Edek01 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 (edytowane) Ranger mam swojego mechanika, on w nissanach siedzi długo sam mi sprawdzał jeden siedział i kręcił drugi w kanale Mi nie zawsze stuknie cichutko czasem, ale zawsze prawa strona lewa milczy, to podobny dźwięk jest do półosi napędowej jak już zużyta Ale wszyscy jednym chórem mi mówią ze przewrażliwiony jestem i przesadzam a takie gadanie mnie osobiście wk......wia. Ja stuków na kierownicy nie czuje. Edytowane 1 Października 2013 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Ranger mam swojego mechanika, on w nissanach siedzi długo sam mi sprawdzał jeden siedział i kręcił drugi w kanale Luzu na wieloklienie kolumny nie da się wykryć w kanale. Połączenie o którym mowa znajduje się zaraz pod kierownicą w kabinie. Luz jest tak subtelny, że trzeba wyczuć go ręką bo na ucho nie ma szans, żeby coś wyłapać. No ale skoro jesteś pewien, że to nie to, to nie ma o czym mówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Dziś kierowca siedział i kręcił kierownicą, szybko,wolno,szybkie krótkie ruchy w prawo w lewo na wspomaganiu a ja słuchałem i trzymałem sprężyny . Nic cisza nie ma stuku ;-( To zrobiłem tak otworzyłem maskę i razem z kierowcą była jazda w prawo po łuku i lewo po łuku i co cisza ;-( A jak ja skręcam na mieście to stuki są,i to zawsze prawa strona wysokość amortyzatora a morze to łącznik??? Ręce opadują o tyle w temacie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Zrób jeszcze jeden test. Postaw samochód na równej utwardzonej powierzchni. Na wspomaganiu kręć do oporu kierownicą raz w prawo raz w lewo - ale zawsze w daną stronę do oporu. No i słuchaj, czy stuki są. Przy maksymalnie skręconych kołach nieco zmienia się geometria i stuk w tej pozycji jest jakąś informacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 No najgorsze jest to że robiliśmy z kumplem dokładnie tak jak doradzasz na idealnie równej posadzce garażu ;( Koła skręcane do max wychyleń prawo lewo ,powoli szybko,nerwowo i nawet w toczeniu sie w skręcie maksymalnym do przodu do tyłu i z prawej strony CISZA ;-( A jak jeżdżę to stuka, stuk jest słyszalny nie wewnątrz kabiny że to coś w środku ale na zewnątrz. Sprawdzałem dokręcenie amortyzatora ok,sprawdzałem dokręcenie prawej poduszki silnika ok stawiam na łącznik muszę jechać do diagnosty aby łapką sprawdził. A zawieszenie było sprawdzane dopiero co przed ustawieniem zbieżności i było wzorowo. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Może faktycznie łącznik, ale jego było by słychać także przy jeździe na wprost - np. przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający. Chyba, że któraś guma "skrzypi". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 nie chce mi się szukać ,ale tu ktoś na forum miał tak dziwny przypadek jak twój i okazało się że problem powodawał wystający kawalek plastiku, bodajże nadkola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Widzisz a na plastiki , to ja uwagi nie zwracałem ;-) W sobotę zobaczę przy okazji zabezpieczania na zimę tiidy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Daj znać jak coś znajdziesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Panowie już mam winowajce stukania w prawym kole to -sprężyna !!! Podczas kręcenia kierownicą lewa jest sztywna. A prawa przeskok ma i postukuje ;-(. Jak mam zniwelować ten luz ? co mam skręcić? Do łba mi to nie przychodziło ze sprężyna tak sobie radośnie postukuje ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 (edytowane) Pisałem parę dni wyżej ,żebyś to sprawdził.Albo masz walnięte łożysko McPhersona ,albo samą sprężynę Edytowane 1 Listopada 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Dziś jak trzymałem prawą sprężynę to podczas kręcenia prawa ma luzy i to sprężyna tak szura i stuka A lewą jak trzymam podczas kręcenia to nie ma luzu jest sztywna nie szura tak podczas krecenia kierownicą na wspomaganiu . Co mogło poluzować tą sprężynę? Bo pęknięta nie jest, bo by napieprzała cały czas na wybojach. To wygląda na poluzowanie się jakiegoś elementu od sprezyny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Dziś jak trzymałem prawą sprężynę to podczas kręcenia prawa ma luzy i to sprężyna tak szura i stuka A lewą jak trzymam podczas kręcenia to nie ma luzu jest sztywna nie szura tak podczas krecenia kierownicą na wspomaganiu . Co mogło poluzować tą sprężynę? Bo pęknięta nie jest, bo by napieprzała cały czas na wybojach. To wygląda na poluzowanie się jakiegoś elementu od sprezyny . Ja mimo to , stawiam że jest pęknięta końcówka,ewentualnie łożysko masz do wymiany(w górnym mocowaniu -cena ok.100zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Manix jaka końcówka jest pęknięta jak ona wygląda i co kosztuje 100zł? Sory za pytania ale mechanikiem nie jestem ogólnie budowę znam ale nie szczeguły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Łożysko górnego mocowania kolumny McPhersona można kupić za ok.100zł a jeśli chodzi o końcówkę ,to miałem na myśli sprężynę.Często jak Pekinie,to na ostatnim zwoju i ni jak tego nie widać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Dzięki wszystko jasne . Ale chyba to sprężyna bo podczas kręcenia kierownicą dostaje luzu,ale dlaczego nie stuka na wybojach jeśli pękła tam na górze ? Lewa jest sztywna jak się kreci kierownicą na wspomaganiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.