Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

FELGI i ALU do Primer


Gość anty3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja mialem z papierami od auta taka niby homologacje ze wszystkimy danymi auta i tam sa takie rozmiary podane 205/65/15 205/60/16 215/50/17

przy czym tylko te dwa ostatnie rozmiary sa wpisane w dowodzie i takie tez posiadam 17 letnie 16 zimowe.tak jak alexandro tez nie polecam 15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek Góralczyk

Na alusach w zimie można jeździć tyle że jeśli masz uszkodzony na nich lakier to roztwór soli będzie powodował korozję aluminium (tak, tak). Zaleca się zamienniki zimowe opon na stalowych felgach w/g prostej zasady: o jeden numer węższe od opon letnich (np. letnie 195/60R15-zimowe 185/65R15). Stosować trzeba zamianę kompletnych kół choćby z trzech powodów: koszt przekładania opon dwa razy do roku, stracony czas w kolejkach do gumiarzy, ile taka opona wytrzyma przekładek bez rozszczelnienia się przy feldze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się właśnie wydaje że mam troche za szerokie te zimówki. W lecie jeżdzę na oponkach 195/60 i takie same kupiłem zimówki. Byłem na wymianie i mówiłem gościowi że zimówki powinny być chyba węższe od letnich. Przyznał mi rację ale z drugiej strony powiedział że dobrze zrobiłem kupując 195 szerokie bo mam alu 7 cali. Tak się teraz zastanawiam czy na lato nie kupić 205 albo 215

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się właśnie wydaje że mam troche za szerokie te zimówki. W lecie jeżdzę na oponkach 195/60 i takie same kupiłem zimówki. Byłem na wymianie i mówiłem gościowi że zimówki powinny być chyba węższe od letnich. Przyznał mi rację ale z drugiej strony powiedział że dobrze zrobiłem kupując 195 szerokie bo mam alu 7 cali. Tak się teraz zastanawiam czy na lato nie kupić 205 albo 215

 

W zimę lepiej sprawują się 185/65

a na lato 205 czy 215 to do 1.6 spora przesada a jazda w koleinach to na nich masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimę lepiej sprawują się 185/65

Hehe, ja na zime mam 175/70/14 - miękuśkie i jak ładnie się w śnieg wgryzają ;)

czym węższe tym większy nacisk na mniejszą powierzchnię - na śnieg super, na suche gorzej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego ja np. mam dwa komplety kół z których drugi czeka w garażu :)

więc kolejki mnie nie interesują zmiana trwa parę minut i mogę ją robić kiedy i ile razy chce :P

Stosować trzeba zamianę kompletnych kół choćby z trzech powodów: koszt przekładania opon dwa razy do roku, stracony czas w kolejkach do gumiarzy, ile taka opona wytrzyma przekładek bez rozszczelnienia się przy feldze.

 

Koledzy a co z wyważaniem :?: Myślicie, że jak raz wyważą to będzie cały czas dobrze :?:

Zgadzam się z tym, że warto mieć dwa komplety kół, ale przed zmianą warto by jednak pojechać z nimi na wyważenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

U mnie za oknem widać że zima blisko. W sobotę akcja OPONY ZIMOWE, bo już po lekkim opadzie ni to deszczu ni to śniegu czułem lekkie poślizgi opon na nierównościach naszych cudownych dróg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego ja np. mam dwa komplety kół z których drugi czeka w garażu :)

więc kolejki mnie nie interesują zmiana trwa parę minut i mogę ją robić kiedy i ile razy chce :P

Stosować trzeba zamianę kompletnych kół choćby z trzech powodów: koszt przekładania opon dwa razy do roku, stracony czas w kolejkach do gumiarzy, ile taka opona wytrzyma przekładek bez rozszczelnienia się przy feldze.

 

Koledzy a co z wyważaniem :?: Myślicie, że jak raz wyważą to będzie cały czas dobrze :?:

Zgadzam się z tym, że warto mieć dwa komplety kół, ale przed zmianą warto by jednak pojechać z nimi na wyważenie.

 

Oczywiście że sezonowo trzeba też wyważać ale można to zrobić przez lato a nie na ostatnią chwile :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimę lepiej sprawują się 185/65

a na lato 205 czy 215 to do 1.6 spora przesada a jazda w koleinach to na nich masakra

 

Pewnie masz racje. Nie wiem jak się primka zachowuje na takich oponach ale wiem co robi honda civic na 215/45/16 - trzeba mocno trzymać kiere bo auto samo szuka sobie drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

Skoro ktos juz tem temat rozpoczal to ja mam pytanie,macie moze do odstapienia lub wiece gdzie mozna kupic zaslepki na piasty do kół( chyba tak to sie nazywa),standardowe stalowe.Nie mam ich z przodu i jakos mi to nie ladnie wyglada a poza tym brud i piach sie tam beda dostawac.Do aluskow nie byly mi potrzebne a po zmianie na stalowe okazalo sie ze nie mam tego nigdzie w domu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze kumam to chodzi ci chyba o te zatyczki do zaślepienia nakrętek półosi napędowych. U mnie na przodzie też nie mam ale na moich felgach tego nie widać bo mam pokrywke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam okazje kupic felgi 16'' z oponami zimowymi 205/55 R16 91H lub 225/55 R16 lub 205/60 R16 lub 225 / 55 / 16 i 15'' -195/65 R15 91 T lub 185/65 R15.

Teraz mam założone f3elgi aluminiowe 17'' z oponami niskoprofilowymi i zastanawiam sie czy 15'' nie będą za małe.

Poradzcie cos!!!

 

felgi stalowe od maximy 15" pojejda spoko ( 5x114,3x66 ET 40) a opony 195/65R15

 

z 16" mam sugerowane 205/60R16, 17" 215/50R17 mozna kombinowac z szerszymy ale trzeba przeliczyc - wpisz w google kalkulator opon i zobaczysz jakie mozna dac zamiennie oczywiscie w granicach rozsadku... nie za szerokie nie za waskie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi stalowe obute w zimówki też mają swój urok.Co do braku zaślepek,zawsze można prysnąć sprayem na black i jest ładnie.

 

[ Dodano: Wto 20 Lis, 2007 15:20 ]

Podłącze sie pod temat.Założyłem zimówki(SAVA ESKIMO S3)185/65 na orginalne felgi 15-tki.Przy maksymalnym skręcie w prawo chyba trze mi o coś oponka,w lewo nie ma tego problemu, na letnich 195/60 nie tarło.Nissan przewiduje takie opony do primer, więc nie wiem w czym jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KevinTworog

mam na oku felgi do mojej primy 7x17cali i ET46 opony 215/40/17 zastanawiam się czy nie będą obcierały. Musze myśleć bo będe malował tylne błotniki to gdy by było troche za wąsko to moge je troche rozcisnąć. jeszcze co z przodem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil jest wyższy czyli większa średnica zewnętrzna opony i to może być przyczyna. Usiebie dziś zmieniłem sprężyny z przodu na niższe o jakieś 20-30 mm i nic mi nie obciera na oponach 195/60 r15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eszi P11 ma seryjnie 185/65 a jest praktycznie identycznej wysokości co 195/60 więc nie ma prawa obcierać szukał bym przyczyny gdzie indziej sprawdź czy aby na pewno obciera powinien zostać ślad na oponie, może to coś innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...