Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie w kierownicy i kołach na zakrętach


Gość Valdies
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały (może duży, ale ukryty) problem z układem kierowniczym. Od pewnego czasu podczas skręcania w P/L na maxa czuję 2-3 stuknięcia w kołach i odnoszę wrażenie jakby w kierownicy też były przeskoki. Podczas powolnego skręcania lub pod małym kątem tego nie odczuwa się. Wyczytałem w necie, że kilka osób po kilku tys musiała wymieniać łożyska. Dodatkowo podczas postoju skręcając kierownicą na max i puszczając ją mam jałowe odbicie zwrotne na około 1/4 obrotu kierownicą? Czy te objawy mogą sugerować, że po 10 tyś też czeka mnie wymiana łozysk? Pls o opinie czy w Waszych Tiidach są podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na 99% to łożyska na amortyzatorach tak samo jak w micra czy QQ.

Sprawdz sobie sam - trzeba dotknąc sprężyny amortyzatora a druga osoba niech kręci kierownicą jeżeli czuć "przeskoki" na sprężynie to padły ci łożyska na amortyzatorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Tłucze cos z prawej strony nawet przy niewielkim skręcie kierownicy. Zauważyłem że dzieje się to tylko przy skręcie w prawo. Byłem dwa razy z tym fantem w serwisie. Okazało się że wszystko jest ok. Dziwne. Ale u nich zawsze wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie na zimno hamulce piszcza. Jak byłem w serwisie to powiedzieli mi, że jest wszystko ok a piszczenie może wystepowac bo są jakies okładziny, które mogą powodowac że słychac pisk.Chyba wciskali mi jakiąs bajke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okładziny to są na hamulcu ręcznym,a na nim sie nie jezdzi ,więc nie mogą piszczeć.w moim starym bmw e34 jak założyli mi podróby //czyt. zamienniki// za 150zł kompl klocków też tak piszczały na zimnych że po tygodniu je wywaliłem bo każdy na ulicy sie oglądał.co dziwne wycieraczki przód dały ciała -już po miesiącu zaczęły mazać!nie wspominając o kołach które przy 1 kontroli okazały sie zle wywarzone i nie dopompowane//ok1,8-1,9 atm//

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okładziny to są na hamulcu ręcznym,a na nim sie nie jezdzi ,więc nie mogą piszczeć.

w tiidzie wszędzie są klocki i tarcze,a klocki też mają okładziny.ze względu na ekologie nie stosuje się już azbestu i skutek w bardzo wielu samochodach jest taki że klocki piszczą.u mnie też popiskiwały na początku ale chyba się dotarły bo już dawno się nie "odzywały"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dziwne wycieraczki przód dały ciała -już po miesiącu zaczęły mazać

 

U mnie również po około dwóch miesiącach wycieraczki przednie były do wymiany. Zacząłem sie zastanawiać co to za g...o wstawili. Pojechałem do serwisu zapytać o markę piór ale oczywiście nie wiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocwanie wycieraczek jest standardowe na zwykły wygięty zaczep, poza tym w większości sprzedawanych wycieraczek znajdują się stosowne adaptery do różnych typów mocowania,

ponieważ zdażyło mi się, że z poprzedniego samochodu ktoś pożyczył sobie moje wycieraczki i nie oddał ;) teraz kupiłem płaskie MaxGear AERO za 19 pln długa i 17 pln krótka i właśnie sobie wymieniłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracam do tematu wątku.

Stukanie i przeskoki przy skręcaniu. Dopadło mnie to samo - początkowo raz i nieznacznie, a teraz już przy jednym skręcie potrafi waląć kilka razy.

 

Napiszcie jakie macie doświadczenia z serwisowaniem tego badziewia (chodzi mi o te łożyska).

 

BOję się , że mi kiedyś koło odpadnie na zakręcie. Czy zrąbane łożyska amortyzatorów mogą uszkodzić inne elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM,wrażenie po przeglądzie --bezcennne--koszty : oliwa 5l-motul c3-180 + fitr oliwy oryg.-48 +filtr powirtrza oryginalny- 130 -+przegąd okresowy średni -395 +geometria- 61+odgrzybienie klimy-42 +uszczelki i inne dupereleok 42 --- razem---718 zł serwis NISSAN Jagiellońska ,,Stukanie przy skrętach ucichło ale nie całkiem serwis stwierdził że to nie poduszki amorków tylko luz na drążkach//a to ciekawe//zobaczymy przy dużym przeglądzie ok 60.000--co ciekawsze klocki jeszcze polatają ok 7000-10000 max //w tej chwili mam 29.000 na budziku//jakieś kiepskie te serwisowe klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tiidzie wszędzie są klocki i tarcze

chyba, że ktoś ma sprowadzoną z rynku amerykańskiego VERSE i ma z tyłu hamulce bębnowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ciekawsze klocki jeszcze polatają ok 7000-10000 max //w tej chwili mam 29.000 na budziku//jakieś kiepskie te serwisowe klocki

ech marzenie,w n15 pierwsze klocki wymienialem po 125000km.

masz Pb czy ON ?,bo jeśli diesla to nie jest najgorzej z cena przegladu.

 

[ Dodano: Wto 30 Cze, 2009 09:49 ]

chyba, że ktoś ma sprowadzoną z rynku amerykańskiego VERSE i ma z tyłu hamulce bębnowe

to versa ma bębny???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to versa ma bębny???

i owszem:

http://www.dziennik.com/articles/auto-moto/1819

a poniżej cytat z powyższego artykułu z dzienika amerykańskiego:

HAMULCE I ZAWIESZENIE

Nissan Versa ma zawieszenie MacPherson na wszystkich czterech rogach. Z przodu są sprężyny i stabilizatory, a na tyle belka skrętna i również stabilizatory. Na przodzie auta zainstalowano hamulce tarczowe, a z tyłu są tańsze bębny. Za dopłatą $250 dolarów, którą koniecznie radzę, można dostać system ABS. Aby nie zablokować kół podczas hamowania, potrafi pompować hamulce każdego koła na przemian nawet 18 razy na sekundę. Przy okazji przy ABS dostajemy system elektronicznej dystrybucji siły hamowania EBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie z tym stukaniem w kierownicy. Okazało się, że to nie łozyska, ale do wymiany jakis element w kolumnie kierownicy. Wymienili na gwarancji i teraz jest oki. Gdybym musiał to robic poza gwarancją to sam element 1350 zł + usługa. Mam teraz kolejny problem. Po pewnym czasie jazdy w korku zaczyna mi skrzypiec pedał sprzegła podczas wciskania i zwalniania. Czy ktos ma to samo???? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie z tym stukaniem w kierownicy. Okazało się, że to nie łozyska, ale do wymiany jakis element w kolumnie kierownicy. Wymienili na gwarancji i teraz jest oki. :/

 

 

Pamiętasz a jeżeli nie czy mógł byś się dowiedzieć co to za element Ci wymienili . W serwisie wymienili mi łożysko i końcówki stabilizatorów ale dalej są stuki. Jak mi napiszesz co u ciebie wymienili to może im podpowiem bo do końca gwarancji będą szukać i nie znajdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WITAM,wrażenie po przeglądzie --bezcennne--koszty : oliwa 5l-motul c3-180 + fitr oliwy oryg.-48 +filtr powirtrza oryginalny- 130 -+przegąd okresowy średni -395 +geometria- 61+odgrzybienie klimy-42 +uszczelki i inne dupereleok 42 --- razem---718 zł serwis NISSAN Jagiellońska ,,Stukanie przy skrętach ucichło ale nie całkiem serwis stwierdził że to nie poduszki amorków tylko luz na drążkach//a to ciekawe//zobaczymy przy dużym przeglądzie ok 60.000--co ciekawsze klocki jeszcze polatają ok 7000-10000 max //w tej chwili mam 29.000 na budziku//jakieś kiepskie te serwisowe klocki

 

U mnie było lepiej (tylko wymiana oleju) : Olej Elf 0W 30 = 266zł + filtr + robocizna = 396 zł

 

Przygucccy Intercar Łódź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<!--QuoteBegin-Valdies+--><div class='quotetop'>QUOTE (Valdies)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Byłem w serwisie z tym stukaniem w kierownicy. Okazało się, że to nie łozyska, ale do wymiany jakis element w kolumnie kierownicy. Wymienili na gwarancji i teraz jest oki. :/<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

 

 

Pamiętasz a jeżeli nie czy mógł byś się dowiedzieć co to za element Ci wymienili . W serwisie wymienili mi łożysko i końcówki stabilizatorów ale dalej są stuki. Jak mi napiszesz co u ciebie wymienili to może im podpowiem bo do końca gwarancji będą szukać i nie znajdą.

 

Też jestem ciekawy, bo u mnie sprawdzili i wszystko jest ok (podokręcane), a puknięcia słychać. Poza tym cały czas wydaje mi się, że coś na tym amortyzatorze jednak. Samochód schodzi cały czas w lewo (od nowości - oczywiście w serwisie nic nie zauważyli, a jakbym chciał zbieżność to odpłatnie), kierownicę muszę stale wyhylać o centymert w prawo żeby jechać prosto, a na dołach ucieka już niemiłosiernie (zawsze w lewo, aż kierownicę wyrywa). Do czasu jednak, aż skręcę silnie w prawo i sobie puknie (przeskoczy dwa razy w kierownicy) - po tym przez pewien czas idzie prosto..... Mam wszystkie "ekspertyzy" z serwisu -"brak uwag"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam przy 20k dołączylem do grona "szczęśliwców" u których przy skręcie w prawo "coś" puka. osobiście wydaję mi się że to jednak zawieszenie ale prośba jeśli ktoś się z tym uporał i wie co i jak niech kilka literek przeleje na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...