wypróbowaną metodę. Albo chociaż opis co kontretnie trzeba zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość j_jasiu Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 .Jest cienka i gruba.Cienka ma być gorąca' date='gruba zimna.Takie sprawdzenie pokaże czy sprężarka coś daje. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów z włączoną klimą, na działającym silniku sprawdzałem obie rurki, i gruba i cienka były ciepłe. Co to oznacza ? W trakcie działania klimy na postoju nasłuchiwałem też czy działają przekaźniki w skrzyneczce po prawej stronie silnika z przodu, wydaje mi się że nic nie słyszałem. Czy pozostało mi tylko jechać do speca od klimatyzacji ?[/quote'] No to klops uszedł ci czynnik chłodniczy, jest kilka powodów, np. masz rozszczelniony układ, zaworek puszcza, lub poprostu dawno nie zaglądane i uszedł. W pionkach jest gość co ma urządzenie do klimatyzacji koło przejazdu kolejowego (jak się jedzie od Manhattan to zaraz za przejazdem po lewej stronie przed tym gościem co olej wymienia). W zasadzie jest mechanikiem ale może ci coś pomoże. Niech przejdzie cały cykl włącznie ze sprawdzaniem szczelności (urządzenie robi wtedy próżnię w układzie) i będzie wiadomo czy coś się dzieje czy nie. Proste dobicie może nie pomóc. Dobrze też jest zapodać czynnik z kontrastem. Może też po prostu nie załącza ci się sprzęgiełko elektromagnetyczne na sprężarce, lub ze względu na nieodpalanie klimy (conajmniej raz na tydzień) uszkodziła się sprężarka bo nie miała smarowania (przypominam że czynnik chłodniczy jest zmieszany z olejem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomles Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 moje pytanie jest następujące w primerze P11 klimatronic nie dziala otwieranie-zamykanie klapką ciepłego powietrza wyjąłęm urządzonko sterujące tą klapką/koło pedalu gazu / sam silnik jest sprawny po wpięciu tego urządzenia otwiera na maksa cipełe powietrze i nie raeguje na żadne zmainy ustawianej teperatyry reszta jakby dziala klima jest nabita i jesli tylko zamkne recznie tą klape to nawet chłodzi /ale to chyba juz nie klimatronic tylko manualna jesli sobie musze samemu przestawiac klapy:) / za wszelkie wskazówki bede wdzieczny . Jeżeli przy zmianie temperatury z 18-36 nic się nie dzieje to proponuję jeszcze sprawdzić czy pod maską na poprzeczce biegnącej od pasa przedniego do zdeżaka koło zamka klapy, dokładnie na środku znajduje się taki brązowy(szary) prostokątny czujnik temperatury zewnętrznej. Są tam dwa czyjniki jeden do pokazywania temperatury na liczniku a drugi od klimy. Jak go nie będzie to klimatronik nie działa - dokładniej własśnie ni rusza się to urządzonko od cięgna. Wygląda to tak http://www.allegro.pl/item191479664_czujni...an_primera.html choć tu jest niebieski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Naiprościej ręką.Macamy aluminiowe rurki.Jest cienka i gruba.Cienka ma być gorąca,gruba zimna.Takie sprawdzenie pokaże czy sprężarka coś daje.Jednak bez manometrów,miernika elektrycznego niewiele da się określić na 100%.Jest tu sporo gratów,mechanicznych i elektronicznych-czujki temperatury,zawory:rozprężny,przelewowy.Z opisów bardzo lakonicznych trudno udzielić konkretnej porady.Warto sprawdzić parownik-to ta chłodnica w kokpicie.Często jest tak zabita syfem,że nie ma przepływu i cały układ wariuje. u mnie najprawdobodobniej tak jest, po nabiciu nie dizałała pozniej chwile. Teraz znów nie noi zonk : cienka jest lodowata ( ta wychodząca z grodzi z prawej) a lewa gruba leciutneńko zimna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 maacieq.Jeśli rura cieczowa jest lodowata ta cienka a gazowa-ta gruba to najprawdopodobniej zatkany element rozprężny.Ew. filtr-osuszacz.Trzeba ciśnienia sprawdzić. [ Dodano: Czw 10 Maj, 2007 15:03 ] a ta gruba-zimna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 czyli do zapchanego parownika w senie zapchanego od zewnątrz śmieciami ( nie od środka układu feronowego ) nie ma to nic do rzeczy. no jak klima działa to gruba jest lodowata teraz nie dizął i jest leciutko chłodna. Osuszacz czyli główna chłodnica klimy? (filtr??gdzie on się znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Może ustalmy części składowe. Skraplacz-to to duże podobne jak chłodnica silnika i też jest przy niej zamontowane, Parownik-to pod deską rozdzielczą tak jak wymiennik do ogrzewania, Rurki to częściowo widać-cienka-cieczowa(w pracy jest ciepła),gruba-gazowa(w pracy-zimna) Sprężarka to chyba wiadomo. Osuszacz-filtr chemiczny mała baryłka wpięta w rurę cieczową między skraplaczem a sprężarką.Element rozprężny-to już jak się konstruktorowi uwidziało. Może być w sprężarce,przy parowniku. Może to być zwykła kapilara,zawór"MOP",zwężka Venturiego itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Najlepiej to parownik wybebeszyć,szuwaksem i myjką ciśnieniową myć.Ale to jest dzień roboty-konsolę trzeba rozbierać i klimę od nowa nabijać.Przerąbane:( Da się w inny sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 ja dzisia rozchyliłem obudowę nagrzewnicy (zdjąć nie mogłem) tam był parownik wziąłem cienką rurkę i dokurzacz i przez szparę wyczyściłem go troszkę z tych śmieci (nie dużo tego było). Majpierw zdjemij schowek i blachę za nim podtrzymującą go... 5 minut kręcenia i masz dostęp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek1 Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 ja mam podobną sutuację - cos się przytkało.jeśli tak jak w w/w przypadku klima jest gdzieś przypchana, to pozostaje wymiana wewnętrznych filtrów ? w sumie nie każdy serwis klimy może mieć filtry do akurat p10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 17 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Ztymi wewnętrznymi filtrami to przesada.Tak naprawdę to jest filtr wpięty w układ freonowy ale poza sprężarką.Jak podepniesz manometry pod niskie ciśnienie i wskazówka "skacze" to przypchany element rozprężny. Jeśli ciśnienie spada do zera to zatkany filtr/osuszacz lub zapchany parownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 a jak okaże się zapchany to co się z tym robi??? nurtuje mnie dlaczego klima nagle zaczęła działać poprawnie i po poaru dniach nieużytkowania przestała. gruby przewód tuż przy sprężarce jest ciepły (myślę że od ciepła silnika) natomiast już zaden (ani grubu ani cienki)nie jest już zimny. Zimno jest wyczuwalne dopiero na chłodnicy klimy.. co jest cholera :/ czekam że znowu może się odetka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Pewnie przegotowany olej i zrobiły się kłaki:( Zapchany element rozprężny. Wnioskuję z opisu. Jeśli jest tak jak piszesz to płukanie układu i dmuchanie suchym!!!!!!!! azotem. No i wymiana oleju. Ale to tylko teoria. Jesteś z Warszawy to mogę diagnozę postawić darmo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekmarecki Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Takie pytanie: Chcę kupić klimatyzację i oddzielnie kupuje kompresor. niestety stoi on rozebrany od roku (tak mówi sprzedający czyli że może leżeć dłużej) i czy taki kompresor jest sens kupować :?: czy będzie on sprawny :?: czy te leżakowanie nie wiem w jakich warunkach mu zaszkodziło :?: Dzięki za pomoc :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.