Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie inne niż fabryka dała.


Gość 7,62
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rio,

a nie trą ci oponki o nadkola przy skręconych kołach i ugiętym zawieszeniu?

Chłopaki z eskapady4x4 napisali, że przy takim lifcie max rozmiar opony to 265/75R16, więc 32", a Twoje są jeszcze o dokładnie 3cm większe...

 

Przymierzam się do nowych oponek i chciałbym kupić jak największe, ale żeby nie tarły.

Pozdrawiam

 

 

Nikt nie mówił że będzie łatwo... ;)

 

A tak poważnie, wsadzenie 33'jek nie obędzie się bez drobnych zabiegów, kwestia przycięcia nadkoli tu i tam, ewentualnie usunięcia tych małych plasticzków pod zderzakiem i tyle...

 

Faja, jeśli chcesz kupić opony które zamontujesz ot tak, bez żadnych dodatkowych prac to bierz 32'

 

Jedno tylko "ale", na to wszystko co napisałem trzeba wziąć poprawkę względem ET felgi - bo i 31' trze o nadkole na feldze z et +30 - no ale w tak "grube" et to mało kto idzie :)

 

Pozdr

 

Rio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

oponka 265/75R16 na seryjnych felgach aluminiowych i przy seryjnym zawieszeniu nie bedzie tarła? mam pathfindera, ale parametry przedniego zawieszenia sa chyba takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a, i jeszcze jedno, Rio, lusterka Ci nie pasują do auta :P

 

 

Wiem, podobnie jak tylni zderzak, pracuje nad tymi chromowanymi gównami. ;)

 

Pozdr

 

Rio

Edytowane przez Rio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rio , jak dlugo smigasz na 33" , jakie wrazenia? Mnie za jakies pol roku czeka zmiana kapci i zastanawiam sie miedzy 34" i 35".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rio , jak dlugo smigasz na 33" , jakie wrazenia? Mnie za jakies pol roku czeka zmiana kapci i zastanawiam sie miedzy 34" i 35".

 

Niedługo, od 5000 km. Wrażenia mam pozytywne, uważam że to idealny rozmiar do tego auta. Szczerze mówiąc obawiałbym się ładować do navary 34 czy 35 cali, wydaje mi się że most może tego nie ścierpieć, pozatym wszystko dostanie po d... Trzeba by zasięgnąc języka u naszych przyjaciół zza wielkiej kałuży Frontier Club

 

Pozdr

 

Rio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mosty powinny wytrzymac , najslabszy punkt to chyba sprzeglo. Ale po ostatnich przygodach w piachu z przyczepa i w obliczu zasniezonych drog i drozek widze sens duzych kolek. Rozejze sie za firma ktora by mogla dorobic przelozenia w mostach , co by pojsc po bandzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zdecydowanie nie pasują do wersji które wychodziły na 17', u mnie była właśnie taka jazda, dlatego założyłem hamulce z wersji 16' z tym że na lepszych komponentach, bo inaczej tych felg założyć się nie da.

 

Pozdr

 

Rio

 

 

Możesz coś więcej napisać o tej wymianie hamulców ?

Co zmieniałeś dokładnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość bruteforce

Wlasnie staram sie dowiedziec czy zawieszenie ktore bym kupil w usa do frontier bedzie pasowalo do navary?? szukalem tutaj i mam nadieje ze nie jestem slepy tylko nie bylo takiego pytania. Mam na mysli sprezyny amortyzatory piora, oczywiscie chodzi mi o zestaw z liftem 4-5 "

Moglby mi ktos podpowiedziec? Bo jak kazdy wie tam sa znacznie tansze te czesci tylko pytanie czy pasuja.

 

pozdrawiam

 

Wlasnie staram sie dowiedziec czy zawieszenie ktore bym kupil w usa do frontier bedzie pasowalo do navary?? szukalem tutaj i mam nadieje ze nie jestem slepy tylko nie bylo takiego pytania. Mam na mysli sprezyny amortyzatory piora, oczywiscie chodzi mi o zestaw z liftem 4-5 "

Tak samo np zderzak na wzor ARB czy inne akcesoria off roadowe.

Moglby mi ktos podpowiedziec? Bo jak kazdy wie tam sa znacznie tansze te czesci tylko pytanie czy pasuja.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość taransan

Wlasnie staram sie dowiedziec czy zawieszenie ktore bym kupil w usa do frontier bedzie pasowalo do navary?? szukalem tutaj i mam nadieje ze nie jestem slepy tylko nie bylo takiego pytania. Mam na mysli sprezyny amortyzatory piora, oczywiscie chodzi mi o zestaw z liftem 4-5 "

Tak samo np zderzak na wzor ARB czy inne akcesoria off roadowe.

Moglby mi ktos podpowiedziec? Bo jak kazdy wie tam sa znacznie tansze te czesci tylko pytanie czy pasuja.

 

pozdrawiam

 

cześć, zawieszenie kupione do Frontiera będzie pasowało do D40. polecam stronkę fana Frontiera za oceanem. pokazuje jak krok po kroku zrobił swojego Nissana. napisz do niego, to fajny koleś i chętnie odpowie.

 

jakbyś był zainteresowany rozbudową D40 w sensownych planach, to daj znak na prv. moja już za miesiąc będzie miała tylny zderzak i progi pod hilifta. korzystam z umiejętności b. dobrych mechaników co zęby w off- roadzie zeszlifowali. podchodzą rozsądnie do tematu. ja jestem zadowolony.

 

pzdr

Edytowane przez taransan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam wszystkich ponownie nadszedł czas na wymianę wysłużonych ironmanów przejechały 65tk amortyzatory przód L 60% P 45% sprężyny klapły do seryjnej wysokości może przez obciążenie

wyciągarką a może z przebiegu nie ważne sprawdziło się co do tyłu amortyzatory L P po 80% resory klapły jakieś 2cm więc tyłu na razie nie wymieniam bo jest i tak wysoki

a więc na przód powędrowały sprężyny OME 41-80kg +3cm i amortyzatory Trailmaster z fajnym bajerem dającym możliwość liftu o kolejne 2cm amortyzatory mają troszkę większy skok

więc na pełnym wyciągu górny wahacz dotyka do ramy

efekt końcowy autko stoi równo kont pół osi widać na fotkach cała operacja trwała 3.5g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja zrobiłem zestaw OME (amorki, sprężyny,resory i inne detale), tył poszedł do góry 6 cm, przód 4 cm, większe opony AT (tez wywindowały trochę do góry), ładowność +150 kg.

Auto dużo lepiej jeździ na trasie, na zakrętach i w terenie.Lepiej sie prowadzi, sztywno sie trzyma drogi, nie kołysze a jednocześnie nie słychać dziur jak w fabrycznym zestawie.

Teraz widzę, że zawieszenie fabryczne to fajans. Powinni od razu montować lepsze.

Z tym fabrycznym zawieszeniem, navarom zwisa d*pa do tyłu, nawet bez załadunku. Wyglądają okropnie. Na podniesionym - auto wygląda fajniej.

Jedyny minus - przekłamania na liczniku szybkości i km, bo opony ponadwymiarowe (kilka % błędu). Zrobiło się wszędzie bliżej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem zestaw OME (amorki, sprężyny,resory i inne detale), tył poszedł do góry 6 cm, przód 4 cm, większe opony AT (tez wywindowały trochę do góry), ładowność +150 kg.

Auto dużo lepiej jeździ na trasie, na zakrętach i w terenie.Lepiej sie prowadzi, sztywno sie trzyma drogi, nie kołysze a jednocześnie nie słychać dziur jak w fabrycznym zestawie.

Teraz widzę, że zawieszenie fabryczne to fajans. Powinni od razu montować lepsze.

Z tym fabrycznym zawieszeniem, navarom zwisa d*pa do tyłu, nawet bez załadunku. Wyglądają okropnie. Na podniesionym - auto wygląda fajniej.

Jedyny minus - przekłamania na liczniku szybkości i km, bo opony ponadwymiarowe (kilka % błędu). Zrobiło się wszędzie bliżej :D

 

to właśnie na seryjnych oponach przekłamuje 265 70 17 wskazanie jest bliższe prawdy potwierdzone radarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam wszystkich ponownie nadszedł czas na wymianę wysłużonych ironmanów przejechały 65tk amortyzatory przód L 60% P 45% sprężyny klapły do seryjnej wysokości może przez obciążenie

wyciągarką a może z przebiegu nie ważne sprawdziło się co do tyłu amortyzatory L P po 80% resory klapły jakieś 2cm więc tyłu na razie nie wymieniam bo jest i tak wysoki

a więc na przód powędrowały sprężyny OME 41-80kg +3cm i amortyzatory Trailmaster z fajnym bajerem dającym możliwość liftu o kolejne 2cm amortyzatory mają troszkę większy skok

więc na pełnym wyciągu górny wahacz dotyka do ramy

efekt końcowy autko stoi równo kont pół osi widać na fotkach cała operacja trwała 3.5g

jak wychodzi porownanie? sprezyny OME sprawdza sie lepiej niz Iron Man? i które amorki warto montować?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepsze OME amorko TRAILMASTER o zwiększonym skoku musiałem lekko zmodernizować górny wahacz tył cię pewnie nie interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepsze OME amorko TRAILMASTER o zwiększonym skoku musiałem lekko zmodernizować górny wahacz tył cię pewnie nie interesuje

fakt, tył raczej by do mnie nie pasował;)

w koncu zabieram sie do pierwszego liftu patha, chce podnieść przynajmniej 40mm. szukam czegoś prostego bez zbytnich modyfikacji. o amorkach Iron Mana słyszalem niezbyt dobre opinie, spreżyny tej firmy podobno sa lepsze. OME tez miewa opinie niezbyt pochlebne, Dobinsons jest zwykle chwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężyny Ironmana mają bardzo twardą charakterystykę dobre na asfalt natomiast OME wydają są bardziej miękkie dobre wszędzie to tylko moje spostrzeżenia co do amortyzatorów to przednie siadły a tylne są jeszcze bardzo dobre dobre

tył mam +400kg amortyzatory o przedłużonym skoku i to sporo bo trzeba było przedłużać przewody hamulcowe, ABS i pobawić się z korektorem hamowania dla tego moja wjeżdża dużo dalej niż seryjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odswieze nieco temat.

W sobote dolozylem kolejne cale liftu (tyl - resory od ironmana +400).

Zaluje ze wziolem sie za to dopiero teraz. Na seryjnych tyl byl nieco nizej (kilkukrotnie udalo mi sie przeladowac ponad 2x i seryjne przegiely sie w dol).

Moze dlatego nie czuje roznicy w prowadzeniu , seryjne nie mogly sie znaczaco uginac w dol bez dociazenia.

Po operacji tyl poszybowal w gore (mierzac w nadkolu ok11cm , wierzac ironmanowi fabryczne byly przegiete jakies 6 cm w dol - masakra i gownolit).

Wyglada to troche smiechawo , dratego 250kg na pace poprawia optyke i stabilizuje nieco jazde po sliskim(ostatnia fotka). :)

Niebawem , przy okazji naprawy blacharskiej dojda poszerzenia i malowanie w matkolorze a pozniej juz tylko przelozenia w mostach i wieksze kolka, o czym nie omieszkam sie pochwalic.

post-16914-0-70431100-1363719372_thumb.jpg

post-16914-0-44849300-1363719435_thumb.jpg

post-16914-0-92889500-1363719489_thumb.jpg

post-16914-0-27025200-1363719584_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jaki wspornik masz na mysli? Czy chodzi ci o ta wieksza spinke na resorze? U mnie nic nie ociera.



Duzo miejsca do ramy gdyz mam dystans 50mm miedzy mostem a resorem i mocniejszy oraz dluzszy 50mm wieszak resora od calmini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem na zestawie OME już chyba z 90.000 km i wszystko działa i jest równo. W zasadzie nie jeżdżę z dużym obciążeniem - więc może dlatego.

Ale warto podwyższyć navarę o kilka cm.

Inna kultura jazdy,bardziej komfortowo mimo, że niby ma być twardziej. Auto mniej kica po drodze i nie buja na boki, jak w zawieszeniu fabrycznym.

No i opony można włożyć większe niż fabryczne.
d*pa tez nie siada do tyłu i auto wygląda ładniej.

Fabryczne pickupy mają generalnie za małe kółka i "siedzą" przy asfalcie. Wyglądają brzydko. A podniesione - fajniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...