Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie w kierownicy i kołach na zakrętach


Gość Valdies
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też stuka tyle, że przy skręcie w prawo. Dzisiaj byłem drugi raz w serwisie. Po pierwszym razie zrobiłem karczemną awanturę bo nic nie zrobili.

Posprawdzali i poinformowali mnie, że wymieniają łożysko, amortyzator i coś tam jeszcze ale części będą za tydzień. Zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki przy skręcie i to w dodatku odczuwalne na kierownicy - taki obiaw to jest luz na wieloklinie na wałku kierowniczym. Wałek znajduje się w kabinie i "idzie" od wspomagania aż do przekładni kierowniczej, luz ten jest trudny do wykrycia i tak naprawde wymiana tego wałka daje 100% pewność, tak jak napisał kolega Valdies "ale do wymiany jakis element w kolumnie kierownicy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem w serwisie z tym stukaniem w kierownicy. Okazało się, że to nie łozyska, ale do wymiany jakis element w kolumnie kierownicy. Wymienili na gwarancji i teraz jest oki. Gdybym musiał to robic poza gwarancją to sam element 1350 zł + usługa. Mam teraz kolejny problem. Po pewnym czasie jazdy w korku zaczyna mi skrzypiec pedał sprzegła podczas wciskania i zwalniania. Czy ktos ma to samo???? :/

 

W rzeszowskim serwisie byłem z tym problemem 3 razy. Za kazdym razem cały śliczny kierownik serwisu nic nie widzial, ani nie czul. Dopiero w Kielcach zauwazyli to co ja. NIE POLECAM SERWISU W RZESZOWIE !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też stuka tyle, że przy skręcie w prawo. Dzisiaj byłem drugi raz w serwisie. Po pierwszym razie zrobiłem karczemną awanturę bo nic nie zrobili.

Posprawdzali i poinformowali mnie, że wymieniają łożysko, amortyzator i coś tam jeszcze ale części będą za tydzień. Zobaczymy

 

I jak po wymianie?

Kiedy pojawia sie wam ten luz i stukanie? Ja na razie nic nie czuje ...

Czy jest ktoś na forum kto nie ma tego problemu?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak po wymianie?

Kiedy pojawia sie wam ten luz i stukanie? Ja na razie nic nie czuje ...

Czy jest ktoś na forum kto nie ma tego problemu?

pozdrawiam

zero problemów:) :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak po wymianie?

Kiedy pojawia sie wam ten luz i stukanie? Ja na razie nic nie czuje ...

Czy jest ktoś na forum kto nie ma tego problemu?

pozdrawiam

 

Odeprałem auto z serwisu z wymienionym prawym przednim amortyzatorem. Póki co nie stuka ...

 

A jednak stuka i jeszcze gnojki zepsuli mi tylny podłokietnik. Jakiś debil chyba na nim usiadł. W poniedziałek zaczynam prawdziwą wojnę z serwisem Japan Motors w Krakowie!!!

Edytowane przez JacekJQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"śliczny kierownik serwisu" w Rzeszowie jak go ktoś określił to w ogóle nic chciałby nie widzieć. Byłem w serwisie, bo 5 bieg wchodzi z wyczuwalnym oporem - to nic, odpowiedział, jeszcze za mały przebieg (3 tys.) jakby to miało coś do rzeczy. Oleju w silniku mam tyle, że przekracza max na bagnecie - to nic, bo niewiele przekracza. Bezproblemowy człowiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Czy ktos moze opisac sposob na przeprowadzenie testu, ktory wymusza stukanie kierownicy.

Czyli co trzeba zrobic i jaki efekt oznacza prawidlowe i wadliwe zachowanie.

 

Szczerze mówiac to mam osobiscie dosc wysoki poziom tolerancji dla wszelkich stukow, ale ta opisywana tutaj usterka troche mnie niepokoi i chcialbym ja jak najwczesniej zdiagnozowac.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Czy ktos moze opisac sposob na przeprowadzenie testu, ktory wymusza stukanie kierownicy.

Czyli co trzeba zrobic i jaki efekt oznacza prawidlowe i wadliwe zachowanie.

 

Szczerze mówiac to mam osobiscie dosc wysoki poziom tolerancji dla wszelkich stukow, ale ta opisywana tutaj usterka troche mnie niepokoi i chcialbym ja jak najwczesniej zdiagnozowac.

 

pozdrawiam

 

Witam,

 

zostawiłem dzisiaj, po raz piąty auto w serwisie - tym razem oglądał je mistrz (!) serwisu i stwierdził, że mam racje bo stuka i on to nawet słyszy tyle, że na razie nie wie gdzie i co.

Z mistrzem zostałem umówiony po kolejnej, poniedziałkowej, awanturze. Czekam na diagnozę.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tak zauważyłem że opisywane stukoty zgłaszają tylko użytkownicy silników 1.8 (nie wszyscy mamy opisane silniki w profilach :P)

 

JacekJQ Nissan Tiida Acenta 1.8 hatchback

nelson38 Tiida 5D HB 1,8

 

Pozostałe osoby nie mają opisu auta.

 

Wiem, według teorii silnik nie ma nic do tego ale.. jest pewna zbieżność... a po nitce do jakiegoś kłębka można dojść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tak zauważyłem że opisywane stukoty zgłaszają tylko użytkownicy silników 1.8 (nie wszyscy mamy opisane silniki w profilach :P)

 

JacekJQ Nissan Tiida Acenta 1.8 hatchback

nelson38 Tiida 5D HB 1,8

 

Pozostałe osoby nie mają opisu auta.

 

Wiem, według teorii silnik nie ma nic do tego ale.. jest pewna zbieżność... a po nitce do jakiegoś kłębka można dojść.

 

Nieeee. Ja stuków jeszcze nie mam. Czasem tylko slysze cos takiego podobnego do tupotu bialych myszy. A jak doczytalem ze w Note i w Micrze jest to samo to mi sie jeszcze nasililo ;-). Na razie mam 7k i chcialbym ustalic czy problem mnie dotyczy, a jesli tak to usunac usterke za jedna wizyta w ASO, bo mam alergie na tych cwaniaczków.

pozdrawiam nelson38

Edytowane przez nelson38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieeee. Ja stuków jeszcze nie mam. Czasem tylko slysze cos takiego podobnego do tupotu bialych myszy. A jak doczytalem ze w Note i w Micrze jest to samo to mi sie jeszcze nasililo ;-). Na razie mam 7k i chcialbym ustalic czy problem mnie dotyczy, a jesli tak to usunac usterke za jedna wizyta w ASO, bo mam alergie na tych cwaniaczków.

pozdrawiam nelson38

 

Pierwsze stuki były odczuwalne przy ok. 10k. Teraz jest 12,5k. Jutro odbiorę auto z ASO i napiszę co i jak. Podobno usunęli usterkę. Dzisiaj już mi się nie chce jechać do serwisu po auto. Poza tym jest ciemno więc trudno jest dokładnie obejrzeć czy czegoś nie "naprawili".

 

 

Pzdr

Edytowane przez JacekJQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

JaceqJQ - Naprawiasz chyba ciagle w Krakowie wiec z tego ASO nie skorzystam, ale napisz jaki status.

Jesli ktos potrafi opisac test aby wymusic te stuki to ciagle jestem zainteresowany. Potrzebuje aby zdiagnozowac czy mnie dotyczy i aby pozniej zademonstrowac w ASO.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JaceqJQ - Naprawiasz chyba ciagle w Krakowie wiec z tego ASO nie skorzystam, ale napisz jaki status.

Jesli ktos potrafi opisac test aby wymusic te stuki to ciagle jestem zainteresowany. Potrzebuje aby zdiagnozowac czy mnie dotyczy i aby pozniej zademonstrowac w ASO.

pozdrawiam

 

Odebrałem i ... chyba nie stuka.  Niestety dzisiaj nie udało mi się dowiedzieć co zrobili bo wysłali młodego, wystraszonego, który nic nie wiedział. "Doradca serwisowy" miał zadzwonić po południu i odpowiedzieć na parę pytań ale nie zadzwonił bo po co. A jeżeli chodzi o ASO to wszystko co wchodzi w skład  PGD jest mocno podejrzane. Miałem już złe doświaczenia z fordem ale ten miał na szczęście (?) tylko rok gwarancji.  Jak zrobić test - nie wiem. Jedyne co można, jak już stwierdzisz (co nie daj Boże) stukanie, to posadzić mechanika za kierownicą i jeździć dokąd nie usłyszy lub poczuje stukanie pod ręką.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tak zauważyłem że opisywane stukoty zgłaszają tylko użytkownicy silników 1.8 (nie wszyscy mamy opisane silniki w profilach :P)

 

JacekJQ Nissan Tiida Acenta 1.8 hatchback

nelson38 Tiida 5D HB 1,8

 

Pozostałe osoby nie mają opisu auta.

 

Wiem, według teorii silnik nie ma nic do tego ale.. jest pewna zbieżność... a po nitce do jakiegoś kłębka można dojść.

 

Nie zależy to chyba od silnika. Ja mam 1.6 i ewidentne stukanie przy skręcaniu. Najpierw pojawiło się przy skręcaniu w prawo - przy jakiś10 tyś. teraz przy 15 puka już w obie strony. W serwisie oczywiście - "bez wad".

Teraz juz prawie wiem jak wymusić pukania dla demonstracji (to do nelson38): stojąc z lekko skconymi kołami (np w prawo) powoli ruszam skecając je mocniej. Można odkęrcić potem w lewo i jeszce raz w prawo. U mnie stuka już prawie za każdym razem. Po za tym (nie wiem czy jest to związane z tą samą wadą) jak już wcześniej pisałem w czasie jazdy ucieka mi w lewo (również przy hamowaniu), natomiast przy ruszaniu ucieka w prawo - a przy ostrzejszym aż wyrywa kierownicę. Nie ma jak stara 15 letnia corolla - niestety sprzedałem:-(. Szła jak po szynach i nic się tam nie psuło mimo, że przede mną jeżdził nią służbowo przedstawiciel handlowy. TO jednak były samochody a nie wozidełka do skubania klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wiąże się to z miejscem montażu samochodu. Przecież montownie są w różnych miejscach na świecie. U dealera mówili mi, że Tiidy dostępne w Polsce są składane w Meksyku. Czy właściciele amerykańskiej Versy 1.8 zauważyli jakieś stuki w kolumnie kierownicy? U mnie nie ma, ale ja nie doszedłem jeszcze do pierwszej zmiany oleju :) Pozdrawiam

Mrand

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wiąże się to z miejscem montażu samochodu. Przecież montownie są w różnych miejscach na świecie. U dealera mówili mi, że Tiidy dostępne w Polsce są składane w Meksyku. Czy właściciele amerykańskiej Versy 1.8 zauważyli jakieś stuki w kolumnie kierownicy? U mnie nie ma, ale ja nie doszedłem jeszcze do pierwszej zmiany oleju :) Pozdrawiam

Mrand

 

A może jeszcze ważny jest rok produkcji i sposób ekspolatacji ? U mnie Meksyk  :( 2007 i 85% miasto ...

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jeszcze ważny jest rok produkcji i sposób ekspolatacji ? U mnie Meksyk  :( 2007 i 85% miasto ...

 

Pzdr

wszystkie tiidy jak i versy opuszczają fabrykę w Mexico bodajże mieszczącą się w Civac,japońskie mają nazwę latio i produkowane są chyba w malezji.

rozmawiałem wczoraj ze znajomym z nissana i nie ma jakiejś czarnej serji związanej ze stukami.tak ze wygląda na to że niektórzy mają pecha.moja też maxico 2007.zero problemów!zero trzasków i skrzypień...i niech tak pozostanie:) :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na pewno Meksyk i rocznik 2007 - choć z VIN litera U oznacza chyba rok 1998 ;-)

Sam już nie wiem czy u mnie sa te cholerne stuki, na boki w każdym razie mi nie ucieka ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na pewno Meksyk i rocznik 2007 - choć z VIN litera U oznacza chyba rok 1998 ;-)

Sam już nie wiem czy u mnie sa te cholerne stuki, na boki w każdym razie mi nie ucieka ;-)

Po iluś tam wizytach w ASO niestety stuka ale inaczej tzn. rzadziej i nieregularnie czyli najgorszy z możliwych objawów. Mam jeszcze prawie dwa lata na znalezienie przyczyny. Na razie w nękaniu serwisu zawieszenie broni. A co do znalezienia prawidłowości to jest tak jak myślałem: nic z tego ! Należy mieć nadzieję :D, że to wszysto co wyjdzie w tych samochodach. 

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tutaj jest service bulletin dla Versy. Co o tym sądzicie?

 

gw

 

Sądzę, że to jest rozwiązanie problemu. Będę wiedział w przyszłym tygodniu.

A swoją drogą jak masz dostęp do biuletynów serwisowych to może się podziel wiedzą:rolleyes:

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...