BartoszN Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 a ja mam takie pytanie a mianowicie czy są jakies potwierdzone dane o ile zmienia się kąt natarcia,rampowy i zejścia oraz głębokość brodzenia po wymianie zawieszenia ? czy ktoś ma jakieś oficjalne info ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Jak miałeś w szkole geometrie i wiesz co tangens to z łatwością sam wyliczysz co cię interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Jak miałeś w szkole geometrie i wiesz co tangens to z łatwością sam wyliczysz co cię interesuje. teoretycznie tak ale bardziej zależy mi na oficjalnym potwierdzeniu zmiany tych zakresu tych parametrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczepan250 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 koledzy mam taką sprawę potrzebuję fachowca który ustawi mi kąt zwrotnicy w moście od patrola jestem z okolic Hrubieszowa chce założyć most z patola do d22 mam już pół osie przełożone trzeba teraz zrobić mocowanie resora i zamontować ale rozmawiałem dziś z gościem co zajmuję się autami 4x4 i odradził mi ten patent więc teraz wolał bym założyć sprężyny może wiecie kto by mi w tym pomógł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Bedac odrobine szalonym wpadlem na pomysl poprawienia Calmini , nie jestem przekonany w 100 procentach co do efektow ale w polaczeniu ze zblizajacymi sie przerobkami mam nadzieje ze wszystko zagra. . Pozostaje czekac az doplyna przelozenia zza wielkiej wody. Licze ze zdaze przetestowac trakcje jeszcze w tej zimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy99 Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Pytałem o to samo na innym forum. I dostałem odpowiedź od użytkownika tego zestawu, że teraz leży mu na półce, ponieważ tylne amortyzatory są za krótkie, a po wybiciu się na muldzie wachacz walił w rame. Witam, używam taki bo zależało mi na prześwicie i mogę powiedzieć że przy weekendowych wypadach robi robotę. Kupiłem taki zestaw na ebay i koszt takiego zestawu nie przekroczył 600 zł. amorki z tyłu sa wyciągnietę ale pasują poza tym z przodu przy wyskoku faktycznie wahacz obija ramę ale tragedii nie ma. reasumując kupując navare z myślą o wypadzie w teren po obowiązkowym zakupie osłony na miskę i chłodnice podniesienie prześwitu to drugi wątek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Witam, skoro tak wszyscy ochoczo dzielą się spostrzeżeniami, postanowiłem i ja wtrącić swoje dwa grosze W listopadzie 2013 roku, stałem się szczęśliwym posiadaczem Navary 2,5dci z 2008 roku. Auto zakupiłem z przebiegiem 163tys km, obecny przebieg 173tys km. Natychmiast po zakupie auto trafiło do kolegi warsztatu celem przygotowania auta do zimy Przeprowadziłem następujące modyfikacje: zawieszenie przód sprężyny Dobinsons +2", amortyzatory Amada Extreme +2" oraz wymiana wszystkich tulei, sworzni, łączników (tu ostrzeżenie dla niewtajemniczonych, producent nie smaruje śrub mocujących tuleje, kończy to się cięciem powyższych i wymianą na nowe ). Zawieszenie tył: resory Dobinsons +2" +250kg, amortyzatory Amada Extreme +2", wieszaki Dobinsons, tuleje poliuretanowe Whiteline. Poza powyższymi zmianami w zawieszeniu (czytaj całkowitej jego wymianie ) zakupiłem opony KUMHO KL71 w rozmiarze 265/70/17, oraz wymieniłem kompletny zestaw sprzęgła na Exedy bez koła dwumasowego, o innych drobniejszych naprawach jak hamulce, uszczelniacze wału, krzyżaki i innych duperelach nie wspomnę Konkluzja jest taka, wg mojej skromnej opinii właśnie tak to auto winno wychodzić z fabryki, zawieszenie zrobiło się zdecydowanie sztywniejsze co wpłynęło na bardziej pewne zachowanie auta na dodze nie mówiąc już o terenie Mogę również potwierdzić niezłą jakość podzespołów zastosowanych w mojej przebudowie, zawieszenie właściwie nie siadło po 10tys km, przy czym wspomnę iż użytkuję je zarówno do codziennego transportu własnej osoby, do zabaw w terenie jak i jako konia roboczego w mojej firmie. Obecnie (czytaj dziś) auto trafiło do warsztatu, celem dalszych modyfikacji a mianowicie montaż wyciągarki Dragon Winch Highlander DWH 15000 z liną syntetyczną Dynema, oraz montaż osłon silnika, skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej (osłony wykonane we własnym zakresie wzorowane na Asfir i Sheriff). Zdjąłem także fabryczne progi z zamiarem wykonania własnych u mnie w zakładzie ( fabryczne trzymały się już na 2-3 śrubach każda po wypadach na Kuklówkę ). Czekam także na snorkel Airflow który niebawem powinien pojawić się na aucie. To chyba tyle w temacie mam nadzieję że nie zanudziłem szanownego grona swymi wywodami, życzę wszystkim posiadaczom Navary kolejnych 500000 km przejechanych bez awarii Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 No to jak zamontujesz windę i osłony to dopiero ci zawias siądzie tak było i u mnie ja już mam drugi komplet amorów i sprężyn na przodzie ,nie powiem ale jeszcze fabryczne tuleje i swożnie są w idealnym stanie tylko dla tego że ja zawieszenie wymieniłem odrazu po wyjeździe z salonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Witam, liczę się z tym że klapnie, szczególnie że wyciągarka 15000 troszkę waży cała nadzieja w tym że lina syntetyczna odciąży ją troszkę. Winda z liną stalową to 46 kg z syntetykiem spada do niecałych 30kg, do tego dochodzi podstawa waga ok 15kg, osłony są wykonane z aluminium PA11 no ale grubość 6mm robi swoje zatem dodatkowe 25 kg. Razem dociążenie wyjdzie jakieś 70kg cała nadzieja w profesjonalizmie panów Dobinson czytałem że to jedne z najlepszych dostępnych sprężyn : w każdym razie po kilku wypadach na łączkę w Nadarzynie lub Kuklówkę, podzielę się wrażeniami i spostrzeżeniami odnośnie zachowania zawiasu Witam szanowne grono forumowiczów mam pytanie do wtajemniczonych w temacie, czy wykonywał ktoś z was tzw "body lift" w swojej D40? jeśli tak byłbym wdzięczny za podzielenie się wrażeniami. Patrząc wczoraj na swoją Navarę doszedłem do wniosku że opony 265/70/17 to jednak nie to o co mi chodziło, chciałbym by weszły oponki 35" jednak troszkę się waham czy aby body lift 8cm który pozwala na takowe, to nie przesada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Taki zestaw jak masz + 8cm na budzie to wsadzisz kapcie 37". Pozatym bez ciecia nadkoli i poszerzania wejda ci tylko 33". Body liftu nie mam ale smigam na Iron Men`ie +2" i Calmini +4". Na +: wyglad i kat rampowy , na - : wyzej srodek ciezkosci w poronaniu do liftu budy. Jezdze na 33" te kolka wygladaja na male przy tym lifcie i rozmiarach auta ale j.w. auto aktualnie w warsztacie i niebawem polansujemy na rzeczonych 37". Na fotkach auto gdy zostawialem w serwisie na docelowych felgach i oponach 33" zjechanych do zbrojenia. Fabryczne felgi , nowki sztuki nie smigane po akcji serwisowej na sprzedaz. Rozgladam sie za wyciagarka, ile dales za swoja , masz jakies fotki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Witam, dziękuję za udzielenie informacji, czas zatem wykonać tuleje, dobrać śruby, przedłużyć węże i okablowanie oraz drążek zmiany biegów Co się tyczy wyciągarki to moja to Dragon Winch seria Highlandrer DWH15000, kosztowała mnie 2800pln plus lina syntetyczna 940pln i podstawa Bullface 750pln (przy czym trzeba ją troszkę przerobić by dało się w niej zmieścić tak dużą wyciągarkę ). Umieszczenie tego typu wyciągarki wymaga także usunięcia kilku zbędnych śrub i wsporników oraz maksymalne podniesienie chłodnicy intercoolera. Skrzynka sterująca wylądowała w moim rozwiązaniu na pokrywie bezpieczników, miejsce owo wg mojego mniemania jak również mojego kolegi mechanika który również babra się w błotku, wydało się najbardziej oczywiste, jest tam wysoko i sucho oraz niedaleko do źródła prądu obok znalazło się miejsce dla hebla napięciowego. Całość wymagała oczywiście wykonania kilku uchwytów, jak również przedłużenia przewodów do wyciągarki, ale mam nadzieję że uzyskany efekt, będzie optymalnym. Oczywiście jutro zrobię kilka fotek i wrzucę na forum, problem w tym że wyciągarkę schowałem w fabryczny zderzak więc niewiele widać Witam, poniżej zamieszczam fotografie wyciągarki zainstalowanej w moim aucie, jak również fotografie rozmieszczenia skrzynki wyciągarki i hebla. Pozdrawiam. Elektryka. Witam, idąc za sugestią kolegi kody, postanowiłem wpakować do swojej Navary opony o rozmiarze 37x12,5x17. Działania już rozpoczęte, opony BF Goodrich już czekają, poszerzenia nadkoli Bushwacker i dystanse 30mm już w drodze. Tuleje aluminiowe 80mm wykonam we własnym zakresie, śruby w gat 10,9 zakupię w Asmecie. Dodatkiem będzie zderzak stalowy pod wyciągarkę. Jak skończę cały projekt, zamieszczę kilka fotek i dokładny opis zmian dla potomnych Kody, wykonałeś już zmiany? masz te 37" u siebie na aucie? jeśli tak, wrzuć proszę jakieś foto, będę miał orientację jak to wygląda z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opony na aucie ale wciąż trwa pasowanie wszystkiego. Fotek nie mam , moj kolezka u którego stoi samochód nic nie chce przysłać , ma być niespodziewanka. ( abym sie tylko nią załamał) Nie naciskam bo samochód specjalnie nie potrzebny - połamałem prawa nogę w czasie wakacyjnych szaleństw extremalnych. Czy planujesz wymianę przełożeń ? Na 37" kapciach nie będzie frajdy z jazdy wydaje mi sie przy standardowych. Chyba ze dolozysz ze 100 kucy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Witam, dzięki za odpowiedź, przy próbie włożenia 37" opon okazało się że trzeba wyciąć nie tylko błotnik ale i "kawałek" nadwozia w miejscu łączenia elementów, a to już ponad moje siły w związku z powyższym wrzucam 35" i obejdzie się bez cięcia co zaś tyczy się mocy to rzeczywiście przy 37" wymagana byłaby zmiana przełożenia zaś przy 35" wystarczy podniesienie mocy mapą do 200km. Jak ten gówniany silnik to wytrzyma nie wiem ale będę się tym martwił później, najwyżej zrobię swap i wrzucę 3l V6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Na północy jeździ trochę Navar od Arctic Truck'sa na 35" często z podkręcona mocą i bez zmiany przełożeń. Wygląd fantastyczny. Tylko czy masz świadomość ile pociągnie z baku? Na moje oko 15-16l w trasie z manualem i przy emeryckiej jeździe. Duzo jeżdzę i dla mnie to nie do przyjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Zdaję sobie sprawę, że spalanie wzrośnie i to znacznie. Jeżeli będzie ono przekraczało 15l/100km wtedy pomyślę o zmianie przełożeń a'propos przełożeń, jeśli to możliwe byłbym wdzięczny za podanie źródła w którym nabyłeś zestaw przełożeń do swojej Navary z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Tu znajdziesz wszystko , no i czytac fora zamorskie: https://www.4x4parts.com/nissan/drive-train-ring-pinion-sets-c-165_400.html https://ruggedrocksoffroad.com/nissan-frontier-d22-d40-ring-pinion-gears-c-40_847.html http://www.rockauto.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Kody, jak tam przebiega przebudowa Twego auta? zakończyłeś już może? u mnie zakończenie przewidywane jest za jakiś tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 (edytowane) Szykuje sie do malowania , ale znajac ruchy moich kumpli potrwa z miesiac. Ogolnie wrazenie robi bojowe, sporo uroslo w zwyz i w szerz zwlaszcza.(w lusterku przegladam sie bez kucania ) Mam troche fotek ale nie oddaja efektu a i auto w rozsypce, zamieszcze pozniej gdy auto bedzie skonczone. Poza tym zabezpieczone podwozie na nastepnych kilka lat , polikwidowane ogniska rdzy przy szybie doszlo kilka gadzetow. Wszystko wkrotce opisze. Pochwal sie jak twoj wozek ruszy na drogi. Pozdrawiam. Edytowane 27 Października 2014 przez kody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 nie bądź taki wrzuć coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 (edytowane) Takie tam, dzis przyslali z warsztatu. Jako ze mój zmysł estetyczny nie zawsze działa jak należy , potrzebowalbym sugesti i pomocy od kolegów onym obdarzonych. Wszystkie rady cenne. Auto idzie w przyszłym tygodniu do malowania, walczę miedzy oryginalnym lakierem a matem w kolorze oryginału do tego gril w czarnym macie taki jak felgi. Relingi i progi miały być oryginalne w moim zamyśle ale warsztat chce się dorobić na moim projekcie chyba i namawia na malowanie , podobnie tylny zderzak. POMOCY!!! Edytowane 28 Listopada 2014 przez kody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 okazjonalnie przewożę paletopojemniki o masie nieco powyżej 1t, wskażcie mi proszę czy sensownym rozwiązaniem będzie dołożenie dodatkowego pióra do resora oraz od czego dopasować pióro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21martin Opublikowano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2014 Takie tam, dzis przyslali z warsztatu. Jako ze mój zmysł estetyczny nie zawsze działa jak należy , potrzebowalbym sugesti i pomocy od kolegów onym obdarzonych. Wszystkie rady cenne. Auto idzie w przyszłym tygodniu do malowania, walczę miedzy oryginalnym lakierem a matem w kolorze oryginału do tego gril w czarnym macie taki jak felgi. Relingi i progi miały być oryginalne w moim zamyśle ale warsztat chce się dorobić na moim projekcie chyba i namawia na malowanie , podobnie tylny zderzak. POMOCY!!! Hej Kody widziałem na żywo twoja navke robi wrażenie........... nie wiem jak z kolorem ? ja bym matu nie brał,ten samochód ma się wyróżniać a nie być jak inne BMW i tani tuning oczywiście bez obrazy,za dużo serca i kasy w to włożyłeś żeby było jak każde,mam nadzieje że się nie obrazisz,ja już w polsce to jak odbierzesz już swoją navkę to jakieś może mieszanie w błocie by się zdało/? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 (edytowane) okazjonalnie przewożę paletopojemniki o masie nieco powyżej 1t, wskażcie mi proszę czy sensownym rozwiązaniem będzie dołożenie dodatkowego pióra do resora oraz od czego dopasować pióro? Założyć można większe odboje ('bycze jaja') -najtaniej , można założyć poduchy pneumatyczne- zobacz na wątek Hugh o w sąsiednim forum Terrano , Ja dzisiaj w końcu założyłem dodatkowe pióra podtrzymujące - kupiłem pióra --140zł -170cm dł. 8,8 grubości(niepotrzebnie -bo kowal mógł dorobić sam za 40zł ) , zawiozłem do kowala zrobił profile pod uszy i sklepał lekko aby nowe pióro odciążyło stare- 50zł . Dorobiliśmy nowe cybanty -50zł . Efekt - buda poszła 10 cm do góry -autko wygląda normalnie . Teraz czas na przód ... Edytowane 17 Grudnia 2014 przez Marq4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 Tani tuning to napewno nie będzie, mam nadzieje ze wyjdzie tez niewsiowy . Trochę za późno na zmiany bo już się składa, nikt nie chciał doradzić. Malarz twierdzi że półmat jest super ok. Wszystko robię na odległość i muszę ufać postronnym. Samochód powinien być gotów pół roku temu, ale wreszcie po świętach podobno będzie koniec. Kilka dni grzebania w mechanice i będzie można śmigać. Początkiem stycznia możemy się spiknac. Cieszę się ze ci się podoba. Mam nadzieje ze spodoba się żonie bo to jej wózek i muszę ja przekonać ze przeróbki były niezbędne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Witaj Kody, dawno tu nie zaglądałem gdyż moja D40 zgodnie z przewidywaniami wyzionęła ducha, dziś odebrałem autko z warsztatu po wymianie silnika (niestety na ten sam badziewny 2,5l, gdyż koszty swap-u przekroczyły moje najśmielsze oczekiwania). Co się tyczy malowania Twojego autka to uważam że pomysł na czarny półmat włącznie z grillem nie jest zły i Twoja (żony ) D40, będzie prezentowała się zjawiskowo. Jak tylko doprowadzę swoja do porządku po warsztacie, zamieszczę fotki. W niedzielę wyruszam na Kuklówkę (lokalny tor off-road na zachód od Warszawy) by przetestować jak wszystko pracuje i czy czego nie trzeba jeszcze wyregulować. Kika fotek mojej D40 z dzisiejszej "wycieczki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.