Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wpływ katalizatora na moc silnika


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. almera 1.5b. chce usunac kataliZator. jak rozwiazac kwestie drugiej sondy lambda. i czy jak usune ksra to czy nie bedzie brzeczal. slyszalem o emulatorach tzn kawalku rurki, ale czy to bedzie konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w N16, ale u mnie po wywaleniu kata i zastąpieniu kolektora SSAC-iem jest brzęczenie od 3.5 tys obr/min, drugi kat co nieco wycisza ale słychać wyraźnie, szczególnie, jak wydech i silnik jeszcze zimne, zaraz po odpaleniu. Tulejka też była konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w P11 wycialem oba katy, wywalilem kolektor i wsadzilem z sunny gti, zamiast 2 kata i tlumika srodkowego bo sie sypal wsadzilem 1 dlugi tlumik srodkowy z avensisa i jest cisza:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

koledzy da się kupić gotowy(dedykowany) układ wydechowy przelotowy z kwasówki czy trzeba na zamówienie u jakiegoś mechanika dorabiać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie czy zastąpił ktoś może swojego kata katalizatorem sportowym np.: http://rpmotorsport...._1401_1526.html albo jakims tego typu http://rpmotorsport...._1398_1401.html

Albo taki: http://allegro.pl/katalizator-sportowy-awg-100cpsi-mos20-i2691106958.html

Ogólnie to zależy mi na ciszy po wymianie. W zasadzie to już byłem prawie zdecydowany na zmiane kolektora na ten 4-2-1 z UK. ale z tego co mówią jego użytkownicy to niestety jest problem własnie z tym metalicznym rezonansem i ogólnie z głośnością. Osiągi osiągami..ale muzyczkę też lubię w aucie posłuchać...jeszcze gdyby to był gang V8 HEMi... :rolleyes2:

Edytowane przez voyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Sunny 1.6 16V SR. Wydech nie grzebany, czyli seria (końcowy wymieniony rok temu na zwykły dedykowany do tego modelu). I tu moje pytanie. Jesli chciałbym zamontować tłumik przelotowy zamiast kata, to jaką średnice powinien posiadac, bo z tego co wyczytałem, to średnicą powinien być większy od elementów wydechu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Możecie mi wytłumaczyć czy wzrost mocy przy wymianie całego układu wydechowego zawsze musi iść w parze ze wzrostem głośności?

Nie, pod warunkiem, że nie przesadzisz ze zbyt dużą średnicą rur wydechowych, a tłumiki przelotowe będziesz miał porządne. Jak największa puszka końcowego tłumika też poprawi tłumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jak zrobie z kata wydmuszke zachowujac sondy na swoich miejscach to nie powinno mi czeka wywalac

 

ogolem potrzebuje sprawnego patentu na usuniecie kata w p11.144 qg18de

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jak zrobie z kata wydmuszke zachowujac sondy na swoich miejscach to nie powinno mi czeka wywalac

 

ogolem potrzebuje sprawnego patentu na usuniecie kata w p11.144 qg18de

Ogólnie to było już mówione, wytłuczenie kata i zostawienie obudowy spowoduje buczenie, bo będą się spaliny rozprężały bez żadnego tłumienia (w miejscu kata jest szerzej). Więc albo rurka w środek obudowy albo tłumik przelotowy zamiast katalizatora (lepsze rozwiązanie, poprawa w osiągach będzie większa przy wstawionej rurce/tłumku niż przy pustej obudowie.). Przy czym ten pierwszy kat (jeśli się chcesz go pozbyć) to pasowałoby z całym kolektorem wymienić niestety - wstawić sportowy, rurowy 4-2-1, w ten sposób będą jeszcze lepsze efekty.

Testowałem na sobie i jak mi się pierwszy kat wypalił to było buczenie spod maski, denerwujące przy stałych prędkościach.

Aha, wywalenie katalizatorów spowoduje, że końcowy tłumik dostanie większe ciśnienie i najprawdopodobniej szybciej klęknie. No i po pozbyciu się pierwszego kata konieczna będzie tulejka odsuwająca drugą sondę od spalin, w przeciwnym razie wyskoczy check z błędem P0420 (niesprawny katalizator).

Z własnych doświadczeń z P11 powiem, że drugi katalizator warto zostawić, będzie ciszej a osiągi z nim czy bez zostaną bardzo zbliżone. Ja zrobiłem tak, że wstawiłem cały kolektor rurowy z nierdzewki, drugi kat też wywaliłem, wyskoczył P0420, wstawiłem tulejkę błąd zniknął, ale cały czas był nieprzyjemny blaszany odgłos, taki rezonans między 2500 a 3500 obr/min. No to wstawiłem z powrotem 2gi kat, rezonans niby został ale zawężył się do 2500 - 3000 i znacznie ucichł. Finalnie zmieniłem cały wydech, bo po pół roku od zwiększonego ciśnienia seryjne tłumiki powiedziały papa.

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja chciałbym się dowiedzieć ostatecznie paru rzeczy:

Mam almerę N15 Hatchback 5d 1996r 1.4 sama benzyna 75KM (kolektor 74C), w planach wymiana na 73C i zrobienie dolotu, EGR już usunąłem.

 

Chcę wybebeszyć pierwszy katalizator i wybebeszyć ten dalszy (o ile tam takowy jest) oraz wspawać w środek puchy rurkę o średnicy takiej jak rura wydechu.

 

1. Czy w tej almerce jest 1 sonda i katalizator czy jak to w końcu jest?

2. Wyczytałem że jak są 2 sondy to wywali check, jak jest jedna to mogę śmiało wyrzucać kata bez stosowania emulatora?

3. Czy taki katalizator (jego zawartość) z auta o przebiegu 230tys. jest coś wart czy idzie na śmietnik?

4. Tłumik końcowy był wymieniany niecałe 2 lata temu na jakiś wielki niestandardowy, z zewnątrz wygląda idealnie, moja almera jest bardzo cichutka, to chyba po wywaleniu katalizatora almera nie zacznie warczeć jak trabant?

Edytowane przez Cineq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podpowiedziałby ktoś jak odkręcić katalizator od kolektora wymontowanego z p11.144 2.0 16V ?

Tą osłonę trzeba rozciąć czy gdzieś są tu ukryte śruby ?

 

IMAG1019.jpg

 

IMAG1021.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

voyo najlepiej daj se spokuj z tym kolektorem i poszukaj kolektora z p11 GT lub p10 GT

z p11 mam jakby cos pisz

nie ma kata i jest 4-1

 

Nie zrozumieliśmy się... Ja już mam zamontowany kolektor 2,5cala: 4-2-1. Teraz chce sprzedać katalizator z w/w kolektora i nie wiem jak go wydobyc... A nie chce przy tym zniszczyc kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

voyo najlepiej daj se spokuj z tym kolektorem i poszukaj kolektora z p11 GT lub p10 GT

z p11 mam jakby cos pisz

nie ma kata i jest 4-1

 

Na allegro znalazłem z p11 GT http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2-0-gt-gti-kolektor-wydechowy-i3031788273.html ale 4-2 więc jak go zmontować skoro w p11.144 kończy się na 1, to samo w p10 GT http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-nissan-primera-p10-2-0-gt-gti-i3037418890.html to samo i na dodatek nie ma gniazda na lambdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...