grzeg255 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Obawiam sie ze HID jest xenonenm;/,przeciez to jest najzwyklejszy zarnik,przetwornice posiada kazde auto z fabrycznym xenonem.. A co do hid-ow w normalnych lampach,tego akurat nie akceptuje,dla mnie jest to pomylka,chyba ze ja na takie trafialem. W soczewce sprawa wyglada inaczej,jest nie do odroznienia czy to hid,czy nie,patrzac na sama lampe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 A co do hid-ow w normalnych lampach,tego akurat nie akceptuje,dla mnie jest to pomylka,chyba ze ja na takie trafialem. W soczewce sprawa wyglada inaczej,jest nie do odroznienia czy to hid,czy nie,patrzac na sama lampe Już to napisałem, ale jeszcze powtórzę, bo coraz częściej widzę, że długie wątki nie są czytane w całości: P12, samochody Renault, VOLVO i wiele innych nie ma ksenonów soczewkowych tylko zwykłe refleksyjne. Gładka oprawa tylko ładnie wygląda, ale jej podatność na uszkodzenia i mikropęknięcia jest o wiele większa od szkieł tradycyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Dlugie watki sa czytane w calosci.A ja mialem na mysli,zwykle lampy,nie zadne gladkie,tylko najzwyklejsze cos ala w sunnym,bo takie wlasnie daja po slepiach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Dlugie watki sa czytane w calosci.A ja mialem na mysli,zwykle lampy,nie zadne gladkie,tylko najzwyklejsze cos ala w sunnym,bo takie wlasnie daja po slepiach Jak są dobrze ustawione to nie dają po ślepiach. Jak są źle ustawione to czy ma HID czy nie to i tak przywali w oczy. A ten wątek jest klasycznym przykładem robienia wielkiego hałasu bez zastanowienia. Było tu już wiele wypowiedzi bardzo radykalnych przeciwników HIDów i powoli dzięki merytorycznym argumentom zmienili swoje niczym nieuzasadnione poglądy. Była kiedyś taka scena (w Testosteronie): Wódki mu, wódki mu dać! Nie, nie wódki nie, wódka szkodzi :651: :065: - booo lekarze tak mówią :566: niktórzy - a własciwie paru - mój....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Wg mnie samochód powinien mieć takie światła jak dała fabryka, ale ostatnio jeżdżąc Polsce widzę coraz więcej "xenonów" w Golfach 2, 3 oraz innych 15-20 letnich samochodach (wczoraj widziałem nawet passata rocznik około 88 i też miał "xenon" świecił wszędzie tylko nie na droge) tak sobie postanowiłem że i ja walne sobie xenon jak można razić mnie po gałach to czemu ja mam pozostawać dłużny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Dlatego zaznaczylem,ze moze ja na takie auta trafilem.Czesto stoi za mna taki delikwent swoim golfem,albo astra na swiatlach,a wtedy zostaje mi tylko podniesienia lusterka:)Nie to co w naszych primkach ,dzis nawet lecialem trasa i przede mna jechal znajomy,stwierdzil ze elegancko xenoniki swieca i tylko widac 2 male punkciki,bez zadnych rozblyskow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 i tylko widac 2 male punkciki,bez zadnych rozblyskow. to tak jak u mnie i regulacja wyoskości świateł używana cały czas w zależności od obciążenia auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baks79 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Witam; nie wiem czy to najodpowiedniejszy temat ale przeglądałem inne wątki i nie znalazłem odpowiedzi (chyba, że przeoczyłem) a tu widzę posty ludzi nieźle zorientowanych w temacie ksenonów. Mam taki problem: w mojej Primerce WP11.144 z '99r. wczoraj przestał świecić jeden ksenon :029: . Sprawdziłem żarnik przekładając go do drugiego reflektora - działa. Z kumplem mechanikiem rozkręciliśmy też przetwornicę ale nic tam w sumie szczególnego nie widać.Czy to na 100% oznacza, że padła przetwornica, czy też może być coś innego i jak można to sprawdzić? I czy w miejsce tego żarnika można włożyć inną żarówkę (przynajmniej tymczasowo), która nie potrzebuje przetwornicy? Z góry dzięki za ewentualną pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 baks79, może kabelek się wypiął albo nie ma styku gdzieś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baks79 Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Kable i styki sprawdzałem, jak też wszystkie bezpieczniki - wygląda, że wszystko ok. A czy ktoś wie, czy w miejsce żarnika w ksenonie można wstawić normalną żarówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość khavior Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Wg mnie samochód powinien mieć takie światła jak dała fabryka, ale ostatnio jeżdżąc Polsce widzę coraz więcej "xenonów" w Golfach 2, 3 oraz innych 15-20 letnich samochodach (wczoraj widziałem nawet passata rocznik około 88 i też miał "xenon" świecił wszędzie tylko nie na droge) tak sobie postanowiłem że i ja walne sobie xenon jak można razić mnie po gałach to czemu ja mam pozostawać dłużny. hehe, to Cie przebije - niedaleko mnie mieszka koles, ktory nie wiem po co, ale "tuninguje" wiesniacko Daewoo Tico. I wlasnie ostatnio widzialem go po raz kolejny - tym razem z pseuo-ksenonami Oczywiscie walil nimi tak po oczach, ze nic nie bylo widac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 3d0 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Witam, Zastanawiam się nad zestawem ksenonów do mojej Primerki P11.144 2.0TD. Po pierwsze w tym roku spaliły mi się już 3 zwykłe żarówki , za które płaciłem po 30zł (niby longlife, super white, full wypas - GÓWNO:P). Osram są podobno niezłe ale jak mam zapłacić 70zł za takie żarówki, które i tak mi się rozwalą od dziur na drogach to wolę zainwestować trochę więcej w xenony, które są podobno bardziej odporne na wstrząsy i niby "żyją" 10 x dłużej... Druga sprawa to bezpieczeństwo... jeżdżę dużo w nocy a niestety Primerka to najgorzej oświetlony samochód jakim jeździłem z tych 2 małych soczewek ledwo światło wylatuje nawet przy tych mocniejszych żarówkach... słabo przez to jest oświetlone pobocze i jeździ się ciężko. Pytanie czy do tych lamp warto inwestować w ksenony i te soczewki za bardzo nie ograniczają światła? Z 1 strony nie świecę innym po oczach ale z 2 strony jak różnica jest niewielka w stosunku do zwykłych żarówek to szkoda kasy. Pytanie jaki zestaw wybrać? Na allegro się reklamują, że super jakość a 90% to jakieś chińskie wynalazki... nie dość, że się przepalą po 3 miechach to jeszcze sieją zakłóceniami po CB... Pytanie jaki jest najtańszy BEZPIECZNY zestaw ?? Potrzebuje zamiennik do H7 o barwie 5000-6000k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Pisalem juz chyba w tym temacie gdzies wyzej, z jakiej firmy najlepiej skorzystac i jaka mozna polecic zestawy te dobre i tanie jak to Polacy mowia to HID i z tego sobie mozna cos wybrac. Jak nie znajdziesz to daj znac, podam namiary na priv. ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 3d0 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 No jeśli możesz to wklej tu lina... może jeszcze komuś się przyda:P tych zestawów jest coraz więcej i polecony kilka miesięcy temu w innym poście może nie być już tym "najlepszym" Szukałem na forach pobieżnie ale nie trafiłem na żaden "ranking". Generalnie chodzi mi o to żeby były w miarę dobrej jakości i nie zakłócały CB. Wyczytałem, że albo ekranuje się przetwornice albo daje jakieś filtry przeciw zakłóceniowe ale niestety z braku czasu nie mogę o tym więcej poczytać... liczę na Was. Aha i super by było jakby ktoś wrzucił fotkę zestawu 5000k i 6000k na takiej lampie jak ja mam lub innej "czystej" z soczewką. W necie na 1 fotce 6000k daje białe światło a na innej jest prawie fioletowe:P podoba mi się taka barwa jak w nowych audicach:) (wyczytałem gdzieś, że to jest 6000k) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 3d0, coś słabo czytasz posty w tym temacie - wszystko opisane jest i na wiele pytań już sam sobie odpowiedziałeś. Zamiana żarówek H7 na HID to jest jak przesiadka z malucha do primery. Światło o barwie 4000 masz żółtawe, 6000K masz białe, 8000K niebieskie - ale świeci na biało - jak z papierem - im bielszy tym bardziej wpada w kolor niebieskawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 3d0 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 po pierwsze przyznam, że czytałem pobieżnie ponieważ codziennie wracam z pracy dopiero po 22 i przeważnie nie mam już siły żeby siedzieć przy kompie i czytać dokładnie całe forum więc faktycznie mogłem coś przeoczyć... jednak nie do końca mnie zrozumiałeś znam różnicę między zwykłą żarówką a ksenonową oraz w teorii wiem jak powinno wyglądać światło o temperaturze 6000k. Pytanie jak jest w praktyce:P? Założę się, że każdy z tych zestawów 6000k świeci trochę inaczej... ktoś się skarżył, że 6k jest już za niebieskie i brał by teraz 5k... a 4.3k jest w teorii żółte:P Pytałem też czy jest sens upychać takie lampki do klosza z taką małą soczewką skoro za żarówką jest soczewka to czy oświetli mi to jakoś bardziej pobocze czy tylko fajnie będzie wyglądać (2 małe, mocno świecące punkty w lampach)?? swoją drogą pytałem o te zestawy HID za 160zł co niby nie zakłócają CB i w sklepie mi powiedziano (co nie znaczy, że w to wierzę), że te zestawy to tania chińszczyzna i najtańszy porządny nie podrabiany zestaw z ekranowanymi przetwornicami i kablami kosztuje 350zł Są za 280zł np. jakieś niemieckie zestawy... pytanie czy to niemieckie czy też chińskie:P Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość ze względu na mój wieczny brak czasu i jeśli gdzieś dokładnie opisane są te zestawy z wadami i zaletami każdego to poproszę o lina do tematu z numerem strony... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 3d0, na moim przykładzie (po negocjacjach i zamupie 2 kpl HIDów utargowaliśmy na 200 zł/1 kpl.) to jakość świecenia poprawiła się na duży plus. I pobocze ładnie oświetlone i długość światła no i jasność. trzeba dobrze zamontować i później dobrze ustawić światła. 2 świecące punkty to widzą goście w lusterku jadący przed tobą - na razisz ich "plamą" jak to w innych reflektorach źle ustawionych. Mój kolega ma też HID 6000K i jemu świecą jakby miał 8000 - na niebieskawo, a mi na biało, a niby to samo - choć on ma innej firmy i jemu (Audi A4) soczewka wystaje poza obręcz, a w primerach jest schowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 3d0 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Super. W takim razie zdecyduje się na 6000k. Poza tym chciałbym żeby były lekko niebieskie ponieważ kupiłem mocne (za mocne) diody do świateł postojowych i one wpadają lekko w niebieski pomimo tego że są białe. Jeśli można to poproszę o link do takiego zestawu bo na allegro jest tego tyle, że już nie wiem, który to TEN dobry. Patrzyłem na tej stronce: http://www.xenon4you.eu/html/index.html ale jakoś nie mogę się doszukać ceny i strona ogólnie źle mi się wyświetla (mam poblokowane wszystko w pracy). btw: jakich narzędzi potrzebuję żeby to zamontować samemu? Przez jakiś czas nie mam dostępu do garażu więc pytanie czy ręce i śrubokręt wystarczą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 W audi napewno wystarcza, w primerce nie wiem jak jest ale Buli montowal i nie narzekal jakos strasznie na zly montaz. Wiec zapewne torche umyslu sprawne rece i srubokret na xenon4you nie ma cen bo on nie chce pokazywac cen, z nim najlepiej sie gada przez telefon tresciwy koles no chyba ze na jego z**e trafisz... na allegro on rownierz sie wystawia i to chyba wlasnie pod takim nickiem wiec poszukaj. Od niego bralem rozne rodzaje tych xenonow i bylem zadowolony raz tylko przyszlo jedno inne drugie inne ale wymienil bez problemu [ Dodano: Czw 23 Paź, 2008 16:14 ] Jesli Xenon to tylko w lampach soczewkowych, fabrycznie montowane xenony maja barwe 4000 lub 4300 tak wiec polecam max do 5000 Ale tak naprawde te tanie zestawy mimo ze pisze 5000 moga miec nawet 8000 trzeba wiedziec gdzie kupic. Ale tylko soczewka wg mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zyzio Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Koledzy mam pytanie ale do tych co naprawdę się znaja a nie snują teorie spiskowe: - Na pewno mam ksenony i na pewno nie sa fabryczne - tyle juz wiem. Prosze żeby na podstawie tych zdjeć ktoś dobrze zorientowany w temacie napisał mi co ja tam właściwie mam wsadzone Dzięki z góry Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zyzio Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Jak zapalam światła to występuje taki efekt chwilowego jasnego błysku i potem przez sekundę widać jak dochodzą do pełnej jasności. Więc chyba jednak ksenony tylko nie fabryczne i nie wiem czy to jakiś szemrany zestaw? I co to za naklejka biała z tą datą 2004 rok? W innym poście wskazywano na to, ze taka naklejka z oznaczeniem E2 i te pomarańczowe trójkąty z ostrzezeniem o wysokim napięciu to atrybuty świateł ksenonowych. No w każdym razie czekam dalej aż ktoś mi powie na 100% co tam jest. Może się znajdzie ktoś taki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Musisz pokazac jakies inne fotki, tam obok akumulatora w tej foli to jest przetwornica moze ? Ksenon jak sie zapala to ze tak powiem rozgrzewa sie i wdac ze to xenon taki blysk jest i za rozswietla sie, zarowka od razu zapala sie w takie swiatlo jakie jest juz koncowe. To mozna bardzo szybko odroznic. Musisz zlokalizowac przetwornice, bo tam widze masz jakis spory kondesator ale to pewnie do audio, natomiast zauwazylem cos w foli zawiniete i to moze wygladac jak przetwornica. Oraz masz oznaczenie na soczewce o wysokim napieciu a to by wskazywalo ze masz ksenony. Ale je stwierdza sie od razu po zapaleniu swiatel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zyzio Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 No więc tak jak napisałem wyżej, te wszystkie objawy (błysk i chwilowe dochodzenie do pełnej jasności) upewniają mnie ze to ksenony - zresztą swiecą w nocy jak ksenony Tylko że nie są to fabryczne rozwiazania bo auto ma regulację w kabinie i światła nie poziomują sie same. Więc prośba jest zeby mi ktoś to rozkminił czy to są jakieś oryginalne bebechy włozone do mojego autka i czy jakaś chińszczyzna. Dodam że światełka pieknie sa ustawione, nie oślepiają, spryskiwacze jak najbardziej działają i ogólnie jestem bardzo zadowolony ale już taki ze mnie typ, ze lubię wiedzieć konkretnie co mam Czekam na dalsze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 No widac jakie sa firmy jak chinszczyzna to po jakichs symbolach wpisz w google mysle ze cos takiego zobaczysz, ogolnie oryginalne xenony maja auto poziomowanie, ew. powinny miec. Wiec nie sadze zebys mial tam oryginaly skoro masz to regulowane z kabiny tak jak przy zwyklych zarowkach. Po numerze nadwozia mysle ze da sie to ustalic czy masz xenony fabrycznie czy ktos ci je montowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michaltczew Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Panowie dzis dotarly do mnie palniki prosze was o pomoc chodzi mi mianowicie jak zamontowac to w lampie. Zarowke w lampie przytrzymuje blaszka z ktora wklada sie zarowke do lampy i lekko przekreca i zarowka siedzi sztywno. Jak montowaliscie swoje HID-y nie mam pojecia jak przedostac kable i wtyczki od tego wszytskiego przez maly prostakatny otwor w blaszce. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.