Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Xenon HID


Marcin34
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

khavior mam 15 wóz bo na nowszy mnie nie stać a ciebie jak stać na nową fure i xenony za 5tys zł to sie ciesz i klaskaj uszami :fuckyou2:

 

ja jezdze prawie 10-letnim nissanem i w ogole mi nie przeszkadza, ze mam zwykle lampy halogenowe. owszem - moglbym sobie sprawic reflektory oryginalnie z ksenonami ale primo: szkoda mi pieniedzy, secundo: jak ma sie dobre zarowki w halogenach to widocznosc jest bardzo dobra ;)

 

jak podkasz kałuże oleju to ci nic nie pomoże

 

ale jak taka kaluze zauwaze w pore to moze zdaze ja wyminac, a tak nie widze nic... :zly:

 

[ Dodano: Pią 14 Mar, 2008 23:21 ]

obojętnie czy halogen czy xenon musi być dobrze ustawiony to jest podstawa do nie oślepiania

 

jeszcze jedno mnie naszlo - dobre ustawienie zarowek jest oczywiste, ale w problemie pseudoksenonow nie chodzi o ich ustawienie, ale o ich barwe. Jesli sie kto zapoznal z tym oto popularnym i powielanym artykulem, ktory juz podawalem http://bluebox.zary.com.p...kuly/art_26.htm to odnajdzie tam taki cytat "W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne normy nawet ponad stukrotnie! Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. Powoduje to bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg."

I o to mi chodzi - zarowki mozna sobie dobrze ustawic, ale jak mi takie swiatlo wali nieprzyjemna, nienaturalnie mocna barwa to nie ma bata - musze zmruzyc oczy... i to jest problem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barabasz

proste doswiadczenie

podjechalem po ciemku pod sciane i widze piekna prosta linie dokad swieca zwykle H7

 

zrobcie to samo z tymi >china xenonami< w nieprzystosowanych do nich reflektorach

i zobaczycie roznice

to jest wlasnie to co przeszkadza na drodze

 

 

btw. jechala dzis za mna laguna, ten pierwszy model

dawala tak po oczach przez lusterka ze mialem ochote go zatrzymac i mu mlotkiem je podregulowac. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mogę cie pocieszyć jeden na sto policjantów czepia się ich :P

 

.. do czasu. Pewnie już niedługo zaczną to tępić, bo staje się to nagminne.

 

P.S. Wydaje się, że moderatorzy na tym forum pozwalając kontynuowanie tego wątku w pewnym sensie zachęcają niektórych do zakładania tego typu zabawek. W końcu mamy demokrację, ale co z odpowiedzialnością ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mogę cie pocieszyć jeden na sto policjantów czepia się ich :P

 

.. do czasu. Pewnie już niedługo zaczną to tępić, bo staje się to nagminne.

 

P.S. Wydaje się, że moderatorzy na tym forum pozwalając kontynuowanie tego wątku w pewnym sensie zachęcają niektórych do zakładania tego typu zabawek. W końcu mamy demokrację, ale co z odpowiedzialnością ?

 

Całkiem możliwe :one:

 

co do zachęcania do zakładania poprzez kontynuowanie wątku to dla mnie to bzdura dla tego że każdy ma swój rozum i kieruje się własnym bezpieczeństwem np ja założyłem zanim ten wątek powstał :P to raz a dwa że dla jednych słabe światła a właściwie prawie ich brak jest bezpieczniejszym rozwiązaniem niż dobrze oświetlona droga co za tym idzie większe moje bezpieczeństwo bo w końcu WIDZE DROGE przed sobą i mogę jechać bez stresowo że po kimś przejadę itd. Po za tym jest wiele innych debilizmów na drodze uważam bardziej wartych tępienia których mógłbym wymienić bez liku czyli

jazda na dwóch gazach, jazda na łysych oponach, szaleńcza jazda po mieście i poza nim, jazda na zderzaku auta przedemną, wyprzedzanie na podwójnej ciągłej czy nawet jazda bez świateł w deszczu itd. mogę wymieniać dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinbergen

a ja jestem ciekawy efektu po zalozeniu hid w mojej p11.144 ma soczewki wiec nie powinno byc problemu z oslepianiem . jak zaloze wrzuce zdjecia na forum:) robie to dla swojego bezpieczenstwa i innych uztkownikow bo orginalne h7 porazka...nic nie widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji - mam pytanie do Szanownych Panów MODERATORÓW którzy tak ochoczo zamykają tematy w tym dziale.

 

Dlaczego ten temat jeszcze nie został zamknięty ??

 

Tez sie nad tym zastanawiam

 

Osobiście uważam że taka przeróbka jest niedozwolona - jak ktoś chce mieć ksenony niech zmieni auto lub kupi zestaw homologowany do danego auta

 

Tak samo jak kodeks drogowy. i nie ma znaczenia czy sa to soczewki czy nie. Taki zestaw olepia innych i powinno sie to tępić.

 

 

A więc wnioskuję o zamknięcie tego tematu.

Popieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jestem ciekawy efektu po zalozeniu hid w mojej p11.144 ma soczewki wiec nie powinno byc problemu z oslepianiem . jak zaloze wrzuce zdjecia na forum:) robie to dla swojego bezpieczenstwa i innych uztkownikow bo orginalne h7 porazka...nic nie widac

a nie lepiej gdybyś kupił sobie całe oryginalne reflektory z ksenonami? koszt ok 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jestem ciekawy efektu po zalozeniu hid w mojej p11.144 ma soczewki wiec nie powinno byc problemu z oslepianiem . jak zaloze wrzuce zdjecia na forum:) robie to dla swojego bezpieczenstwa i innych uztkownikow bo orginalne h7 porazka...nic nie widac

 

nie no niektorzy to chyba z lenistwa juz nie czytaja wczesniejszych postow, tylko te ostatnie....

otoz cala rzecz w tym, ze niewazne czy to reflektor halogenowy z odblysnikiem czy z soczewkami - tu chodzi o barwe tego swiatla :!: :!: :| Pseudoksenony maja za mocna, zbyt oslepiajaca barwe swiatla i dlatego wlasnie oslepiaja niezaleznie od tego czy masz odblysnik czy soczewke :!: Juz sam nie wiem jak mam to napisac, zeby wreszcie to zostalo zrozumiane :P

Co to zarowek H7 - coz, ja mam Philipsy BlueVision i nie narzekam. Niektorzy uwazaja, ze to bubel. U mnie zdaly egzamin. Warto czasem sprawdzic, ze zarowka jest dobrze ustawiona. Bo to nie jest tak, ze jak masz soczewke to zarowka moze byc ustawiona byle jak. W soczewce tak samo jak w odblysniku zarowka musi byc ustawiona idealnie prosto.

 

Tak swoja droga to juz bym chyba wolal, zeby ludzie sobie wsadzali do reflektorow zarowki 100W zamiast tych pseudoksenonow... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barabasz
ja mam Philipsy BlueVision i nie narzekam. Niektorzy uwazaja, ze to bubel. U mnie zdaly egzamin. Warto czasem sprawdzic, ze zarowka jest dobrze ustawiona. Bo to nie jest tak, ze jak masz soczewke to zarowka moze byc ustawiona byle jak. W soczewce tak samo jak w odblysniku zarowka musi byc ustawiona idealnie prosto.

 

Tak swoja droga to juz bym chyba wolal, zeby ludzie sobie wsadzali do reflektorow zarowki 100W zamiast tych pseudoksenonow... :/

 

wlasnie ostatnio widzialem te philipsy i sie zastanawialem nad nimi, czy nie bede z daleka wygladal jak >china xenon< user

a ze trzeba bylo wymienic zarowke to wsadzilem philipsa +30% przepalila sie boscha H7U tak na "oko" to ta +30 daje tak samo mocne swiatlo

 

jakie miales wczesniej w aucie? i czy te BlueVision duzo polepszyly widzialnosc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinbergen
a ja jestem ciekawy efektu po zalozeniu hid w mojej p11.144 ma soczewki wiec nie powinno byc problemu z oslepianiem . jak zaloze wrzuce zdjecia na forum:) robie to dla swojego bezpieczenstwa i innych uztkownikow bo orginalne h7 porazka...nic nie widac

a nie lepiej gdybyś kupił sobie całe oryginalne reflektory z ksenonami? koszt ok 10 00zł.

a myslalem o orginalnych ale lampa ta sama co w mojej p 11 a do tego maja mnostwo z anglii i co zamowie zaplace 1200zl i beda swiecily w lewa str one i jeszcze bardziej oslepialy?? :)

 

[ Dodano: Wto 18 Mar, 2008 21:27 ]

a ja jestem ciekawy efektu po zalozeniu hid w mojej p11.144 ma soczewki wiec nie powinno byc problemu z oslepianiem . jak zaloze wrzuce zdjecia na forum:) robie to dla swojego bezpieczenstwa i innych uztkownikow bo orginalne h7 porazka...nic nie widac

 

nie no niektorzy to chyba z lenistwa juz nie czytaja wczesniejszych postow, tylko te ostatnie....

otoz cala rzecz w tym, ze niewazne czy to reflektor halogenowy z odblysnikiem czy z soczewkami - tu chodzi o barwe tego swiatla :!: :!: :| Pseudoksenony maja za mocna, zbyt oslepiajaca barwe swiatla i dlatego wlasnie oslepiaja niezaleznie od tego czy masz odblysnik czy soczewke :!: Juz sam nie wiem jak mam to napisac, zeby wreszcie to zostalo zrozumiane :P

Co to zarowek H7 - coz, ja mam Philipsy BlueVision i nie narzekam. Niektorzy uwazaja, ze to bubel. U mnie zdaly egzamin. Warto czasem sprawdzic, ze zarowka jest dobrze ustawiona. Bo to nie jest tak, ze jak masz soczewke to zarowka moze byc ustawiona byle jak. W soczewce tak samo jak w odblysniku zarowka musi byc ustawiona idealnie prosto.

 

Tak swoja droga to juz bym chyba wolal, zeby ludzie sobie wsadzali do reflektorow zarowki 100W zamiast tych pseudoksenonow... :/

zarowki mam idealnie zamontowane ale swieca do d*py i co na to poradze ten typ tak ma:) mam idealny zarys jak to w soczewkach a pozatym bylem w grudniu na przegladzie i bylo wszytko ok wiec pozostaje zamonowac pseudo xenony:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem mega przeciwnikiem takich wynalazków. Nie dlatego, że ktoś mi tak powiedział i go kopiuje intelektualnie tylko, że samodzielnie myśląc wysnuwam wnioski.

 

Brak autopoziomowania i brak spryskiwaczy moim zdanie eliminuje te "xenony" na samym wstępie. Na drugim planie obawiałbym się trochę o swoją instalację elektryczną, nie dlatego, że od razu mi coś spali, ale w razie jakiś problemów z tymi przetwornicami pewnie wiązka pójdzie z dymem bo dla oszczędności odpuścili sobie chinole układy zabezpieczające. Przedostatni problem to reflektor i jego konstrukcja, która napewno była super hiper testowana co do bezpieczeństwa dla innych użytkowników drogi pod względem rozpraszania światła, kierunku wiązki i siły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam Philipsy BlueVision i nie narzekam. Niektorzy uwazaja, ze to bubel. U mnie zdaly egzamin. Warto czasem sprawdzic, ze zarowka jest dobrze ustawiona. Bo to nie jest tak, ze jak masz soczewke to zarowka moze byc ustawiona byle jak. W soczewce tak samo jak w odblysniku zarowka musi byc ustawiona idealnie prosto.

 

Tak swoja droga to juz bym chyba wolal, zeby ludzie sobie wsadzali do reflektorow zarowki 100W zamiast tych pseudoksenonow... :/

 

wlasnie ostatnio widzialem te philipsy i sie zastanawialem nad nimi, czy nie bede z daleka wygladal jak >china xenon< user

a ze trzeba bylo wymienic zarowke to wsadzilem philipsa +30% przepalila sie boscha H7U tak na "oko" to ta +30 daje tak samo mocne swiatlo

 

jakie miales wczesniej w aucie? i czy te BlueVision duzo polepszyly widzialnosc ?

 

nie pamietam dokladnie jakie mialem wczesniej. chyba byly to zwyczajne philipsiaki ze stacji benzynowej, ale glowy nie mam bo z nimi juz samochod kupowalem. Te BlueVision sa robione troche na nibyksenon, ale bez obaw - to nie jest zarowka typu no-name czy jakas zarowka malowana niebieska farba :D a te co mam teraz swieca idealnie - jasne, mozna by sobie zyczyc zeby swiecily mocniej, ale np. przy mokrej nawierzchni nawet prawdziwe ksenony nic nie daja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pseudoksenony maja za mocna, zbyt oslepiajaca barwe swiatla i dlatego wlasnie oslepiaja niezaleznie od tego czy masz odblysnik czy soczewke :!: Juz sam nie wiem jak mam to napisac, zeby wreszcie to zostalo zrozumiane :P

 

W tym miejscu obalę Twoją teorię :), część zestawów jest robiona na philipsach d2s/d2r, które mają barwę światła 4300k. Są to fabryczne palniki wkładane m.in. do nissanów. Powiem tak, wisi mi to czy ktoś przerabia światła czy nie, ważne żeby mnie nie oślepiał.

 

Swoją drogą jakiś czas temu przerabiałem ten temat i dla zainteresowanych napiszę jaka jest różnica między soczewką halogenową a ksenonową w p11.144. Sam kształt, odległość żarnika jak i palnika od soczewki jest taka sama. Soczewka ksenonowa jest wysunięta bardziej do przodu lampy, dzięki temu światło nie odbija się od plastikowych elementów lampy (są to stosunkowo niewielkie odbicia), dodatkowo ma biały kolor (żarnik włożony do lampy ksenonowej świeci bardziej żółtawym światłem, stąd zabarwienie soczewki na kolor niebieski w lampie halogenowej).

Soczewka przystosowana do żarnika (od strony kierowcy) po włożeniu palnika d2s rysuje dokładnie taką samą linię światła. Różnicę jednak widać w drugiej lampie, gdzie lepiej doświetlane jest pobocze i znaki drogowe (światła jest więcej i lepiej oświetla prawą stronę).

 

Oczywiście zgodzę się z opiniami, że przerabianie lamp jest niedozwolone i każdy robi to na własną odpowiedzialność. Jeżeli jednak ktoś już się zdecyduje to niech ma na uwadze innych użytkowników dróg i dobrze ustawi lampy. Aha i dajcie sobie spokój z zestawami z chin, dla swojego jak i innych bezpieczeństwa jak już musicie przerobić to lepiej jest założyć chociażby oryginalną przetwornicę i palniki philipsa (w lampach halogenowych jest miejsce na oryginalne przetwornice, ale pasują też inne markowe, mowa o p11.144).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest tak jak mowisz to w porzadku :) tzn. nie w porzadku, ze mozna przerabiac lampy, ale w porzadku, ze nie zawsze chodzi tu o intensywnosc swiatla... choc niestety tak jest w 95%, no bo komu chcialoby sie wydawac wiecej pieniedzy na firme Philips skoro moga miec no-chinese-name za polowe tej ceny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak autopoziomowania

A wiesz na jakiej zasadzie dziala autopoziomowanie? Jak np jade autem sam i wejda do tylu trzy osoby to same sie opuszcza?

 

 

Mam dostęp do rocznego auta w rodzinie z oryginalnymi ksenonami i właśnie auto poziomowanie robi tak jak piszesz tylko z tą różnicą do manuali dostępnych w naszych autach, że robi to płynnie po załadowaniu się wszystkich pasażerów po odpaleniu silnika. Reasumując pozcji jest w sumie bardzo dużo w zależności kto ile waży i jak dociąży auto, a wszystko po to żeby silne światło ksenona nie oślepiało innych. I tutaj jest sedno sprawy, piszecie, że możecie dobrze ustawić reflektory, ale ich płynnie nie dopasujecie do obciążenia i pochylenia auta i tu pojawiają się problemy szczególnie na wiejskich drogach, z górki i pod górkę i na zakrętach.

 

Nie będe się tutaj wymądrzał czy odbywa się to względem drogi czy na podstawie aktualnego obciążenia (czyli poziomu złożenia przednich czy tylnych amortyzatorów), ponieważ w czasie jazdy ciężko zauważyć czy zjeżdżając z górki reflektory świecą wyżej a pod górkę niżej ale wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było. Techniki nie znam ale aktywnie działają.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinbergen
Brak autopoziomowania

A wiesz na jakiej zasadzie dziala autopoziomowanie? Jak np jade autem sam i wejda do tylu trzy osoby to same sie opuszcza?

 

 

Mam dostęp do rocznego auta w rodzinie z oryginalnymi ksenonami i właśnie auto poziomowanie robi tak jak piszesz tylko z tą różnicą do manuali dostępnych w naszych autach, że robi to płynnie po załadowaniu się wszystkich pasażerów po odpaleniu silnika. Reasumując pozcji jest w sumie bardzo dużo w zależności kto ile waży i jak dociąży auto, a wszystko po to żeby silne światło ksenona nie oślepiało innych. I tutaj jest sedno sprawy, piszecie, że możecie dobrze ustawić reflektory, ale ich płynnie nie dopasujecie do obciążenia i pochylenia auta i tu pojawiają się problemy szczególnie na wiejskich drogach, z górki i pod górkę i na zakrętach.

 

Nie będe się tutaj wymądrzał czy odbywa się to względem drogi czy na podstawie aktualnego obciążenia (czyli poziomu złożenia przednich czy tylnych amortyzatorów), ponieważ w czasie jazdy ciężko zauważyć czy zjeżdżając z górki reflektory świecą wyżej a pod górkę niżej ale wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było. Techniki nie znam ale aktywnie działają.

 

Pozdrawiam

OK wiec jak mi wytlumaczysz ze kilka dni temu jechala za man honda civic najnowszy model i miala xenon a oslepiala nas tak bardzo ze moja zona mowi ze nie lubi jak jezdza za nia takie auta bo po oczach swieca:) wiec po co to autopoziomowanie???? nie dziala w nowym aucie??? ja mam reczna regulacje wysokosci wiec ustawie najnizej i ni ebede oslepial a ci z autopoziomowaniem nie moga tego zrobic tylko wala po oczach:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wiec jak mi wytlumaczysz ze kilka dni temu jechala za man honda civic najnowszy model i miala xenon a oslepiala nas tak...

Bo autopoziomowanie w wiekszosci jak nie we wszystkich autach dziala tylko podczas uruchamiania silnika. Jak odpalisz auto i po jakims czasie ktos wsiadzie to sie nie wypoziomuja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinbergen

a myslalem ze to wyzsza technika:) w octawi tez tak bylo jak ja odpalilem to swiatla sie ustawialy a co bylo pozniej ja juz wsiadla reszta pasazerow??hmm pewnie ustawienie zostalo z momentu odpalania jak sam siedzialem pozniej dosiadla sie reszta i pewnie walilem ludziom po oczach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo- xenony to niezła sparawa ale miśki beda sie czepiac bo xenie bez samopoziomowania oślepiają i są nielegalne... w dodatku nie mają zadnych atestów... niestety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wiec jak mi wytlumaczysz ze kilka dni temu jechala za man honda civic najnowszy model i miala xenon a oslepiala nas tak...

Bo autopoziomowanie w wiekszosci jak nie we wszystkich autach dziala tylko podczas uruchamiania silnika. Jak odpalisz auto i po jakims czasie ktos wsiadzie to sie nie wypoziomuja!

I jeszcze jedno.

Po zakupie auta prawy reflektor świecił mi za wysoko, też wszystkich oślepiałem. Samopoziomowanie działało, tylko konieczna była korekta ręczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dylson napisał/a:

baciarek napisał/a:

Brak autopoziomowania

 

A wiesz na jakiej zasadzie dziala autopoziomowanie? Jak np jade autem sam i wejda do tylu trzy osoby to same sie opuszcza?

 

Samopoziomowanie działa tylko przy zapalonym silniku podzczas postoju i podzczas jazdy. Jeżeli obciążymy/odciążymy pojazd lub samochód przyśpiesza/hamuje system korekty wysokości świateł opuści lub podniesie światła do poziomu "zero" tzn do poziomu jaki ustawi diagnosta ręcznie podczas przeglądu samochodu w serwisie lub na stacji diagnostycznej - należy tylko pamietać o uzupełnieniu ciśnienia w oponach- ponieważ to też ma wpływ na ustawienie świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...