Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić, sprzedać Terrano - najpierw go poznaj !!!


Gość picia277
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie mi ma pisać jak wygląda sprawa z rozrzadem w 3.0 wyczytałem że jest na łańcuchu Ale nie jestem pewien i jakie mogą być średnie koszty napraw pompą wtrysku turbo itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam szanowne grono

mam pytanie a mianowicie miałem problem z czujnikiem położenia wału kupiłem nowy, założyłem i chek przestał się świecić. tyle że nadal brakuje mu mocy przy podjeździe pod wzniesienie ciężko jest ruszyć nawet z jedynki. jak puszcze sprzęgło to tak jak by go przydusiło pomimo że pedał wciśnięty do podłogi. dopiero po chwili 2-3 sek. podnoszą się obroty i potem idzie.

czy pedał gazu ma jakiś czujnik który szfankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć

 

Jestem świeżym posiadaczem TII z '98r 2.7 z automatyczną skrzynią.

Auto w super stanie blacharskim ale oczywiście ma jakieś tam swoje niedomagania. 

Silnikowo wydaje mi się, że jest w porządku - spalanie na 200km wyszło niecałe 17l w trasie przy 90-100kmh więc biorąc pod uwagę ATki i automat jest to bardzo fajny wynik. 

 

mam kilka pytań do bardziej zorientowanych forumowiczów:

 

1. miga kontrolka AIRBAG - auto jest bezwypadkowe;

2. zapocone flansze mocujące intercooler - w zasadzie to trochę bardziej niż zapocone. turbo ładuje, słychać je na wolnych  -nie jest zatarte itd... auto nie dymi przy przyspieszaniu - dopiero jak zrobi solidny kickdown i obroty wejdą powyżej 3000rpm za samochodem widać chmurę - nocą w świetle aut za mną.

Przy normalnym przyspieszaniu nic takiego się nie dzieje - to plus niskie spalanie pozwala mi przypuszczać, że silnikowo jest ok;

3. najważniejszy problem który mnie martwi - auto nie odpala od pierwszego pokręcenia kluczykiem - na ciepło robię 3 obroty i stop, daję MINIMALNIE gazu i znowu kręcę i odpala bez problemu. na zimno zaskakuje na ułamek sekundy już od pierwszego zakręcenia. za drugim zapala ale po chwili gaśnie bez dodania gazu. Po utrzymywaniu go na obrotach przez chwilę już nie gaśnie i chodzi równo. 

Przy odpalaniu na zimno jak i ciepło puszcza małą chmurkę siwego dymu i chodzi bezdymnie.

 

Póki co to wszystkie bolączki jakie go trapią. Da się to odpalanie jakoś skutecznie naprawić????

 

Pozdrawiam

matjas

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rama do poprawek"...

Jak na moj gust to raczej nic dobrego wróżyć nie może...

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli rama jest do "poprawek" to najprawdopodobniej naprawa będzie kosztowała tyle co auto lub więcej jeśli będziesz chciał zrobić to dobrze. ja bym odpuścił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę się rozstać ze swoim Terrano . Czasami los nie układa się tak jak byśmy tego chcieli . Pieniążki ze sprzedażny auta potrzebne są na operację mojej mamy.
Auto przygotowane do regeneracji ramy .
Terrano 3.0 v6 z 1988 r. OC do 17.06.2017
Coś o aucie : sprawne automatyczne sprzęgła, anti lock tylnego mostu i LDS, owiewka aluminiowa tylnej szyby , ramie na koło zapasowe, relingi dachowe, sprawny tempomat. Auto miało klimatyzacje - zdemontowana pod montaż drugiego alternatora.
offroad062014_008.jpg
Do auta są jeszcze z poprzedniego mojego samochodu
1- komplet polibuszy + tuleje dolnego wahacza metal-guma
2- dodatkowa skrzynia biegów

3-tylny most
4-przedni most
5- wały tył i przód
6- wahacze przód l+p 
7- zwrotnica l+p z tarczami i sprawnymi automatycznymi sprzęgłami 
8- poszerzenia nadkoli 4sztuki 

9- oryginalne alusy 5-sztuk + dwie opony 31x10.5
 

10- lampy przód l+p 
11- zderzaki tył i przód - przedni po piaskowaniu i malowaniu 
12- nowe przewody paliwowe ( miedź w otulinie ) 
13- układ wydechowy 
Cena za wszytko jaka mnie interesuje to 3500zł. 
Każdy grosz jest potrzebny. Sprzedaję wszystko razem bo zależy mi na czasie. 
Obecnie auto stoi u forumowego kolegi - Lemmy
Kontakt na priv. ewentualnie 510704058
fotki nadkoli 
https://lh3.googleusercontent.com/NloIykOlEtltvNPBEGgZYVlTDfPJaG4-0fw6_UzVWZtvBmJ4CzzGRH5eRxNw3YR7gqfZb7f2TTe3=w1366-h768-rw-no
fotki felg 
2015-12-02-685.jpg

Edytowane przez DanielZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie ! 

Jestem tutaj nowy i wprawiam sie w ogarniecie forum choc przyznam ze jest tutaj tyle informacji ze chyba rok zajmie mi przegladniecie wszystkiego :o 
 

A teraz do sedna ,pokazala sie okazja do kupna terrano I 1992 3.0E V6 automat sprowadzonego ze stanow w 2009 roku ,dlugo sie zastanawialem i sie przekonałem ze jako mlody mechanik po szkole rzuce sie na wyzwanie i doprowadze go do stanu trzymania pod kocem ! (od małego chciałem zrobic sobie auto samemu w swoim garazu) auto bylo malowane tj buda , rama do konserwacji bo ruda sie pokazuje i silnik bierze olej bo czasami zakopci na skrzyzowaniu jak stoje ,najchetniej to zdjąłbym bude i rame gdzie trzeba wyspawal  dal do ocynku i zayebal barankiem. A tak to sie prezentuje , piszcie sugerujcie doradzajcie od czego najlepiej zaczac zeby to mialo rece i nogi, przypominam ze jestem pierwszy raz w posiadaniu terenowki plus taki ze nie mam zamiaru go brac w teren , bardziej do wozenia dzieci w przyszlosci :)

post-101251-0-57884300-1474113330_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doprowadzenie ramy do porządku, to podstawa, jeśli chcesz go doprowadzić do "poziomu koca"

tylko na boga nie baranek, to już nie ta epoka, rynek oferuje na prawdę mnóstwo środków konserwujących, nie wspominając o farbach epoksydowych, poliuretanowych i cholera wie jakich jeszcze

ja swoją ramę po piaskowaniu pomalowałem podkładem cynkowym i farbą proszkową, wygląda mniej więcej tak

 

post-93389-0-62511700-1474130775_thumb.jpg

Edytowane przez SNAKE4X4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo wlasnie tak bym chcial aby wyglądała ! dzięki wielkie za naprowadzenie w odpowiedni kierunek podążania ,a tak zastanawialem sie czy gdy bede sciągał rame to uda mi sie to bez trudu na płaskim? ktos takie cos robil , słyszał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dlatego mnie tu mało ostatnio :(

2012 - Terrano

2014 - Terrano

kwiecień 2016 - ... i seria wciąż trwa: Pajero ... Terrano ... Patrol ... Terrano ... Terrano ... Terrano

 

Idę na rekord :D

 

a w temacie, rama @Plitza : wypiaskowana, podkład epoksydowy i Raptor na wierzch

 

  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ufff ! a jest mozliwosc zblizenia do tej procedury jeszcze bardziej ? Lemmy Ciebie prosimy  :dribble: jak bys mogl jakos mniej wiecej opisac ten zabieg abym nie musial sie motac a wiedziec co i gdzie od razu lewarowac? :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem tego tematu bo chciałem pomóc nowemu koledze ale jak na złość nie mogłem go znaleźć.

Lemmy zrelacjonował naprawę ramy w miejscach misek tylnych sprężyn.

Ostatnio i ja to robiłem w przy remoncie swojego Terrano II.

Wykonałem to tak:

post-21823-0-55728600-1474219614_thumb.jpg post-21823-0-04124300-1474219631_thumb.jpg post-21823-0-88840000-1474219640_thumb.jpg post-21823-0-35420600-1474219656_thumb.jpg post-21823-0-87578000-1474219669_thumb.jpg

 

Dodatkowo kilka zdjęć:

 

post-21823-0-55705600-1474219729_thumb.jpg post-21823-0-76776900-1474219868_thumb.jpg post-21823-0-46212000-1474219885_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo przyznam szczerze ,ze dobrze lecicie z tematem ! wujek google wskazał mi drogę akurat na temat ,który Lemmy opisywał -got it  :dj:

Azm to ostatnie zdjęcie ramy pokazuje dokładnie w jakim ja miejscu mam największy ubytek na tym zgjeciu u góry ramy  :warning:

Na długo to wytrzymuje ? chodzi mi o te preparaty przeciw rdzewieniu
A słyszał ktoś z Was ze 3.0E pali olej ? bo nie wiem czy szykować się na cały remont silnika czy to jakieś uszczelniacze zaworów ,choć z drugiej strony myślę sobie ,że jak silnik będzie na stole przy ściąganiu ramy to grzech nie zrobić pierścieni panewek uszczelek rozrządu żeby był spokój na lata (słyszałem ,że toporne silniki) przebieg to okolo 250 tysi
@Lemmy to ewidentnie Twój sezon  :gun: 

 

Edytowane przez bobyahed2dis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nazywał się chyba "Renowacja kielichów sprężyn czyli ze spawarką mu do twarzy" ... chyba 

Wyglądało to podobnie jak u Andrzeja

jest jeszcze pewien sposób na przedłużenie żywota ramy w tym miejscu ... na wspawanym elemencie, tuż przy ściance ramy trzeba wywiercić 2-3 otwory (dreny) aby błoto ściekało ... ot, taki patencik

Korzystając zaś z okazji że Andrzej jest na linii po raz kolejny pozwolę sobie zareklamować miseczki drążków reakcyjnych dolnych wahaczy jego produkcji ... warto się w nie zaopatrzyć zawczasu ... będą niezbędne przy remoncie ramy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce przy kielichach sprężyn też tak "pięknie gnije" gdyż w ramie są dwa otwory i są one zakryte blachą nachodzącą na ramę.

Na tej wysokości są też otwory w pionowej części ramy od strony koła gdzie w czasie jazdy wpada woda i błoto. To powoduje, ze wskazane miejsce tak szybko rdzewieje. Z jednej strony wycinałem fragment ramy co widać na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach ale w spawanym fragmencie nie wierciłem już tych otworów. Z drugiej strony nie robiłem sztukowania ramy w tym miejscu bo jeszcze była względna ale te dwa zbędne otwory zaspawałem i oszlifowałem przed nałożeniem drugiego elementu.

Na zdjęciach widać, że blachy nakładałem z pasków i ktoś może się zastanawiać czemu takie paski wspawałem zamiast nałożyć i wspawać jeden nowy element. Otóż jest to celowym zabiegiem gdyż dolna część blachy mocowania kielicha nachodzi na ramę od dołu i przyspawana jest tylko z trzech stron. Ja tę blachę spawałem z czterech stron aby nie wchodziła tam woda. Fabrycznie od strony kielicha na całej jego długości nie ma spawu, a dwie blachy łączą się tylko na zasadzie styczności i tam woda przede wszystkim się dostaje zwłaszcza, że półkolista blacha wzmacniająca spód kielicha jest zadarta do góry względem ramy i tam cały czas leży błoto i jest wilgoć co potęguje rdzewienie ramy w tym miejscu. Jurek w swojej relacji też na to zwracał uwagę. Jest to feler konstrukcyjny tego miejsca. Ja to najwęższe miejsce wyprofilowałem inaczej robiąc tam spływ wody. Na zdjęciach może tego nie widać ale tam mam odgięte to miejsce w dół co nie będzie powodowało gromadzenia się wody. Dodatkowo zabezpiecza to miejsce wykonany przeze mnie dodatkowy ciągły spaw i to jest wyjaśnieniem wstawiania pasków blachy.

Dodatkowo otwory w ramie na wysokości tylnego koła zaślepiam plastikowymi korkami. Pasują względnie zaślepki rurek z metalowych mebli. Tak miałem zrobione w Mavericku (od jego remontu w 2006 r.) i do ramy nie przedostawała się w tym miejscu woda, a przede wszystkim błoto.

Ja w dolnej części ramy nie wierciłem żadnych dodatkowych otworów aby woda tam nie penetrowała zbędnych zakamarków i spływała w obie strony swobodnie. Z przodu w dolnej części ramy jest oryginalny otwór, a z tyłu rama jest otwarta więc woda ma gdzie spływać.

Ale ile głów tyle pomysłów więc każdy wybierze sobie to co chce.

 

Prośba do moderatora lemmy69

Jurku, może zrobicie zupełnie osobny temat odnośnie tylko naprawy ramy naszych pojazdów. Przecież jest to jeden z ważniejszych składników samochodów i często są na ten temat zadawane pytania ale w różnych tematach i szukając później informacji okazuje się, że nie można w danej chwili niczego znaleźć. Jak natrafię na takie informacje w różnych tematach to będę je Tobie przesyłał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardziej optował za tym że to nie pomyłka producenta a celowe działanie, im nie na ręke jest żeby auto zbyt długo jeździło bo nowe modele w salonach sie kurzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba do moderatora lemmy69

Jurku, może zrobicie zupełnie osobny temat odnośnie tylko naprawy ramy naszych pojazdów. Przecież jest to jeden z ważniejszych składników samochodów i często są na ten temat zadawane pytania ale w różnych tematach i szukając później informacji okazuje się, że nie można w danej chwili niczego znaleźć. Jak natrafię na takie informacje w różnych tematach to będę je Tobie przesyłał.

Taki temat możesz założyć sam i podawać do niego linki związane z tematem, a czego nie dasz rady zrobić sam ogarnie Jurek, lub ktoś władny w tym dziale ;)

Możesz założyć np. tu, uzupełniać na bieżąco, bez zbędnych pytań i wywodów użytkowników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...