Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wpływ katalizatora na moc silnika


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzisi mój kat odszedł w zapomnienie a w sumie to jego wnetrznosci wykreciłem dziada wytłuklem wykruszyłem i wszystko inne na wy.... :) efekt zadowalajacy zdecydowanie sie poprawiło a co do dzwieku to liczyłem ze uda sie jakieeś fajne dzwieki przy okazji stworzyc ale nie wiele to zmienilo w zasadzie nic nie chodzi ani ciszej ani głosniej ogólnie polecam :) bo dla 90 koni te mozliwe 5 czy tam 7 to duuuuużo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do wywalenia kata z mojej N15, bo ma już ponad 220kkm na koncie więc pewnie i tak niewiele z niego zostało. I teraz:

1. Po przejrzeniu wątku dowiedziałem się, że lepiej w miejsce kata wstawić tłumik niż rurę (większy przyrost mocy), czy tak?

2. Czy po wstawieniu tłumika przelotowego, np takiego http://allegro.pl/item771262851_awg_tlumik_w_obudowie_katalizatora_czestochowa.html lub takiego http://allegro.pl/item764228040_tlumik_w_obudowie_katalizatora.html auto będzie dużo głośniejsze?

3. Jak w takim wypadku wygląda sprawa z badaniami technicznymi? Diagności czepiają się do takiego nowego "katalizatora"? Dodam jeszcze ze mam drugi katalizator zaraz za kolektorem, na którym jest sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście polecam wybebeszenie kata w moim przypadku jest on wykrecany (mam nabite 309 tyś)

mniej kłopotow i w zasadzie możesz zrobic to sam

za moim katem jest tłumik przelotowy wiec bez sensu jest dawać tłumik za tlumikiem byc moze masz tak samo zobacz pod auto co i jak

dzwiek sie nie zmieni moze delikatnie bardziej basowy dzwiek jest ale jakies 10& tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

czy wycięcie kata ma wpływ na większe spalanie auta?bo dzisiaj wywaliłem a teraz sie zastanawiam czy nie będzie więcej pochłaniał pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie pozostało na takim samym poziomie. Plus: z teoretycznych 90 KM (nie potwierdzone hamownią) wyszło 95 (hamownia). Minus: nieznośny, blaszany rezonans w okolicach 1800 obr. Dźwięk mnie do tego stopnia denerwuje, że rozważam powrót kata lub jakieś inne rozwiązanie w jego miejsce. Teraz mam zamiast kata wspawany tłumik rozprężny przypominający kat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wspawać strumienicę. Piszę tak gdyż podobnie miał koleś w VW i pomogło. Wyczaił gdzieś na aukcji strumienicę w obudowie kata i już nie ma metalicznego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale to jest z serii "a może to". Szkoda kasy na eksperymenty. Nie mam możliwości samodzielnej zabawy, muszę korzystać z usług tłumikarzy. Srumienice są odradzane, zwykła rura też (przez zawodowych tłumikarzy), jestem wygłupiony i nie wiem co zrobić. Coraz częściej myślę o powrocie do fabrycznego kata, żeby zlikwidować ten nieznośny, blaszany rezonans. Może podejmę jeszcze jakąś próbę wspawania innego shitu, którymi nas wszędzie raczą. Póki co staram się szybko uciekać z zakresu 1800 obr. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam!

 

Byłbym zainteresowany pozbyciem się kata ze swojej zniemczonej almery n15 1.4 i teraz pytanie; auto ma dwa katalizatory, jeden tuż za kolektorem, drugi pod samochodem. Który trzeba by wywalić i czy choć jeden można sobie zostawić poprawiając przy okazji nieco osiągi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

kto mi wytłumaczy czemu zastąpienie kolekora 4-1 z katem na 4-2-1 przelot nie spowoduje zapalenie się żadnego cheka????chodzi mi o silnik w p11 2.0 16v z 2001r gdzie są dwie sondy interesuje mnie to bo chce się pozbyć pierwszego ,drugiego już nie ma!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto mi wytłumaczy czemu zastąpienie kolekora 4-1 z katem na 4-2-1 przelot nie spowoduje zapalenie się żadnego cheka????chodzi mi o silnik w p11 2.0 16v z 2001r gdzie są dwie sondy interesuje mnie to bo chce się pozbyć pierwszego ,drugiego już nie ma!! :)

Wywalenie drugiego kata nie spowoduje zapalenia checka, bo kolejność w 2.0 jest taka (od silnika):

lambda 1 -> kat w kolektorze wydechowym -> lambda 2 -> kat 2

Jak wywalisz drugiego kata nic się nie stanie, checka nie będzie. Jak pierwszego, to musisz już oszukać drugą sondę, bo wykryje niprawidłowy skład spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kolektor 4-2-1 w pewien sposób oszukuje drugą sonde?????czy jak to jest???

Sam musisz ją oszukać. Potrzebujesz emulatora - strasznie szumna nazwa jak na kawałek rurki ale niech będzie. Cena tez szumna.

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=emulator&category=18866&order=t

O szczegóły to musisz zapytać kogoś, kto to montował, ja tylko o tym czytałem, więc nic więcej nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam wywalony kat zapłon na maxa i nie ma błędu na sondzie, także niekoniecznie trzeba montować tulejkę, do tego wymiary i opis co i jak masz w dziale primera w przyklejonych, koszt u tokarza jakieś 10-20zł a nie 55 ehheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy jest sens wywalania tylko drugiego katalizatora gdy ten pierwszy w kolektorze zostanie? Czy coś to poprawi?

Z tego co Coobcio pisał, to drugi warto zostawić dla ciszy i też dlatego, że w Nissanie te drugie katalizatory są standardowo dość dużej średnicy, więc nie zabierają aż tak dużo mocy. Już nie wiem gdzie to czytałem, pewnie gdzieś w tym dziale. Wymiana kolektora raczej da lepsze efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z tego co Coobcio pisał, to drugi warto zostawić dla ciszy i też dlatego, że w Nissanie te drugie katalizatory są standardowo dość dużej średnicy, więc nie zabierają aż tak dużo mocy. Już nie wiem gdzie to czytałem, pewnie gdzieś w tym dziale. Wymiana kolektora raczej da lepsze efekty.

Ja mam ochotę sprawdzić w jakim stanie jest mój pierwszy kat (ten w kolektorze). Jak to jest z 2.0De? Da się wyjąć tą samą wkładkę czy żeby usunąć katalizator to trzeba wytłuc zawartość? Jakoś nie znalazłem konkretu na ten temat... Nektórzy piszą że w 1.6 wkład jest wyjmowany, (wciskany). Chętnie bym potestował czy jest jakaś różnica po wyjęciu tej zawartości ale nie mam ochoty niczczyć kata. Bo lepiej to spieniężyć i kupić np kolektor z gt. Drugiego kata już nie mam, a w tym miejscu tłumiczek.

 

Pod spodem zdjęcia poglądowe

1919930463.jpg

1920954021.jpg

Edytowane przez mareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłuc trzeba nawet jak by był wciskany to po takich warunkach w jakich siedzi i tak by sie zapiekł a ten wkład mozesz sprzedac nawet pokruszony daja ok 200zł za kilogram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,również noszę się z wywaleniem pierwszego kata z mojej 1.6 tylko nasuwa się pytanie czy po założeniu pustej puszki prosto na kolektor nie będzie dziwnego rezonansu i nie przyjemnego werkotu ala polonez.,drugi katalizator mam zamiar zostawić bo podczas jazdy cenie sobie cisze ,kusi mnie te parę KM.Nie tak dawno w swoim Civicu wywaliłem katalizator i ostro się żałowałem .efekt : nieprzyjemny metaliczny werkot w zakresie 2500-3200 obr,puźniej dużo głośniejsza praca.Do tego przy puszczaniu gazu z dużych obrotów nieprzyjemny dzwięk i wibracje odczuwalne nawet na kierownicy.Dodam że był to motor 1.6 DOHC 136 KM. Tej mocy mi brakuje w nissanie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Doczekałem się i ja usunięcia tego katalizatora w kolektorze wydechowym. Oto w jakim stanie był katalizator w aucie o przebiegu 287 tys. km :

 

20120325589.jpg

 

Jak widać na zdjęciu, katalizator popękał i zapchał się własną siatką, do tego jakaś metalowa obręcz latała tam luzem.

Śmiało mogę polecić wywalenie tego cholerstwa. Auto odmuliło się po tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...