Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie w kierownicy i kołach na zakrętach


Gość Valdies
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ranger mam swojego mechanika, on w nissanach siedzi długo sam mi sprawdzał jeden siedział i kręcił drugi w kanale 

Mi nie zawsze stuknie cichutko czasem, ale zawsze prawa strona lewa milczy, to podobny dźwięk  jest do półosi napędowej jak już zużyta 

Ale wszyscy jednym chórem mi mówią ze przewrażliwiony jestem  i przesadzam a takie gadanie mnie osobiście wk......wia.

Ja stuków na kierownicy nie czuje.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger mam swojego mechanika, on w nissanach siedzi długo sam mi sprawdzał jeden siedział i kręcił drugi w kanale 

 

Luzu na wieloklienie kolumny nie da się wykryć w kanale. Połączenie o którym mowa znajduje się zaraz pod kierownicą w kabinie. Luz jest tak subtelny, że trzeba wyczuć go ręką bo na ucho nie ma szans, żeby coś wyłapać. No ale skoro jesteś pewien, że to nie to, to nie ma o czym mówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kierowca siedział i kręcił kierownicą, szybko,wolno,szybkie krótkie ruchy w prawo w lewo  na wspomaganiu a ja słuchałem i trzymałem sprężyny .

Nic cisza nie ma stuku ;-(

To zrobiłem tak otworzyłem maskę i razem z kierowcą była jazda w prawo po łuku i lewo po łuku i co cisza ;-(

A jak ja skręcam na mieście to stuki są,i to zawsze prawa strona wysokość amortyzatora a morze to łącznik???

Ręce opadują o tyle w temacie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze jeden test. Postaw samochód na równej utwardzonej powierzchni. Na wspomaganiu kręć do oporu kierownicą raz w prawo raz w lewo - ale zawsze w daną stronę do oporu. No i słuchaj, czy stuki są. Przy maksymalnie skręconych kołach nieco zmienia się geometria i stuk w tej pozycji jest jakąś informacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No najgorsze  jest to że  robiliśmy z kumplem dokładnie tak jak doradzasz na idealnie równej posadzce garażu ;(

Koła skręcane do max wychyleń prawo lewo ,powoli szybko,nerwowo i nawet w toczeniu sie w skręcie maksymalnym do przodu do tyłu i z prawej strony CISZA ;-(

A jak jeżdżę to stuka, stuk jest słyszalny nie wewnątrz kabiny że to coś w środku ale na zewnątrz.

Sprawdzałem dokręcenie amortyzatora ok,sprawdzałem dokręcenie prawej poduszki silnika ok stawiam na łącznik muszę jechać do diagnosty aby łapką sprawdził.

A zawieszenie było sprawdzane dopiero co przed ustawieniem zbieżności  i było wzorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce mi się szukać ,ale  tu ktoś na forum miał tak dziwny przypadek jak twój i okazało się że problem powodawał wystający kawalek  plastiku, bodajże nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie już mam winowajce stukania w prawym kole to -sprężyna !!!

Podczas kręcenia kierownicą lewa jest sztywna.

A prawa przeskok ma i postukuje ;-(.

Jak mam zniwelować ten luz ? co mam skręcić?

Do łba mi to nie przychodziło ze sprężyna tak sobie radośnie postukuje ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem parę dni wyżej ,żebyś to sprawdził.Albo masz walnięte łożysko McPhersona ,albo samą sprężynę

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jak trzymałem prawą sprężynę to podczas kręcenia prawa ma luzy i to sprężyna tak szura i stuka 

A lewą jak trzymam podczas kręcenia to nie ma luzu jest sztywna nie szura tak podczas krecenia kierownicą na wspomaganiu .

Co mogło poluzować tą sprężynę?

Bo pęknięta nie jest, bo by napieprzała cały czas na wybojach.

To wygląda na poluzowanie się jakiegoś elementu od sprezyny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jak trzymałem prawą sprężynę to podczas kręcenia prawa ma luzy i to sprężyna tak szura i stuka 

A lewą jak trzymam podczas kręcenia to nie ma luzu jest sztywna nie szura tak podczas krecenia kierownicą na wspomaganiu .

Co mogło poluzować tą sprężynę?

Bo pęknięta nie jest, bo by napieprzała cały czas na wybojach.

To wygląda na poluzowanie się jakiegoś elementu od sprezyny .

Ja mimo to , stawiam że jest pęknięta końcówka,ewentualnie łożysko masz do wymiany(w górnym mocowaniu -cena ok.100zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix jaka końcówka jest pęknięta jak ona wygląda i co kosztuje 100zł?

Sory za pytania ale mechanikiem nie jestem ogólnie budowę znam ale nie szczeguły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko górnego mocowania kolumny McPhersona można kupić za ok.100zł a jeśli chodzi o końcówkę ,to miałem na myśli sprężynę.Często jak Pekinie,to na ostatnim zwoju i ni jak tego nie widać.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystko jasne .

Ale chyba to sprężyna bo podczas kręcenia kierownicą dostaje luzu,ale dlaczego nie stuka na wybojach jeśli pękła tam na górze ?

Lewa jest sztywna jak się kreci kierownicą na wspomaganiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...