Yankee595 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Ty to potrafisz pocieszyć.Dowiem się u mnie i czy można ew.połączyć to z przeglądem okresowym. Podobno można. Ja mam przgląd dopiero w marcu, więc prawie nic na tej promocji teraz nie zyskam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tasior81 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Ja wlasnie na jesieni kupilem tiide z 2008 roku i juz z tymi stukami. Najbardziej stuka na serpentynach na parkingach podziemnych / naziemnych, gdzie jest duzy skret kierownicy i mala predkosc = wtedy normalnie wali w kierownicy caly czas, az slychc. Jutro jade do ASO. Od razu po kupnie bylem w 2 roznych ASO na przeglad i powiedzieli mi, ze to plastiki ocieraja i ze to "sie smaruje". Niby posmarowali i przez pierwszy tydzien prawie nie stukalo, ale szybko wrocilo. Zobaczymy co dalej bo gwarancja tylko do konca roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 (edytowane) Ja wlasnie na jesieni kupilem tiide z 2008 roku i juz z tymi stukami. Najbardziej stuka na serpentynach na parkingach podziemnych / naziemnych, gdzie jest duzy skret kierownicy i mala predkosc = wtedy normalnie wali w kierownicy caly czas, az slychc. Jutro jade do ASO. Od razu po kupnie bylem w 2 roznych ASO na przeglad i powiedzieli mi, ze to plastiki ocieraja i ze to "sie smaruje". Niby posmarowali i przez pierwszy tydzien prawie nie stukalo, ale szybko wrocilo. Zobaczymy co dalej bo gwarancja tylko do konca roku. Jakie plastiki,co za banialuki! Albo ława,albo łożysko mcphersona,albo wał kolumny.łożysko można sprawdzić we dwóch .Jeden skręca na maxa kołem a drugi trzyma za spręzynę(wystarczy zresztą obserwować)jak "strzeli" to łożysko kolumny. Yanke 595 ,zawsze możesz przegląd zrobic wcześniej(koniec grudnia) Podobno można. Ja mam przgląd dopiero w marcu, więc prawie nic na tej promocji teraz nie zyskam. No i byłem i sprawdzilem.Żadnych dodatkowych oplat serwis w Szczecinie nie pobiera.Owszem jest zapis o konieczności zrobienia takowego "sprawdzenia" ,ale serwis słusznie wychodzi z założenia że auto na gwarancji(a tylko takowe mogą uczestniczyć w ubezpieczeniu)ma regularnie robione płatne przeglądy, więc dodatkowy byl by "naciąganiem" klienta.Nie za piękne oczy zostali uznani za najlepszy serwis w Polsce i drugi w Europie wschodniej. Edytowane 14 Listopada 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee595 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Yanke 595 ,zawsze możesz przegląd zrobic wcześniej(koniec grudnia) No i byłem i sprawdzilem.Żadnych dodatkowych oplat serwis w Szczecinie nie pobiera.Owszem jest zapis o konieczności zrobienia takowego "sprawdzenia" ,ale serwis słusznie wychodzi z założenia że auto na gwarancji(a tylko takowe mogą uczestniczyć w ubezpieczeniu)ma regularnie robione płatne przeglądy, więc dodatkowy byl by "naciąganiem" klienta.Nie za piękne oczy zostali uznani za najlepszy serwis w Polsce i drugi w Europie wschodniej. no to masz szczęście w Wawce, przynajmniej w tym ASO w którym pytałem, mówią, że jak mają wytyczne żeby sprawdzać to się tego będą trzymać, a wcześniej przeglądu np. w grudniu nie mogę zrobić bo jest tolerancja plus/minus 1 miesiąc, a mnie wypada w marcu, poza tym, zgodnie z książką gwarancyjną mam do zrobienia tylko wymianę oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelson38 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 artykul wprawdzie z onet i dotyczy Qashqai ale moze zrobia tez do naszych autek taka akcje? http://moto.onet.pl/1667279,1,nissan-zarzadzil-przeglad-51-tys-aut,artykul.html?node=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 W QQ to dosłownie odpadają kierownice. http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Nissan-Quashqai-naprawia-odpadajace-kierownice,wid,14960983,wiadomosc.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papi_g Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Moje stukanie na kierownicy przy skręcie w prawo później również w lewo, było wynikiem luzu na wieloklinie drążka kolumny kierowniczej http://allegro.pl/krzyzak-kierownicy-nissan-tiida-c11-08-1-6-16v-i3398144372.html. Diagnoza była postawiona w ASO. Za wymianę tego drążka zażyczyli sobie 1600 zł. Po przeczytaniu różnych postów na forach postanowiłem zadziałać i zainwestowałem .... 3zł.! Kupiłem uchwyt do rur o takiej średnicy by zacisnął rurkę 24mm http://www.hydroland.com.pl/uchwyt-do-rur-pojedynczy-z-guma-894.html. Wykręciłem w nim oczywiście śróbę z kołkiem i wymieniłem śróbki na klucz 10 (było na srubokręt). Przejechałem już ok. 2 tys. kilometrów i cisza. Mój uchwyt jest naprawdę lichy, tak jak w załączonym linku. Jak natrafię na trochę grubszy, to wymienię. A swoją drogą jak taki lichy uchwyt dał radę ścisnąć rurkę w układzie kierowniczym "japońskiego" auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 W którym dokładnie miejscu go założyłeś ? No czy z gumą czy bez ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Ja miałem tż takie stukanie u Siebie, po długiej walce okazało się, że była to lewa zwrotnica. Po wymianie było idelanie papi_q Linki u mnie nie chcą działać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 A co z nią było? Gdzieś wybita ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Zostałem poinfomowany, że była to wada fabryczna, jakiś błąd w odlewie. Nawet specjalnie nie kwestionowali tego w serwisie, powiedzieli, że wymienią i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papi_g Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) Podobno linki moje nie działają. Podam jeszcze raz całą wiadomość: Moje stukanie na kierownicy przy skręcie w prawo później również w lewo, było wynikiem luzu na wieloklinie drążka kolumny kierowniczej http://allegro.pl/krzyzak-kierownicy-nissan-tiida-c11-08-1-6-16v-i3470494600.html?source=mlt. Diagnoza była postawiona w ASO. Za wymianę tego drążka zażyczyli sobie 1600 zł. Po przeczytaniu różnych postów na forach postanowiłem zadziałać i zainwestowałem .... 3zł.! Kupiłem uchwyt do rur o takiej średnicy by zacisnął rurkę 24mm http://www.hydroland.com.pl/Uchwyt-do-rur-pojedynczy-z-guma-894.html. Wykręciłem w nim oczywiście śróbę z kołkiem i wymieniłem śróbki na klucz 10 (było na srubokręt). Przejechałem już ok. 2 tys. kilometrów i cisza. Mój uchwyt jest naprawdę lichy, tak jak w załączonym linku. Jak natrafię na trochę grubszy, to wymienię. A swoją drogą jak taki lichy uchwyt dał radę ścisnąć rurkę w układzie kierowniczym "japońskiego" auta. Uchwyt miał cienką gumkę i założyłem tu: Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez papi_g 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Poszedłem za Twoją radą i zrobiłem tak samo. Kupiłem 2 uchwyty 1/2 cala. Kupiłem 2, żeby z drugiego wziąć połówkę bez gwintu na kołek. W ten sposób mam dwie ładne połówki "bez dodatków". Ścisnąłem ile się dało - blaszki doszły do końca. Mam rochę wątpliwość, czy uchwyt 1/2 cala nie jest trochę za duży. Ale 5/8 cala wydawał się wyraźnie za mały... Zobaczymy - jeszcze nie sprawdziłem czy to rozwiązanie zdaje egzamin. Ale tak czy siak zostawię, bo i tak jest to chyba niezłe zabezpieczenie, aby luz na wielowpuście się nie pogłębiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 (edytowane) Te obejmy co kupiliście to "plastelina" te na pewno są o wieeele lepsze: http://www.centrowod.pl/armatura-zeliwna/armatura-naprawcza W USA wymieniano na gwarancji wadliwe ,u nas jak zwykle... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68847-biuletyny-do-tiidy/?hl=%2Bbiuletyn+%2Bnaprawczy&do=findComment&comment=747863 Edytowane 22 Sierpnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Plastelina nie plastelina ale rozwiązanie wydaje się skuteczne ! Chyba nie do końca chodzi o to, żeby jakoś ekstremaknie mocno ścisnąć ale o to, żeby to było równomiernie i na całym obwodzie. Póki co działa i to dla mnie jest trochę dziwne, bo ten element nie wygląda na taki, który dał by się łatwo czymkolwiek ścisnąć a jednak nawet taka "plastelina" + o dziwo (!!!) kawałek gumy daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość md110 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Witam, po dość długiej nieobecności na forum. Co do stuków przy skręcie, to wsporniki ławy przedniego zawieszenia, zostały źle zaprojektowane fabrycznie i to one przy wychyleniu stukają na końcówkach, które przylegają do ławy. W tym miejscu przy skręcie, wspornik ławy przylega do niej, na styku metalu z metalem i to jest przyczyną stukania przy skręcie. Jeden z tych wsporników (lewy), miałem do wymiany, nie mogłem go nigdzie kupić, w związku z tym wybiliśmy uszkodzoną metalową tuleję i na prasie wbiliśmy kawał gumy z jeszcze jedną okrągłą gumą dla amortyzacji. Jakież, było moje zdziwienie, gdy problem stukania zniknął zupełnie, a też w projekcie miałem wymianę intermediate shaft ( koszt ok.900 zł). A teraz ciekawostka, po 2 tygodniach zdobyłem wreszcie lewy, oryginalny wspornik, ławy przedniego zawieszenia, założyłem i stuka jak jasna cholera. Wniosek: na rynku jest pewna partia części oryginalnych nowych i używanych, które mają wadę fabryczną. Mój Nyssan, też miał od nowości oryginalny wspornik, który stukał. Nie wiem, czy Nissan, wprowadził, później wsporniki ulepszone, czy nie, ale sądząc, po Waszych postach, problem nadal istnieje. A Ci, którzy mieli wymieniane ławy przedniego zawieszenia, prawdopodobnie, dostali, już nowe wsporniki po ulepszeniu, a jeżeli mieli szczęście to zostały wymienione a nie tylko przełożone, ze starej ławy. Pozdrawiam Md110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 (edytowane) Witam, po dość długiej nieobecności na forum. Co do stuków przy skręcie, to wsporniki ławy przedniego zawieszenia, zostały źle zaprojektowane fabrycznie i to one przy wychyleniu stukają na końcówkach, które przylegają do ławy. W tym miejscu przy skręcie, wspornik ławy przylega do niej, na styku metalu z metalem i to jest przyczyną stukania przy skręcie. Jeden z tych wsporników (lewy), miałem do wymiany, nie mogłem go nigdzie kupić, w związku z tym wybiliśmy uszkodzoną metalową tuleję i na prasie wbiliśmy kawał gumy z jeszcze jedną okrągłą gumą dla amortyzacji. Jakież, było moje zdziwienie, gdy problem stukania zniknął zupełnie, a też w projekcie miałem wymianę intermediate shaft ( koszt ok.900 zł). A teraz ciekawostka, po 2 tygodniach zdobyłem wreszcie lewy, oryginalny wspornik, ławy przedniego zawieszenia, założyłem i stuka jak jasna cholera. Wniosek: na rynku jest pewna partia części oryginalnych nowych i używanych, które mają wadę fabryczną. Mój Nyssan, też miał od nowości oryginalny wspornik, który stukał. Nie wiem, czy Nissan, wprowadził, później wsporniki ulepszone, czy nie, ale sądząc, po Waszych postach, problem nadal istnieje. A Ci, którzy mieli wymieniane ławy przedniego zawieszenia, prawdopodobnie, dostali, już nowe wsporniki po ulepszeniu, a jeżeli mieli szczęście to zostały wymienione a nie tylko przełożone, ze starej ławy. Pozdrawiam Md110 Ja miałem wymieniony razem z ławą (problem przestał występować). Co do dostępności to są niemieckie zamienniki(febest i einbach) coś ok 70-90 zł i lewego i prawego wspornika.Są dostępne też same tuleje np. http://allegro.pl/nissan-tiida-versa-cube-05-lacznik-wahacz-sanek-i3529842555.html http://allegro.pl/nissan-tiida-versa-cube-05-tuleja-lacznik-sanek-i3535089516.html Edytowane 28 Września 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Manix a ile przejechałeś km na wymienionej nowej ławie i wspornikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Na wsporniku ok 40kkm Co do lawy to miałem ja wymieniana drugi raz 8kkm temu na dodatkowej gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 U mnie dalej jest delikatny stuk jak ruszam i mam skręcone koła prawo ;-( I nie jest to ABS bo już wiem jak on sobie puknie . A nie chce mi się oddawać do nissana na wymianę, tej ławy bo im nie ufam i nie wierze jak każdemu ASO! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 1 może to łożysko mcphersona. 2 lub luz na wieloklinie kolumny kierowniczej .3 tuleje za niewielkie pieniądze możesz sobie sam wymienić. Co do aso,to ja nie powiem złego słowa na nasze w Szczecinie,jestem mega zadowolony.(ale mam przedłużoną gwarancję) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 (edytowane) Wiem przekonałem się nie raz o ASO- Fiat,Iveco ,Mercedes, KIA, Volvo poza Warszawą że tam ludzie inni spokojniejsi więcej idzie załatwić ;-) A w wawie tragedia aby człowieka zbyć a najlepiej to powiedzenie sztampowe co powinno być wyspawane, jak brama w Oświecimiu, przed wjazdem każdego ASO Panie ten model tak ma ...... ;-( Ale bardzo możliwe że to własnie łożysko mcphersona! Luz na wieloklinie kolumny kierowniczej sprawdzałem to nie to ;-) Edytowane 29 Września 2013 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 (edytowane) Zakładając że sworznie wahaczy masz sprawdzone , to łożyska McPh są bardzo prawdopodobne.Na postoju skręć kierą maksymalnie w prawo i w lewo i słuchaj czy nie ma przeskoków na sprężynach..Tuleje ławy hałasują nie zależnie od skrętów na wybojach,podobnie jak tuleje wahaczy.. Edytowane 29 Września 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Manix wielkie dzięki sprawdzę te łożyska w tą sobotę co będzie;-) Bo tuleje ławy odpadają bo nie hałasują na wybojach , śpiących policjantach itp. Tuleje wahaczy też cisza a wahacze to ja wiem i znam te luzy i stuki z innych samochodów. Ja jak jadę każdym samochodem to wybieram zawsze najlepszy kawałek asfaltu . Takie spaczenie zawodowe ;-) A tiidą to na gruntową bądź leszową drogę za chiny ludowe nie wjadę;-) Nawet do teścia na działkę nie wjadę, od asfaltowej drogi 80m łąki w miarę równego gruntu ,teść już wykończył zawieszenie w swojej Daci Duster napend 4x4 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Luz na wieloklinie kolumny kierowniczej sprawdzałem to nie to ;-) A jak to sprawdziłeś, bo ta przypadłość wielu modeli nie jest łatwa do wykrycia. Jedyna metoda to czymś porządnie ścisnąć w tym miejscu i przejechać się po nie równym terenie i zobaczyć czy przestało. Inaczej ten luz raczej nie daje się wyłapać. Można wprawdzie robić szybkie i rytmiczne ruchy kierownicą na postoju przy wyjętym kluczyku (aby nie działało wspomaganie) i próbować wyczuć ten luz, ale nie jest to łatwe kiedy jeszcze jest nie wielki a mimo wszystko już powoduje stuki na skręconej kierownicy (przeważnie w prawo). Sprawdzony sposób na tą przypadłość możesz znaleźć tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86212-patent-na/?do=findComment&comment=940914 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.