Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

GA16DE kolektory wydechowe 4-2-1


Gość maacieq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maciejwra

To i ja się wypowiem w tym temacie :)

 

Ostatnio kupiłem ten kolektor od miłego kolegi "Gościa" :). Na drugi dzień do Tomali na założenie i zrobienie całego wydechu fi 55 na przelotowym i przelotowo komorowym. Porobię zdjęcia jak to wygląda w N15. Niestety po odebraniu pojawił sie problem z elektryką :| kontrolki oszalały, włączał i wyłączał się ABS, pompa wspomagania, po dodaniu gazu wszystko się włączało, jednak samochód zaczął gasnąc itd... - CYRK! Z kolegą Bodkiem doszukiwaliśmy przyczyny, po pewnych ustaleniach okazało się że brak ładowania przez alternator. Wieczorem do netu - forum - PADŁ Altek....czyli u Pana Tomali coś zjeba.... zwarcie pewnie.

 

Dzisaij przyjechałęm, P. Tomala zawołał elektryka...grzebie patrzy i okazało się, że w GA16DE i GA14DE jest główny bezpiecznik prądowy 75A (niektórzy myśleli inaczej :027: !!!! Który zwyczajnie padł przy zakładaniu kolektora....

Tak więc jutro prawdopodobnie przyjadę się zhamować jak z roboty wypuszczą.... Poza kolektorem: wałki z DSa, przesunięty zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GA16DE i GA14DE jest główny bezpiecznik prądowy 75A (niektórzy myśleli inaczej !!!! Który zwyczajnie padł przy zakładaniu kolektora....

 

U mnie w GA16DE jest taki bezpiecznik alternatora ale 80A i sam u Ciebie nie padł tylko podczas wymiany kolektora odkręcając bądź zakręcając dolną lewą nakrętkę mocowania kolektora do głowicy nastąpiło zwarcie plusowej końcówki alternatora z masą

 

U siebie miałem to samo :D kluczem nasadowym podczas odkręcania nakrętki przygniotłem tą osłonkę gumową... i bezpiecznik 80A poszedł z dymem. Wystrzał był spory hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie miałem to samo :D kluczem nasadowym podczas odkręcania nakrętki przygniotłem tą osłonkę gumową... i bezpiecznik 80A poszedł z dymem. Wystrzał był spory hehe

U mnie w Primie też hehe zmasowałem i poszło 75A...

Wracając do tego kolektora 4-2-1 warto w nim zrobić parę usprawnień, bowiem dzisiaj zabrałem się w mojej almerce za wymianę zżartej przez rdze miskę olejową i musiałem zrzucać kolektor oto jego widok od strony głowicy:

niedokladnosckolektora.jpg

Hehe spasowanie gorsze jak w tym oryginalnym z 4-2-1 z SR20DE co nie grzeszył dokładnością, jakieś 30-40 minut dremlowania i udało się temu zaradzić :D

 

[ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 01:20 ]

NA fotce słabo to widać ale kanały z głowicy o jakieś 6-7mm wychodzą poza obrys wlotu do kolektora, tak więc na garze 1 i 2 mamy przysłonięte w jakiś 25% gardło, szkoda że nie zrobiłem pomiarku na hamowni przed i po modzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że robota identyczna jak Tomali sprzed 2 dni. Też wycinał. I u Osy to widziałem. A dopisz coś o szpilce ;)

 

[ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 00:30 ]

NA fotce słabo to widać ale kanały z głowicy o jakieś 6-7mm wychodzą poza obrys wlotu do kolektora, tak więc na garze 1 i 2 mamy przysłonięte w jakiś 25% gardło, szkoda że nie zrobiłem pomiarku na hamowni przed i po modzie :D

 

Szkoda że dopiero teraz to zobaczyłem...leżał dobę w worku...

 

o kurde. ziom, zrzucamy ten kolektor i robimy porting :!:

 

[ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 00:39 ]

Coobcio, a nie było tak, że po ucięciu flanszy rzuciło na spawach (naprężenia jeszcze z fabryki) i dlatego trzeba było rozwiercać otwory i dodatkowo nie spasowały się kanały :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektory jakieś 10KM dodają w takim stanie jakie są, ciekawe ile dremelkiem idzie do tego jeszcze ugrać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja flanszy nierocinałem tylko spilki wykręcałem z głowicy bo mi ta cała rurka od poziomu oleju przeszkadzała w zamontowaniu kolektora :zly: dłubałem przy tym chyba z godzine ale się udało :D tak jak pisałem wcześniej poszedł się je... bezpiecznik od alternatora

 

Że 10 KUCY daje to aż mi się wierzyć nie chce... powinienem to odczuć do cholery :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia prawdę CI powie, kolektor doje ok 10KM na wysokich obrotach dlatego tego tak nie czuć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie o ile niższa ta cenka ;) 700 zł z USA to trochę za dużo... 600 też jeszcze dużo

 

 

Ale 500 to już myślę ciekawa cenka się robi.. :P

 

Poszło PW. ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio wychodzi ze jeden **** Nie wejda dwa w jedna pake

 

moze by sie dalo 2x2.0 w jedno pudlo badz 2x1.6 w jedno. ze wzgledu na ich konstrukcje nie da rady slac 1.6 i 2.0 w jednym kartonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Hamownia prawdę CI powie, kolektor doje ok 10KM na wysokich obrotach dlatego tego tak nie czuć...

I chyba coś w tym jest. U mnie po założeniu tego kolektora na wyższych obrotach czuć, ze silnik ciągnie. A przy 2700-2800 obrotach mam chwilowe buczenie. I jak prędkość obrotowa wzrasta powyżej 3000 obrotów, to zabawa się dopiero rozkręca :)

Ogólnie wydaje mi się, że silnik ciągnie lepiej, nawet na 5 biegu przy przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam...

 

mam pytanie....

 

czyli co zmiana samego kolektora wydechowego daje 10 KM?

 

a trzeba cos stroic?

 

a jesli auto jest na gazie? gaz jak w podpisie :)

 

a zmiana dwoch kolektorow? ile da kocykow? :P i jaki koszt ?? 2 x 500? + wymiana?

 

generalnie chodzi mi o poprawienie elastycznosci i monentu ktore i tak w nisno cars sa calkiem niezle...

 

najbardziej za***iste uczucie podczas wyprzedzania...

 

jedziesz bo masz power :P a niemiec juz przestal... :)

 

pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abosolutnie nic nie trzba stroić jedynie warto by jeszcze więcej doszło :)

W przypadku GA16DE sama wymiana kolektora przynosi ok 4-5KM baz jakiej kolwiek innej czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat z drugiego forum :

 

chodzilo o P11.114 z 1.6 DE

 

NAjlepsza opcja co do wydechu do twojego auta to zakup kompletnego uzywanego z 2.0 P11.144 fabrycznie ma średnicę 54-51mm. do tego dołożyć sportowy kolekotr wydechowy 4-2-1 i masz za jakieś 1100-1500zł najlepszy układ wydechowy jaki może siedzieć w tym wozie' date=' zarówno pod względem akustycznym - cisza jak i wzrostem osiągów :)

[/quote']

 

jest taki wydech chodzi mi o srednice do n15? chodzi by nie byl za glosny a jednak mial odpowiedni przekroj....

 

czy lepiej wziac kwasowke? i zastanawia mnie glosnosc takiego ukladu...

 

dzieki za wskazowki :)

Edytowane przez slawq96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W przypadku GA16DE sama wymiana kolektora przynosi ok 4-5KM baz jakiej kolwiek innej czynności.

 

Dokladnie. U mnie wymiana seryjnego kolektora na 4-2-1 od Goscia przynioslo 6KM i 10Nm. Reszta wydechu seria z katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...