ukaniopl Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 Czesc. almera 1.5b. chce usunac kataliZator. jak rozwiazac kwestie drugiej sondy lambda. i czy jak usune ksra to czy nie bedzie brzeczal. slyszalem o emulatorach tzn kawalku rurki, ale czy to bedzie konieczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 Nie wiem jak w N16, ale u mnie po wywaleniu kata i zastąpieniu kolektora SSAC-iem jest brzęczenie od 3.5 tys obr/min, drugi kat co nieco wycisza ale słychać wyraźnie, szczególnie, jak wydech i silnik jeszcze zimne, zaraz po odpaleniu. Tulejka też była konieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 A ja w P11 wycialem oba katy, wywalilem kolektor i wsadzilem z sunny gti, zamiast 2 kata i tlumika srodkowego bo sie sypal wsadzilem 1 dlugi tlumik srodkowy z avensisa i jest cisza:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marko99999 Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Panowie, komu wyskoczył check silnika po usunięciu katalizatora proponuje emulator sondy Lambda w dobrej cenie -> 30zł. za/szt., chętnych zapraszam na pw marko9999@o2.pl ew. tel 793-677-782 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeeS Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 koledzy da się kupić gotowy(dedykowany) układ wydechowy przelotowy z kwasówki czy trzeba na zamówienie u jakiegoś mechanika dorabiać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Nie mamy wyboru w naszym kraju i trzeba robić na zamówienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 (edytowane) Mam pytanie czy zastąpił ktoś może swojego kata katalizatorem sportowym np.: http://rpmotorsport...._1401_1526.html albo jakims tego typu http://rpmotorsport...._1398_1401.html Albo taki: http://allegro.pl/katalizator-sportowy-awg-100cpsi-mos20-i2691106958.html Ogólnie to zależy mi na ciszy po wymianie. W zasadzie to już byłem prawie zdecydowany na zmiane kolektora na ten 4-2-1 z UK. ale z tego co mówią jego użytkownicy to niestety jest problem własnie z tym metalicznym rezonansem i ogólnie z głośnością. Osiągi osiągami..ale muzyczkę też lubię w aucie posłuchać...jeszcze gdyby to był gang V8 HEMi... Edytowane 17 Października 2012 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gomez Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Witam wszystkich. Sunny 1.6 16V SR. Wydech nie grzebany, czyli seria (końcowy wymieniony rok temu na zwykły dedykowany do tego modelu). I tu moje pytanie. Jesli chciałbym zamontować tłumik przelotowy zamiast kata, to jaką średnice powinien posiadac, bo z tego co wyczytałem, to średnicą powinien być większy od elementów wydechu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeeS Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Witam Możecie mi wytłumaczyć czy wzrost mocy przy wymianie całego układu wydechowego zawsze musi iść w parze ze wzrostem głośności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Witam Możecie mi wytłumaczyć czy wzrost mocy przy wymianie całego układu wydechowego zawsze musi iść w parze ze wzrostem głośności? Nie, pod warunkiem, że nie przesadzisz ze zbyt dużą średnicą rur wydechowych, a tłumiki przelotowe będziesz miał porządne. Jak największa puszka końcowego tłumika też poprawi tłumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 a co jak zrobie z kata wydmuszke zachowujac sondy na swoich miejscach to nie powinno mi czeka wywalac ogolem potrzebuje sprawnego patentu na usuniecie kata w p11.144 qg18de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 (edytowane) a co jak zrobie z kata wydmuszke zachowujac sondy na swoich miejscach to nie powinno mi czeka wywalac ogolem potrzebuje sprawnego patentu na usuniecie kata w p11.144 qg18de Ogólnie to było już mówione, wytłuczenie kata i zostawienie obudowy spowoduje buczenie, bo będą się spaliny rozprężały bez żadnego tłumienia (w miejscu kata jest szerzej). Więc albo rurka w środek obudowy albo tłumik przelotowy zamiast katalizatora (lepsze rozwiązanie, poprawa w osiągach będzie większa przy wstawionej rurce/tłumku niż przy pustej obudowie.). Przy czym ten pierwszy kat (jeśli się chcesz go pozbyć) to pasowałoby z całym kolektorem wymienić niestety - wstawić sportowy, rurowy 4-2-1, w ten sposób będą jeszcze lepsze efekty. Testowałem na sobie i jak mi się pierwszy kat wypalił to było buczenie spod maski, denerwujące przy stałych prędkościach. Aha, wywalenie katalizatorów spowoduje, że końcowy tłumik dostanie większe ciśnienie i najprawdopodobniej szybciej klęknie. No i po pozbyciu się pierwszego kata konieczna będzie tulejka odsuwająca drugą sondę od spalin, w przeciwnym razie wyskoczy check z błędem P0420 (niesprawny katalizator). Z własnych doświadczeń z P11 powiem, że drugi katalizator warto zostawić, będzie ciszej a osiągi z nim czy bez zostaną bardzo zbliżone. Ja zrobiłem tak, że wstawiłem cały kolektor rurowy z nierdzewki, drugi kat też wywaliłem, wyskoczył P0420, wstawiłem tulejkę błąd zniknął, ale cały czas był nieprzyjemny blaszany odgłos, taki rezonans między 2500 a 3500 obr/min. No to wstawiłem z powrotem 2gi kat, rezonans niby został ale zawężył się do 2500 - 3000 i znacznie ucichł. Finalnie zmieniłem cały wydech, bo po pół roku od zwiększonego ciśnienia seryjne tłumiki powiedziały papa. Edytowane 10 Grudnia 2012 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek200 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 (edytowane) To ja chciałbym się dowiedzieć ostatecznie paru rzeczy: Mam almerę N15 Hatchback 5d 1996r 1.4 sama benzyna 75KM (kolektor 74C), w planach wymiana na 73C i zrobienie dolotu, EGR już usunąłem. Chcę wybebeszyć pierwszy katalizator i wybebeszyć ten dalszy (o ile tam takowy jest) oraz wspawać w środek puchy rurkę o średnicy takiej jak rura wydechu. 1. Czy w tej almerce jest 1 sonda i katalizator czy jak to w końcu jest? 2. Wyczytałem że jak są 2 sondy to wywali check, jak jest jedna to mogę śmiało wyrzucać kata bez stosowania emulatora? 3. Czy taki katalizator (jego zawartość) z auta o przebiegu 230tys. jest coś wart czy idzie na śmietnik? 4. Tłumik końcowy był wymieniany niecałe 2 lata temu na jakiś wielki niestandardowy, z zewnątrz wygląda idealnie, moja almera jest bardzo cichutka, to chyba po wywaleniu katalizatora almera nie zacznie warczeć jak trabant? Edytowane 12 Grudnia 2012 przez Cineq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 ja wywalilem w n15 1.6 96r i jest ok i drugiej sondy nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 podobno wywalenie 2 kata i zostawienie ori sond nie powoduje bledu z CHECK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jaco929 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Navara D40, bez DPFu, mozna wywalic kata za turbina? Wiarze to sie ze strojeniem? Tlumik org chce zostawic, wie ktos cos na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Podpowiedziałby ktoś jak odkręcić katalizator od kolektora wymontowanego z p11.144 2.0 16V ? Tą osłonę trzeba rozciąć czy gdzieś są tu ukryte śruby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 voyo najlepiej daj se spokuj z tym kolektorem i poszukaj kolektora z p11 GT lub p10 GT z p11 mam jakby cos pisz nie ma kata i jest 4-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 voyo najlepiej daj se spokuj z tym kolektorem i poszukaj kolektora z p11 GT lub p10 GT z p11 mam jakby cos pisz nie ma kata i jest 4-1 Nie zrozumieliśmy się... Ja już mam zamontowany kolektor 2,5cala: 4-2-1. Teraz chce sprzedać katalizator z w/w kolektora i nie wiem jak go wydobyc... A nie chce przy tym zniszczyc kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 voyo najlepiej daj se spokuj z tym kolektorem i poszukaj kolektora z p11 GT lub p10 GT z p11 mam jakby cos pisz nie ma kata i jest 4-1 Na allegro znalazłem z p11 GT http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2-0-gt-gti-kolektor-wydechowy-i3031788273.html ale 4-2 więc jak go zmontować skoro w p11.144 kończy się na 1, to samo w p10 GT http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-nissan-primera-p10-2-0-gt-gti-i3037418890.html to samo i na dodatek nie ma gniazda na lambdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.