Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

FELGI i ALU do Primer


Gość anty3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego wiem, to w przypadku jakiejś kolizji policja może orzec współudział z tego powodu. Rzadko się to zdarza ale już parę takich przypadków widziałem. Sprawa akurat nie dotyczyła konkretnie rozmiaru samej felgi co samej opony, która była szersza niż ta którą zalecał producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam załozone 15 cali na zimę z oponami 205/65/15.

 

Mam alu felgi z jakiejś starszej maximy. Jedyny problem to nabijac trzeba odważniki na zewnątrz felgi, bo jak je orzykleisz w środku to przednie kopyto hamulców wali po odważnikach.

 

Pozdrawiam

ciechon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze koledzy sie orjetuja. A ja planuje zakup 15" z rantem lecz nie wiem jak dobrac ET by opona nie ocierala o blotnik a felga pokrywala sie z gorna czescia tylnego blotnika w P10 SEDEN. Prosze o jakies wskazowki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

195/65/R15 to podstawowy rozmiar w przypadku P12 sprzedawanych w Japonii:

http://history.nissan.co.jp/PRIMERA/P12/0307/MECHA/main2.html

 

Myślę, że tarcze i zaciski mają tam takie same - więc i w naszych wersjach felgi 15" powinny dać radę. Uważam jednak rozmiar 205/60/R16 za optymalny - mam takie letnie i zimowe, miałem letnie 17-tki na alu w wersji Tekna, ale zamierzam je sprzedać, za dużo sportu jak dla mnie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po roku jazdy na 16'' zimowych i 17'' letnich (p12 kombi 1.8) mam odczucie że 17 są za duże i za ciężkie. Auto robi się mega mułowate w porównaniu to 16'tek. Nie wiem też jaki wpływ ma większa średnica na zawieszenie.

 

Chciałbym zasięgnąć waszych opinii czy nie lepiej sprzedać alusy nissana wraz z oponami i wymienić na letnie 16''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hiszpan 207

Większe koła + większe opony = większa masa + większe opory toczenia (z powodu szerokości opon, bo pewnie są szersze) = większe opory podczas jazdy.

Dlatego samochód jest mułowaty ;)

Moim zdaniem do plusów większych laczków należy zaliczyć ich wygląd oraz lepsze trzymanie na zakrętach.

Edytowane przez Hiszpan 207
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe koła + większe opony = większa masa + większe opory toczenia (z powodu szerokości opon, bo pewnie są szersze) = większe opory podczas jazdy.

Dlatego samochód jest mułowaty ;)

 

:) to wiem. Pytam na jakich wy jeździcie i czy nie warto zmienić na 16''. Z tego co wiem taki komplet opon został dobrany oryginalnie przez nissana czyli 16'' na zimie, 17'' na lato (oryginalne alusy nissanowskie).

Co do ciężaru - kół nie ważyłem ale przy zmianie mam wrażenie że te letnie są 2x cięższe od zimowych (zimowe na felgach stalowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz male kola - to 15" nawet wejdzie - mam takie zalozone na zime, 17" na lato ale

jakos nie odczulem, ze ciezej jezdzi sie na 17" - za to auto ladniej wyglada na alu 17" niz na alu 15"

 

opory toczenia masz wieksze jak jest wieksza szerokosc opony

co do rozpedzania... generalnie masz podobny rozmiar kol - czy to 17 czy 15", wiec jak podobna szerokosc, powinno nie byl znaczacej roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może z innej beczki.. czy nie ma tu kolega czasem na alusach zbyt dużego profilu opon?

podaj jakie masz wymiary zimówek i letnich to policzymy różnicę w obwodzie koła.. nie powinna być większa niż 2%

Jasna sprawa że na mniejszych kołach zmienia się obwód całkowity....

co powoduje zmianę momentu obrotowego.. i nawet możesz zauważyć że licznik powinien dużo praekłamywać..

sprawa się ma dwojako do zawieszenia.. ponieważ większe koło mniej odczówa mniejsze dzióry... natomiast to samo koło powoduje większe naprężenia przy wchodzeniu samochodu w zakręty (poprostu siła razy ramie) tak samo gdy wpadasz w znaczną dziórę bardziej ją poczujesz gdy masz duże koła niż mniejsze..

w sumie wysoko posadzony wóz gorzej się prowadzi przy dużych prędkościach..

no i dochodzi sprawa bezwładności.. im bardziej ciężar jest oddalony od osi obrotu tym gorzej wprawia i wyprawia się to z ruchu.... czyli poprostu robi się żyroskop

w sumie to kwestia gustu co się komu podoba, lub kto co woli..

 

 

z wym że koła alu są dwa razy cięższe.. hym no nie wiem, to chyba trochę przesadzone.. może różnica jest ale nie dwa razy..

Edytowane przez Bober
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może z innej beczki.. czy nie ma tu kolega czasem na alusach zbyt dużego profilu opon?

podaj jakie masz wymiary zimówek i letnich to policzymy różnicę w obwodzie koła.. nie powinna być większa niż 2%

Jasna sprawa że na mniejszych kołach zmienia się obwód całkowity....

co powoduje zmianę momentu obrotowego.. i nawet możesz zauważyć że licznik powinien dużo praekłamywać..

sprawa się ma dwojako do zawieszenia.. ponieważ większe koło mniej odczówa mniejsze dzióry... natomiast to samo koło powoduje większe naprężenia przy wchodzeniu samochodu w zakręty (poprostu siła razy ramie) tak samo gdy wpadasz w znaczną dziórę bardziej ją poczujesz gdy masz duże koła niż mniejsze..

w sumie wysoko posadzony wóz gorzej się prowadzi przy dużych prędkościach..

no i dochodzi sprawa bezwładności.. im bardziej ciężar jest oddalony od osi obrotu tym gorzej wprawia i wyprawia się to z ruchu.... czyli poprostu robi się żyroskop

w sumie to kwestia gustu co się komu podoba, lub kto co woli..

 

 

z wym że koła alu są dwa razy cięższe.. hym no nie wiem, to chyba trochę przesadzone.. może różnica jest ale nie dwa razy..

 

Zimówki 205/R55 16''

Letnie 215/R60 17'' (musiałbym sprawdzić dokładnie ale raczej taki mam rozmiar)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki 205/R55 16''

Letnie 215/R60 17'' (musiałbym sprawdzić dokładnie ale raczej taki mam rozmiar)

 

Witam.

To lepiej sobie sprawdź dokładnie bo z tego wynika ze letnie masz zaje..... wielkie w porównaniu do zimówek. wpisz na gogle kalkulator do zamiany opon to sprawdzisz ze masz letnie większe o prawie 6cm=9%

Edytowane przez wik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki 205/R55 16''

Letnie 215/R60 17'' (musiałbym sprawdzić dokładnie ale raczej taki mam rozmiar)

O boże..

kto Ci dobierał te opony na alusach??

ma-sa-kra..

nie będę streszczał jak to policzyłem ale gdy twoje auto przemierza drogę 23,81 metra Twoje koło 16" z oponą 205/55 obróci się 12 razy natomiast pokonujęąc tą samą odległość na 17" z oponą 215/60 koło obróci się 11 razy.. to jest przekłamnie jak diabli...

 

profil opony to wartość procentowa jej szerokośći, czyli wysokość opony 205/55 wynosi 205x55% = 112,75!!!

 

powiem tylko tyle:

zakładam iż te 205/55 16" są fabrycznymi kołami...(wymiar felgi 16x6JJ)

jak zmieniasz na 17" (powiedzmy że felga 17x6JJ) to powinieneś dać opony 205/50 R17

lub gdy felga ma wymiar 17x6,5JJ to oponki powinieneś mieć 215/45 R17!!

to najbardziej optymalne wymiary dla Twego auta!!!!

 

po tym nawet boję się zapytać czy masz zachowane zalecane ET dla Twojego auta w tych alusach...

 

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

 

fajna stronka zalecam poczytać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w książce serwisowej są podane dokładne parametry, dla felg stalowych 205,60,r16 lato/zima dla alumów nie pamiętam a książka leży w garażu, jak by co mogę sprawdzić przy okazji, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie za pomoc i linka do programiku wyliczającego parametry.

 

Co do mojego przypadku, na takich kołach auto wyjechało z salonu i wszystko było dobrane przez nissana. Tak czy siak zaglądnę jeszcze do książeczki i dobiorę odpowiednie gumy do 17stek bo szkoda mi ich sprzedawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla P12:

16" - wysokość opony 60mm

17" - wysokość opony 50mm

 

Ja w zimie jeżdżę na kołach 16" 55mm (powinny być 60mm), w lecie 17" 50mm - nie odczuwam żadnej różnicy. Faktem, jest, że silnik 2.2 dCi, więc mocniejszy i mniej wrażliwy na różnice w obciążeniach.

Edytowane przez darrex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla P12:

16" - wysokość opony 60mm

17" - wysokość opony 50mm

 

Ja w zimie jeżdżę na kołach 16" 55mm (powinny być 60mm), w lecie 17" 50mm - nie odczuwam żadnej różnicy. Faktem, jest, że silnik 2.2 dCi, więc mocniejszy i mniej wrażliwy na różnice w obciążeniach.

Masz kolego błąd, to 60 czy 55 to nie wysokość w milimetrach tylko wartość procentowa szerokości

przykładowo oponka 205/60 to jest 205x60% czyli dokładna wysokość wynosi ok 123mm

 

nie ma regóły jaki wymiar powinien być na jakich felgach, w tym samochodzie można dać felgi nawet 19" ale za każdym razem wymiar opony powinienen przeliczony względem nominału.. jak pisałem wcześniej odchyłka w obwodzie koła max +/- 2%

inna sprawa że felgi 19" z oponkami 215/35 to debilizm na naszych drogach, bowiem to za mały profil na nasze dzóry

 

Swoją drogą Salon w którym założyciel tematu zakupił auto, wg mnie jest mało profesjonalny, a partacze którzy tam pracują są conajmniej niezrównoważeni, nie wiedzą o bożym świecie, co dopiero o doborze opon... i tak cieszę się że nie dali Mu opon od jakiejś nawary, albo traktora :D

taka prawda że w ASO spotyka się raczej stolaży i ucznów z zawodówek, bo żaden szanujący się fachura nie będzie pracował za 1000zł brutto, a byśior z bióra dokładnie nie wie co pisze na papierze, ważne że fakture umie wystawić, i to się tylko liczy..

 

kolego TOMMYG jezeli nie upłynęło za dużo czasu idz do tych zakutych pał, z kartką z obliczeniami i zapytaj się dlaczego założyli Ci takie opony, o różnicy od zalecanych o prawie 10% i czy czasem wóz nie traci gwarancji przy takich modyfikacjach...

Coza banda.., jeszcze pochwal się co to za salon i gdzie..

Edytowane przez Bober
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kolego TOMMYG jezeli nie upłynęło za dużo czasu idz do tych zakutych pał, z kartką z obliczeniami i zapytaj się dlaczego założyli Ci takie opony, o różnicy od zalecanych o prawie 10% i czy czasem wóz nie traci gwarancji przy takich modyfikacjach...

Coza banda.., jeszcze pochwal się co to za salon i gdzie..

 

:)

niestety tego salonu już nie ma,był na wylocie z Wrocławia, kierunek Oleśnica.

Tak to już jest z "fachowcami"

 

dzięki raz jeszcze i wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

niestety tego salonu już nie ma,był na wylocie z Wrocławia, kierunek Oleśnica.

Tak to już jest z "fachowcami"

 

dzięki raz jeszcze i wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

:D

szczerze mówiąc nie dziwi mnie to...

Pozdrawiam,

Także życzę najlepszego w nowym roku!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

widze ze koledzy zaczeli liczyc obwod kola podany na ''papierze'' a pomysleliscie nad taka kwestia ze co producent to ta sama opona o tym samym rozmiarze tj 195/50/15 np . jest roznej wielkosci i nie sa to małe roznice ja zaobserwowalem taka rzecz przy wymianie opon mialem dunlopy 195/50/15 a załozylem uniroyale rainsport2 tez 195/50/15 szerokosci bylo mierzone miarka jakies 2,5 cm roznicy zas wysokosci dobre 3 cm z okladem reasumujac liczenie wysokosci z tabelki podanej przez producenta mija sie moim zdaniem z celem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość corpsdiplomatique

Witajcie... rozwaliłem ostatnio totalnie oponę w 17" aluminiowej i skłoniło mnie to do zastanowienia się nad 15"...

Za nowe 2 klebery 235/45/R15 zapłacę 1000 zl, ...znajomy chce za komplet rocznych z felgami 15" od Volvo 800 zeta, chyba się skuszę, bo jazda na 17" w Primerze to istna gehenna... właśnie mam wątpliwości, czy wejdą na zacisk i tarcze, co do ubezpieczenia też o tym myślałem, ale nie sądzę, by przechodząc na niższe coś groziło... myślę, że raczej żyłowanie z fabrycznych 16" na 18" byłoby groźniejsze... podejrzewam, że na 15" się jeździ bajecznie... skoro Octavia II (mimo, że teoretycznie auto kompaktowe) może jeździć na 15"... to dlaczego Primera (tylko teoretycznie segment wyższa nie???

 

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm Za cenę jednej opony 16'' mam felgę i oponę 15'' o jakiej oponie myslisz ?? w sumie tez mam podobny problem ale czemu nie zalozysz zimy na alusa??? przeciez te alusy z primy wcale nie sa jakies wypasione i raczej nic im nie grozi?

 

ktos wie wogole jakie sa ceny zalozenia i wywazenia np opony na feldze aluminiowej slyszalem ze to o wiele drozsze od stalki , ale nie wiem czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm Za cenę jednej opony 16'' mam felgę i oponę 15'' o jakiej oponie myslisz ?? w sumie tez mam podobny problem ale czemu nie zalozysz zimy na alusa??? przeciez te alusy z primy wcale nie sa jakies wypasione i raczej nic im nie grozi?

 

ktos wie wogole jakie sa ceny zalozenia i wywazenia np opony na feldze aluminiowej slyszalem ze to o wiele drozsze od stalki , ale nie wiem czemu?

 

 

witam. Ja jeżdże przez cały czas na felgach 15" i jakoś na nie nie narzekam. A co do opon to u mnie w mieście mają zimówki używane w dobrym stanie za 35 zeta za sztuke. Za przełoznie i wyważenie biora około 10 zeta od opony .

Edytowane przez mps200sx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...