Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TTTM - czyli Ten Typ Tak Ma


Gość notek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeśliby brać jako kryterium czułość i zero-jedynkowość działania hamulców, to najlepszym autem jakim jeździłem było.....cinquecento sporting :rofl: Autko było bardzo lekkie ,miało duże tarcze i pakowano do niego bardzo duże i mocne serwo z większych modeli koncernu. W efekcie mimo braku asystenta BAS silne uderzenie nogą w pedał skutkowało tym,że pojazd stawał dosłownie dęba.A brak ABS-u powodował, że niejeden mój niczego nie spodziewający się pasażer (lub częściej pasażerka) nabijał sobie guza :rofl:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu rodzi się pytanie co to znaczy słabsze? Samochód znacznie dłużej hamuje czy trzeba mocniej wcisnąć aby skutecznie zachamować? Bo jeżeli to drugie, to sprawa rozbija się jednak raczej o wspomaganie.

Hamulce w 207 były takie bardziej "żyletowate", czułeś już od lekkiego naciśnięcia pedału że hamuje (a więc pewnie wspomaganie silniej działało). Hamulce w 207 wymagały przyzwyczajenia, pierwsze hamowanie w bramie dealera o mało nie zakończyłem rozbitym nosem na kierownicy, po kilku km było już ok. Po przesiadce do Nota różnica była bardzo duża. Gdyby porównać drogę hamowania 207 zapewne zatrzymałby się na krótszym dystansie (choć testów nie przeprowadzałem :) ). Wypada wspomnieć, że każde mocniejsze (ale nie jakieś tam specjalnie mocne) naciśnięcie pedału hamulca kończyło się włączeniem awaryjnych, co na dłuższą metę było dość wkurzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...

  • dobry.... kupiłen Note z 2006/pierwsza rej maj 2007 - chyba najtańsza wersja krajowa. 1.4 . serwisowany od początku do dziś co roku we Wrocławiu Impwar- przebieg 73000 km . Przejechałem ok 400km. i lipa - chyba kolumna/ kierownica zaczeła chrupać pod domem na sam koniec :) Oczywiście uszczelka pod pokrywą cieknie...niezły początek :) Witam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poruszę tym razem w TTTM sprawę nieodbijających przycisków i włączników na panelu sterowania i radia. Załączam fotkę. Robiona w ciemności, ale widać dobrze w czym problem. Jeśli chodzi o panel sterowania( strzałki żółte) rozebrałem te przyciski i okazało się, że były smarowane jakimś smarowidłem które zgęstniało. Gdy przeczyściłem problem zniknął. Odbijają po naciśnięciu jak to się mówi sto na sto. Gorzej jest z przyciskami na panelu radiowym (strzałki białe). Używane rzadko nie chcą odbić. Prawdopodobnie ta sama przyczyna , zjełczały gęsty smar. Do przycisków w odbiorniku nie dotykałem się. Nie wiem jak się za nie zabrać. Czy można je normalnie wyłuskać? Może ktoś z posiadaczy notków z takim problemem się spotkał? pzdr

post-50407-0-20023300-1327612622_thumb.jpg

Edytowane przez janio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poruszę tym razem w TTTM sprawę nieodbijających przycisków i włączników na panelu sterowania i radia. Załączam fotkę. Robiona w ciemności, ale widać dobrze w czym problem. Jeśli chodzi o panel sterowania( strzałki żółte) rozebrałem te przyciski i okazało się, że były smarowane jakimś smarowidłem które zgęstniało. Gdy przeczyściłem problem zniknął. Odbijają po naciśnięciu jak to się mówi sto na sto. Gorzej jest z przyciskami na panelu radiowym (strzałki białe). Używane rzadko nie chcą odbić. Prawdopodobnie ta sama przyczyna , zjełczały gęsty smar. Do przycisków w odbiorniku nie dotykałem się. Nie wiem jak się za nie zabrać. Czy można je normalnie wyłuskać? Może ktoś z posiadaczy notków z takim problemem się spotkał? pzdr

Psiknij w szczeliny wd40-będą chodziły jak nowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Coś będę musiał z tym fantem zrobić. Jest to drobiazg. Chciałem się tylko zorientować, czy ta usterka występuje często i czy można ją opisać w miejscu na TTTM. Przy dekonserwacji przycisków w panelu zauważyłem resztki jakiejś gęstawej substancji. Usunąłem ręcznie. W radiu ręcznie może być trudno. Trzeba chyba potraktować jakimś dobrym nieśmierdzącym płynem. Gdybym je przełączał bez przerwy byłby problem, ale przecież nie prztykam cały czas. pzdr

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest raczej powszechna usterka, miałeś pecha

Dzięki wszystkim i zamykam ten temat. Może się jeszcze ktoś wypowie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mariuszfala

Witam jestem totalny beginer jeśli chodzi o Note i jeszcze do końca nie jestem pewny czy aby szczęśliwym jego posiadaczem. Moje auto to 1,5 dci 50kw (10.2008) więc do demonów prędkości nie należy. Przeczytałem wszystkie posty na forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na problemy pojawiające się w moim aucie. Więc tak najbardziej dobijają mnie stuknięcia po wjechaniu na nierówności (np lezących policjantów) a także trzaski przy ruszaniu. Do tej pory wymieniłem sworzeń wahacza prawego i obie tuleje, łączniki stabilizatorów , łożysko Mc Persona i poduszkę. "Zawiechę" mam sztywną zero luzów i auta nigdzie nie ściąga ale to pukanie nie ustępuje. Nie wiem już czego szukać a w ciemno można pół auta wymienić. Poradźcie proszę gdzie zacząć szukać.

Jeżeli chodzi o trzaski przy ruszaniu wydaje się że dochodzą gdzieś ze środka tak jakby to był przegub lub może pół oś.

Jest jeszcze jeden problem ale występuje sporadycznie mianowicie po uruchomieniu zaczyna coś rzęzić w okolicach poduszki pasażera i po kilku sekundach hałas ustaje. Wydaje mi się że być może to coś związane ze sprężarką klimy, chyba że ma ktoś inne spostrzeżenia.

I na koniec parę uwag, jak na razie większość części zamiennych jaki kupiłem były do renówki, ceny nie były specjalnie wysokie ale żeby wymienić filtr paliwa to trzeba pół auta rozebrać. z góry dziękuję za jakieś sugestie i pozdrawiam.

 

A cha i jeszcze jedna ciekawostka diagnosta stwierdził że mam jedną lampę angielską (prawa od strony pasażera) czy jest możliwe rozebranie jej i wymiana odbyśnika na właściwy?

Szkło zewnętrzne jest najprawdopodobniej identyczne więc pomyślałem że może dałoby się jakoś tanim kosztem to naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariuszfaja fajnego strucla zakupiłeś :)

Jeżeli po uruchomieniu coś rzęzi to jest o.k, bo to klima się włącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z elementów zawieszenia nie wymieniłeś praktycznie tylko końcówek drążka kierowniczego i one mogą powodować hałas.Stuki po wjechaniu na nierówność może powodować też kolumna kierownicy (luz na łączniku krzyżaka) Przy wyłączonym silniku poruszaj delikatnie kierownicą w obu kierunkach (szybkie i krótkie ruchy) jeśli miałem rację usłyszysz postukiwanie. Okresowe rzężenie przypominające do złudzenia oddech lorda Vadera z "Gwiezdnych wojen" to odgłos okresowo włączającej się sprężarki klimatyzacji - to akurat w tym modelu normalne zjawisko

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariuszfaja ma generalnie czego szukać, a z ciekawości niemiecki podziadkowy, czy szwajcarska ubezpieczalnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariuszfala

mariuszfala ma generalnie czego szukać, a z ciekawości niemiecki podziadkowy, czy szwajcarska ubezpieczalnia?

 

z Belgii. Dzięki za szybkie odpowiedzi i porady. Może ktoś ma jeszcze pomysł na tę lampę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o lampę - wątpię - to nie szkło, tylko poliwęglan, puszka jest klejona, więc ją raczej zniszczysz - poszukaj na alledrogo - sprzedają tego dużo - tylko się upewnij,żebyś znowu nie kupił "anglika"

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak jak mówił Dar,kup nową i wymień to cholerstwo,wymiana jest troszkę utrudniona bo trzeba zdjąć koło i nadkole,...ale to samo musiałbyś zrobić żeby się dostać do środka.Więc lepiej całość wymienić bez dodatkowych kłopotów.Co do stuków to możesz mieć jeszcze wybite gumy stabilizatora,czasami dają o sobie znać nieprzyjemnym zgrzytaniem na policjantach,ale czasami mogą też postukiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy "naprawiał" ktoś samodzielnie stukającą poduszkę w kierownicy ? ew. jak to zrobić samemu ?

 

A może ktoś wymieniał przednie reflektory ? Pytanie- czy oryginały czy zamienniki kupić ? Te oryginalne popękały chyba od kamieni, więc jakość jest kiepska, tu chyba w zamienniku nie będzie dużo gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Nissana reflektory przednie robi chyba Valeo. Tak czy siak reflektory dla Note made in Valeo są dostępne i warto właśnie ich szukać a nie przepłacać za niby oryginalne.

Reflektory do Note są raczej dobrej jakości. Nikt tu chyba nie zgłaszał, żeby pękały od kamieni czy nawet matowiały. Może te co Ci popękały to właśnie zamienniki? Podobno nawet leciutki dzwon przednim zderzakiem powoduje złamanie zaczepów reflektorów co powoduje, że oprócz naprawy zderzaka trzeba też wymienić reflektory :(, bo nie zawsze daje się je naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy "naprawiał" ktoś samodzielnie stukającą poduszkę w kierownicy ? ew. jak to zrobić samemu ?

 

A może ktoś wymieniał przednie reflektory ? Pytanie- czy oryginały czy zamienniki kupić ? Te oryginalne popękały chyba od kamieni, więc jakość jest kiepska, tu chyba w zamienniku nie będzie dużo gorzej?

Popękały Ci reflektory!?

Człowieku ja miałem dzwona z dzikiem i tylko zaczepy poszły,ale je naprawiłem i hulam dalej.

A dla czego szukasz zamienników? Na alegdrogo kupisz oryginały!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
:) no a z poduszką w kierownicy może ktoś coś doradzić ? Coś się telepie/ drga od jakiegoś czasu na nierównościach w okol. kieownicy. Nie wiem czy to modół poduszki czy jakąś inna usterka zawieszenia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...